آیدی نوین - شروع از فروردین برای کنکور

شروع از فروردین برای کنکور

شروع از عید برای کنکور

شروع از عید برای کنکور میتونه باعث بشه از باقی داوطلبان چند پله جلو بیوفتی و اگه تا الان مطالعه ای نداشتی، بتونی جبران کنی. توی این زمان باقی مونده تا کنکور با رعایت اصول مطالعه و برنامه ریزی کنکور هنوز هم برای رتبه برتر شدن فرصت داری (میتونی به کسانی که از عید شورع کردند و پزشکی قبول شدند نگاه کنی). توی این مطلب 10 گام شروع از عید برای کنکور رو بهت آموزش میدم به صورتی که با رعایت این گام ها و نکاتی که در این مطلب توضیح دادم می‌تونی درصد خودت رو خیلی بیشتر کنی.

 

اهمیت شروع از عید برای کنکور

همونطور که اشاره کردم، توی این فرصت باقی مونده دیگه وقت آزمون و خطا برای روش های مختلف مطالعه نداری و باید حتما اصول طی کردن مسیر موفقیت در کنکور رو بلد باشی، که توی این مطلب سعی کردم شما رو بیشتر با این موارد آشنا کنم. همچنین میتونی از کمک مشاوره کنکور حرفه ای تا دیگه نیاز نباشه خودت تمام مسیر هارو امتحان کنی و از همون شروع کار، روش درست با توجه به ویژگی های شخصی خودت رو طراحی کنی و شروع به مطالعه کنی.

فرم دریافت برنامه از رتبه برترهای آیدی نوین

اگه دوست داری یکی از رتبه برترهای رشته خودت بهت برنامه اختصاصی شده شروع از عید برای کنکور رو بده و راهنماییت کنه که چطور از این فرصت استفاده کنی، فرم زیر رو پر کن:

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین توی کنکور 98، 99، 1400 و 1401 بیش از 500 داوطلب رتبه زیر 1000 شدن! لیست قبولی ها رو در عکس های زیر ببین

بخشی از رتبه های برتر آیدی نوین در کنکور های گذشته (لیست کامل در لینک زیر)

 

کسانی که از عید شروع کردند و پزشکی قبول شدند

امکان موفقیت برای شروع کنکور از عید هست؟ به این نکته توجه کن که بازه زمانی بعد از عید نوروز تا کنکور 1403 بسیار مهمه و حائز اهمیته، چراکه با توجه به تغییرات کنکور ۱۴۰۲ این بازه حتی بیشتر از سنوات قبل مورد توجه بقیه قرار گرفته. اگه فکر میکنی که دیگه دیر شده لازمه فقط از کسانی که از عید شروع کردند و پزشکی قبول شدند یک نفر رو معرفی کنیم، رستگار رحمانی، رتبه 1 کنکور سراسری سال 88. کسی که بعد از سربازی و از چند روز قبل از عید برای کنکور شروع کرد و تونست ظرف 4 ماه به پزشکی دانشگاه تهران برسه.

مهم ترین بازه برای شروع کنکور از عید

در کل توی ایام عید بچه ها به چند دسته تقسیم بندی میشن:

  1. عده ای که کلا نا امید شدن و فکر میکنن دیگه قرار نیست توی کنکور موفق بشن و احتمالا پیش خودشون میگن برای کنکور سال آینده میخونم.
  2. عده دیگه ای هم هستند که تا الان جدی نخوندن و فکر میکنن باید جدی تر از قبل بخونن.
  3. و در نهایت عده ای که تا اینجای کار رو سفت و محکم خوندن و تقریبا دیگه باید وارد دوران جمع بندیشون بشن.

مهم نیست شما توی کدوم دسته قرار دارید، مهمترین مسئله در حال حاضر اینه که هرکدوم ازین دانش آموزان که توی این دسته هستن اگه بیخیال درس خوندن بشن حالا به هر دلیلی، شکست خوردنشون توی کنکور قطعیه! پس استرس کنکور رو نداشته باشید و سعی کنید اول خونسردی خودتون رو حفظ کنید.  این بازه زمانی یکی از مناسب ترین فرصت های مطالعه کنکوری هست، چراکه توی این بازه خیلی ها نا امید میشن و بیخیال مطالعه بیشتر میشن و مطالبی که تا الان خوندن رو هم یادشون میره.

البته اگه زمانی که دارید این مقاله رو میخونید نصف بیشتر فروردین تموم شده حتما مطالبی که داخل مقاله برنامه ریزی کنکور در سه ماه قرار دادیم رو هم بخونید.

 

ده گام اصلی برای شروع کنکور از عید

10 گام اصلی شروع از فروردین برای کنکور

گام های یکه در ادامه اشاره میکنم و توضیح میدم رو خوب مطالعه کن، تمرین داشته باش و با مرور کردن اونها رو به یکی از مهارت های خودت تبدیل کن تا بتونی بهترین بازدهی رو در کنکور داشته باشی.

1. نسبت به دیروزت بهتر باش

در قدم اول باید سعی کنی هر روز از دیروزت بهتر عمل کنی، ثابت موندن باعث میشه که روند پیشرفتتون خیلی کند باشه، همیشه حتی شده خیلی کوچک و کم از دیروزتون بهتر عمل کنید، با این کار اعتماد به نفس میگیری که حرکت مثبتی داشتی و این پیش نیاز اجرای باقی گام ها هست. میتونی با استفاده از سامانه آنلاین تخمین رتبه کنکور آیدی نوین روند پیشرفت خودت رو توی کنکور به صورت عینی بررسی کنی.

افزایش ساعت مطالعه از عید نوروز برای کنکور

اولین قدمی که باید روز به روز بهترش کنید افزایش ساعت مطالعتون هست، اگه تا حالا اصلا به صورت جدی درس نخوندین بهتره با روزی 5 ساعت شروع کنید و کم کم این ساعت رو به بالای 10 ساعت برسونید تا بتونید به حداکثر کیفیت برسید.

هدف گذاری برای کنکور

باید برای کنکور هدف گذاری درست داشته باشی. البته اگه تا الان برای خودت هیچ هدفی نداری، نیازه که در ابتدا هدف اصلیت رو پیدا کنی. اگه واقعا احساس سردرگمی میکنی یا نمیدونی که چجوری باید هدف اصلیت رو پیدا کنی مقاله هدف گذاری برای کنکور رو حتما بخون.

 

2- تمرکز بر روی افزایش درصد ها

راحت بهتون بگیم؛ اینکه شما یک درسی رو خوب و کامل و با جزئیات یاد گرفته باشید ولی نتونید ازش تست بزنید توی کنکور به هیچ دردتون نمیخوره. برای اینکه بتونی راحت تر تست بزنی باید به نکات زیر توجه کنی:

بودجه بندی هارو بشناسید.

یکی از مباحث مهمی که باید در شروع از عید برای کنکور بهش با دقت ویژه ای توجه کنید بحث بودجه بندی هاست، شما چاره ای جز حذف مباحث غیر کاربردی و غیر ضروری و کم کردن حجم دروسی که باید مطالعه کنید ندارید.

بودجه بندی رشته تجربی، مباحث تست خیز

بودجه بندی رشته ریاضی، مباحث تست خیز

بودجه بندی رشته انسانی، مباحث تست خیز

وسواس نداشته باشید

اینو به خاطر داشته باشید که شما فرصت خیلی کمی تا کنکور دارید، پس نیاز نیست روی یادگیری مسائلی که براتون خیلی سخته یا توی بودجه بندی کنکور بخش کم اهمیته با لجاجت و حساسیت اصرار به حفظ کردنش داشته باشید. پافشاری روی مطالبی که ازش تست نمیاد یا یادگیریش براتون سخته ازتون زمان و انرژی زیادی میگیره. بهتره این مباحث رو حذف کنید و روی مباحث مهم تری تمرکز کنید.

 

3- بدونید که دیر شروع کردید (ویژه داوطلبینی که از صفر قصد شروع دارند)

برای بچه هایی که قصد دارن از عید به صورت جدی شروع به مطالعه کنند خیلی مهمه که بدونن از بقیه عقبن و باید این سه ماه کل وقتشونو برای موفقیت صرف کنند و نکات زیر رو به خاطر داشته باشن.

  • بدونم که از رقبام عقب هستم و قاعدتا باید از الان بیشتر تلاش کنم تا بتونم به بقیه برسم
  • وقتی شرایطم رو بدونم ولی هدفم مشخص باشه دیگه با حرف بقیه نا امید با بی انگیزه نمیشم و منتظر گرفتن نتایج یک شبه یا زود هنگام نیستم.
  • میتونم برنامه ریزی صحیح تری نسبت به آینده داشته باشم
  • در نتیجه آزمون ها و کنکور از خودم نا امید نمیشم چون من از الان قراره تمام تلاشم رو بکنم و 100 درصد توان خودمو بذارم.

 

4- واقع گرا و منطقی باشید

معنی گام چهارم شروع برای کنکور از عید و فروردین اینه : به امید های واهی موسسات توجه نداریم در عین حال تمام تلاشمون رو انجام میدیم.

متاسفانه بعضی از اشخاص و موسسات به دور از واقعیت مطالبی رو تبلیغ میکنن و منتشر میکنن که در ظاهر قشنگه ولی در باطن میتونه خیلی بی فایده و حتی خطرناک باشه

امید وجود داره، پیشرفت امکان پذیره. یقینا همه چی میتونه تغییر کنه، اما ساختن یک ساختمان 100 طبقه در یک شب به دور از عقل و منطقه .

پس لطفا هر چیزی رو که میشنوید اول وارد قوه عقل و منطقتون کنید و بعد تصمیم گیری کنید(رسیدن به پزشکی در 10 روز و درصد بالای 90 درصد در 5 ساعت و… نمونه هایی از گزاره های غیر معقوله)

پس در مرحله اول روی خودتون حساب کنید و بعد از ابزار مناسب و منطقی برای نتیجه گیری بهتر استفاده کنید.

 

5- حسرت نخورید

فرض کن کنکور تموم شده و تو به نتیجه ای که میخواستی نرسیدی. قطعا توی ذهنت هزار تا “ای کاش” تکرار میشه ولی ای داد بیداد که این ای کاش ها دیگه اثری نداره و فرصتت رو از دست دادی، انتخابش با توعه که چند ماه دیگه از خودت راضی باشی یا موج عظیمی از ای کاش ها ذهنت رو پر کنه، پس عزمت رو جزم کن که بعد از گذشت این چند ماه خدایی نکرده نگی ای کاش سه ماه پیش که قصد خوندن داشتم جدی میخوندم.

 

6 – مهم از الان به بعده نه از الان به قبل!

مشکل خیلی از بچه ها اینه که توی گذشته زندگی می کنن! یه نکته خیلی مهم، تو نه میتونی گذشته رو تغییر بدی و نه فکر کردن به گذشته حالت رو خوب می کنه. تنها کاری که مرور گذشته برات می کنه، کاهش انگیزه و تلف کردن وقتت هست. اینکه بگی من تو کنکور هیچی نمیشم رو بذار کنار! اینکه تو قبلا خوب نخوندی، قبلا خوب نتیجه نگرفتی، قبلا اینکارو نکردی، اونکارو نکردی از الان دیگه مهم نیست. از گذشته تجربه های خوبشو داشته باش و بقیه ش رو دور بریز؛ تا با خیال راحت بتونی ادامه مسیر رو طی کنی. یادت باشه که فکر کردن به کم و کاستی ها و خطا های گذشته و غرق شدن تو افکار منفی، آیندتو خراب می کنه.

 

7- انتخاب منابع مناسب برای شروع از عید برای کنکور

گام 7 ام انتخاب منابع مناسبه، منابع کمک درسی مثل شتاب دهنده هایی پرقدرت تورو به سمت موفقیت و افزایش رتبه ات هول میدن. ولی اینو به خاطر داشته باشید که هر منبعی مناسب نیست، به عنوان مثال منابع جامع علاوه بر اینکه وقت زیادی رو از شما میگیرن نمیتونن با کیفیت بالا محتوایی که شما بهش نیاز دارید رو بهتون بدن. نکته بعدی که این زمینه باید بهش توجه کنید اینه که ماهیت همه منابع تخصصی دروس یکیه و اگه با نحوه ویراستاری یک منبع، به قول معروف حال کردید نیاز نیست که منبعتون رو عوض کنید و با همون میتونید ادامه بدید.

 

8- اهمیت برنامه ریزی برای یک شروع پرقدرت

مهمترین بخش در این 10 گام برای شروع کنکور از عید، برنامه ریزی هست. برنامه ریزی یکی از مهم ترین و واجب ترین بخش ها برای شروع به صورت جدی برای کنکوره، خیلی ها بودن که قصد خیلی جدی برای درس خوندن داشتن ولی چون برنامه ریزی نداشتن یا برنامه ریزی اصولی و درستی رو برای خودشون انتخاب نکردن، بعد از مدت کوتاهی از ادامه دادن مسیر خسته و بیخیال کنکور و موفقیت توش شدن. متاسفانه امروزه  موسسه ها و ادم های زیادی ادعا میکنن که میتونن با یک برنامه ریزی کلی برای همه، موفقیت اون ها رو توی کنکور تضمین کنن، اصلا و به هیچ عنوان به این اشخاص اعتماد نکنید که بزرگترین اسیب رو دارید به خودتون وارد میکنید. برنامه ریزی کار تخصصی و سختیه که نیاز به اطلاعات زیادی از جمله شناخت خودتون، توانایی هاتون و سبک زندگی خودتون داره و باید توسط یک متخصص برنامه ریزی انجام بشه. با این حال ما به صورت خلاصه و خیلی جمع و جور یک برنامه جامع برای سه دسته از دانش آموزان قرار میدیم و در ادامه انواع برنامه ریزی رو بهتون آموزش میدیم.

دسته اول: برنامه ریزی برای شروع از صفر

این دسته از افراد برای شروع کنکور از عید نوروز باید اول حذفیات شون رو مشخص کنند. برای خودشون راهبرد بچینن و با توجه به راهبردشون برنامه ریزی روزانه انجام بدن. ساعت مطالعاتی بالایی نیاز هست؛ اما نه اینکه چند روز ساعت بالا بخونن و بعد دست بکشن. کافیه آهسته و پیوسته پیش برن.

دسته دوم: برنامه ریزی برای کسایی که به خوبی نخوندن

این دسته از بچه ها نه خیلی خوندن و نه بیکار بودن. این ها اگه قصد دارن از عید و فروردین برای کنکور یه شروع خوب داشته باشن، باید اول خودشون رو ارزیابی کنن و بعد از ارزیابی، تمام نقاط ضعف و قوت شون تو مباحث مختلف کنکور سراسری رو پیدا کنند. بعدش باید نقاط تاریک و ضعف رو حذف و نقاط قوت رو تقویت کنند که حداقل بتونن از پس تست هایی که از مباحث مورد تسلط شون میاد بربیان.

دسته سوم برای ادامه پر قدرت

این دسته از بچه ها تا حالا خیلی خوب تونستن بخونن و الان وقتشه که وارد دوران جمع بندیشون بشن، بهترین کار برای دوران جمع بندی اینه که بیشتر تمرکزتون رو بزارید روی جمع بندی و حل تست مباحث تست خیز و مهم کنکور و تلاش کنید تا درصد های خودتون رو توی این دروس افزایش بدید.

 

انواع برنامه ریزی

1.برنامه ریزی زمانی

برنامه ریزی زمانی همونطور که از اسمش پیداس روی زمان مطالعه دروس تمرکز داره و به حجم دروس کاری نداره. متاسفانه این نوع برنامه ریزی منسوخ شده و به دلیل عدم مشخص بودن حجم مطالعاتی با توجه به اینکه هنوز خیلی ها برای بچه ها این نوع برنامه ریزی رو تجویز میکنن، منسوخ شده و دیگه کاربردی نداره.

2.برنامه ریزی حجمی

برنامه ریزی حجمی که برنامه راهبردی آزمون معروفه، برعکس برنامه ریزی زمانی بر حجم دروس تمرکز داره و مناسب شرکت در آزمون های آزمایشیه، این برنامه ریزی با اینکه از برنامه ریزی زمانی بهتره ولی قابلیت شخصی سازی برای خودتون نداره و هنوز یه جای کارش میلنگه!

3.برنامه ریزی حجمی-زمانی

برنامه ریزی حجمی-زمانی ترکیب دو برنامه ریزی قبلی، بهترین نوع برنامه ریزی برای کنکور هست زیرا با توجه به اینکه قابلیت شخصی سازی قوی داره میتونه مناسب هر دانش آموزی برنامه ریزی دقیقی ارائه بده و بهترین نوع برای برنامه ریزی شروع از عید برای کنکور هست.

 

نکته:حذف مباحث کنکور

اگه مطلب بالا رو خونده باشید شاید براتون سوال باشه که حذف مباحث کنکور یعنی چی، شما میتونید با توجه به بودجه بندی مباحث مهم رو بشناسید و با حذف مباحث غیر مهم و حجیم که سوالات کمی از اون میاد بتونید تمرکز و وقت بیشتری برای گرفتن درصد های بالاتر از دروسی که تست های زیادی دارن بزارید.

 

9- رفع موانع متفرقه شروع از فروردین برای کنکور

بعد از داشتن یک برنامه ریزی درست و اصولی، بخش مهم بعدی رفع موانعی هست که ممکنه در ادامه مسیر براتون پیش بیاد.

خواب آلودگی و خستگی در فصل بهار

فصل بهار با تمام زیبایی ها و حس خوبی که با خودش میاره خستگی و خوابالودگی هم همراه خودش میاره و خیلی ها توی این فصل دوس دارن مدام بخوابن و احساس خستگی میکنن، این یک عمر طبیعیه ولی باید تا حد امکان این مانع رو رفع کنید تا نزاره از راهمون دور بشیم

اول از همه پیشنهاد میکنم که اگ قبلا هم مشکل خستگی و خواب آلودگی داشتید یک سری به دو مقاله زیر بزنید که این مورد رو بنیادین حل کنید.

رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه – ۱۴ راه مقابله با سرحال نبودن حین درس خواندن

خستگی هنگام مطالعه را چطور رفع کنیم؟ حل مشکل خستگی ذهن از رتبه ۱۷ کنکور

در مرحله اول اینو فراموش نکنید که استراحت زیاد موجب خستگی بیشتر شما در طول روز میشه. سعی کنید طبق برنامه ریزی اصولی که انجام دادید از خواب بیدار بشید و از وسوسه هایی که بهتون میگن دو ساعت بیشتر بخواب! دوری کنید.

در مرحله دوم از شب بیداری دوری کنید، توی این تایم ها چون تعطیلات هست مردم تا دیروقت بیدارن و ممکنه شماهم در اطرافتون ادم هایی باشن که شامل این قضیه بشن. این نکته رو به خاطر داشته باشید که فقط کافیه یک بار در طول عمرتون بیخیال این قضیه بشید و هدفتون رو فراموش نکنید. سر تایمتون بخوابید تا صبح زود با قدرت شروع کنید.

موقعی که خوابتون میگیره موقعیت مطالعاتیتون رو تغییر ندید مثلا بچه ها اول پشت میز رو صندلی درس میخونن بعد خسته میشن یکم ایستاده میخونن بعد چهار زانو میزنن بعد پاهاشونو دراز میکنن بعد دراز میکشن و به همین منوال مدام در حال تغییر مکان و نوع مطالعشون هستند.
اگر حین مطالعه خوابتون گرفت یا خسته شدید میتونید از راهکار های زیر استفاده کنید:

  • استراحت کوتاهی بدون خوابیدن داشته باشید
  • مدیتیشن کنید.
  • چیزی بخورید
  • از کافئین استفاده کنید (چای قهوه شکلات…)
  • به دست و صورتتون آب بزنید
  • قدم بزنید و ورزش کنید (کوتاه)
  • و در آخر اگه خیلی خوابتون میومد میتونید یک چرت زیر 20 دقیقه داشته باشید

مسافرت، یک مانع خیلی مهم

ایام تعطیل برای خانواده ها معمولا با مسافرت ها همراهه. اما بچه های کنکوری باید بدونن که مطلقا توی مسافرت نمیشه درس خوند و اگر تصمیم گرفتن که برن مسافرت لطفا با خودشون کتاب نبرن چون هم بار اضافه دارن حمل میکنن و هم عذاب وجدان اینکه باید بخونن ولی نمیخونن میگیرتشون.

پس بهتره توی این زمینه خانواده رو با خودتون همراه کنید و بهشون کامل توضیح بدید که دوران نوروز از چه اهمیتی برای شما برخورداره و مسافرت رو کنسل کنید. یا اگر نشد شما همراهشون مسافرت نرید و از زمانتون قبل کنکور درست استفاده کنید.

دید و بازدید ، مانع شروع مطالعه کنکور از عید

اغلب خانواده های ایرانی توی دوران عید نوروز به دیدن هم میرند و بازار دید و بازدید تو اون دوره حسابی داغه داغه. دید و بازدید یعنی اختصاص دادن وقتتون به کاری که آنچنان اولویتی نداره،اما دید و بازدید یک امر بعضا قطعیه یعنی مثل مسافرت نمیشه با مذاکره حلش کرد!

کنترل دید بازدید ها

اولین پلن اینه که شما یک مکان آروم و بی سر و صدا رو برای خودتون پیدا کنید که به دور از دید و بازدید نوروز باشه و کسی بهتون حتی دسترسی هم نداشته باشه که بتونید راحت درس بخونید.

دومیش اینه که اگه مکانی دارید که توی خونست و سروصدای مهمونی ها توش میاد و هر دفعه یکی اومد میاد اتاقت بهت میگه اینقدر میخونی که تهش چی بشه یا باریکلا که اینقدر میخونی چاره ای نداری جز یاد گرفتن تسلط بر خودت و اعصابت و کنترل خودت و تمرکز در شرایط سخت.

حرف اطرافیان

این هم یادتون باشه هر نظری که هر کسی در مورد شما بده چه خوب (به به چه پسر درس خونی چه دختر خوبی خانم دکتر آینده و…) چه بد (تهش هیچی نیست فلانی هم خوند خیلی بیشتر از تو هیچی نشد قبولم بشی فایده نداره مگه بیکاری که درس میخونی؟) معمولا آدمو عقب میندازه و یا مغرور میکنه یا نا امید. بهترین روش مقابله با این پدیده شوم دوری از آدم هاست یعنی مکان زندگیت رو این چند روز از محل رفت آمد دور کنی.

 

10 – مقابله با بی برنامگی در شروع برای کنکور از عید نوروز :

دانش آموزانی که برای کنکور مشاور دارند :

بچه های عزیزی که مشاور دارند خب قطعا مورد هدایت مشاورشون قرار میگیرن و اگرنکاتی که توی گام های قبلی گفتیم رو رعایت کنند دچار بی برنامگی و سردرگمی نمیشن.

دانش آموزانی که مشاور ندارند :

اونهایی که مشاور ندارند اما شرایط داشتن مشاور رو دارند میتونند برای داشتن مشاور اقدام کنند. که داشتن یک مشاور میتونه نتایج مثبت بیشماری رو برای شما به همراه داشته باشه و باعث پیشرفتتون بشه .

فقط یادتون باشه مشاور شما باید فاکتور های یک مشاور خوب رو داشته باشه. می‌تونید برای داشتن اطلاعات بیشتر راجب این قضیه مقاله.بهترین مشاوره برای کنکور رو مطالعه کنید.

اما اگر شرایط داشتن مشاور رو ندارین از همین الان برای عیدتون هدفگذاری کنید ، راهبرد بچینید و برنامه ریزی کنید.

مشخص کنید که توی عید و فروردین میخواید به چه کار هایی برسید، هر چند روز، چیا رو تموم کردید و هر روز موقع انجام کدوم کار هاست. این به شما کمک میکنه که بدونید دقیقا عید نوروز چه کمکی میتونه بهتون بکنه.

اما اینو یادتون باشه که اگر روزی شد که نتونستید به برنامتون به طور کامل عمل کنید نگران نباشید کافیه خودتون رو سرزنش نکنید و در عوض تشویق کنید برای ادامه و جبران

 

سخن پایانی

بچه ها برنامه ریزی شروع از عید برای کنکور مقوله خیلی مهمیه، شما فرصت خیلی کمی دارید برای اینکه بتونید به مقام یک رتبه برتر برسید و باید انرژی زیادی بزارید. این بازه زمانی به شدت مهمه چون خیلیا توی این بازه نا امید میشن یا دست از درس خوندن میکشن که باعث میشه بیشتر مباحثی که خوندن از ذهنشون بره، و فرصت خیلی خوبیه که شما با درس خوندن اصولی خودتون رو به رتبه برتر شدن نزدیک کنید. این حقیقته که راه سختیه ولی با تلاشتون هنوز هم دیر نشده.

دریافت برنامه ریزی از رتبه برتر های کنکور

الان توی موقعیت حساسی هستی و شدیدا به یک برنامه ریزی درست و اصولی نیاز داری، فرم زیر رو پر کن و برنامه اختصاصی خودت رو از یکی از رتبه برترهای رشته خودت بگیر:

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین توی کنکور 98، 99، 1400 و 1401 بیش از 500 داوطلب رتبه زیر 1000 شدن!

 

سوالات متداول

1. کسانی که از عید و فروردین برای کنکور شروع کردند و موفق شدند؟

رستگار رحمانی نمونه بارز کسی بود که دیر شروع کرد. رستگار از بهمن شروع کرد و تونست رتبه یک بشه. همچنین میتونی لیست رتبه برترهای آیدی نوین رو هم بررسی کنی.

2. توی عید چند ساعت درس بخونیم؟

این موضوع برای هر رشته متفاوته، ولی بهترین ساعت مطالعه برای کسایی که از صفر شروع کردن روزی 6 ساعته. البته باید سعی کنن روز به روز این زمان رو هرچند کوتاه با روش هایی که در این مطلب گفتیم، افزایش بدن و اون رو به روزی 10 الی 12 ساعت برسونن.

3. آیا میشه توی مسافرت های نوروزی برای کنکور درس خوند؟

مطلقا خیر، اگه نمیتونید از مسافرت های نوروزی دوری کنید و چاره ای جزء همراه خانواده رفتن ندارید، بهتره که کتاب هاتون رو با خودتون نبرید چون به جز بار اضافی و عذاب وجدان چیزی براتون نداره.

23 replies on “شروع از فروردین برای کنکور”

profile avatarM گفت:

سلام من میخوام از الان شرو کنم ولی نمیدونم مشاور بگیرم یا ن چون میترسم با هم سازگار نباشیم از نظر حذفیات

profile avatar گفت:

سلام و وقت بخیر. پیشنهاد میکنم برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید یک جلسه با مشاوران صحبت کنید تا بتونید با دید بازتری تصمیم بگیرید

profile avatarHannah mir گفت:

سلام.من
دروسی مثل دینی یا ادبیات رو واقعا خوب خوندم برای دهم و یازدهم رو.
اما سال دوازدهم نه سر کلاسا شرکت کردم و نه درس خوندم.
دروس تخصصی دهم و یازدهم هم تست نزدم.
ینی اصلا توی خود پایه هم تست نزدم. اگر زدم هم هایلایت نکردم.
الان سوم فروردینه و من یه جورایی به رتبه زیر 1000 نیااااااز دارممم!
رشته امم ریاضیه.
راستش انگیزه رو دارم.
باور هم اندکی دارم.
اما خیلییییی نگرانم.
خیلی زیاد، در حدی که جدیدا دارم دچار مشکلات قلبی میشم.

profile avatar گفت:

سلام با توجه به اینکه در سال های اخیر تا حدی رقابت تو رشته ریاضی راحت تر شده اگه از فروردین هم برای کنکور شروع کنید باز هم شانس خوبی برای کسب رتبه زیر هزار دارید.

profile avatarAsal گفت:

اطرافیانم میگن من خیلی رفتم توی جو کنکور
فکرای منفی خیلی زیاد شدن توی مغزم

profile avatar گفت:

مسلما حرف های اطرافیان نباید هیچ تاثیری روی تصمیم گیری شما داشته باشه. در خصوص این مبحث بطور کامل توی این صفحه صحبت کردیم که میتونید ازش استفاده کنید

profile avatarعلی راشکی قلعه نو گفت:

سلام امروز 20 اسفنده شروع میکنم برای دو رقمی

profile avatar گفت:
profile avatarمهسا گفت:

یکی هست تو اینستا که تو ۳ ماه دندانپزشکی قبول شده ،اخه واقعا چه جوری

profile avatar گفت:

قطعا قبولی در رشته دندانپزشکی ظرف 3 ماه کار راحتی نیست و واقعا سخته که بدون پیش زمینه قبلی از عید برای کنکور شروع کرد و به پزشکی و دندانپزشکی رسید. اما هنوز هم میشه به رشته های خیلی خوب امید داشت به شرط اینکه مباحث به طور درست انتخاب بشن و برنامه ریزی بر اساس بودجه بندی هر مبحث انجام بشه.

profile avatarآیدا گفت:

عااالی بود
خدا خیرتون بده
انشالله هر چی از خدا میخواید واستون اتفاق بیوفته

profile avatarاسی گفت:

سلام میخواستم بدونم برای موفقیت در کنکور انسانی اگر از عید شروع کنم موفق میشم؟

profile avatar گفت:

سلام دوست عزیز. انشالا . راهکارهایی که توی این مقاله قرار دادیم رو با دقت پیش ببرید. قطعا باید تمام انرژیتون رو برای کنکور امسال بذارید و انشالا بهترین نتیجه عایدتون میشه. اما حداقلِ حداقل فایده شروع از الان اینه که حتی اگه خداینکرده به چیزی که میخواستین امسال نرسیدین، برای کنکور سال بعد حدود 3 4 ماه از رقباتون جلوتر هستید و این یعنی بُرد. موفق و موید باشید

profile avatarHo3ein گفت:

سلام خسته نباشید
مطالبه بسیار مفیدی دارید ولی من نه کتاب کمک درسی دارم نه تستی خیلی سردرگمم که چطور بخونم به قول معروف خودمو باختم نمیدونم چکار کنم اگه میشه یه راهنمای کنید

profile avatar گفت:

سلام دوست عزیز. اصولا داشتن منابع کمک درسی برای کسب رتبه های خوب نیاز هست و شاید کتاب درسی نتونه به طور کامل نیازهای کسی که قراره به ی رتبه خوب تو کنکور برسه رو براورده کنه. پیشنهاد میکنم با مطالعه مقاله بهترین منابع کنکور نسبت به تهیه منابع درجه یک اقدام کنید.
ضمنا با توجه به زمان کم باقیمانده تا کنکور یه ابزار عالی که خیلی زیاد میتونه فرایند آموزش و جمع بندی شمارو تکمیل کنه رپیدیو هست. پیشنهاد میکنم حتما ازش استفاده کنید.

profile avatarfatemeh salimi گفت:

مقاله خیلی مفید و جامع ای بود من از مهر ماه میخونم ولی درس ریاضی و فزیک یکم سر درگمم کرده بعضی مباحثشو اگ حذف نکنم میتونم نتیجه بگیرم یعنی اونجاهایی ک توش ضعف دارم

profile avatar گفت:

سلام. مباحثی که تا الان اصلا نخوندین رو دیگه پیشنهاد نمیشه توی این 3 ماهی که تا کنکور مونده بخواید تازه بخونید. بهتره روی مباحثی که تا حدی روشون تسلط دارید تمرکز کنید و اون هارو تقویت کنید. برای تقویت آموزش ها میتونید از سامانه آموزش و مرور هوشمند رپیدیو هم استفاده کنید.

profile avatarکیمیا گفت:

سلام؛
واقعا کامل و دقیق بود و همه سوالامو پاسخ داد،
ممنون از وقتی که گذاشتید .

profile avatar گفت:

سلام کیمیا عزیز. خداروشکر…

profile avatarمریم موسوی گفت:

خیلی کامل و عالیه من شروع میکنم از عید

profile avatar گفت:

انشالا پر قدرت

profile avatarسارا گفت:

عالییی،واقعا ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }