آیدی نوین - بهترین کتاب های کمک درسی یازدهم تجربی – منابع یازدهم تجربی

بهترین کتاب های کمک درسی یازدهم تجربی – منابع یازدهم تجربی

بهترین کتاب های کمک درسی یازدهم تجربی - منابع یازدهم تجربی

بهترین کتاب های کمک درسی یازدهم تجربی و منابع از انتشارات گاج مارکت و خیلی سبز و … را در این پست برای شما دانش آموزان عزیز آماده کرده ایم. در ادامه مقالات مشاوره کنکور و برنامه ریزی کنکور،  دکتر محمدعلی رحیمی از مشاوران آیدی نوین، قراره نکاتی در مورد بهترین منابع یازدهم تجربی را باهامون به اشتراک بذارن.

برنامه ریزی کنکور (با این برنامه 100 درصد 2رقمی شو)

مشاوره کنکور  (طرح رتبه شو آیدی نوین توانست 50 دانش آموز ضعیف رو به رتبه زیر هزار برساند)

محمدعلی رحیمی، رتبه 207 کنکور تجربی، دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه تهران، از بهترین مشاوران کنکور IDNovin:

محمدعلی رحیمی - دندانپزشکی دانشگاه تهران

جهت آگاهی از تغییرات کتاب های یازدهم تجربی و تاثیر یازدهم در کنکور تجربی کافیه فرم زیر رو پر کنید و با دکتر رحیمی و سایر مشاوران رتبه برتر آیدی نوین در ارتباط باشید:

دوستان سلام خسته نباشید محمدعلی رحیمی هستم دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رتبه 207 منطقه 1  و از مشاورین موسسه ی ایدی نوین در این مقاله میخواهم در مورد منابع کمک اموزشی یازدهم تجربی براتون صحبت کنم.

منابع در کنکور مساله ی بسیار مهمی است. اهمیت منابع در اینجاست که در کنار تلاش و انگیزه و برنامه خوب برای مرور چند باره ی درسها، سه رکن اصلی موفقیت در کنکور هستند.

اگر دانش آموزان  به اشتباه منابع خود را انتخاب کنند، باعث بیراهه رفتن و اتلاف وقت می شود و دانش آموز از مسیر کنکور خارج می شود؛ چرا که با وقت گذاشتن و مطالعه نتیجه ی خوبی نمی گیرد.

6 ویژگی بهترین منابع کنکور پایه یازدهم تجربی

بهترین منابع کنکور به ویژه برای پایه ی یازدهم تجربی، باید دارای چند ویژگی باشد که به طور خلاصه به شرح زیر است.

1- تمام مطالب کتاب درسی را در حجم مناسب پوشش دهد.

2- منطبق بر سبک جدید کنکور باشد؛ یعنی تست های جدید و مفهومی را دارا باشد و ایده های جدید و نوین داشته باشد (مثلا شکل های کتاب زیست را مفصل بررسی کرده باشد).

3- راه حل های سریع و میانبر برای حل تست ارایه داده باشد؛ چون کنکور سراسری تستی است و راه حل شما برای رسیدن به جواب مهم نیست.

4- درسنامه ی کاملی داشته باشد، چرا که بین سوالات کنکور سراسری و کتاب درسی اختلاف سطح زیادی وجود دارد که فقط با درسنامه خوب قابل جبران است.

5- مبتنی بر حفظ فرمول ها و روابط نباشد و بیشتر سعی در یاد دادن آنها داشته باشد.

6- یکی از مهمترین آیتم های منابع خوب کنکوری، زمان تدریس و آموزش آن است. بسیاری از  منابع کنکور موجود در بازار کنکور، وقت گیر و حجیم هستند و خیلی از وقت دانش آموزان و داوطلبان را می گیرد. این امر خسته کننده و به مرور باعث ایجاد استرس و اضطراب در داوطلبان می شود؛ چون حجم زیاد منابع و طولانی شدن دوران آموزش، باعث دیرتر شروع کردن دوران مروز و جمع بندی شده و دانش آموزان نمی توانند به موقع سطح خود را بالا ببرند.

کتاب های کمک درسی یازدهم تجربی

حالا می خوایم در ادامه براتون درس به درس و کتاب به کتاب، برای پایه ی یازدهم تجربی؛ بهترین منابع درسی و کنکوری رو معرفی کنیم.

بهترین منابع ادبیات فارسی یازدهم تجربی

دانش آموزانی که سطح بالایی ندارند، باید از «کتاب سیر تا پیاز یازدهم گاج» استفاده کنند.

دانش آموزانی که سطح بالاتری دارند، می توانند از «کتاب فارسی نشر الگو یازدهم» استفاده کنند.

البته بد نیست یه نیم نگاهی ام به کتابای موضوعی، مثل «پنج خوان خیلی سبز» داشته باشند که بهترین گزینه برای کار تستی فارسی می باشد.

بهترین منابع عربی یازدهم تجربی

بهترین کتاب موجود عربی یازدهم، هم از نطر قواعد و هم از نطر ترجمه؛ کتاب عربی خیلی سبز یازدهم است که در کنار این کتاب، از کتاب درک مطلب عربی خیلی سبز یا مبتکران برای افزایش مهارت درک مطلب نیز میتوان استفاده کرد.

برای منبع دوم در درس عربی، میتوان از سیر تا پیاز گاج نیز استفاده کرد.

بهترین منابع دینی یازدهم تجربی

جامع ترین و کامل ترین کتاب برای دانش آموزان سطح بالا در این درس، تست دینی یازدهم خیلی سبز است.

کسانی که سطح ضعیف یا متوسط هستند، می توانند از کتاب دین و زندگی یازدهم سری آس استفاده کنند.

بهترین منابع زبان انگلیسی یازدهم تجربی

بهترین کتاب زبان انگلیسی یازدهم، کتاب زبان انگلیسی مبتکران به تالیف شهاب اناری است.

می پرسید چرا؟!

برای این که:

«برای این که نه تنها لغات را همراه با مثال آورده، بلکه گرامر را با روش های نوین تدریس کرده است و در کنار اینها، تست های تالیفی فوق العاده ای دارد.»

کتاب زبان یازدهم سری آی کیو گاج سطح بالایی دارد و مخصوص کسانی است که می خواهند درصد بالایی در درس زبان کسب کنند.

بهترین منابع ریاضی یازدهم تجربی

درس ریاضی یازدهم تجربی، ترکیبی از 3 کتاب ریاضی، هندسه و آمار و احتمالات است. در ادامه برای هر کردام یک منبع مناسب معرفی می کنیم.

برای درس ریاضی، کتاب «آی کیو ریاضی یازدهم گاج» بهترین گزینه ایست که درسنامه ی عالی و جامع دارد و تست های مناسبی برای هر فصل قرار داده است.

اما کسانی که سطح بالایی ندارند، بهتر است از کتاب «پرسمان ریاضی یازدهم گاج» که درسنامه به زبان ساده و سوالات امتحانی دارد، استفاده کنند.

به طور اختصاصی برای درس هندسه،  برای کسانی که سطح پایینی دارند، بهترین کتاب «آموزش شگفت انگیز هندسه یازدهم تجربی انتشارات خیلی سبز» می باشد.

کسانی که در هندسه سطح بالایی دارند، از کتاب «هندسه 2 مبتکران» که درسنامه همراه با مثال دارد، استفاده کنند.

برای آمار و احتمالات یازدهم تجربی به طور اختصاصی کسانی که سطح بالایی دارند، کتاب «آمار و احتمالات یازدهم خیلی سبز و مبتکران» مناسب است که مبتکران درسنامه کامل تر همراه با مثال دارد؛ اما خیلی سبز تست های با سطح بالاتری دارد.

بهترین منابع زیست شناسی یازدهم تجربی

به طور کلی کتاب های خیلی سبز که درسنامه ی عالی در حجم مناسب و تست های متوسط دارند، برای درس زیست عالی هستند. این کتاب ها شامل 2 قسمتند. «کتاب آموزش شگفت انگیز زیست شناسی» برای کسانی که سطح پایین تری دارند و «کتاب تست زیست شناسی» برای کسانی که سطح بالاتری دارند.

بهترین منابع فیزیک یازدهم تجربی

برای فیزیک یازدهم تجربی، بهترین منبعی که می شود معرفی کرد، «فیزیک یازدهم تجربی میکروگاج» است. این کتاب دارای درسنامه خیلی پربار و قوی نیست، ولی تست های جامع و کاملی دارد. از این رو برای یادگیری و مطالعه، کتاب مناسبی به نظر نمی رسد. اما برای بهره مندی از تست های کامل آن و افزایش مهارت تست زنی (که مهم تر از مطالعه می باشد)، کتاب خوبی است.

برای منبع دوم فیزیک یازدهم تجربی، می توان از کتاب انتشارات نشر الگو یا خیلی سبز استفاده کرد که در کنار درسنامه ی عالی، تست های عالی و سطح بالایی دارند.

بهترین منابع شیمی یازدهم تجربی

بهترین و کامل ترین کتاب، کتاب «شیمی یازدهم تجربی مبتکران نوشته ی بهمن بازرگان» است که با بررسی کامل آن، می توان به نتیجه ی مطلوبی رسید.

برای تست های سخت تر و سطح بالاتر، می توان از کتاب تست شیمی یازدهم تجربی خیلی سبز استفاده کرد.

بهترین منابع زمین شناسی یازدهم تجربی

کسانی که می خواهند برای زمین شناسی وقت بگذارند، بهترین کتاب، کتاب «تست زمین شناسی انتشارات خیلی سبز» است که به شیوه ای نوین و حرفه ای تست ها را کار کرده و طبقه بندی شده اند.

امیدوارم این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته شده باشد.

موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }