آیدی نوین - نحوه انتخاب رشته ریاضی 1403

نحوه انتخاب رشته ریاضی 1403

نحوه انتخاب رشته ریاضی 1402

نحوه انتخاب رشته صحیح و اصولی، مسیر ورود شما را به دانشگاه ها باز میکند که در این مقاله موارد مهمی مثل: مراحل انتخاب رشته، آشنایی با رشته ها، نکات کلیدی و… که باید در هنگام  انتخاب رشته به آنها توجه کنید را برای شما توضیح دادیم که با استفاده از آنها میتوانید بهترین نوع انتخاب رشته را انجام دهید و بهترین نتیجه را بگیرید.

فرم ثبت نام در طرح انتخاب رشته

اگر در انتخاب رشته سردرگم هستید، می‌توانید با پر کردن فرم زیر از مشاورین برتر انتخاب رشته آیدی نوین مشاوره دریافت کنید:

با استفاده از طرح انتخاب رشته 6 مرحله‌ای آیدی نوین، با رتبه فعلی خود بهترین قبولی را بدست آورید.

 

نحوه انتخاب رشته ریاضی 1403

با داشتن برنامه ریزی کنکور ریاضی اصولی شما می‌توانید رتبه بهتری در آزمون سراسری داشته باشید و هر چقدر رتبه در کنکور بهتر باشد انتخاب رشته راحت تری خواهید داشت و برای ورود به دانشگاه های مورد علاقتان شانس بیشتری دارید. اولین گام که پیش انتخاب رشته باید به آن بپردازید، تحلیل کارنامه اولیه کنکور است. در ادامه عوامل موثر که باعث موفقیت در انتخاب رشته کنکور ریاضی می‌شوند را معرفی کردیم:

  1. داوطلبان در اولویت اول، باید تمام قسمت‌های دفترچه انتخاب رشته ریاضی 1403 را با دقت مطالعه کنند.
    به محض انتشار دفترچه های انتخاب رشته ریاضی این مطلب آپدیت خواهد شد و دفترچه ها برای دانلود قرار میگیرند.
  2. داوطلبان با هر رتبه مجاز، حق انتخاب رشته دارند ولی اگر در کنکور ریاضی رتبه خوبی را بدست بیاورند شانس قبولی آنها در رشته های فنی مهندسی بیشتر می‌شود. مبنای انتخاب رشته در دانشگاه سراسری براساس رتبه در سهمیه و نوع سهمیه است و در دانشگاه آزاد برمنبای رتبه کشوری و تراز کل می‌باشد. به همین دلیل داوطلبان اگر میخواهند در انتخاب رشته ریاضی هر دو دانشگاه سراسری و آزاد شرکت کنند باید رتبه در سهمیه و رتبه کشوری و تراز کل بالایی را بدست بیاورند.
  3. داوطلبان با مشاهده کارنامه قبولی داوطلبان سال گذشته، میتوانند رتبه خودشان را با رتبه های قبولی در رشته و دانشگاه های مختلف مقایسه کنند و این کار در انتخاب رشته ریاضی آنها کمک بزرگی میکند. برای اینکار می‌توانید از تخمین رشته قبولی با رتبه آیدی نوین استفاده کنید.
  4. سوابق تحصیلی نقش بسیار مهمی در انتخاب رشته ریاضی دارد به همین دلیل داوطلبان باید تلاش کنند معدل کتبی دیپلم خود را تا حد توان بالا بگیرند.
  5. بهترین راه برای چیدمان لیست انتخاب رشته خود، براساس علاقه به ترتیب انتخاب های رویایی، واقع بینانه و بدبینانه است. به همین علت کسانی که در حال انتخاب رشته هستند باید با تمام رشته های ریاضی آشنایی کامل داشته باشند. در مقاله انتخاب رشته دانشگاه آزاد ترتیب الویت رشته ها را برای انتخاب رشته درست به طور کامل توضیح دادیم.
  6. راهنمایی از مشاوران انتخاب رشته با تجربه میتوانند به شما در زمینه انتخاب رشته کمک کنند.
  7. یکی از راه های انتخاب رشته ریاضی موفق این است که، داوطلبان با زیرگروه های رشته ریاضی و سهمیه‌های آن آشنایی داشته باشند. در زیر رشته‌های دانشگاهی رشته ریاضی را معرفی می‌کنیم:

لیست رشته های ریاضی با رتبه های موردنیاز

رشته‌های دانشگاهی رشته ریاضی شامل سه زیرگروه هستند:

زیرگروه یک

رشته‌های دانشگاهی این زیرگروه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی وجود دارند. تعدادی از رشته های دانشگاهی زیرگروه یک، شامل رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی کشاورزی، مهندسی فناوری اطلاعات، مدیریت بازرگانی و… است. ضرایب دروس در این رشته‌های زیرگروه یک، شامل دروس ریاضی با ضریب 4، فیزیک با ضریب 3 و شیمی با ضریب 2 است.

زیرگروه دو

رشته های دانشگاهی این زیرگروه فقط در مقطع کارشناسی وجود دارند. تعدادی از رشته‌های دانشگاهی این زیرگروه مهندسی پلیمر، مهندسی نفت، مهندسی شیمی، شیمی کاربردی و محض و … هستند، که ضرایب دروس در این زیرگروه ها، شامل دروس فیزیگ و شیمی دارای ضریب 3 و درس ریاضی ضریب 4 است.

زیرگروه سه

رشته های دانشگاهی این زیرگروه فقط در مقطع کاردانی وجود دارند. تعدادی از رشته های این زیرگروه رشته های کاردانی فنی مکانیک، کاردانی نقشه برداری، کاردانی شهرسازی، کاردانی عمران و … هستند، که ضرایب دروس در زیرگروه شامل دروس ریاضی و شیمی ضریب 3 و درس فیزیک ضریب 2 را دارد.

اکثر داوطلبان رتبه برتر ریاضی در کنکور سال گذشته، در رشته های مهندسی برق کامپیوتر، عمران، صنایع، شیمی، نفت، معماری، مکانیک شانس قبولی بیشتری داشتند.

آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته ریاضی

در زیر نمونه قبولی تعدادی از داوطلبانی که در انتخاب رشته ریاضی سال 1401، در رشته و دانشگاه های مختلف با رتبه های مختلف قبول شدند، برای شما قرار دادیم که برای انتخاب رشته دانشگاه های آزاد و سراسری می‌توانید آنها را ملاک قرار بدهید:

  • داوطلبی که در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه الزهرا، با رتبه در سهمیه 325، رتبه کشوری 4680 و تراز کل 9072 در سهمیه منطقه سه قبول شده است.
  • داوطلبی که در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با رتبه در سهمیه این داوطلب 261، رتبه کشوری 348 و تراز کل آن 10654  در سهمیه منطقه یک قبول شده است.
  • داوطلبی که در رشته مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت تهران، با رتبه در سهمیه 752، رتبه کشوری 2514 و تراز کل 8640، در سهمیه منطقه یک قبول شده است.
  • داوطلبی که در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه شاهرود، با رتبه در سهمیه 4425،  رتبه کشوری 24285 و تراز کل 6740، در سهمیه منطقه سه قبول شده است.
  • داوطلبی که در رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، با رتبه در سهمیه 498، رتبه کشوری 1895 و تراز کل 9812 در سهمیه منطقه دو قبول شده است.

دریافت مشاوره اختصاصی

اگر در انتخاب رشته سردرگم هستید، می‌توانید با پر کردن فرم زیر از مشاورین برتر انتخاب رشته آیدی نوین مشاوره دریافت کنید:

با استفاده از طرح انتخاب رشته 6 مرحله‌ای آیدی نوین، با رتبه فعلی خود بهترین قبولی را بدست آورید.

سخن پایانی

از آنجایی که انتخاب رشته یکی از موقعیت های سرنوشت ساز برای هر داوطلبی به شمار میرود، به همین دلیل داوطلبان برای انتخاب رشته ریاضی 1403 باید با نحوه انتخاب رشته و در نظرگرفتن پارامترهای مختلف آشنایی داشته باشند که در این مقاله شما را در این زمینه راهنمایی کردیم.

سوالات متداول

  1. رشته های ریاضی شامل چند زیرگروه است؟
    رشته های دانشگاهی ریاضی سه زیرگروه هستند که هر کدام در مقطع های کاردانی و کارشناسی وجود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }