آیدی نوین - استفاده از درسنامه یعنی چه؟ نقش کتاب درسی در کنکور چیست؟

استفاده از درسنامه یعنی چه؟ نقش کتاب درسی در کنکور چیست؟

تاثیر درسنامه در مطالعه دروس کنکور

استفاده از درسنامه یعنی چه؟ نقش کتاب درسی در کنکور چیست؟ چقدر باید کتاب درسی را مطالعه کنیم؟ برای پاسخ با سایت آیدی نوین همراه باشید. در این مطلب از سری مطالب برنامه ریزی کنکور و مشاوره کنکور توسط بهترین مشاوران کنکور موسسه آیدی نوین به آن پاسخ داده میشود.

برنامه ریزی کنکور (با این برنامه 100 درصد 2رقمی شو)

مشاوره کنکور  (طرح رتبه شو آیدی نوین توانست 50 دانش آموز ضعیف رو به رتبه زیر هزار برساند)

برای دریافت برنامه ریزی مخصوص خودت و موفقیت تضمینی در کنکور کافیه فرم زیر رو پر کنی و با مشاوران IDNovin در ارتباط باشی :

فرم دریافت برنامه از بهترین مشاوران کنکور IDNovin :

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین تو هم میتونی رتبه برتر بشی. چون توی کنکور 98 و 99، بیش از ۵۰ نفر با این برنامه رتبه برتر شدند. مشاهده کارنامه رتبه های برتر آیدی نوین (کلیک کنید)

سوال:سلام ببخشید میخواستم بپرسم واسه درس زیست درسنامه خوندن درسته؟ و بیشتر از یه کتاب تست لازمه واسه درسای اختصاصی؟

 

جواب:فایل صوتی + متن در ادامه مطلب (دکتر خشایار فرشیدی، رتبه 17 کنکور)

خشایار فرشیدی ، پزشکی تهران

استفاده از درسنامه یعنی چه؟

منظور از خوندن درسنامه اینه که شما متن کتاب درسی رو بخونید. فارغ از اینکه سراغ کتاب های تستی و کمک آموزشی برید.

تاثیر درسنامه در مطالعه دروس کنکور:

راجع به دوتا سوالی که پرسیده شده. سوال اول گفتن که “درسنامه خوندن درست هست یا نه؟” قطعا باید درس نامه خونده شه، به هرحال وقتی کتاب درسی رو مطالعه می کنیم درسته که پیش فرض ها و یکسری اطلاعت رو کسب می کنیم اما قبل از اینکه بریم سراغِ تست ها بدونیم که مثلا طراح روی چه چیزهایی تمرکز داره قطعا خوندن درسنامه بهمون کمک می کن. شاید اصلا با خوندنِ درسنامه متوجه بشیم که یک جایی رو نخوندیم یا توجه نکردیم یا اصلا یک جایی رو کامل اشتباه فهمیدیم. بنابراین قبل از رفتن سراغ تست ها خوندن درسنامه توصیه میشه.

کتاب های کمک درسی:

درخصوص سوال دوم؛ حرفی که ما می زنیم اینه که اگر یک منبعِ خوب چندین زده بشه خیلی بهتر از اینه که چندین منبع رو یک بار بزنید. این مطلب رو مخصوصا برای درس ریاضی میگم. اگر کتاب های ریاضی موجود در بازار رو ببینید می بینید که حداقل 70-80 درصد تست هاشون یکسانن. مثل خیلی سبز، گاج، الگو و… بنابراین اگر یک منبع رو بین این ها انتخاب کنید به انتخاب خودتون که پیشنهادهای ما توی وویس ها موجود هست، اگر یک منبع رو انتخاب کنید و چندین بار حل تست ها و رفع اشکالاتش رو انجام بدید بسیار بسیار توصیه شده تره تا اینکه بخواید چندتا منبع بزنید. البته دریسته که برای درس زیست دو سه تا منبع شاید توصیه بشه ولی اینطور نباشه که هنوز منبع اول رو نزده باشید برید سراغ منبع بعدی. قطعا اول منبع اول مثلا کتاب الگو یا خیلی سبز یا گاج نقره ای برای زیست رو کامل بزنید و بعد برید سراغ بعدی.

توصیه درمورددروس ریاضی وفیزیک

برای درس ریاضی توصیه ی من هست که همون یک منبع رو قوی کار کنید، فیزیک هم همینطور. شیمی باز قطعا شما که رشته ی تجربی هستید کار بیشتری می طلبه اما این حرفی که حتما چندتا کتاب تست داشته باشید برای درس ریاضی و فیزیک به هیچ وجه توصیه نمیشه. اگر همون 200 تا تست خوب رو کار نکردید حالا برای زیست و شیمی برای کار بیشتر توصیه میشه یعنی بهتر هست که انجام بشه. موفق باشید.

شما می توانید سوالات خود را از ما بپرسید، در اسرع وقت جوابتان را خواهیم داد.

 

دکتر خشایار فرشیدی مشاور ارشد موسسه آیدی نوین

 

برای دریافت برنامه ریزی مخصوص خودت و موفقیت تضمینی در کنکور کافیه فرم زیر رو پر کنی و با مشاوران IDNovin در ارتباط باشی :

فرم دریافت برنامه از بهترین مشاوران کنکور IDNovin :

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین تو هم میتونی رتبه برتر بشی. چون توی کنکور 98 و 99، بیش از ۵۰ نفر با این برنامه رتبه برتر شدند. مشاهده کارنامه رتبه های برتر آیدی نوین (کلیک کنید)

2 replies on “استفاده از درسنامه یعنی چه؟ نقش کتاب درسی در کنکور چیست؟”

profile avatarS گفت:

سلام
من دیپلم تولید محتوا کار و دانش دارم اما قصد دارم کنکور تجربی بدم،
میشه راهنمایی کنید؟ باید تمام دروس تجربی رو از پایه دهم شروع به خوندن کنم؟
چندتا کتاب تست و درسنامه مناسب معرفی کنید مرسی

profile avatar گفت:

سلام بله باید از پایه دهم شروع کنید. در خصوص منابع پیشنهاد میکنم مقاله بهترین منابع کنکور تجربی رو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }