آیدی نوین - چگونه بدون منابع رتبه برتر کنکور بشم؟

چگونه بدون منابع رتبه برتر کنکور بشم؟

چگونه بدون منابع رتبه برتر کنکور بشم ؟

بدون منابع رتبه برتر کنکور شدن، کار سختیه؟ لازم نیست هرچی منبع و جزوه که موجوده رو تهیه کنی و ازشون یه کوه بلند بسازی! ما بهت یاد میدیم چگونه هوشمندانه با جزوه هایی که داری ، پیشرفت کنی و رتبه خوبی بگیری.

در ادامه مقالات مشاوره کنکور و برنامه ریزی کنکور  دکتر عرفان جمالی از مشاوران آیدی نوین قراره بهمون یاد بدن چگونه برای کنکور، میشه با منابع کم، بیشترین استفاده رو برد.

برنامه ریزی کنکور (با این برنامه 100 درصد 2رقمی شو)

مشاوره کنکور  (طرح رتبه شو آیدی نوین توانست 50 دانش آموز ضعیف رو به رتبه زیر هزار برساند)

من عرفان جمالی امروز میخوام به این سوال پاسخ بدم که چگونه بدون منابع رتبه برتر کنکور بشم؟!

دکتر عرفان جمالی دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران، از بهترین مشاوران کنکور IDNovin :

دکتر عرفان جمالی، دندانپزشکی دانشگاه تهران

یه استاد رزمی میگفت: من از هزار تا مشتی که هر کدوم رو یه بار تمرین کردی نمی ترسم؛ اما از دو تا مشتت که هزار بار تمرین کردی، حساب می برم!

برای مشاوره راجع به منابع تخصصی کنکور با دکتر جمالی و سایر مشاوران رتبه برتر آیدی نوین در ارتباط باشید:

چگونه بدون منابع رتبه برتر کنکور بشم؟ خب، این سوالیه که خیلیا از خودشون می پرسن و شاید با جواب اشتباه به این سوال به اشتباه بیافتن. شایدم روحیه خودشون رو از دست بدن! در کنار این برای رتبه برتر شدن، باید 10 تا ویژگی رو هم تو خودت تقویت کنی که تو پست «چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟» درباره شون حسابی توضیح دادیم. خب بریم یه جواب منطقی به این سوال بدیم.

آیدی نوینیای عزیز با ما باشید …

به نظرت همه رتبه برترها وضعیت مالی درجه 1 داشتن ؟

اگه یکم وقت بذاری و مصاحبه رتبه برتر هارو بخونی متوجه میشی اکثرشون اون چنان وضعیت مالی شاهکاری نداشتن و از منابع عجیب و غریبی استفاده نمیکردن. حتی بعضیاشون همین کتاب تست هایی که داریم رو در اختیار نداشتن!

به نظرت رتبه های برتر چه مدرسه ای درس می خونن؟

خب شاید بدونین که اکثرشون از مدارس استعداد های درخشان هستن نه مدارس غیردولتی. پس این نشون میده که هوش و استعداد، مهمتر از وضعیت مالی میتونه باشه!

وقتی میگیم منابع درسی کنکور، دقیقن منطورمون چیه؟

خب اولین چیزی که به ذهنمون میرسه کتاب های تسته، خب دیگه چی؟ از ویدیوهای آموزشی گرفته تا کلاس های مختلف کنکوری.
ولی بچه ها حالا اگه ما این امکانات رو نداشته باشیم موفق نمیشیم؟؟؟

بچه ها توو این که باید یه سری منابع داشته باشیم شکی نیست. ولی ببین اصلا نباید خودتون رو ببازین که مثلا فلان کلاس رو نمیرین یا ویدیو های فلان استاد رو ندارین. چون بچه هایی که سر خودشون رو با انواع اقسام کلاس و جزوه و معلم، شلوغ میکنن؛ معمولا نتیجه نمیگیرن و وقت خودشون رو هدر میدن. تازه، کنارش جیب یه سری موسسات رو پر میکنن! جالبه نه؟ :-)

یه رتبه برتر چطوری درس میخونه؟

خیلی خیلی ساده تر از اونکه فکرشو می کنین!
نه استاد عجیب غریبی داره، نه کتاب های غیرمعمول! پس راز موفقیتشون چی می تونه باشه؟!
یه رتبه برتری کنکور، تمرکزش تنها روی هدفشه. یعنی چی؟ یعنی نه تنها از سختیای مسیر خسته نمیشه، بلکه ازونا لذتم میبره. چرا؟ چون میدونه در آینده، چی در انتظارشه و خودش اونو خلق می کنه.

آدمی که رتبه ی برتر کنکور شده، فقط از حواشی دوری کرده. فقط با داشته های خودش کنار میاد و سعی میکنه که بیشترین استفاده ها رو ازداشته هاش بکنه. این داشته ها میتونه یه جزوه معلم معمولی باشه، یا کتاب تست ساده که همه داریم. اونم نیاز نیست بخریم، میتونیم از دوستی که تازه کنکور داده بگیریم.
و این چیو نشون میده؟ نشون میده که مهمتررررین رکن موفقیت، خود دانش آموزه. حالا یه سری مسائل مسیر مارو برای رسیدن به موفقیت هموار میکنن، نمیخوام منکر این شم.
مثلا ممکنه دوستت کلی کلاس کنکور بره.
یا کلی منبع داشته باشه.
یا کلی فیلم آموزشی داشته باشه.
ولی باور کنین منبع زیاد و کلاس های مختلف فقط وقت شما رو تلف میکنه، اخرشم سردرگم میشین!

چجوری کمبود منابع کنکور رو جبران کنیم؟

ولی باید وضعیتی که داریم رو بپذیریم و سعی کنیم نداشته هامون رو با یه چیز دیگه جبران کنیم. مهمتر اینکه به خودمون اعتماد داشته باشیم.

یعنی باور داشته باشیم که مثلا اگر من آن چنان امکانات زیادی برای درس خوندن ندارم ولی پشت کاری دارم که می تونم باهاش همه رقیب هارو کنار بزنم. مثلا روحیه و اراده ای دارم که باهاش میتونم خیلی از غیرممکن ها رو ممکن کنم.

مثلا شاید معلمی دارم که کنکوری کار نمیکنه. خب من باید بیام تلاشمو بیشتر کنم تا نداشته هامو پوشش بدم.

جمع بندی:

اینکه برای کنکور به منابعی مثل کتاب تست نیاز داریم، انکارناپدیره و کتمان نمیشه کرد. ولی افراط در این کار، یعنی از حد خارج شدن هم ضرر زنندس. مهمتر از اینکه منابع داشته باشم باید اراده و پشت کار داشته باشم. هیچوقت یادت نره اراده و پشتکار خیلی با ارزش تر از مسائل مادی و مالیه.

یه استاد رزمی میگفت: من از هزار تا مشتی که هر کدوم رو یه بار تمرین کردی نمی ترسم؛ اما از دو تا مشتت که هزار بار تمرین کردی، حساب می برم!

برای مشاوره راجع به منابع تخصصی کنکور با دکتر جمالی و سایر مشاوران رتبه برتر آیدی نوین در ارتباط باشید:

 

فرم ارتباط با مشاوران آیدی نوین:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }