آیدی نوین - چگونه از سال یازدهم برای کنکور بخوانیم؟ میزان ساعت مطالعه در سال یازدهم

چگونه از سال یازدهم برای کنکور بخوانیم؟ میزان ساعت مطالعه در سال یازدهم

چگونه از سال یازدهم برای کنکور بخوانیم؟ ساعت مطالعه دانش آموزان در سال یازدهم باید چقدر باشد؟  در این مطلب از سری مطالب برنامه ریزی کنکور و مشاوره کنکور توسط بهترین مشاوران کنکور موسسه آیدی نوین به آن پاسخ داده میشود.

برنامه ریزی کنکور (با این برنامه 100 درصد 2رقمی شو)

مشاوره کنکور  (طرح رتبه شو آیدی نوین توانست 50 دانش آموز ضعیف رو به رتبه زیر هزار برساند)

برای دریافت برنامه ریزی ویژه یازدهمی ها و موفقیت تضمینی در کنکور کافیه فرم زیر رو پر کنی و با دکتر سلیمی و سایر مشاوران IDNovin در ارتباط باشی :

فرم دریافت برنامه از بهترین مشاوران کنکور IDNovin :

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین تو هم میتونی رتبه برتر بشی. چون توی کنکور 98 و 99، بیش از ۵۰ نفر با این برنامه رتبه برتر شدند. مشاهده کارنامه رتبه های برتر آیدی نوین (کلیک کنید)

سوال:باعرض سلام وخسته نباشید

سوالم اینکه من دوازدهم تجربی ام باید چطوری همه مطالب دهم ویازدهم رو در طی سال بخونم و چون من خودم برای خودم برنامه ریزی می کنم هر مرور رو باید در چه فاصله زمانی بزارم تا مطالب رو فراموش نکنم؟
باتشکر

جواب:فایل صوتی + متن در ادامه مطلب

سلام به همه ی دوستان دانش نوینی. فرزاد سلیمی هستم دانشجوی سال 5 پزشکی و مشاور آیدی نوین

فرزاد سلیمی ، پزشکی سمنان

شروع مطالعه کنکور از سال یازدهم

امروز می خوام درمورد یکی از سوالاتی که یکی از بچه های سال دهم پرسیدن صحبت کنم.گفتن که “من از امروز شروع کردم، تازه دهم هستم و می خوام برم یازدهم خیلی نگرانه اینه که چجوریه؟ اصلا می تونه برسه به کنکور یا نه؟” اول اینکه میگم اصلا نگران نباش، خیلی ها بودن از شما خیلی بدتر، از سالِ دوازدهم و وسطای سال دوازدهم به فکر افتادن و تونستن. ما این رو نمی گیم که بذارید سال دوازدهم و از وسطاش به فکر بیفتید نه این طور نیست. هرچقدر زودتر شروع کنید، هرچقدر پایه ای تر درس بخونید، هرچقدر baseِ قوی تری داشته باشید نتیجه ی خیلی بهتری خواهید گرفت. خیلی ها به این فکر می کنن، مثلا دانش آموزی که میاد اواخرِ اسفند ماه شروع می کنه و میاد به این تبلیغاتِ مشاوره ای گوش میده، میگه پزشکی در 4 ماه، پزشکی در 5 ماه، خب قاعدتا شدنیه ولی اونی که از سالِ دهم، از سالِ یازدهم داره می خونه مطمئنا اون خیلی نتیجه ی بهتری می گیره، خیلی پایه ای تر و اصولی تر درست خونده تا نسبت به شما.

برنامه ریزی برای جمع بندی دهم و یازدهم

به دوست عزیزمون اول این توصیه رو می کنم که خیلی جوگیرانه عمل نکنید. مشکلی که اکثر دانش آموزان دوازدهمی دارن اینه که یهویی میان میگن من می خوام از امروز روزی 20 ساعت درس بخونم. اینجوری نمیشه؛ یهویی میاید زده می شید بعد دیگه اصلا مرور دهم و یازدهم رو می ذارید کنار. بچه ها من همیشه به دانش آموزانم هم گفتم پله پله، با شیبِ خلی ملایم پیشرفت کنید. اینکه یهویی بخواید راهِ 100 ساله رو یک شبه برید واقعا امکان پذیر نیست.

آزمون های آزمایشی جمع بندی دهم و یازدهم

به این دوستمون هم میگم که حتما یک آزمون آزمایشی خوب ثبت نام کنه و خودش رو تحلیل کنه، ایرادات خودش رو پیدا کنه و یواش یواش این ایرادات رو درست کنه. اینجوری میشه که پایه ی قوی ای برای خودش می سازه و سال دوازدهم فقط به فکر کنکورش باشه و سختی ای نکشه. بعضی از دانش آموزانمون هستن که سال دوازدهم شروع کردن ولی خوب باید دهم و یازدهم رو هم بخونن ولی اگر کسی از هون اول خوب شروع کنه، همه ی تست ها رو ببنده و جمع کنه، خوب خلاصه نویسی کنه، خوب بتونه وویس های جمع بندی ضبط کنه و بتونه برای خودش تست های مارک دار درست کنه دیگه برای سال دوازدهم مشکلِ خاصی نداره. ان شالله تونسته باشم سوالتون رو جواب داده باشم.

ساعت مطالعه یازدهم تجربی ریاضی و انسانی:

بطور کلی میتونیم بگیم که یک دانش آموز یازدهمی در روزهای مدرسه باید بین 3 تا 5 ساعت مطالعه کند. در روز های تعطیل هم باید بتوانید روزانه 7 الی 8 ساعت مطالعه کنید.

اگر هم از پایه ی دهم به فکر افتاده اید که باید به شما تبریک ویژه ای بگوییم. شما حسابی در جدول برنامه ریزی درسی جلو هستید؛ با این حال جلوی غرور کاذب خود را تا زمان اعلام نتایج کنکور نگه دارید.

شما می توانید سوالات خود را از ما بپرسید، در اسرع وقت جوابتان را خواهیم داد.

دکتر فرزاد سلیمی مشاور ارشد موسسه آیدی نوین

برای دریافت برنامه ریزی ویژه یازدهمی ها و موفقیت تضمینی در کنکور کافیه فرم زیر رو پر کنی و با دکتر سلیمی و سایر مشاوران IDNovin در ارتباط باشی :

فرم دریافت برنامه از بهترین مشاوران کنکور IDNovin :

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین تو هم میتونی رتبه برتر بشی. چون توی کنکور 98 و 99، بیش از ۵۰ نفر با این برنامه رتبه برتر شدند. مشاهده کارنامه رتبه های برتر آیدی نوین (کلیک کنید)

3 replies on “چگونه از سال یازدهم برای کنکور بخوانیم؟ میزان ساعت مطالعه در سال یازدهم”

profile avatarکاربر 24215 گفت:

خیلی ممنون از صحبتت تون عالی

profile avatarمحدثه رضایی گفت:

سلام
من درس های دهم و یازدهم رو تست کار نکردم. با توجه به این که چند ماه بیشتر تا کنکور 1400 وقت نمونده، چجوری میشه دهم یازدهم رو جمع بندی شون کنم تا خیالم راحت باشه؟

profile avatarسعید نورالهی گفت:

سلام خدمت شما دوست عزیز
برای جمع بندی دهم و یازدهم و آمادگی برای کنکور، فرمی که در همین صفحه وجود داره رو پر کنین تا با مشاورهای آیدی نوین در ارتباط باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }