آیدی نوین - معرفی رشته های دانشگاه فرهنگیان

معرفی رشته های دانشگاه فرهنگیان

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان

خیلی از دانش‌آموزان دوست دارند که در رشته های دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل بدهند تا بتوانند از مزایای این دانشگاه استفاده کنند. هر ساله تعداد زیادی متقاضی برای ورود به این دانشگاه تلاش می‌کنند. دانشگاه فرهنگیان هم در دوره‌تحصیلی و هم بعد از فارغ‌التحصیلی شرایط خوبی را برای دانشجو قرار داده، به‌ همین دلیل رقابت برای این دانشگاه زیاد است.

برای انتخاب یکی از رشته‌های این دانشگاه به‌غیر از کنکور باید مراحل زیادی را طی کنید و باید بدانید هر رشته به یک گروه از کنکوری‌ها مربوط می‌شود. اگر شما هم علاقه به تحصیل در یکی از رشته های دانشگاه فرهنگیان دارید، بهتر است قبل از انتخاب رشته ، نسبت به این دانشگاه و شرایطی که برای دانشجو قرار داده، اطلاعات کاملی کسب کنید. در ادامه اطلاعات کاملی از منابعی که برای قبولی در این شاخه به آن احتیاج دارید، شرایط ورود به این دانشگاه و رشته‌های تحصیلی و همین‌طور آینده شغلی فارغ‌التحصیلان این رشته برای شما آماده کردیم. پس در ادامه با ما همراه بشید تا برای هر سؤالی که دارید جوابی پیدا کنید.

فرم مشاوره انتخاب رشته و هدفگذاری آیدی نوین

اگر برای انتخاب رشته خود سردرگم هستید و نمیدانید چه رشته‌ای و شغلی مناسب شماست میتوانید با پر کردن فرم زیر از مشاوره حرفه‌ای آیدی نوین استفاده کنید:

با مشاوره و برنامه ریزی آیدی نوین در کنکور 98، 99، 1400 و 1401 بیش از 500 داوطلب رتبه زیر 1000 شدند! لیست کامل رتبه برترهای آیدی نوین

 

رشته های دانشگاه فرهنگیان

در مورد دانشگاه فرهنگیان باید بدانید که از تمام رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان می‌تونید وارد این دانشگاه شوید. همه دانش‌آموزان باتوجه به رشته تحصیلی در دبیرستان، قبولی در کنکور سراسری و گرفتن حدنصاب رتبه می‌توانند یکی از رشته‌های دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنند.

با اینکه بیشتر داوطلبان دانشگاه فرهنگیان از طریق رشته انسانی هستند اما همه گروه‌های تحصیلی دبیرستانی رشته‌هایی را برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان دارند. زیر شاخه‌هایی که می‌توانید در دانشگاه فرهنگیان در آن رشته تحصیل کنید، به شرح زیر است:

لیست رشته‌های دانشگاه فرهنگیان برای رشته انسانی عبارت‌اند از:

  • آموزش جغرافیا
  • آموزش تاریخ
  • آموزش مشاوره و راهنمایی
  • آموزش الهیأت و معارف اسلامی
  • آموزش زبان عربی
  • آموزش ادبیات فارسی
  • آموزش علوم اجتماعی
  • آموزش امور تربیتی
  • آموزش ابتدایی
  • آموزش تربیت‌بدنی
  • آموزش کودکان استثنایی

اگر از طریق کنکور انسانی یکی از این رشته‌ها را انتخاب کنید، می‌توانید برای معلمی دوره ابتدایی یا کودکان خاص، دبیری دوره اول یا دوم دبیرستان پذیرفته شوید. در مورد رشته آموزش مشاوره و راهنمایی باید بدانید فارغ‌التحصیلان در این رشته می‌توانند علاوه‌بر مشاوره در مدرسه، دفتر مشاوره خصوصی خود را هم دایر کنند. شایان ذکر است برای رشته‌های آموزش ابتدایی، تربیت‌بدنی و کودکان استثنایی از همه رشته‌ها‌ی تحصیلی دبیرستان می‌توانید شرکت کنید. برای موفقیت از طریق این رشته توصیه میکنیم حتما مطلب برنامه ریزی کنکور انسانی را مطالعه کنید.

 

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان برای رشته تجربی به‌شرح زیر است:

  • آموزش زیست‌شناسی
  • آموزش شیمی
  • آموزش علوم تجربی
  • آموزش زمین‌شناسی
  • آموزش ابتدایی
  • آموزش تربیت‌بدنی
  • آموزش کودکان استثنایی

اگر جزو داوطلبان تجربی هستید و می‌خواهید رشته‌های زیست‌شناسی و شیمی را در دانشگاه فرهنگیان انتخاب کنید، باید بدانید از آنجا که تعداد درخواست‌کنندگان زیاد و تعداد پذیرفته‌شدگان محدود است، باید رتبه و تراز بالایی رو برای دبیری در این رشته‌ها به‌دست‌آورید. برای معلمی ابتدایی و کودکان خاص و دبیری در رشته‌های دیگه هم باید تراز و رتبه قابل‌قبولی داشته باشید.

مطلب پیشنهادی برای کنکور تجربی: برنامه ریزی کنکور تجربی

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان برای رشته ریاضی عبارت‌اند از:

  • آموزش ریاضی
  • آموزش فیزیک

آموزش ابتدایی

  • آموزش تربیت‌بدنی
  • آموزش کودکان استثنایی

برای کنکوری‌ رشته ریاضی می‌توان گفت که دبیری ریاضی و فیزیک در دوره‌های اول و دوم دبیرستان به تراز و رتبه عالی نیاز دارد. نکته دیگر که باید به آن توجه کنید این است که آموزش و پروش از طریق رشته های دانشگاه فرهنگیان به‌صورت محدود و فقط در بعضی از شهر‌ها، برای کار‌های دولتی در رشته‌های زیر هم تعدادی دانشجو می‌پذیرد.

مطلب پیشنهادی برای کنکور ریاضی: برنامه ریزی کنکور ریاضی

  • مهندسی برق
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی مواد و متالوژی
  • مهندسی ساخت و تولید
  • شیمی محض

برای کنکور رشته هنر، دانشگاه فرهنگیان در دو رشته زیر داوطلب می‌پذیرد:

  • آموزش هنر
  • آموزش ارتباط تصویری

و برای کنکور رشته زبان، دانشگاه فرهنگیان فقط در رشته آموزش زبان انگلیسی باتوجه به رتبه و تراز داوطلب می‌پذیرد.

 

همهچیز درباره کنکور دانشگاه فرهنگیان

باتوجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان مزایای زیادی دارد، بسیاری از کنکوری‌ها برای ورود به این دانشگاه تلاش می‌کنند. به همین دلیل باعث رقابت بیشتر برای ورود به دانشگاه شده. به‌خاطر همین مسئله خلاف آنچه همه فکر می‌کنند، کسب تراز و رتبه قبولی کار چندان راحتی نیست.

شما برای دانشگاه فرهنگیان باید باتوجه به رشته تحصیلی در دبیرستان برای کنکور سراسری شرکت کنید. رشته و معدل در دوره متوسطه برای کنکور، انتخاب رشته در دانشگاه، ادامه تحصیل و انتخاب مسیر شغلی شما مهم است.

 

کنکور سراسری دانشگاه فرهنگیان

کنکور همیشه برای دانش‌آموزان سخت بوده و آماده شدن و برنامه‌ریزی برای آن به شما کمک می‌کند تا به هدف خود برسید. از آنجا که متقاضیان برای دانشگاه فرهنگیان بالا رفته اگر می‌خواهید دانشجوی این دانشگاه شوید، بهتر است پرقدرت برای این امتحان آماده باشید.

مطلب پیشنهادی: ثبت نام دانشگاه فرهنگیان (نحوه ثبت نام تمام رشته ها)

در این زمینه آیدی نوین فضای آموزشی خوبی رو فراهم کرده و می‌تواند به شما مشاوره بدهد تا بتوانید با استفاده از خدمات این مجموعه خود را برای کنکور آماده سازید و با خیالی امن از این امتحان عبور کنید.

فرم مشاوره انتخاب رشته و هدفگذاری آیدی نوین

اگر برای انتخاب رشته خود سردرگم هستید و نمیدانید چه رشته‌ای و شغلی مناسب شماست میتوانید با پر کردن فرم زیر از مشاوره حرفه‌ای آیدی نوین استفاده کنید:

با مشاوره و برنامه ریزی آیدی نوین در کنکور 98، 99، 1400 و 1401 بیش از 500 داوطلب رتبه زیر 1000 شدند!

 

شما برای ورود به دانشگاه فرهنگیان علاوه‌بر قبولی در کنکور باید واجدشرایطی باشید که آنها را برای شما نام می‌بریم.

  • شرط سن

در تعرفه جدید آموزش‌وپروش دانشگاه فرهنگیان، حداکثر سنی که می‌توانید برای کنکور اقدام کنید، ۲۴ سال است. اگر تاریخ تولد شما از تاریخ ۱/۷/۱۳۷۷ کمتر باشه شما نمی‌توانید برای این دانشگاه اقدام کنید.

  • شرط معدل

چنانچه قصد انتخاب یکی از رشته های دانشگاه فرهنگیان را دارید، باید میانگین کل معدل سه سال دوره متوسط شما بیشتر از ۱۴ باشد. البته باید بدانید این معدل میانگین کل نمرات شماست.

  • انتخاب ۱۰ رشته اول

اگر قراره برای کنکور از رشته های دانشگاه فرهنگیان انتخاب کنید، باید این رشته جزء ۱۰ مورد اول انتخاب شما باشد و درصورتی که جز انتخابات اولیه شما نباشد، شما شرط لازم برای ورود به این دانشگاه را نخواهید داشت.

  • شرط تراز

از جمله موارد دیگر که باید قبل از کنکور به آن توجه داشته باشید این است که بدانید تراز کل سنجش شما باید بالای ۶۵۰۰ باشد. در غیر این صورت شما تراز لازم برای ورود به این دانشگاه را نخواهید داشت.

  • سلامت جسمی و روحی

از جمله موارد دیگری که در مورد دانشگاه فرهنگیان شما کنکوری‌ها باید بدانید این است که مشکل یا بیماری خاصی نداشته باشید. اگر فکر می‌کنید در معاینات پزشکی ورود به دانشگاه فرهنگیان نمی‌توانید برگه سلامت قبولی را کسب کنید، بهتر است این دانشگاه جزء انتخاب‌های شما نباشد.

  • اگاهی از عدم انتقالی

کنکوری‌های دانشگاه فرهنگیان باید به این مسأله آگاه باشید که بعد از موفقیت و ورود به این دانشگاه تا ۱۰ سال بعد، نمی‌توانید جابجایی استانی داشته باشید و موظفید در محلی که آموزش‌وپروش برای شما انتخاب می‌کند، بمانید.

درصورتی که تمامی مواردی که گفتیم شامل حال شما شود، می‌تونید برای دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری بدهید. رشته‌هایی که به آنها علاقمندید و احتمال می‌دهید که رتبه و تراز خوبی را از آنها کسب می‌کنید، جزء ۱۰ رشته اولیه انتخابی خود قرار بدهید.

 

منابع قبولی و ضرایب دروس

در دانشگاه فرهنگیان میانگین معدل کل دوره‌تحصیلی متوسطه برای پذیرش در دانشگاه مهم است. همچنین شما برای قبولی در کنکور باید بدانید ضرایب دروس برای هر رشته چند است و کدام درس برای شما مهم‌تر است. رشته‌ای که شما در دبیرستان تحصیل کردید و رشته‌ای که قرار است برای ادامه تحصیل در دانشگاه انتخاب کنید، ضرایب دروس را تعیین می‌کند.

باتوجه به تغییرات در کنکور سال ۱۴۰۲ دروس عمومی حذف شدن و دروس تخصصی طبق ضرایبی که در جدول آمده، در کنکور تأثیر می‌گذارند.

 

ضرایب دروس رشته انسانی

ادبیات اختصاصی ۸

ریاضی ۶

تاریخ و جغرافیا ۵

علوم اجتماعی ۵

فلسفه و منطق ۵

عربی اختصاصی ۵

اقتصاد ۲

روانشناسی ۲

 

ضرایب دروس رشته تجربی

زیست‌شناسی ۱۲

شیمی ۹

فیزیک ۷

ریاضی ۷

زمین‌شناسی ۱

 

ضرایب دروس رشته ریاضی

ریاضی ۱۲

فیزیک ۹

شیمی ۷

 

ضرایب دروس رشته هنر

هنر ۱۲

ریاضی و فیزیک ۵

هنر تصویر و تجسم ۳

 

ضریب درسی در رشته زبان خارجی

زبان تخصصی ۱

 

به‌غیر از ضرایب دروس که می‌تواند به شما کمک کند که کدام یک از درس‌ها را مهمتر بدانید، بانک جزوه مجموعه آیدی نوین هم می‌تواند به شما کمک کند تا برای کنکور بهتر آماده شوید. این جزوه‌ها شامل درس‌هایی است که شما به آن برای قبولی نیاز دارید.

 

کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان

شما که قصد دارید برای کنکور سال ۱۴۰۳ آماده شوید، بهتراست بدانید که مسئولان آموزش‌وپروش و سران قوا طی جلساتی برای برگزاری کنکور اختصاصی تربیت‌معلم از سال آینده (۱۴٠۳) طرحی رو تصویب کردن.

از آنجا که متقاضیان این رشته روبه افزایش است و گرایش دانش‌آموزها به این دانشگاه بسیار زیاد شده، از سال آینده کنکوری اختصاصی برگزار می‌شود.

باتوجه به اینکه طرح‌های قبلی مثل تأثیر قطعی معدل و حذف دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۲ انجام شد، به‌صورت قطعی می‌توان گفت که در سال آینده با کنکور اختصاصی و جداگانه‌ای برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان روبه‌رو خواهید شد.

همچنین صحبت‌هایی از تصویب طرحی برای دانش‌آموز‌های استعداد برتر شنیده می‌شود که بتوانند بدون کنکور وارد این دانشگاه شوند. البته این طرح هنوز قطعی اعلام نشده.

 

آنچه در مورد دانشگاه فرهنگیان باید بدانید!

دانشگاه فرهنگیان یا تربیت‌معلم سابق در هر استانی حداقل یک شعبه دارد. این دانشگاه‌ها یا پردیس‌ها بیشتر در مراکز استان‌ها دایر شدن. نکته‌ای که در این مورد باید بدانید این است که پذیرش در این دانشگاه‌ها به‌صورت «بومی گزینی» انجام می‌شود.

بومی گزینی یعنی در هر دانشگاه اولویت در پذیرش با دانشجو‌های همان شهر است و دانشجویان از شهر‌های دیگر در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

 

دانشگاههای فرهنگیان

از آنجا که متقاضیان زیادی گرایش به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان دارند؛ در هر استان دو دانشگاه یا پردیس تأسیس شده. به‌طور کل ۹۸ واحد دانشگاهی فرهنگیان درحال حاضر در ایران وجود دارد. از مهم‌ترین اونها می‌توان به دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تهران و دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد.

 

شرایط جذب دانشجو در دانشگاه

شرایط جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان روندی دارد که فقط شامل کنکور سراسری نمی‌شود و شما رارو با این روند آشنا می‌کنیم. بعد از قبولی در کنکور، شما باید ببینید که آیا مجاز به پذیرش در دانشگاه فرهنگیان شدید؟

درصورتی که مجاز شده باشید و تمامی شرایط گفته شده شامل حال شما شود، به مصاحبه که مهم‌ترین قسمت پذیرش برای دانشجو است، دعوت می‌شوید. اما دانشگاه برای تأیید نهایی شما علاوه‌بر مصاحبه، گزینش و تحقیقات محلی هم انجام می‌دهد و شما باید تا مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه منتظر بمانید.

 

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چند هفته قبل از کنکور انجام می‌شود و ۲ برابر ظرفیت، دعوت به مصاحبه می‌شوند و از بین متقاضیان تعدادی انتخاب خواهندشد. مصاحبه‌ پذیرش در دانشگاه به ۲ بخش تقسیم می‌شود.

 

مصاحبه تخصصی

در این بخش مصاحبه گیرنده‌ها از شما درخواست می‌کنند که یک مبحث درسی را تدریس کنید تا توانایی شما را بسنجند. همچنین برای شما چالش‌هایی ایجاد می‌کنند تا شما را از لحاظ روان‌شناسی و رفتارشناسی تأیید کنند.

 

مصاحبه عقیدتی

از شما در این قسمت از احکام، سؤالات شرعی، روخوانی قرآن و مسائل دینی می‌پرسند تا اعتقاد دینی و تعهد به اخلاق شما را بررسی کنند.

از جمله شرایط دیگه که شما باید برای مصاحبه داشته باشید، سوء پیشینه، عدم اعتیاد، شرایط سنی و معدل، تراز و رتبه لازم، شرایط قد و وزن و انجام معاینات پزشکی است.

 

مزایا و معایب دانشگاه فرهنگیان برای دانشجو

به‌طور کلی دانشگاه فرهنگیان به‌دلیل نکات مثبتی که دارد، باعث شده که تعداد زیادی از دانش‌آموزان انتخاب یکی از رشته‌های این دانشگاه را جزء اولویت‌های خود قرار بدهند. ما برای شما تعدادی از این مزیت‌ها را نام می‌بریم.

  1. پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجو
  2. استخدام رسمی آموزش‌وپروش بعد از فارغ‌التحصیلی
  3. معافیت از خدمت سربازی برای آقایان
  4. لحاظ شدن مدت دانشجویی جزء سابقه و رزومه‌کاری
  5. استفاده از خدمات رفاهی
  6. استفاده از خدمات درمانی
  7. تحصیل رایگان
  8. اعتبار قابل قبول فیش حقوقی

اما تحصیل در این دانشگاه هم مثل اکثر دانشگاه‌ها سختی‌هایی به‌همراه دارد که بهتراست با این مشکلات و سختی‌ها هم آشنایی پیدا کنید.

  • عدم امکان تغییر دوره‌تحصیلی یا تغییر رشته
  • عدم استخدام یا جذب درصورت انصراف
  • شرایط سخت قبولی در مصاحبه ورودی
  • ضعف هیئت علمی دانشگاه‌ها
  • تعهد برای عدم جابجایی استانی برای ۱۰ سال

 

حقوق و دورهتحصیلی دانشجویان فرهنگیان

یکی از اولین دلیل‌هایی که افراد دانشگاه فرهنگیان را انتخاب می‌کنند، این است که به دانشجویان حقوق پرداخت می‌کنند. دلیل بعدی اینکه دانشجویان می‌دانند ۴ سال دوره‌تحصیلی، جزء سابقه کاری حساب می‌شود و همچنین دیگر نگران شغل آینده خود نیستند.

 

حقوق دانشجویان

یکی از اولین ویژگی‌های دانشگاه فرهنگیان، پرداخت حقوق به دانشجویان از لحظه ورود است و همین امر باعث گرایش بیشتر دانش‌آموزان به این سمت شده.

اما حقوق یک دانشجو چقدر است؟

حقوق دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان هر ساله با تغییراتی همراه است ولی این مسأله قطعیه که این حقوق، باید به‌اندازه حداقل حقوق کارمندان دولت باشد. در سال ۱۴۰۲ این حداقل حقوق ۷۹۲۰۰۰۰ تومان تصویب شد.

آیا کل حقوق به‌حساب دانشجو واریز می‌شود؟

در جواب این سؤال باید بگوییم خیر. مبلغ دریافتی هر دانشجو کمتر است و ممکن است بین ۲۰ تا ۵۰ درصد از حقوق دانشجو به‌خاطر کسریات فیش حقوقی کم شود.

کسریات فیش حقوقی دانشجو چه چیز‌هایی هستند؟

بیمه عمر، صندوق ذخیره بازنشستگان از جمله مواردی هستند که باعث کسر حقوق برای دانشجو می‌شود. این کسریات باتوجه به اینکه دانشجو از چه مزایایی در دانشگاه استفاده می‌کند، تغییر می‌کند. این مزایا شامل خوراک، خوابگاه، خدمات رفاهی و خدمات درمانی است. همچنین اگر در دوره حضوری باشند، بین ۲۰ تا ۵۰ درصد کسر می‌شود.

باتوجه به این موارد در هر ماه مبلغی که برای هر دانشجو واریز می‌شود، ۴.۵۰۰.۰۰۰ تومان است. گفته می‌شود دانشگاه سعی دارد این عدد را به ۵ میلیون نزدیک کند. مورد دیگری که در مورد حقوق دانشجویان باید گفته شود، این است که این حقوق به‌صورت ماهیانه به دانشجو پرداخت می‌شود.

 

دورههای تحصیلی

دوره‌تحصیلی برای دانشجویان علاقمند به دانشگاه فرهنگیان در بیشتر دانشگاه‌ها، دوره‌ای ۴ ساله است. در کل این دوره شامل ۸ ترم می‌شود و دانشجویان بعد از گذراندن آن، فارغ‌التحصیل می‌شوند. تعداد واحد‌های هر ترم قابل تغییر است و این ترم‌ها شامل ترم مهرماه و بهمن‌ماه است. دانشجویانی که نتوانند واحد‌های درسی خود را در ترم‌های مهر یا بهمن تمام کنند، می‌توانند از ترم تابستانه استفاده کنند.

 

فارغالتحصیلی و آینده شغلی دانشگاه فرهنگیان

بهتر است تا حدی هم با شرایط فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان آشنا شوید و بدانید بعد از تحصیل، چه شرایط کاری و چه عناوین شغلی می‌توانید داشته باشید و آینده شغلی شما از چه قرار است.

از مهم‌ترین عناوین شغلی که بعد از اتمام دوره‌تحصیل در دانشگاه فرهنگیان می‌توان نام برد، معلم ابتدایی، دبیری و معلم دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه است.

معلم ابتدایی

در مقطع دبستان به آموزش برای دانش‌آموزان می‌پردازد که ساعت‌های کاری معلم حدود ۳۰ ساعت در هفته است.

دبیر دوران متوسطه

در دوره‌های متوسطه اول و دوم می‌تواند به آموزش بپردازد و ساعت‌های کاری ۲۴ ساعت در هفته را دارد.

معلم کودکان استثنایی

معلم دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه که شغلی مشابه معلم ابتدایی است و به کودکان با بیماری‌های خاص آموزش می‌ده. ساعت‌های کاری ۳۰ ساعت در هفته و حقوق هم‌اندازه معلم دوره ابتدایی داره.

بعد از فارغ‌التحصیل و معلم یا دبیر شدن شما به‌راحتی استخدام رسمی آموزش‌وپروش می‌شید. دوره ۴ سال تحصیل شما هم جزء سابقه کاری شما به‌حساب می‌آد و حقوق و درآمد مشخصی دارید. از اونجا که ۳۰ ساعت کار در هفته رو می‌توان در ۳ روز کاری انجام داد، شما به‌همراه این شغل می‌تونید شغل دومی هم داشته باشید. همچنین شما بیمه درمانی و حقوق بازنشستگی هم دارید؛ این امر باعث می‌شه که شما نگرانی برای آینده این شغل نداشته باشید.

 

مهاجرت از طریق رشته های فرهنگیان

مهاجرت گزینه‌ای است که همه برای بهتر کردن شرایط رفاهی زندگی، پیشرفت کردن در تحصیل و شغل خود به اون فکر می‌کنند. برای دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در این زمینه باید بگوییم که می‌تونن از طریق ویزای تحصیلی یا ویزای کار اقدام به مهاجرت کنند.

ویزای تحصیلی رشته های فرهنگیان

چنانچه بخواهید ازطریق ویزای تحصیلی به کشور دیگری مهاجرت کنید، باید بدانید که مدرک شما در کشور مقصد معادل‌سازی می‌شود. شما می‌توانید بعد از این مرحله به ادامه تحصیل در رشته خود بپردازید و بعد از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شوید.

ویزای کاری فرهنگیان

اگر بعد از فارغ‌التحصیلی و برای بازار کار می‌خواهید مهاجرت کنید، باید بدانید که علاوه‌بر معادل‌سازی مدرک تحصیلی شما باید دوره‌های روانشناسی را هم بگذرانید. داشتن یک رزومه کاری و تسلط بر زبان آن کشور هم می‌تواند به جذب شما برای کار، بهتر کمک کند.

بهترین کشور‌ها برای فرهنگیان در زمینه مهاجرت آمریکا، کانادا، سوئد و استرالیا است. نکته اینکه اگر جزء افراد خاص مانند دانشمندان یا افراد معروف و سرشناس باشید، شرایط مهاجرت برای شما ساده‌تر و گرفتن اقامت راحت‌تر است.

 

سخن پایانی

دانشگاه فرهنگیان از میان تمامی دانشگاه‌های کشور اهمیت بیشتری دارد و شغل معلمی در کل جهان از جایگاه خاصی برخوردار استه. شما با انتخاب این دانشگاه هم از مزایای دوره‌تحصیل آن می‌توانید استفاده کنید و هم بعد از فارغ‌التحصیلی بابت استخدام یا آینده شغلی خود نگران نیستید.

اگر هدف شما هم انتخاب یکی از رشته های دانشگاه فرهنگیان و رسیدن به این شغل است، نگران سختی‌ها و مشکلات در این مسیر نباشید. با آماده شدن و برنامه ریزی برای کنکور و آشنایی پیدا کردن با شرایط این دانشگاه می‌توانید به‌راحتی دانشجوی این دانشگاه شوید.

اگر در طول مسیر به یک راهنما یا مشاور نیاز داشته باشید مشاوران آیدی نوین در کنار شما هستند. می‌توانید بهترین برنامه‌ریزی را برای کنکور انجام بدهید و با مشاوره کنکور درست‌ترین انتخاب را برای رشته مورد علاقه خود داشته باشید.

فرم مشاوره انتخاب رشته و هدفگذاری آیدی نوین

اگر برای انتخاب رشته خود سردرگم هستید و نمیدانید چه رشته‌ای و شغلی مناسب شماست میتوانید با پر کردن فرم زیر از مشاوره حرفه‌ای آیدی نوین استفاده کنید:

با مشاوره و برنامه ریزی آیدی نوین در کنکور 98، 99، 1400 و 1401 بیش از 500 داوطلب رتبه زیر 1000 شدند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }