آیدی نوین - مصاحبه دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت 1401

مصاحبه دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت 1401

مصاحبه دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت

مصاحبه دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت 1401 به همراه نحوه امتیازدهی، زمان بندی و مناطق آمایشی و محل برگزاری مصاحبه را در این مقاله برای شما آماده کرده ایم.

با آیدی نوین همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد روند و نحوه ی برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

داوطلبانی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت می کنند بعد از اعلام نتایج و قبولی در آزمون در ابتدا باید با انتخاب کد رشته های مورد نظر خود در سامانه، انتخاب رشته خود را انجام دهند. بعد از انجام انتخاب رشته توسط داوطلب، می بایست در انتظار جواب نتایج انتخاب رشته خود در آزمون دکتری وزارت بهداشت باشند. در آزمون وزارت بهداشت نکته قابل توجه ای که وجود دارد این است که بعد از قبولی در آزمون داوطلب به مصاحبه فراخوانده می شود و باید در مصاحبه نیز به نمره مورد نظر دست پیدا کند و قبول شود. در واقع آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت اول کتبی که به صورت آزمون بوده و قسمت دوم شفاهی که با مصاحبه انجام می شود.

در نهایت داوطلبانی که در هر دو آزمون کتبی و شفاهی نمره قابل قبولی کسب کنند و این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارند، به عنوان پذیرفته شدگان پایانی در آزمون دکتری وزارت بهداشت معرفی خواهند شد.

در ادامه این مقاله مصاحبه دوره های دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

میخواید از آخرین اخبار وزارت بهداشت اطلاع پیدا کنید؟

شمارتون رو تو کادر زیر وارد کنید تا اخبار مهم خیلی سریع براتون ارسال بشه

نحوه برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1401

مصاحبه دکتری وزارت بهداشت که مرحله دوم آزمون ورودی دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، دندانپزشکی و داروسازی محسوب می شود، هر ساله بعد از آزمون کتبی و اعلام نتایج انجام می شود. در ادامه مقاله به صورت کامل نحوه برگزاری آن را توضیح داده و مورد بررسی قرار می دهیم.  

طبق تصمیمی که شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت گرفته است، با توجه به شیوع بیماری کرونا و پیک های متوالی این بیماری و همچنین افزایش تعداد مبتلایان و تبعات سنگین آن در کشور با همفکری و هماهنگی به عمل آمده با هیات‌های ممتحنه و ارزشیابی، به منظور حفظ سلامت داوطلبان (تقویت رعایت دستورالعمل‌های کشوری در حوزه بهداشت، حفظ فاصله فیزیکی، کاهش تردد و مسافرت ها)، نحوه برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت در سال 1400 دکتری تخصصی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی به شکل غیر حضوری برگزار شد. احتمال داده می شود که برای سال 1401 نیز شرایط مانند قبل باشد و مصاحبه به صورت غیر حضوری برگزار شود. اما در صورت هرگونه تغییر در روند مصاحبه و یا اعلام خبر جدید ما در موسسه آیدی نوین نحوه برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1401 را در همین مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

پذیرش دانشجو بر اساس نمرات کتبی، سوابق تحصیلی (آموزشی، پژوهشی و فناوری) و ارائه شفاهی داوطلب از محورهای مورد درخواست خواهد بود.

پذیرش دانشجو در مقطع دکتری وزارت بهداشت به دو صورت دکتری پژوهشی و دکتری تخصصی انجام می شود. در هر دو شیوه، شرط مهم ورود داوطلبان به این مقطع شرکت در مرحله مصاحبه می باشد. با توجه به وضعیت خاص کشور از نظر گسترش بیماری کرونا امکان تغییر در نحوه برگزاری مصاحبه دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت وجود دارد.

طبق مصوبه جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مصاحبه حضوری برای پذیرش دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی حذف و مصاحبه به صورت مجازی و با ارسال کلیپی از سوی داوطلب انجام خواهد شد.

توجه: انجام مصاحبه برای دکتری پژوهشی، در حال حاضر مانند گذشته به صورت حضوری خواهد بود و در صورت هرگونه تغییر احتمالی اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه سنجش و پذیرش داوطلبان دوره دکتری تخصصی و پژوهشی 1401

دکتری تخصصی

دکتری پژوهشی

مواد موثر

50درصد

30درصد

نمره آزمون کتبی

30درصد

30درصد

مصاحبه علمی

20درصد

20درصد

مستندات علمی، آموزشی و پژوهشی

20درصد

تهیه طرحواره

مصاحبه دکتری تخصصی وزارت بهداشت 1401

در دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1401 جدول محل برگزاری مصاحبه دكتری تخصصی رشته های علوم پایه، بهداشت و تخصصی در مناطق آمایشی ذکر می شود. در رشته هایی كه مصاحبه آنها تنها در یک یا دو یا سه منطقه آمایشی برگزار می گردد، داوطلبان می توانند بر اساس علاقه و سایر ضوابط نسبت به انتخاب كلیه رشته محل های آموزشی اقدام نمایند و هیچ محدودیتی در انتخاب آنان وجود ندارد.

در رشته هایی كه مصاحبه آنها در 3 منطقه آمایشی برگزار خواهد شد، معرفی افراد به این مناطق بر اساس نمره و به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش آن مناطق آمایشی خواهد بود. به عبارت دیگر ممكن است افرادی كه از نظر نمره در انتهای لیست دو برابر آن رشته باشند به هر سه منطقه آمایشی برای مصاحبه معرفی نشوند.

در رشته هایی كه مصاحبه در 2 و یا 3 منطقه آمایشی برگزار می گردد، داوطلب جهت بهره مندی از حداكثر امكان معرفی به مصاحبه می بایست كلیه اولویت های قابل انتخاب را در همه مناطق آمایشی در آن رشته، بر اساس علاقه و سایر پارامترها انتخاب نماید. از آنجا كه داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت مناطق و بر اساس اولویت نمره معرفی خواهند شد، بدیهی است داوطلبی كه مناطق آمایشی محدودی را انتخاب نماید و ظرفیت آن مناطق تكمیل شود، از فرایند پذیرش حذف خواهد شد. 

در دو سال گذشته به علت همه گیری ویروس کرونا، برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت به صورت مجازی تصویب شد. نحوه برگزاری مصاحبه مجازی دکتری به صورت ساخت فایل صوتی – تصویری کوتاه توسط داوطلبان و ارسال آن در سایت مرکز سنجش پزشکی است.

روند برگزاری مصاحبه در دوره دکتری تخصصی وزارت بهداشت

داوطلبانی که قصد شرکت در مصاحبه آزمون دکتری وزارت بهداشت را دارند، باید محتوایی قابل قبول در قالب فایل صوتی تصویری با موضوعات و ویژگی های زیر در بازه زمانی اعلام شده آماده کرده و ارائه دهند که این فایل ها در سامانه مربوطه باید بارگذاری شود.

مصاحبه شفاهی دکتری وزارت بهداشت در قالب فایل صوتی و تصویری

بخش اول و دوم: بخش اول و دوم ارائه محتوای علمی (Presentation Scientific) به زبان فارسی و انگلیسی است.

بخش سوم: با موضوع مسئولیت پذیری و پاسخگویی اجتماعی به صورت ارائه هرگونه فعالیت علمی از قبیل طرح پژوهشی، پیشنهاد، ایده، الگو یا مدل در راستای مسئولیت پذیری و پاسخگویی بر مبنای حوزه سلامت.

داوطلبان می بایست به دو زبان فارسی و انگليسی مطالب خود را ارائه دهند. همچنین نیاز است متقاضی به زبان انگليسی و فارسی به معرفی خود بپردازد و انگيزه، هدف از تحصيل، انتخاب رشته تحصيلی و زمينه علمی مورد علاقه خود را ارائه کند. علاوه بر این، موضوع پايان نامه يا مقالات خود را در قالب چکیده ای از بيـان مسـاله، اهـداف (سـوالات يـا فرضيات)، روش تحقيق، يافته ها و نتيجه گيری و … ارائه بدهد.

مناطق آمایشی مصاحبه دکتری تخصصی وزارت بهداشت

وزارت بهداشت، دانشگاه های پذیرنده دانشجو از طریق آزمون دکتری علوم پزشکی را، به 10 منطقه آمایشی تقسیم بندی می کند. در نتیجه این مصاحبه، صلاحیت داوطلبان تحصیل در دوره های آموزشی دکتری تخصصی وزارت بهداشت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. در صورت برگزاری مصاحبه به صورت حضوری، این مناطق به شرح زیر است:

  • دانشگاه های علوم پزشكی: بابل، سمنان، شاهرود، گلستان، مازندران، گیلان جزو منطقه آمایشی شماره 1 هستند.
  • دانشگاه های علوم پزشكی: ارومیه، تبریز منطقه آمایشی 2 به شمار می آیند.
  • منطقه آمایشی 3 شامل دانشگاه های علوم پزشكی: كردستان، كرمانشاه، همدان است.
  • دانشگاه های علوم پزشكی: اهواز، لرستان در منطقه آمایشی 4 هستند.
  • منطقه آمایشی 5 شامل دانشگاه های علوم پزشكی: شیراز و هرمزگان است.
  • دانشگاه های منطقه آمایشی 6 شامل: زنجان، قزوین و قم است.
  • منطقه آمایشی 7 شامل دانشگاه های علوم پزشكی: اصفهان، شهركرد، كاشان و یزد است.
  • منطقه آمایشی 8 شامل دانشگاه های علوم پزشكی: كرمان و زاهدان است.
  • منطقه آمایشی 9 شامل دانشگاه های علوم پزشكی: بیرجند و مشهد است.
  • آخرین منطقه ی آمایشی، منطقه آمایشی شماره 10 است که شامل دانشگاه های: ارتش، انستیتو پاستور ایران، ایران، بقیه الله، تهران، شهید بهشتی، علوم بهزیستی و توانبخشی، جهاد دانشگاهی (رویان)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شاهد و سازمان انتقال خون ایران است.

توجه کنید: مناطق آمایشی 10 گانه که در بالا ذکر شد در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت سال گذشته ذکر شده است. در صورتی که هر گونه تغییر در این مناطق در سال 1401 ایجاد شود این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

مصاحبه دکتری پژوهشی وزارت بهداشت 1401

مهم ترین هدف آزمون دکتری پژوهشی وزارت بهداشت 1401، تربیت و تعلیم داوطلبانی است كه علاوه بر تسلط کامل به یک زمینه خاص و آشنایی با علوم مرتبط به وسیله روش های پیشرفته تحقیق، بتوانند گامی در جهت خود كفایی كشور، توسعه پایدار و گسترش مرزهای دانش بردارند.

شرایط شرکت در مصاحبه دکتری پژوهشی وزارت بهداشت

  • اولین شرط دارا بودن حداقل 2 مقاله اصیل پژوهشی چاپ شده و به عنوان نویسنده اول یا مسئول که در PubMed یا web of sciences (ISI) نمایه شده در نمایه های بین المللی شده باشد (مقالات می بایست چاپ شده باشد و مستندات مربوط به ارسال و در دست بررسی بودن مقاله مورد قبول نمی باشد).
  • شرط دوم برای شرکت در آزمون دکتری پژوهشی وزارت بهداشت داشتن مدرک زبان مورد تأیید شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشكی هنگام مصاحبه است و ثبت نام به صورت مشروط غیر قابل قبول می باشد.
  • شرط سوم به این شرح است که در هر دانشگاه علوم پزشكی برای هر رشته فقط یک مصاحبه انجام خواهد شد و پذیرش داوطلب مربوط به انتخاب رشته در مراكز تحقیقات آن دانشگاه، با همان مصاحبه صورت می گیرد.
  • در شرط چهارم هر داوطلب بر اساس اولویت نمره كتبی، حداكثر به سه مركز تحقیقات در دانشگاه های علوم پزشكی كه ظرفیت پذیرش داشته باشند، معرفی می شود.
  • داوطلبان باید جهت بهره مندی از حداكثر امكان معرفی به مصاحبه، كلیه اولویت های قابل انتخاب در همه دانشگاه های علوم پزشكی را كه در رشته داوطلب پذیرش دارند، مشاهده نموده و بر اساس علاقه و سایر پارامترها انتخاب کنند. واضح است داوطلبی كه فقط سه مركز تحقیقات را انتخاب كند و ظرفیت آن مراكز تحقیقات تكمیل باشد، برای مصاحبه معرفی نشده و از فرایند پذیرش حذف خواهد شد.
  • متقاضیان بعد از اینکه به دانشگاه معرفی شدند می توانند در مصاحبه واحدی كه بر اساس رشته داوطلب برگزار می شود شركت كنند.
  • اما آخرین مرحله از شرایط 7 گانه شرکت در مصاحبه دکتری پژوهشی وزارت بهداشت این است که آزمون مرحله دوم (مصاحبه دکتری علوم پزشکی) به صورت ساختارمند (شامل تسلط بر مقالات علمی متقاضی، جستجوی منابع علمی، توانایی ارایه پیشنهاد برای ادامه تحقیقات و تسلط به زبان انگلیسی) برگزار خواهد شد. سوابق مورد ارزیابی جهت بررسی امتیازات تحصیلی و پژوهشی دکتری در دفترچه انتخاب رشته دکتری علوم پزشکی 1401 ذکر خواهد شد.

محل برگزاری مصاحبه در دوره دکتری پژوهشی وزارت بهداشت

داوطلبان دوره پژوهشی در صورت حضوری بودن مصاحبه دکتری پژوهشی، می بایست اصل مدارک و مستندات آموزشی، پژوهشی خود را برای ارائه به مراکز تحقیقات مصاحبه کننده همراه خود داشته باشند. متقاضیان دکتری پژوهشی برای انجام مصاحبه می بایست به مراکز تحقیقات مجری دوره دکتری پژوهشی (سازمان ها، موسسات و دانشگاه های علوم پزشکی) مراجعه کنند.

مراکز ذکر شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری پژوهشی وزارت بهداشت:

  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی ارومیه
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی اصفهان
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی البرز
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی اراک
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی ایلام
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی بابل
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی بقیه الله
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی بوشهر
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی بیرجند
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تبریز
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تربت حیدریه
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی جندی شاپور اهواز
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی رفسنجان
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی زاهدان
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی زنجان
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سبزوار
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید صدوقی یزد
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شیراز
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کاشان
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کردستان
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمان
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمانشاه
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گلستان
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گیلان
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی لرستان
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی مازندران
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی مشهد (خراسان رضوی)
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی هرمزگان (بندرعباس)
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی همدان
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی قم
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی گناباد
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی نیشابور
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سمنان
  • دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد
  • سازمان انتقال خون ایران
  • انستیو پاستور ایران
  • دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
  • پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی (مرکز تحقیقات سرطان پستان)
  • جمعیت مبارزه با دخانیات (مرکز تحقیقات کنترل دخانیات)
  • بیمارستان چشم پزشکی نور (خصوصی)

محل دقیق و زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت، هر ساله در بازه زمانی مقرر و پس از انتشار نتایج انتخاب رشته توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور منتشر می شود. در صورت هرگونه تغییر بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته، این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

مراحل برگزاری مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1401

  • در مرحله اول متقاضی باید در مورد پایان‌ نامه، آخرین مقطع تحصیلی متناسب با رشته مورد پذیرش و مقاله استخراج شده از آن به سوالاتی که داوران می پرسند، پاسخ دهد. تسلط کامل در متن پایان نامه و اصطلاحات تخصصی که به کار برده شده، اهمیت خیلی بالایی در بررسی صلاحیت فرد دارد.
  • مرحله دوم ارائه شفاهی مطالب علمی یا  “Scientific Presentation” است. به این صورت که به داوطلب چند موضوع مرتبط با رشته امتحانی خود پیشنهاد خواهد شد و داوطلب می بایست یكی از این موضوعات را به دلخواه خود انتخاب کند و سخنرانی كوتاهی در رابطه با موضوع انتخابی برای داوران حاضر نموده و ارائه دهد. پس از انتخاب موضوع به مدت 5 دقیقه به داوطلب مهلت می دهند که موضوع منتخب خود را آماده‌ کرده و با اجازه داوران مطالب خود را به مدت 3 دقیقه بدون استفاده از تكنولوژی خاصی و فقط به‌ صورت گفتاری برای داوران ارائه دهد.
  • مرحله سوم جستجوی منابع علمی است. در این مرحله داوران چند موضوع مرتبط با رشته مورد پذیرش داوطلب را برای تحقیق در اختیار او می گذارند. داوطلب می بایست یكی از موضوع ها را انتخاب و سه مقاله مرتبط با آن را جستجو کند. در نهایت مقاله هایی كه به ‌عنوان منبع انتخاب کرده‌ است را از نظر اعتبار علمی منبع (رفرنس) ارزیابی کرده و در انتها به سوالات مربوط به نحوه استفاده از منابع در متون مقاله ها جواب دهد.
  • مرحله چهارم اختصاصی به زبان انگلیسی مربوط است. به این شکل که یک امتحان زبان برای متقاضی طراحی می شود. این امتحان از قسمت های مختلف تشکیل شده است که شامل (مکالمه کوتاه، درک و ترجمه متن اختصاصی و درک اصطلاحات تخصصی رشته داوطلب) می باشد. داوطلب با شرکت در این مرحله ضمن معرفی کوتاه خود به زبان انگلیسی، یک متن تخصصی را در ابتدا می خواند و سپس ترجمه می کند.
  • مرحله پنجم که آخرین مرحله به شمار می رود در راستای توانمندی ‌های تخصصی رشته امتحانی داوطلب است. در این قسمت داوطلب وظیفه دارد توانایی های خود را در ارتباط با رشته امتحانی بیان کند و تسلط خود را به داوران نشان بدهد. در این مرحله متقاضیان می بایست شایستگی خود را برای تحصیل در مقطع دکتری به داوران حاضر در جلسه مصاحبه اثبات کنند.

نکته: داوطلبانی که یکی از مدارک زبان انگلیسی tolimo ،msrt ،toefl و یا ielts را در مصاحبه دانشگاه های سراسری و مدرک زبان آزمون ept را برای مصاحبه دانشگاه آزاد داشته باشند؛ در مصاحبه نمره اضافه ای نسبت به سایرین خواهند گرفت و این امر مزیتی برای آن ها در مقایسه با بقیه داوطلبان محسوب می شود.

نحوه امتیازدهی و زمان بندی مصاحبه دكتری تخصصی پژوهشی (Ph.D by Research)

امتیازدهی در مصاحبه دکتری تخصصی و پژوهشی وزارت بهداشت از 3 قسمت تشکیل شده است که در ادامه به آنها می پردازیم.

سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد) شامل:

  • مقالات معتبر بين المللی نمايه شده در نمايه های بين المللی Web of Science, PubMed, Scopus
  • مقالات معتبر منتشر شده در مجلات داخلي با زمينه علمي پژوهشي
  • ارائه خلاصه مقالات (كنگره، سمينار و همايش)
  • تأليف و ترجمه كتب علمي
  • سند ثبت اختراع (Patent) بين المللي و داخلي
  • داشتن جوايز معتبر داخلي و بين الملل (بودجه تحقيقاتي، كسب مقام در جشنواره هاي ملي، دانشجوي پژوهشگر نمونه)
  • سوابق درخشان پژوهشي (پايان نامه هاي برتر منتخب در دانشگاه ها، عضويت در هيئت تحريريه مجلات علمي، بنياد ملي نخبگان و استعدادهاي درخشان)
  • سن داوطلب
  • سطح (كيفيت) دانشگاه محل تحصيل در مقاطع قبلي (بر اساس H-index دانشگاه)
  • معدل كل دوره قبل

مصاحبه علمی و بخش عملی (30درصد) شامل:

  • ارائه شفاهی يكی از مقالات علمی متقاضی و پيشنهاد برای ادامه تحقيقات
  • آشنايی با نرم افزارهای كامپيوتری و تخصصی و آزمايشگاهی
  • تسلط به زبان انگليسي و متون تخصصي
  • نظر استاد راهنما و ساير مصاحبه كنندگان

طرحواره (20درصد) شامل:

  • پيشنهاد پژوهشی و تناسب آن با سوابق داوطلب
  • بيانيه هدف از ادامه تحصيل
جهت دریافت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد نحوه ی امتیازدهی مصاحبه دکتری وزارت بهداشت و مناطق آمایشی با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

سوالات متداول

آیا مصاحبه دکتری وزارت بهداشت برای هر دانشگاه به صورت مجزا برگزار می شود؟

خیر، جلسات مصاحبه دکتری وزارت بهداشت در مناطق آمایشی از پیش تعیین شده برگزار می شود.

چه افرادی به مصاحبه دکتری علوم پزشکی دعوت خواهند شد؟

افرادی که موفق به کسب حد نصاب 50 % میانگین كل نمرات شركت كنندگان در آزمون كتبی و كسب حداقل 30 % نمره كل آزمون شدند، به مصاحبه دکتری وزارت بهداشت دعوت خواهند شد.

داوطلبان چگونه می توانند از زمان و مکان دقیق مصاحبه دکتری پژوهشی وزارت بهداشت 1401، مطلع شوند؟

زمان و مکان دقیق مصاحبه دکترا پژوهشی وزارت بهداشت 1401 از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور با آدرس sanjeshp.ir اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }