آیدی نوین - تعداد درس مورد مطالعه در روز – برای کنکور روزی چند کتاب بخوانیم؟

تعداد درس مورد مطالعه در روز – برای کنکور روزی چند کتاب بخوانیم؟

بهترین تعداد مطالعه دروس در روز برای کنکور

برای کنکور روزی چند کتاب بخوانیم؟ تعداد درس مورد مطالعه در روز باید چقدر باشد؟ در این مطلب از سری مطالب برنامه ریزی کنکور و مشاوره کنکور توسط بهترین مشاوران کنکور موسسه آیدی نوین به این سوال پاسخ داده میشود.

برنامه ریزی کنکور (با این برنامه 100 درصد 2رقمی شو)

مشاوره کنکور  (طرح رتبه شو آیدی نوین توانست 50 دانش آموز ضعیف رو به رتبه زیر هزار برساند)

برای دریافت برنامه ریزی مخصوص خودت و موفقیت تضمینی در کنکور کافیه فرم زیر رو پر کنی و با دکتر سلیمی و سایر مشاوران IDNovin در ارتباط باشی :

فرم دریافت برنامه از بهترین مشاوران کنکور IDNovin :

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین تو هم میتونی رتبه برتر بشی. چون توی کنکور 98 و 99، بیش از ۵۰ نفر با این برنامه رتبه برتر شدند. مشاهده کارنامه رتبه های برتر آیدی نوین (کلیک کنید)

سوال:روزی چند تا درس باید بخونیم؟

جواب:فایل صوتی + متن در ادامه مطلب

فایل صوتی

سلام به همگی امیدوارم حالتون خوب باشه. مهسا قانعی هستم. دانشجوی پزشکی شهید بهشتی و عضو موسسه کنکوری آیدی نوین .امروز می خوام در رابطه با این موضوع صحبت کنم. روزی چندتا درس بخونیم و باید چندتا درس رو تو برنامه ی مطالعاتیمون داشته باشیم؟

بهترین تعداد مطالعه دروس در روز برای کنکور

طبیعتا اینکه چندتا درس رو بخونیم و چه تنوعی از درس ها تو برنامه داشته باشیم ارتباط مستقیمی داره با حجم مطالعاتی شما. دانش آموزی که مثلا 12 ساعت روزانه مطالعه می کنه نسبت به کسی که 4 ساعت مطالعه داره واضحه که می تونه تعداد دروس بیشتری رو در روز بخونه. بچه ها برای اینکه ساعت مطالعه تون رو افزایش بدید عجول نباشید. اگر الان عادت دارید روزانه 4 ساعت درس بخونید یکدفعه برنامه تون رو به روزی 10 -12 ساعت افزایش ندید چون الان بدن و ذهن شما با همون 4-5 ساعت درس خوندن تنظیم شده، نمی تونید یک دفعه تنظیماتِ بدنی تون رو تغییر بدید و انتظار بازدهی بالا رو داشته باشید. پس دقت کنید، افزایش بازدهیتون باید کم کم و به مرور باشه. مثلا سعی کنید هر هفته برنامه ی مطالعاتی ای دارید، یک ساعت روزانه بهش اضافه کنید. چندتا نکته هست که می خوام بهتون بگم و سعی کنید رعایت کنید. سعی کنید توی درس خوندنتون حتما رعایت کنید.

اهمیت زیست وشیمی

بچه های تجربی دروس زیست و شیمی رو هر روز بخونید. این دو تا درس رو خودتون هم می دونید به شدت مهم و تعیین کننده هستند و بیشتری ضرایب رو هم بین بقیه ی درس ها دارن. پس به هیچ عنوان از زیست و شیمی غافل نشید، هرروز وقت بذارید و بخونید و تست بزنید. نکته ی دوم سعی کنید بین مطالعه ی دو درس اختصاصی حتما یک درس عمومی رو بخونید. این کار باعث ایجاد یک تعادل توی برنامه و ذهن شما میشه.

فرض کنید من قراره دو ساعت مشتق بخونم و بعد بلافاصله هم زیست گیاهی می خونم. مشخصه بازدهی درس خوندنم توی این شرایط خیلی خیلی پایین میاد. بجاش چیکار می کنم؟ من میام دو ساعت مشتق می خونم، یک ربع استراحت می کنم بعدش دو ساعت دینی می خونم و دوباره یک ربع استراحت می کنم و در آخر دو ساعت و نیم زیست گیاهی می خونم. برام خیلی جالب بود وقتی متوجه شدم بعضی از دانش آموزانم پارسال فکر می کردن این یک ربع هایی که بعنوانِ استراحت توی برنامه شون گذاشته بودن بین فایل ها فکر می کردن این ها جزو وقت های اتلافیه و بابت اون یک ربع ها عذاب وجدان داشتن. بعد این بعضی از این دانش آموزان پرتلاش من چیکار کردن؟ اومدن اون یک ربع ها رو بدون مشورت من از برنامه حذف کردن و فایل ها رو چسبوندن به هم و بکوب از اول صبح تا آخر شب درس می خوندن، مثل یک ربات. بعد از یک مدت این ها نتیجه نگرفتن و خودشون متوجه شدن که این ها جواب نمیده و بجز خستگی چیزی براشون نموند. این کارها رو نکنید بچه ها، اینطوری از بقیه جلو نمی افتید. تایم های استراحت واقعا مفیدن و حذف کردنی نیستند. به هیچ عنوان. در زمان استراحت شما به ظاهر مطلب جدیدی نمی خونید اما مغزتون داره مطالب قبلی رو دسته بندی می کنه و ذخیره می کنه. اگر اطلاعات پشت سر هم بدون استراحت وارد یک سیستم بشه پردازشی روی داده نباشه مشخصه که بازدهی اون سیستم پایین میاد و عملا هیچ یادگیری از اون اطلاعات اتفاق نمیفته.

بعنوان نکته ی آخر یک توصیه براتون دارم. با توجه به اینکه الان تو تابستون هستیم و تا کنکور 99 زمان زیادی داریم توصیه می کنم با مشورت و هماهنگی مشاورتون بیشتر حجم مطالعه تون رو حتی تا 90 درصدش رو صرف دروس اختصاصی کنید. سعی کنید از این فرصت تابستون بهترین بهره رو ببرید و پایه تون رو تقویت کنید. توی درس هایی مثل فیزیک و ریاضی که به شدت مهارتین و به تمرین تست خیلی زیاد نیاز دارن. شاد و موفق باشید.

شما می توانید سوالات خود را از رتبه های برتر آیدی نوین بپرسید، در اسرع وقت جوابتان را خواهیم داد.

 

مهسا قانعی عضو دپارتمان موسسه آیدی نوین

 

برای دریافت برنامه ریزی مخصوص خودت و موفقیت تضمینی در کنکور کافیه فرم زیر رو پر کنی و با دکتر سلیمی و سایر مشاوران IDNovin در ارتباط باشی :

فرم دریافت برنامه از بهترین مشاوران کنکور IDNovin :

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین تو هم میتونی رتبه برتر بشی. چون توی کنکور 98 و 99، بیش از ۵۰ نفر با این برنامه رتبه برتر شدند. مشاهده کارنامه رتبه های برتر آیدی نوین (کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }