آیدی نوین - شروع از بهمن و اسفند برای کنکور 1403 از صفر

شروع از بهمن و اسفند برای کنکور 1403 از صفر

شروع از بهمن و اسفند برای کنکور

شروع از بهمن یا شروع از اسفند برای کنکور باید خیلی اصولی و حساب شده باشه چون تا کنکور تیر حدود 3 یا 4 ماه بیشتر زمان نداری و دیگه فرصت آزمون و خطای منابع، روش مطالعه و… مختلف رو نداری. پس اینجاست که داشتن برنامه ریزی کنکور اصولی خیلی واجب میشه.

نکته: برنامه ریزی برای مطالعه کنکوری مناسب هست که قبلا آزمون و خطا های خودش رو با دانش آموزای زیادی پس داده باشه و تونسته باشه توی کنکور رشته های مختلف اونا رو رتبه برتر کنه!

توی این مطلب قراره بفهمیم چطور میشه با شروع کنکور از بهمن یا اسفند و با داشتن برنامه ریزی و روش مطالعه اختصاصی در این بازه زمانی حساس رتبه برتر شد، پس در این مطلب همراه ما باش:

 

آیا میشه با شروع بهمن یا شروع از اسفند برای کنکور موفق شد؟

بله، با برنامه ریزی درست و اصولی موفقیت کار امکان پذیری هست. شما برای شروع از بهمن یا شروع از اسفند (بسته به  شرایط خودتون) در بدترین حالت ممکن 120 روز فرصت دارید که اگه 20 روزش رو هم برای جمع بندی کنار بزارید هنوز 100 روز مفید برای مطالعه زمان دارید، و بر فرض اگه روزی ده ساعت برای مطالعه زمان بزارید که زمان معقول و خوبی هم هست 1000 ساعت زمان مطالعه مفید دارید و این نشون میده حتی با توجه به تغییرات کنکور 1403 هنوز برای موفقیت در کنکور دیر نشده.

فرم دریافت برنامه اختصاصی شروع از بهمن و اسفند

اگه میخوای از بهمن و اسفند حتی از 0 شروع کنی و در کمتر از 100 روز رتبه برتر کنکور بشی، فرم زیر رو پر کن و برنامه ریزی و روش مطالعه اختصاصی خودت رو از رتبه برترهای آیدی نوین دریافت کن:

توی کنکور 98، 99، 1400، 1401 و 1402 بیش از 150 نفر با برنامه های شروع از بهمن و شروع از اسفند آیدی نوین موفق شدن رتبه زیر 1000 بگیرن، پس خیالت راحت که اگه مطالعه درست و اصولی داشته باشی، توهم میتونی رتبه برتر بشی

کارنامه بعضی از رتبه برتر های آیدی نوین:

بخشی از رتبه های برتر آیدی نوین در کنکور های گذشته (لیست کامل در لینک زیر)

نکته: در ادامه تمام موارد گفته شده هم برای شروع از بهمن و هم برای شروع از اسفند قابل استفاده هستند پس میتونی از تمام موارد در هر کدام از این ماه ها که هستی استفاده کنی.

 

شروع از بهمن و شروع از اسفند برای کنکور 1403

سوال اصلی اینجاست که تمرکز ما دقیقا روی چه مسائلی هست؟ (روی اینستاگرامه؟ یا روی چیزای دیگس؟) و همینطور بیشتر تایم روزمونو به چه کاری اختصاص میدیم؟ (توی اینترنت میچرخیم؟ یا با رفقامون  وقت میگذرونیم؟) و در نهایت اون کارهایی که بیشترین تمرکزمون روشون هست، چه سودی به ما می رسونه؟

بعد از نوشتن این نکات روی یک کاغذ متوجه میشیم که آیا در حال حاضر از وقتمون که یکی از حساس ترین موقعیت ها به دلیل نزدیکی به کنکوره، چگونه استفاده میکنیم. البته اگه زمانی که دارید این مقاله رو میخونید از نیمه های اسفند گذشته حتما بعد از مطالعه این مقاله، مقاله مربوط به شروع از عید برای کنکور و هم بخونید تا از نکات مهم اون مقاله هم اطلاع پیدا کنید

تهیه لیست از مهم ترین کار ها:

حالا بهتره که یک لیست از کار هایی که الان در حال انجامش هستیم، تهیه کنیم. در کنار اون لیستی از کار هایی که باید انجام بدیم و دوست داریم بهش برسیم تهیه میکنیم. به عنوان مثال در لیست اول اگه در حال حاضر فقط توی اینستاگرام میچرخی مینویسی اینستاگرام و در لیست دوم مینویسی قبولی پزشکی توی فلان دانشگاه.

لیست ارزش های زندگی:

بعد از تهیه این لیست، پنج سال دیگت رو تصور کن، آیا علاقه داری پنج سال دیگه هم همچنان استوری ملت رو نگاه کنی یا مشغول تحصیل در رشته مورد علاقت باشی؟

ارزش گذاری بر اساس علاقه

و در نهایت لازمه که کار هایی که دوس داری بهشون برسی رو بر اساس علاقت دسته بندی کنی، مثلا بیشتر از همه دوس داری توی کنکور رتبه خوبی بیاری و بعد از اون به عنوان مثال صبح زود بیدار بشی و همینطور تا اخر این لیست رو تکمیل کن. با تکمیل این لیست شما متوجه می‌شید که هدفتون چیه و الان یه دلیل محکم برای جنگیدن پیدا میکنید.

 

اصلاح و جایگزینی رفتار ها در شروع کنکور از بهمن

در این مرحله باید با شناسایی رفتار های غلطمون (به عنوان مثال دیر خوابیدن) و اصلاح اون ها با روش هایی که در ادامه بهتون آموزش میدیم و همینطور جایگزین این رفتار های با عادات درست (به عنوان مثال صبح زود بیدار شدن)  به صورت تدریجی به هدفمون قدم به قدم نزدیک تر بشیم. اما ممکنه بعضی ها ندونن که کدوم اخلاق و رفتار رو باید توی خودشون اصلاح کنن، در ادامه نمونه هایی از رفتار هایی که ممکنه درون شما هم باشه و متوجهش نباشید رو براتون اوردیم:

موارد مهم برای شروع از بهمن برای کنکور

  • زود خوابیدن و زود بیدار شدن علاوه بر جلوگیری از خستگی هنگام مطالعه به شما انگیزه زیادی برای ادامه مسیر میده.
  •  مدیریت استفاده از گوشی موبایل، لپ تاپ یا تلویزیون در این برهه زمانی حساس بسیار مهمه و باید با حساسیت خاصی روی این مسئله مدیریت داشته باشید.
  • افزایش ساعت مطالعه در روند درس خوندنتون باعث پیشرفت چشمگیری در روند یادگیریتون داره، فقط کافیه هر روز چند دقیقه به ساعت مطالعتون اضافه کنید.
  • با دوری از فضای مجازی و همینطور حاشیه های بی دلیل علاوه بر افزایش تمرکز هنگام مطالعه کیفیت یادگیریتون هم افزایش زیادی پیدا میکنه

رعایت این نکات که به احتمال زیاد در 90 درصد داوطلبین کنکور هست خودش به تنهایی چنان شتابی به شما هنگام مطالعه میده که واضحا تاثیر اون رو توی زندگیتون احساس خواهید کرد.

 

برنامه ریزی برای شروع از بهمن و اسفند

همونطور که گفتیم شما 100 روز مفید فرصت دارید تا به هدفتون برسید، مهم ترین بخش این مقاله بخش برنامه ریزیش هست که باید به خوبی و با دقت اون رو رعایت کنید و به اون شناخت پیدا کنید. البته اینو یادتون باشه که قرار نیست یهو ازین رو به اون رو بشید، برنامه ریزی و تغییر باید گام به گام باشه و در سطح توانتون باشه.

انواع برنامه ریزی

برنامه ریزی از سه دسته (زمانی، حجمی، حجمی-زمانی) تشکیل شده که باید هرکدوم ازین برنامه ریزی هارو به همراه تمرکزی که روی مباحث مهم دارن رو یادبگیرید.

برنامه ریزی زمانی

برنامه ریزی زمانی همونطور که از اسمش پیداس تمرکز ویژه ای بر زمان داره و نحوه تقسیم بندی پارت های مطالعاتی اون به صورت زمانی هست، در این نوع برنامه ریزی شما فقط تایم مطالعتون رو میدونید و خبری از حجم درسی که باید مطالعه کنید نیست! به عنوان مثال شما باید شنبه دو ساعت زبان بخونید. این روش دیگه منسوخ شده و دیگه مورد استفاده قرار نمیگیره.

برنامه ریزی حجمی

برنامه ریزی حجمی که به برنامه ریزی راهبردی آزمون هم معروفه دقیقا برعکس برنامه ریزی زمانی فقط به حجم مطالعاتی شما تمرکز داره. به عنوان مثال توی این نوع برنامه ریزی ذکر شده که شما باید روز شنبه فصل دوم زبان رو بخونید.

برنامه ریزی حجمی زمانی

برنامه ریزی حجمی-زمانی که کاملترین نوع برنامه ریزی هست ترکیبی از برنامه ریزی زمانی و حجمیه و باعث میشه که شما به طور کامل از روند پیشرفت خودتون مطلع بشید. به عنوان مثال شما میدونید که در روز شنبه باید درس دوم زبان رو طی دو ساعت مطالعه کنید. با این برنامه ریزی شما انتهای 100 روز خودتون رو میتونید بببینید و بدونید که در نهایت به چه مرحله ای قراره برسید.

برنامه ریزی اختصاصی

این جمله رو بخونید : ” آشپزی پیدا شده که ادعا میکنه میتونه غذایی رو بپزه که مناسب هر سلیقه و هر ذائقه باشه” به نظرتون این حرف واقعیه؟ و آیا حتی امکان پذیره؟ قطعا خیر. برنامه ریزی هم دقیقا مانند آشپزی هست. هر برنامه ریزی مناسب شخص خاصی هست و هیچوقت نمیشه یک نسخه کلی برای همه پیچید و انتظار نتیجه گرفتن داشت

برنامه ریزی کردن یکی از مهم ترین بخش های شروع از بهمن برای کنکور و همچنین شروع از اسفند برای کنکور هست و نیاز به شناخت خصوصیات و مهارت های خود فرد، علایق و همونطور سبک زندگیش داره، اگه ادمی هستید که به خوبی خودتون رو میشناسید و از علاقه و مهارت های خودتون اطلاع کامل دارید بهتره که همین الان دست به قلم بشید و شروع به برنامه ریزی بر اساس انواع برنامه ریزی که در ادامه بهتون آموزش دادیم بکنید.

اینو به خاطر داشته باشید که برنامه ای که مینویسید نباید زیاد سبک یا زیاد سنگین باشه به طوری که رعایت کردنش براتون کار خیلی دشوار و خسته کننده ای نباشه، البته اگه فکر میکنید که توی این قضیه ضعف دارید و واقعا قضد دارید که در این زمینه اصلا ریسک نکنید، فرم زیر رو پر کنید تا کارشناسان رتبه برتر آیدی نوین در طی یک جلسه کاملا رایگان در این زمینه بتونن همراهت باشن و بهت کمک کنن

دریافت مشاوره از رتبه برتر های کنکور آیدی نوین

تو در موقعیت حساسی قرار گرفتی، بهتره  اگه واقعا دغدغه جدی برای کنکور امسالت داره فرم زیر رو پر کنی تا یک جلسه مشاوره تخصصی با یکی از رتبه برتر های کنکور به صورت کاملا رایگان داشته باشی و خیلی سریع استارت این راه حساس رو بزنی.

کسب رتبه خوب در کنکور 1403 با الگوریتم جدید یادگیری آیدی نوین دیگه کار غیر ممکنی نیست!

نکته مهم: تداوم در برنامه ریزی خیلی مهمه، مهم نیست که حتما صد در صد اهداف روزانت رو تکمیل کنی، حتی اگه 50% رو هم رعایت کردی دست از رعایت برنامه ریزیت برندار تا ببینی که واقعا تاثیر معجزه آمیزش رو با چشمات ببینی.

 

نکات مهم شروع از بهمن و شروع از اسفند برای کنکور

هیچکسی نمی تونه ادعا کنه که بهترینه و هیچ اشکالی نداره. همه ماها اشکالاتی داریم و هیچ شکی داخلش نیست. اما اینکه آیا ما برای رفع مشکلات مون دنبال راهکار می گردیم یا نه، تمایز ما با دیگران رو مشخص می کنه. پس یادتون باشه که ضعف داشتن عیب نیست اینکه به دنبال رفعش نباشیم عیبه! حتما همتون شنیدید که برای شروع نیاز نیست عالی باشید. باید شروع کنید تا عالی بشید.

  • حتما روش مطالعه دروستون رو یاد بگیرید.
  • درس هایی که به دلیل وقت حساستون باید حذف بشن رو شناسایی و حذف کنید.
  • پارت های مطالعاتی خودتون رو داشته باشید، نیاز نیست اگه دوستتون میتونه دو ساعت به صورت مداوم بخونه شماهم همینکار رو بکنید.
  • روش های شرکت در آزمون و انواع تست رو به خوبی یاد بگیریم و به خوبی ازشون استفاده کنیم
  • به برنامه ریزیمون پایبند باشیم.

یکی از نکات مهم توی شروع از بهمن و اسفند این جمله معروفه: “شما در ابتدا به اندازه تلاش تون نتیجه نمی گیرید و بعد، به اندازه نتیجه تون تلاش نمی کنید!”

یعنی شما کلی تلاش می کنی تا تراز قلمچیت بره بالا. بعد کلی تلاش و پشتکار می بینید در آزمون تون کلا 100 تا 200 تا 300 تا افزایش تراز داشتید. این افزایش تراز در حقیقت عالیه؛ اما چون شما براش خیلی تلاش کردید، به چشمتون نمیاد و ممکنه نا امیدتون کنه. در صورتی که اصلا نباید از این شرایط ناامید بشید و سفت و سخت به راهتون ادامه بدید

کسانی که از بهمن و اسفند برای کنکور شروع کردند:

توی این قسمت لازمه فقط یک نفر رو معرفی کنیم. رستگار رحمانی؛ رتبه 1 کنکور سراسری سال 88. کسی که بعد از سربازی و از حدود بهمن ماه و اسفند ماه برای کنکور شروع کرد و توانست ظرف 4 ماه به پزشکی دانشگاه تهران برسد.

البته مسلما لیست افرادی که تونستن فقط ظرف 4 ماه و از بهمن یا اسفند به پزشکی برسند و رتبه برتر کنکور شوند، کم نیست که ما به ذکر همین یک مورد بسنده می کنیم و در ادامه راهکارهای رتبه های برتر آیدی نوین رو برای شروع برای کنکور از اسفند رو ارائه می کنیم.

نظر دکتر محمدسجاد پروین در مورد شروع  از بهمن:

فایل صوتی زیر را با دقت گوش کنید:

فایل صوتی بالا شامل چه مواردی در مورد شروع از اسفند برای کنکور است؟

با گوش دادن به فایل صوتی بالا پاسخ سوالات زیر را دریافت خواهید کرد:

  • آیا واقعا میشه از اسفند پزشکی قبول شد؟
  • بهترین روش برای شروع از بهمن چیست؟
  • چه راهکارهایی برای قبولی پزشکی در ۱۰۰ روز در دسترسه؟
  • برای شناسایی مباحث مهم از چه روشی استفاده کنیم؟
  • اولویت بندی دروس باید چطور باشه؟ کدوم درسا مهم ترن؟
  • کدوم قسمت هر درس رو باید بخونیم و کدوم مباحثو حذف کنیم؟

 

روش مطالعه سه درس مهم رشته های نظری

در آخر روش مطالعه سه درس چالش برانگیز رشته های تجربی ، ریاضی و انسانی رو براتون توضیح دادیم تا با استفاده از مطالبشون تا حد خیلی زیادی از سنگینی و فشار این درس ها بر روی دوشتون کاسته بشه.

نحوه خواندن عربی از بهمن ماه و اسفند ماه (ویژه دانش آموزان رشته انسانی)

درسی که بچه ها از اون یک غول برای خودشون ساختن، درس عربیه. در حالی که با بلد بودن یک سری نکات و مطالعه، در مدت زمان کوتاهی یک سری از مباحث و موضوعات این درس را می تونید به راحتی پاسخ بدین. از جمله ترجمه، تعریب، درک مطلب و کمی هم نواسخ. اما برخی از مباحث هم احتیاج به یک زمان زیاد برای مطالعه و تمرین دارند؛ مانند تشکیل که این سوالا رو می تونید حذف کنید. توی این درس توجه ویژه ای به معانی داشته باشید، معانی کمک خیلی زیادی توی کنکور بهتون میکنه.

نحوه مطالعه زیست برای شروع از بهمن و اسفند (ویژه دانش آموزان رشته تجربی)

درس زیست؛ مهم ترین درس در کنکور تجربی با بالاترین ضریبه که ما در برنامه ریزی برای این درس، تایم خیلی زیادی رو اختصاص میدیم.

زیست شناسی اهمیت بالایی تو کنکور داره و متاسفانه یا خوشبختانه تقریبا تمام فصول این درس، به جز یکی دو تا بسیار مهم هستند و از اهمیت یکسانی برخوردارند. برخی فصول هم هستن که برای بعضی بچه ها ساده تر و برخی سخت ترن که بستگی به شخص دارد و نمی توان یک اصل کلی در نظر گرفت ولی برای خوندن این درس بهترین راه شروع از مباحث کلاس دهم هست چون هم سبک تره و هم جذاب تره و شروع جذابی رو برای شما به همراه داره.

نحوه مطالعه ریاضی برای شروع از بهمن و اسفند (ویژه دانش آموزان رشته ریاضی)

دانش آموزان رشته ریاضی برای شروع مطالعه درس ریاضی از بهمن بهتره در ابتدا پیش نیاز هاشون رو بشناسن، به عنوان مثال مباحثی مثل معادله و نامعادله یا عبارت های گویا و عبارت های جبری پیش نیاز کل ریاضیات دیفرانسیلی هست که برای درک این موضوع حتما باید به این دو مبحث رو به خوبی یاد گرفت واگرنه در مفهوم و درک بقیه مباحث در ادامه روند کار به مشکل خواهیم خورد.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم که تمامی موارد مورد نیاز برای شروع از بهمن برای کنکور و شروع از اسفند رو براتون شرح بدیم و بهتون کمک بکنیم که هرچند تا الان به صورت جدی این مسیر مهم رو شروع نکردید ولی از الان به بعد بتونید با رعایت مواردی که بهتون آموزش دادیم توی کنکور رتبه خوبی کسب کنید. یادتون باشه که مهمترین فاکتور مهم برای شروع از بهمن و اسفند برای کنکور، توجه به زمانه. اگه واقعا قصد ندارید که زمانتون رو از دست بدید بهترین کار ممکن پر کردن فرم زیر و دریافت مشاوره از بهترین مشاوران کنکور موسسه آیدی نوین هست. به امید موفقیت شما در کنکور 1403

دریافت مشاوره از رتبه برتر های کنکور آیدی نوین

تو در موقعیت حساسی قرار گرفتی، بهتره  اگه واقعا دغدغه جدی برای کنکور امسالت داره فرم زیر رو پر کنی تا یک جلسه مشاوره تخصصی با یکی از رتبه برتر های کنکور به صورت کاملا رایگان داشته باشی و خیلی سریع استارت این راه حساس رو بزنی.

کسب رتبه خوب در کنکور 1403 با الگوریتم جدید یادگیری آیدی نوین دیگه کار غیر ممکنی نیست!

سوالات متداول

1. برای شروع از بهمن و اسفند چند ساعت درس بخوانیم؟

اگه تاحالا به هیچ عنوان درس نخوندی بهتره با روزی 5 ساعت شروع کنی، ولی باید خیلی سریع به روزی 10 ساعت برسید. البته این مورد کاملا بستگی به شرایط شما داره.

2. بهترین نوع برنامه ریزی برای شروع از بهمن و شروع از اسفند چیست؟

برنامه ریزی حجمی-زمانی بهترین نوع برنامه ریزی هست که برای اجرای اون ابتدا باید کاملا با این روش آشنا بشید و بهش مسلط بشید.

3. با شروع از بهمن و اسفند امکان موفقیت هست؟

در درجه اول مهمترین نکته میزان جدیت شما برای مطالعه هست. ولی با رعایت نکاتی که توی این مطلب بهتون آموزش دادیم، بله هنوز هم برای موفق شدن در کنکور دیر نشده و می‌تونی نمونه هایی از دانش آموزان آیدی نوین رو ببینی که با شروع از همین زمان در کنکور رتبه برتر شدن.

4. چرا در اجرای برنامه ریزی استمرار نداریم؟

دلیل اصلی شکست و عدم تداوم در برنامه ریزی رعایت نکردن تعادل و عدم شناخت توانایی ها و مهارت های خودمون هنگام نوشتن اون برنامه ریزی هست.

13 replies on “شروع از بهمن و اسفند برای کنکور 1403 از صفر”

profile avatarهدی گفت:

سلام خسته نباشید من دوازدهم تحربی هستم و سال یازدهم و دهم نسبتا درست درس خوندم ولی از وقتی این برنامه کورونا اومد من درس خوندنم به صفر رسید و الان نزدیک یک ساله من اصلا درس نخوندم. میشه خواهشا راهنمایی کنید باید چیکار بکنم؟ میتونم داروسازی بیارم؟ خیلی نگرانم و میترسم لطفا کمک کنید

profile avatar گفت:

سلام. اگه طبق گفته خودتون پایه رو خوب خونده باشید و جمع کرده باشید شانس کسب رتبه خوب رو دارید. پیشنهاد میکنم از طریق پر کردن فرم های موجود تو این صفحه با مشاوران آیدی نوین در ارتباط باشید تا راهنماییتون کنن

profile avatarبایک دانش گفت:
profile avatar گفت:

ما طرح های متفاوتی در موسسه داریم که همگی بسته به توانایی و وضعیت درسی شما داره. پیشنهاد میکنم فرم های ارتباط با مشاورین رو پر کنید تا مشاورای ما باهاتون تماس بگیرند و اطلاعات لازم رو در اختیارتون قرار بدن

profile avatarبابک دانش گفت:

سلام من قسمت مشاوره خصوصی و برنامه شخصی ثبت نام کردم میشه بگید کی زنگ می زنید چون خیلی عقبم و سردرگم

profile avatar گفت:

سلام. بعد از ثبت اطلاعات طی 24 ساعت باهاتون تماس گرفته میشه. لطفا تلفن همراهتون رو در دسترس داشته باشید

profile avatarزینب گفت:

سلام برنامه ومشاوره رایگانه یاباهزینه؟

profile avatar گفت:

سلام. مطالب و روش های برنامه ریزی که روی وبسایت هست کاملا رایگانه ولی اگه منظورتون مشاوره تخصصی و برنامه ریزی توسط رتبه های برتر آیدی نوین هست هزینه داره

profile avatarFatemeh گفت:

سلام .من کنکوری ۹۹ هستم بنظرتون اگه از آلان که ۵۰ روز مونده ب کنکور شروع کنم میتونم پرستاری بیارم؟؟؟؟؟

profile avatar گفت:

سلام دوست عزیز. وقت بخیر. با گزیده گزینی مباحث پرتست و آسان و بهینه کردن ساعات مطالعه میشه تا حد زیادی شانس قبولی خودتون رو تو این رشته بالا ببرید.

profile avatarرتبه های برتری که از اسفند شروع کردند گفت:

خیلی ممنون از شما عالی عالی

profile avatarزینب گفت:

عالی بود.خدادخیرتون بده

profile avatar گفت:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }