آیدی نوین - انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1401 (زمان، نحوه و مراحل)

انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1401 (زمان، نحوه و مراحل)

انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ (زمان، نحوه و مراحل)

انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1401، راهنمای درج سوابق به همراه زمان، نحوه و مراحل انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت را در این مقاله برای شما آماده کرده ایم.

با آیدی نوین همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد زمان انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

پس از انتشار کارنامه اولیه آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و پژوهشی (Ph.D by Research)، کلیه متقاضیانی که در رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، دارو سازی و دندان پزشکی در آزمون شرکت کرده و حد نصاب علمی لازم جهت قبولی را کسب نموده اند یا به عبارت دیگر مجاز به انتخاب رشته شده اند، این فرصت را دارند در زمان تعیین شده از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی، کد رشته های مورد نظر خود را در سامانه ثبت و فرآیند انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

میخواید از آخرین اخبار وزارت بهداشت اطلاع پیدا کنید؟

شمارتون رو تو کادر زیر وارد کنید تا اخبار مهم خیلی سریع براتون ارسال بشه

انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401

قبل از انجام انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت داوطلبان می بایست اطلاعات کافی در رابطه با شرایط و ضوابط رشته ها و دانشگاه ها، میزان شهریه دوره های شهریه پرداز، ظرفیت رشته ها، زمان و نحوه انتخاب رشته و … را کسب کنند. متقاضیان می بایست قبل از انجام انتخاب رشته، اطلاعات کافی در رابطه با موارد بالا را با دریافت دفترچه انتخاب رشته کسب کنند.

تذکر: اگر داوطلب در بازه زمانی تعیین شده نسبت به انتخاب رشته اقدام نکند، از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد.

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401

متقاضیانی که در آزمون اولیه دکتری وزارت بهداشت مجاز شده اند و حد نصاب مد نظر (30 درصد از نمره کل آزمون و همچنین 50 درصد از میانگین نمره افراد شرکت کننده در آزمون) را کسب کرده اند، این امکان را دارند که در زمان اعلام شده به سایت سنجش پزشکی کشور به نشانیsanjeshp.ir مراجعه کنند و فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند.

سال گذشته انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت در اواسط مرداد ماه انجام شد و داوطلبایی که مجاز به انتخاب رشته بودند در این بازه زمانی انتخاب رشته خود را تکمیل کردند. در حال حاضر هنوز تاریخ دقیق انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱ اعلام نشده است؛ اما گمانه زنی ها بر این است که امسال نیز انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت در مرداد ماه صورت گیرد. به محض اعلام زمان دقیق انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت، این مقاله به روزرسانی خواهد شد.

تمدید مهلت زمان انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت

علاوه بر زمان اصلی انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت، فرصت مجددی نیز جهت انجام انتخاب رشته این آزمون برای داوطلبانی که موفق به انجام این فرآیند نشده بودند، در نظر گرفته خواهد شد.

این تاریخ برای سال 1400 از ساعت 8 صبح روز سه شنبه 2 شهریور ماه تا ساعت 24 همان روز بود. به محض اعلام تاریخ دقیق جهت انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت سال 1401، زمان تمدید مهلت ثبت نام را نیز در همین مقاله ذکر خواهیم کرد.

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401

انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی برای دوره های روزانه، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد به طور اختصاصی از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به آدرس sanjeshp.ir انجام می گیرد. همچنین دقت کنید که گزینش نهایی داوطلبان بر اساس نمره کتبی، سهمیه داوطلب و ترتیب اولویت های انتخابی وی انجام خواهد گرفت، پس ضروری است که داوطلبان اولویت های خود را بر اساس علاقه انتخاب کنند.

برای انجام انتخاب رشته، داوطلبان باید ابتدا دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت را دانلود کنند و پس از مطالعه شرایط مورد نیاز و آگاهی از میزان تاثیر سهمیه در انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت، برای ثبت کد رشته محل ها به روشی که در ادامه مقاله آمده است، اقدام نمایند.

مراحل انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

  • به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir وارد شوید و گزینه دکتری تخصصی را از منوی سمت راست انتخاب کنید.
  • انتخاب لینک دکتری تخصصی از منوی کشویی
  • انتخاب لینک انتخاب رشته محل – ویرایش انتخاب رشته و محل در صفحه بعد
  • انتخاب مجدد لینک انتخاب رشته محل – ویرایش انتخاب رشته و محل
  • وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه جهت دریافت رمز یکبار مصرف
  • وارد کردن رمز یکبار مصرفی که به تلفن همراه شما ارسال شده است.
  • تکمیل فرم و ثبت اطلاعات

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته/محل، می بایست سوابق آموزشی، پژوهشی و اطلاعات مورد نیاز را از طریق سایت www.sanjeshp.ir وارد سامانه کنند تا از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های پذیرنده به منظور اختصاص نمره مصاحبه مربوطه مورد استفاده قرار گیرد.

راهنمای درج سوابق آموزشی و پژوهشی در سایت سنجش پزشکی ۱۴۰۱

داوطلبان در صورتی كه مجاز به انتخاب رشته محل باشند، در زمان مقرر شده که طی اطلاعیه ای توسط مرکز سنجش پزشکی مشخص می شود، می توانند با وارد كردن كد ملی و فعال شدن گزینه ی ارسال سوابق و انتخاب گزینه ی مربوطه، كد رهگیری را درج و وارد صفحه مربوط به دریافت سوابق آموزشی و پژوهشی شوند.

  • ابتدا لازم است فرم درج سوابق را از سایت پرینت بگیرید و بعد از تكمیل و امضا، به صورت پی دی اف ذخیره و آن را در سایت بارگذاری كنید. بعد از اتمام بارگذاری می بایست مستندات دیگر خود را مطابق اظهارات فرم فوق در سایت بارگذاری كنید. دقت کنید که تطبیق كامل مدارک اظهار شده در فرم درج سوابق با مدارک بارگذاری شده، بسیار مهم است و امتیاز سوابق آموزشی و پژوهشی تنها به مداركی تعلق می گیرد كه در فرم درج سوابق اظهار شده و مستند مربوط به آن نیز بارگذاری شده باشد.
  • در مورد مقالات نیز تنها مستندات موید انتشار قطعی مقاله مورد پذیرش خواهد بود. بنابراین از بارگذاری مستندات مربوط به ارسال (Submission) یا تحت بررسی (Under Revision) بودن مقاله خودداری شود. چنانچه داوطلب پذیرش قطعی مقاله را بعد از فرصت بارگذاری سوابق در سایت دریافت كند، می تواند در روز مصاحبه آن را به مسئولان برگزاری مصاحبه ارائه كند.
  • بهتر است همه اطلاعات بارگذاری شده در سایت سنجش پزشکی را در CD ذخیره كنید و در روز مصاحبه دکتری وزارت بهداشت همراه داشته باشید تا در صورت نیاز به مسئولان برگزاری ارائه كنید.

مصاحبه انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت

آن گروه از داوطلبانی که در انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1401 شرکت کردند، بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته و در صورت کسب حدنصاب نمره دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه ها و موسسات علوم پزشکی، باید طبق زمانبندی مشخص شده در دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۱، خود را برای مصاحبه دكتری رشته های علوم پایه، بهداشت و تخصصی آماده نمایند.

زمان و شیوه برگزاری مصاحبه ها اعم از آموزشی و پژوهشی، در دفترچه راهنمای آزمون وازرت بهداشت ذکر شده است. در پایان نیز نتایج نهایی دکتری وزارت بهداشت 1401 توسط مرکز سنجش پزشکی بر روی وب سایت sanjeshp.ir اعلام خواهد شد.

برای اطلاع از زمان و نحوه برگزاری مصاحبه آزمون دکتری وزارت بهداشت می توانید مقاله های زیر را مطالعه کنید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد نحوه ی انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت 1401 با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

سوالات متداول

آدرس سایت انتخاب رشته دکتری وزرات بهداشت چیست؟

سایت انتخاب رشته دکتری علوم پزشکی همان سایت مرکز سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir است.

آیا داوطلبان برای انتخاب رشته دکتری وزرات بهداشت باید هزینه پرداخت کنند؟

خیر انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت کاملا رایگان است.

آیا داوطلبان باید کدرشته محل ها دانشگاه آزاد را در فرم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت وارد کنند؟

بله فرم انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت دانشگاه های سراسری و آزاد یکی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }