آیدی نوین - شروع از مهر برای کنکور

شروع از مهر برای کنکور

شروع از مهر برای کنکور

خیلی از داوطلب‌های کنکور که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند، هنوز شروع به درس خواندن نکرده‌اند. این به این معنی نیست که تنبلی کرده‌اند؛ چون ممکن است که تازه تصمیم خود را گرفته‌ باشند. اگر شما هم از این گروه هستید و می‌خواهید از مهر برای کنکور درس خواندن را شروع کنید؛ نیاز دارید که بدانید چه روش‌هایی می‌تواند به شما کمک کند که هر چه سریع‌تر به رقبای خود برسید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور برنامه صحیحی داشته باشید و ناامید نشوید.

 

با توجه به افزایش تاثیر معدل در نتایج کنکور، موفقیت در سال تحصیلی با معدل خوب اهمیت بالایی دارد. به همین علت طراحی یک برنامه ریزی کنکور اصولی می‌تواند به شما برای موفقیت در سال تحصیلی و افزایش آمادگی برای کنکور به صورت همزمان کمک کند و سختی این مسیر را از شما بگیرد.

پیشنهادی میکنیم برای آشنایی با اصول طراحی برنامه ریزی استاندارد برای رتبه برتر شدن مطلب برنامه ریزی کنکور را مطالعه کنید.

ایجاد یک برنامه ریزی درسی برای سال تحصیلی هماهنگ با برنامه آمادگی کنکور برای دانش اموزان کمی دشوار است. به همین دلیل شروع از مهر برای کنکور از چند نظر دارای اهمیت است. اول اینکه با شروع برنامه ریزی کنکور از مهر میتوانید همگام با موفقیت در امتحانات و سال تحصیلی برای کنکور هم آماده شوید و در مرحله بعد اینکه با برنامه ریزی درست میتوانید در امتحانات با نمره های بالا موفق شوید و تاثیر معدل خود را در کنکور بیشتر کنید.

دریافت برنامه شروع از مهر برای کنکور از رتبه برترها

با پر کردن فرم زیر برنامه ریزی کنکور همگام با سال تحصیلی مخصوص خود را از مشاوران رتبه برتر آیدی نوین دریافت میکنید:

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین توی کنکور 98، 99، 1400 و 1401 بیش از 500 داوطلب رتبه زیر 1000 شدن! لیست رتبه برتر های آیدی نوین را در عکس های زیر ببین:

بخشی از رتبه های برتر آیدی نوین در کنکور های گذشته (لیست کامل در لینک زیر)

 

چگونه از مهر برای کنکور شروع کنیم؟

اولین نکته که باید برای شروع کنکور از مهر به آن توجه کنید طراحی یک برنامه ریزی کنکور دقیق و شخصی سازی شده است. داشتن یک برنامه عمومی یا برنامه‌ای که به صورت شخصی برای شما نوشته نشده است به چند دلیل نه تنها کمک کننده نیست بلکه گاها تاثیر منفی هم میگذارد.

به عنوان مثال برنامه ریزی کنکور برای شخصی که در دروس حفظی مهارت بیشتری دارد با شخصی که در دروس تحلیلی و محاسباتی مهارت دارد باید کاملا متفاوت باشد. بیایید در نظر بگیریم دانش آموزی که در روز فرصت مطالعه 8 ساعت را دارد و دانش آموزی که عادت به مطالعه 2 ساعت هم ندارد نباید باهم برنامه یکسانی دریافت کنند. دانش آموزان باید کم کم و با توجه به شرایط خود به برنامه جدید ورود کنند تا از آن دل زده نشوند و دچار نا امیدی و استرس نشوند.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، ایجاد روتین صحیح خواب، برنامه غذایی و بررسی منظم نتایج دوره‌ای برنامه ریزی کنکور، ایجاد برنامه مرور و جمع بندی صحیح و… است. هر یک از موارد بالا تکنیک های خاص خود ار دارد که در ادامه به هرکدام پرداخته‌ایم.

آیا امکان موفقیت در کنکور از مهر ماه وجود دارد؟

بله درصورتی که با اصول برنامه ریزی صحیح مثل بودجه بندی دروس، مطالعه روزانه، داشتن راهبرد مشخص، استفاده از برنامه حجمی-زمانی و… آشنا باشید و بتوانید نکات زیر را رعایت کنید امکان موفقیت و رتبه برتر شدن شما در رشته های خوب وجود دارد. البته در نهایت همه چیز به جدیت و پشت کار شما بستگی دارد.

مهم ترین نکات شروع از مهر برای کنکور

مهم ترین نکات شروع از مهر برای کنکور!

معمولاً دانش آموزانی که به مدرسه ‌می‌روند، با شروع کلاس‌ها و بحث‌های داغ کنکوری، بیشتر دچار استرس کنکور می‌شوند. می‌دانیم که در خصوص این که چطور مطالعه کنید و دقیقاً در این مدت زمان روی چه منابعی زمان بگذارید، دچار سردرگمی هستید. اما می‌توانید از نکات زیر به عنوان نقشه راه و راهنما استفاده کنید.

1. تنظیم ساعت مطالعه

اینکه چه بخوانید مهم است، اما مهم‌تر از آن تنظیم ساعت مطالعه شماست و اینکه چقدر و چطور بخوانید! شما نیاز به تمرکز دارید، بنابراین سعی کنید علاوه بر داشتن ساعت خواب یا غذا، ساعت مطالعه خود را نیز تنظیم کنید. توجه کنید که برنامه‌ای نیاز دارید، که زمان مطالعه منظم و دقیق بر اساس توانایی شما برنامه ریزی داشته باشد. هر کدام از این موارد نیازمند توضیحات و نکات مخصوص به خود هستند که ما تمام این موارد را در مطالب جداگانه خود به صورت کامل توضیح دادیم که لینک هر کدام را در زیر قراردادیم:

  1. چگونه کمتر بخوابیم برای کنکور – راهنکار ها و زمان خواب مناسب برای کنکور
  2. تغذیه مناسب هنگام درس خواندن برای کنکور – نکات مهم برای افزایش قدرت مطالعه با تغذیه مناسب

2. توجه به دروس سال دوازدهم

اگر امسال دانش‌آموز کلاس دوازدهم هستید، به شما توصیه می‌کنیم که از ابتدای مهر که به مدرسه می‌روید، سعی کنید دروس را سر کلاس به خوبی یاد بگیرید. حتماً زمان مرور و جمع بندی دروس را برای برنامه درسی خود در نظر بگیرید تا خیال شما از درس‌های امسال راحت باشد. پیشنهادی میکنیم حتما در این زمینه مطلب مرور و جمع بندی کنکور را مطالعه کنید.

برنامه‌ریزی برای آزمون‌ها بسیار اهمیت دارد. توجه داشته باشید شاید شروع کنکور از مهر دیر نباشد، اما زمان خیلی زیادی هم نیست بنابراین سعی کنید هیچ زمانی را هدر ندهید و بین راه از تلاش نیایستید. شما نیاز دارید در این زمان به آزمون‌ها بیشتری بپردازید، بنابراین از آزمون‌های آزمایشی و تست‌ها غافل نشوید و حتماً برای درس خواندن از برنامه‌ریزی دقیقی پیروی کنید!

دریافت برنامه ریزی و راهبرد همگام با آزمون های آزمایشی

با پر کردن فرم زیر برنامه ریزی کنکور همگام با سال تحصیلی مخصوص خود را از مشاوران رتبه برتر آیدی نوین دریافت میکنید:

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین توی کنکور 98، 99، 1400 و 1401 بیش از 500 داوطلب رتبه زیر 1000 شدن!

 

اصول مطالعه برای کنکور از مهر کدامند؟

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم شما را با مهم‌ترین اصول درس خواندن آشنا کنیم، اگر دانش‌آموز درس خوانی باشید با خیلی از این اصول آشنا هستید، بنابراین لازم است که به شما بگوییم که به این موارد، با شروع ماه مهر نیاز خواهید داشت. رعایت این اصول به شما نظم و تمرکز برای درس خواندن به همراه خواهد داد؛ پس به آن‌ها توجه کنید.

برنامهریزی صحیحی داشته باشید!

شاید جالب باشد بدانید برنامه‌ریزی صحیح برای مطالعه کنکور می‌تواند داوطلبان را از صفر به ۱۰۰ رسانده و سبب شود رتبه بسیار خوبی را در این آزمون کسب کنند. یکی از بهترین انواع برنامه‌ریزی‌ها، برنامه‌ریزی حجمی-زمانی بوده که بهتر است اگر قصد موفقیت در این آزمون سرنوشت ساز را دارید، با این نوع برنامه‌ریزی آشنا شوید.

برنامهریزی حجمی-زمانی

شاید بتوانیم بگوییم که در صورتی که از این برنامه‌ریزی درسی استفاده کنید، می‌توانید بهترین رتبه و درصد‌ها را در کنکور سراسری به دست‌آورید. چرا که در اغلب برنامه‌ریزی‌هایی که برای مطالعه کنکور سراسری صورت می‌گیرد؛ یا بر روی زمان توجه می‌شود یا تنها تمرکز بر روی حجم مطالعه است، اما برنامه حجم زمانی بر روی هر دو مقوله زمان و حجم تمرکز کافی دارند. به همین خاطر می‌توانید به راحتی این برنامه را برای خود شخصی سازی کنید که در مطلب برنامه ریزی کنکور مخصوص هر رشته به صورت جداگانه به آن پرداخته ایم.

مزیت این برنامه در این است که کاملاً سرعتی و منعطف عمل می‌کند و این توانایی را به شما می‌دهد که کاملاً متعادل بین دروس تخصصی مطالعه داشته باشید و هیچ درسی را حذف نکنید.

حس عذاب وجدان را از خود دور کنید

سعی کنید از این عذاب وجدان که اگر سریع‌تر شروع می‌کردید الان خیلی جلوتر بودید و می‌توانستید مباحث را با جدیت بیشتری ادامه دهید، خلاص شوید. به جای آن به این فکر کنید که هم اکنون فرصت کافی برای مطالعه برای کنکور سراسری وجود دارد، بنابراین شما می‌توانید حتی با شروع از مهر برای کنکور به قدر کافی مطالعه کنید و بهترین نتیجه را کسب کنید.

نقش آزمون آزمایشی برای شروع کنکور از مهر

برای شروع مطالعه دروس کنکور از مهر لازم است آزمون‌های آزمایشی را خیلی جدی بگیرید و مطابق با آن‌ها پیش بروید. آزمون‌های آزمایشی تنها منابع موثقی هستند که می‌توانند میزان پیشرفت شما را به صورت عینی در اختیارتان بگذارند. بنابراین هرگز از آن‌ها غافل نشوید.

همان طور که ذکر کردیم بودجه‌بندی اغلب آزمون‌های آزمایشی برای آغاز مهر، از ابتدا سر فصل‌ها آغاز می‌شود. بنابراین برای شروع کنکور از مهر لازم نیست در خصوص مباحث آزمون‌های آزمایشی هم نگرانی داشته باشید‌.

حتماً مشاور داشته باشید!

برای برنامه‌ریزی کنکور در رشته‌های مختلف ریاضی، تجربی و انسانی نباید نقش مشاور تحصیلی و مشاور کنکور را نادیده گرفت‌. به خصوص اگر قصد شروع از مهر برای کنکور را دارید، از آن جایی که دیگر وقت سستی و اهمال کاری نیست، باید حتماً مشاوری داشته باشید تا بتوانید در این مسیر انگیزه و امید مطالعه و ادامه دادن بگیرید. این در حقیقت کاری است که یکی از بهترین مشاوران کنکور برای شما انجام میدهد.

همیشه به یاد داشته باشید که مشاوران کنکور، راهی که قرار است شما برای اولین بار بروید را تا کنون همراه تعداد زیادی دانش‌آموز طی کرده‌اند، بنابراین قادر خواهند بود در سریع‌ترین زمان ممکن ایراد‌ها و مشکلات برنامه‌ریزی و مطالعه شما را پیدا کنند و در جهت از بین بردن این مشکلات به شما کمک کنند. بنابراین حتماً مشاور کنکور را حداقل تا زمانی که ساعات مطالعه خود را تنظیم کرده و با نقاط ضعف و مشکلات خود در این مسیر آشنا شوید، به همراه داشته باشید.

دریافت مشاوره و برنامه ریزی کنکور اختصاصی

با پر کردن فرم زیر برنامه ریزی کنکور همگام با سال تحصیلی مخصوص خود را از مشاوران رتبه برتر آیدی نوین دریافت میکنید:

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین توی کنکور 98، 99، 1400 و 1401 بیش از 500 داوطلب رتبه زیر 1000 شدن!

 

تفریح خود را محدود کنید و پایبند به مطالعه شوید!

یک شروع قدرتی داشته باشید و عزم خود را جزم کنید، که بتوانید بهترین نتیجه را از کنکور سراسری بگیرید. لازم است هر چه سریع‌تر تفریح یا بازیگوشی خود را محدود کنید. تفریح هر فردی با دیگری متفاوت است اگر به هر نحوی به اینترنت، بازی‌های کامپیوتری، موبایل، تلویزیون، گردش با دوستان یا چت در فضای مجازی عادت دارید، از همین امروز تلاش کنید آن‌ها را کمتر یا برای مدت کوتاهی آن‌ها را حذف کنید.

این را به یاد داشته باشید که نیاز دارید زمان ثابتی را برای مطالعه خود تنظیم کنید، بنابراین شما می‌توانید باهوش باشید و برای تفریح خود نیز برنامه‌ریزی کنید.

سر کلاس درس حاضر شوید!

متأسفانه مشکلی که برای اغلب دانش‌آموزان کنکوری پیش می‌آید این است که فکر می‌کنند اگر در کلاس درس‌های خود حضور نداشته باشند، فرصت بیشتری برای مطالعه دارند و راحت‌تر می‌توانند دروس را از ماه مهر مطالعه کنند.

ما خیلی پیشتر گفتید، که اگر در دوران مدرسه به سر می‌برید، باید حتماً از فضای درس و کلاس کمال استفاده را ببرید. این اتفاق به شما کمک می‌کند مطالب را تا حد زیادی یاد بگیرید و زحمت کمتری برای مطالعه در خانه داشته باشید.

یادداشتبرداری و خلاصهنویسی را شروع کنید!

حتی اگر قرار باشد یک ماه مانده به کنکور درس خواندن را شروع کنید، همچنان خلاصه کردن و یادداشت‌برداری گزینه بسیار خوبی برای شما است. شاید در ابتدا تصور کنید، خلاصه کردن و یادداشت‌برداری وقت بسیاری از شما می‌گیرد و چندان مفید نیست. اما اگر از آغاز مهر که درس خواندن برای کنکور را شروع می‌کنید، همزمان خلاصه‌نویسی و یادداشت‌برداری را در برنامه مطالعاتی خود بگنجانید در ماه‌های آخر می‌توانید از نتایج این یادداشت‌ها شگفت‌زده شوید. برای تسلط به اصول خلاصه نویسی میتوانید مطلب خلاصه نویسی آیدی نوین را مطالعه کنید.

رتبه برتر شدن با شروع کنکور از مهر

رتبه برتر با شروع کنکور از مهر

اگر به لحظه‌ای فکر می‌کنید که رتبه کنکور خود را می‌خوانید و دوست دارید که فریاد بکشید که شما جز رتبه برتر‌ها بوده‌اید! فکر نکنید که زمان را از دست داده‌اید و این رویا برباد رفته!

در آزمون‌های سال‌های گذشته افراد زیادی موفق به دریافت رتبه برتر شدند، دقیقاً زمانی که تصمیم گرفتند از مهر برای کنکور شروع به درس خواندن کنند. در حقیقت این طول زمان درس خواندن نیست که اهمیت دارد، بلکه بیشتر عمق آن است که می‌تواند نتیجه آزمون شما را تغییر دهد. پس اگر تصمیم دارید شما هم جزو رتبه های برتر سال آینده باشید میتوانید با دریافت راهنمایی و برنامه ریزی اصولی مثل سایر رتبه برتر های آیدی نوین به رتبه مطلوبی برسید.

دریافت برنامه شروع از مهر برای کنکور از رتبه برترها

با پر کردن فرم زیر برنامه ریزی کنکور همگام با سال تحصیلی مخصوص خود را از مشاوران رتبه برتر آیدی نوین دریافت میکنید:

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین توی کنکور 98، 99، 1400 و 1401 بیش از 500 داوطلب رتبه زیر 1000 شدن!

 

سخن پایانی

بسیاری از دانش‌آموزان یا داوطلبان کنکور به هر دلیلی تابستان پیش از کنکور خود را از دست می‌دهند و تصمیم می‌گیرند به جای خوردن افسوس، از مهر برای کنکور اقدام به درس خواندن کنند.

اگر شما نیز جزء این گروه هستید، نیازی به نگرانی برای اینکه چه برنامه‌ای داشته باشید، نیست. چون ما در تیم آیدی نوین در کنار شما هستیم. در این مقاله سعی کردیم شما را با نکاتی که لازم است برای شروع کنکور از مهر بدانید آشنا کنیم، تا در این ماه مطالعه دروس را آغاز کرده و در نهایت نتیجه عالی از کنکور خود کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }