آیدی نوین - ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400 – رشته ها و شرایط تربیت معلم

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400 – رشته ها و شرایط تربیت معلم

نحوه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400 - رشته ها و شرایط

دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم

داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند، ممکن است هدف شان قبولی در یکی از رشته های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد.

شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، جزء دانشگاه های دولتی دوره روزانه اند و دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور وجود ندارد.

داوطلبان برای تحصیل در این دانشگاه ها باید شرایط عمومی و اختصاصی لازم را داشته باشند. پذیرش این دانشگاه ها به  صورت “روش متمرکز با شرایط خاص” است.

بعد آوردن قبولی در آزمون سراسری، در صورت موفقیت در مصاحبه علمی و سنجش سلامت، داوطلبان پذیرفته شده در کنکور تربیت معلم، می توانند در این دانشگاه ها تحصیل کنند.

از چه رشته هایی میتوان برای ثبت نام فرهنگیان 1400 و تربیت معلم اقدام کرد؟

این دانشگاه در 5 گروه «علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم و ادبیات انسانی، زبان های خارجه و گروه هنر» رشته های دبیری را ارائه می دهد.

سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان در مرحله ی اول، «sanjesh.org» است. متقاضیان معلمی و فرهنگیان هنگام ثبت نام در کنکور سراسری، باید سریال علاقه مندی در این دانشگاه ها را خریده و در قسمت مخصوص کد آن را وارد کنند.

از آنجا که قبولی در کنکور دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم، 2 مرحله ای است؛ در مرحله ی دوم، داوطلبان باید به سایت سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان به آدرس اینترنتی «education.cfu.ac.ir» مراجعه کنند.

لازمه ی انجام مرحله ی دوم، مجاز به انتخاب رشته شدن در آزمون فرهنگیان و کسب حد نصاب ها می باشد.

میخواید از آخرین اخبار دانشگاه فرهنگیان اطلاع پیدا کنید؟

شمارتون رو تو کادر زیر وارد کنید تا اخبار مهم خیلی سریع براتون ارسال بشه

شرایط عمومی لازم برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400

تمامی داوطلبان کنکور سراسری برای شرکت آزمون فرهنگیان 1400، باید یکسری شرایط را دارا باشند که برای عموم داوطلبین معلمی یکسان است و به شرح زیر می باشد.

  1. داشتن اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از دین های قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  2. نداشتن دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  3. نداشتن سابقه عضویت در گروهک و سازمان های غیر قانونی و لانه های جاسوسی
  4. نداشتن فساد اخلاقی
  5. نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
  6. عدم داشتن سوء پیشینه

شرایط اختصاصی لازم برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

داوطلبین دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، علاوه بر داشتن شرایط اختصاصی که عموم داوطلبین باید داشته باشند، شرایط دیگری را نیز باید داشته باشند تا بتوانند در آزمون سراسری، رشته های تربیت دبیر را انتخاب کنند. این شرایط به شرح زیر است.

  1. دانش آموزان برای شرکت در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، باید شرط معدل دانشگاه فرهنگیان که حداقل 14 را در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم داشته باشند.
  2. داوطلبانی که قصد انتخاب رشته های دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی را  دارند، باید ماکزیمم نمره علمی کل (تراز علمی) شان 6500 و یا بالاتر باشد؛ تا بتوانند انتخاب رشته کنند.
  3. حداکثر سن ورود به دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در سال 1400، در ابتدا 22 سال تمام اعلام شده (یعنی حداکثر دانش آموزان متولد 1377/07/01) اما عده ی زیادی از داوطلبان تربیت معلم، سن شان بالاتر از 22 سال تمام بود. اما طبق اعلام سازمان سنجش در صورت صدور مجوز ردیف استخدامی و تامین اعتبار مالی لازم طی اطلاعیه مورخ 1399/11/18 که در سایت سنجش اطلاع رسانی شد، متقاضیان دارای سن 24 سال تمام، می توانند در آزمون دانشگاه فرهنگیان ثبت نام خود را انجام دهند.

برای اطلاع بیشتر از شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان به پست پایین مراجعه کنید:

4- داوطلب در صورتی می تواند انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر را انجام دهد که خودش بومی آن منطقه باشد. (بومی بودن در کد رشته محل)

5- داشتن سلامت روانی و جسمانی مناسب تا کمبودی برای انجام وظیفه آموزش را نداشته باشد.

6- پذیرش در مصاحبه اختصاصی و داشتن صلاحیت های عمومی

7- داوطلبان در حال خدمت و یا پیمانی آموزش و پرورش برای ثبت نام در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باید از آموزش و پرورش، حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی را دریافت کنند.

این داوطلبان نباید چه در زمان تکمیل فرم ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و چه در زمان شروع به تحصیل، دانشجوی مقاطع کاردانی و کارشناسی و بالاتر در سایر دانشگاه ها (دانشگاه دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور و یا کاردانی) باشند. این داوطلبان توجه داشته باشند در صورت قبولی در این دانشگاه ها، محل تحصیل شان در پردیس های دانشگاه های تربیت شهید دبیر رجایی می باشد.

بومی گزینی در انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم تحقیقات و فناوری، با توجه به نیاز مراکز آموزشی هر استان، رشته ها را ارائه می دهند. این رشته ها بومی هستند؛ یعنی داوطلب زمانی می تواند کد رشته محل را انتخاب کند که بومی استانی آن کد رشته محل باشد.

ملاک تعیین بومی گزینی، 3 سال آخر دوره متوسطه دوم نظام جدید و 2 سال آخر دبیرستان و سال پیش دانشگاهی برای داوطلبین نظام قدیم است.

  • داوطلبانی که 3 سال آخر خود را در یک بخش از استان تحصیل نکرده اند و هر سال در بخشی متفاوت بوده اند؛ استان محل تولدشان به عنوان استان بومی در نظر گرفته می شود.
  • داوطلبانی که 3 سال آخر محل تحصیل خود را در خارج از کشور بوده اند و استان محل تولدشان نیز در خارج از کشور بوده، استان تهران به عنوان استان بومی شان در نظر گرفته می شود.
  • داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، می توانند کد رشته محلی را که بومی استان آن هستند را انتخاب کنند و محدویتی در این زمینه ندارند؛ ولی اولویت با داوطلبانی است که بومی آن بخش و یا شهرستان هستند.

رشته های دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم

همان گونه که اشاره شد، این دانشگاه برای 5 گروه شرکت کننده در آزمون سراسری، رشته های متفاوتی را ارائه می دهد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

علوم تجربی و ریاضی تربیت معلم و فرهنگیان

برای گروه های علوم تجربی و ریاضی یک استثنا وجود دارد. رشته های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان با تربیت معلم متفاوت است و باید ببینید که در کدام رشته می خواهید تحصیل کنید به جای این که ملاک اصلی تان خود دانشگاه باشد.

رشته های دانشگاه فرهنگیان برای علوم تجربی و ریاضی

گروه کنکور سراسری

علوم تجربی

ریاضی

 

 

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان

دبیری شیمی

آموزش ریاضی

دبیری زیست شناسی

آموزش فیزیک

آموزش و پرورش کودکان استثنایی

آموزش و پرورش کودکان استثنایی

آموزش تربیت بدنی

آموزش تربیت بدنی

آموزش ابتدایی

آموزش ابتدایی

رشته های تربیت معلم برای علوم تجربی و ریاضی

گروه کنکور سراسری

علوم تجربی

ریاضی

 

 

 

 

 

 

 

لیست رشته های تربیت معلم

 

 

مهندسی مبلمان

مهندسی برق

مهندسی ساخت و تولید

مهندسی عمران

مهندسی کامپیوتر

 

شیمی محض

مهندسی معماری

مهندسی مکانیک

مهندسی مواد و متالوژی

 

 

علوم ورزشی

ریاضیات و کاربردها

فیزیک

شیمی محض

علوم ورزشی

علوم و ادبیات انسانی، زبان خارجه و گروه هنر

در این 3 گروه، رشته های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم مشترک است. بنابراین نیازی به آوردن جدول جداگانه نیست و رشته ها را در یک جدول خدمت شما لیست کرده ایم.

رشته های دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم برای علوم و ادبیات انسانی، زبان خارجه و هنر

گروه کنکور سراسری

علوم و ادبیات انسانی

زبان خارجه

هنر

 

 

 

 

لیست رشته های دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم

دبیری الهیات و معارف اسلامی

 

 

 

 

تربیت دبیر زبان انگلیسی

 

 

 

 

آموزش ارتباط تصویری

دبیری تاریخ

دبیری زبان و ادبیات عربی

راهنمایی و مشاوره آموزش ابتدایی

آموزش و پرورش کودکان استثنایی

آموزش جغرافیا

آموزش تربیت بدنی

دبیری علوم اجتماعی

آموزش زبان و ادبیات فارسی

ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 1400

ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان در سال 99، حدود 20 هزار نفر در 5 گروه علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم و ادبیات انسانی، زبان خارجه و هنر بود که نسبت به سال 98، حدود 5000 نفر کاهش یافته است. این امر رقابت برای صندلی های باقی مانده را سخت تر کرده است.

*هنوز برای سال 1400، ظرفیت دقیق مشخص نشده است.

سنجش سلامت برای دانشگاه فرهنگیان

داوطلبان در اعلام نتایج اولیه کنکور، اول باید مجاز به انتخاب رشته دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بشوند. در مرحله دوم، پذیرش این دانشگاه ها را آورده و دعوت به مصاحبه می شوند. بعد از مصاحبه، یک مرحله سنجش سلامت را باید انجام بدهند. سنجش سلامت فرهنگیان به منظور تست سلامتی داوطلبان و آمادگی آنها برای آغاز فرآیند جذب و استخدام است.

  • داوطلبان نباید آثار سوختگی و یا تغییر شکل مادرزادی در قسمت های نمایان بدن داشته باشند.
  • داوطلبان نباید نقص عضوی داشته باشند که مانع ارائه و انجام مسئولیت آموزش شان بشود.
  • داوطلبان نباید مبتلا به بیماری های مزمن و صعب العلاج باشند.

تست شنوایی فرهنگیان

داوطلبان می بایست توانایی شنیدن صداهای عادی را داشته باشند (نداشتن نقص شنوایی) و کم شنوایی متقاضیان نباید بیشتر از 30 دسیبل باشد.

تست بینایی فرهنگیان

داوطلبانی که یک چشم نا بینا و یا بسیار ضعیف دارند، نمی توانند این دانشگاه ها را برای تحصیل انتخاب کنند؛ زیرا در امر آموزش به مشکل بر می خورند.

داوطلبانی که متقاضی رشته های آموزش ابتدایی و رشته های گروه هنر هستند، نباید کور رنگی داشته باشند.

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

معمولا 2 برابر ظرفیت رشته های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم، به مصاحبه دعوت می شوند. در مصاحبه حضوری، جدای دروس لازم برای قبولی که در آزمون تربیت معلم سنجیده شده اند؛ صلاحیت های عمومی و اختصاصی تک تک داوطلبان بررسی شده و نتایج نهایی پذیرفته شدگان اطلاع رسانی می شود.

  • در مصاحبه تخصصی به موضوعات عقیدتی، روانشناختی و … پرداخته می شود.
  • در بررسی صلاحیت های عمومی متقاضیان مدارک خود را ارسال می کنند تا بررسی و درنهایت اعلام نتایج نهایی انجام شود.
  • داوطلبان در صورتی که بنا به هر دلایلی در مصاحبه ی تخصصی و بررسی صلاحیت های عمومی شرکت نکرده و حاضر نباشند، به منزله انصراف آنها از این دانشگاه ها تلقی می شود.

محل خدمت داوطلب

داوطلبان پذیرفته شده هر کد رشته محل، باید به میزان 2 برابر مدت تحصیل خود، تعهد محضری برای خدمت بدهند. این داوطلبان پس از فارغ التحصیلی، در محل تعیین شده توسط آموزش و پرورش تدریس می کنند.

محدودیت های دانشگاه های فرهنگیان

  • تحصیل دانشجویان قبول شده در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، به صورت شبانه روزی است.
  • این دانشجویان نمی توانند به سایر دانشگاه های دولتی، آزاد، غیرانتفاعی و … انتقالی بگیرند.
  • دانشجویان این دانشگاه ها نمی توانند بین دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، انتقالی بگیرند و یا تغییر رشته بدهند.

میخواید از آخرین اخبار دانشگاه فرهنگیان اطلاع پیدا کنید؟

شمارتون رو تو کادر زیر وارد کنید تا اخبار مهم خیلی سریع براتون ارسال بشه

امتیازات دانشگاه های فرهنگیان

  • داوطلبانی که در دانشگاه های فرهنگیان پذیرفته ی نهایی شده اند، از زمان آغاز دوره تحصیلی، ماهیانه حقوقی تحت عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند.
  • داوطلبان آقا در صورت پذیرش نهایی در این دانشگاه ها، دیگر دوره خدمت سربازی را نمی گذرانند.
  • تمامی دانشجویان فارغ التحصیل شده از این دانشگاه ها، در نهایت استخدام رسمی آموزش و پرورش خواهند بود و در دوره تحصیل نیز استخدام قراردادی خواهند شد و از تمامی خدمات فرهنگیان استفاده خواهند کرد.
  • دوره تحصیل دانشجویان این دانشگاه، جزء سوابق شغلی آنها محسوب می شود.

نحوه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1400

برای این منظور باید در زمان ثبت نام برای کنکور سراسری، سریال علاقه مندی به رشته های دانشگاه فرهنگیان را از سایت سازمان سنجش و آموزش کشور خریداری بکنید. پس از آن در زمان پر کردن فرم اینترنتی ثبت نام کنکور، در قسمت علاقه مندی، سریال خریداری شده را وارد نمایید.

اگر مجاز به انتخاب رشته فرهنگیان و تربیت دبیر شدید، انتخاب «رشته های دبیری»، جزء 150 رشته ی انتخابی شما محسوب می شود.

اگر در هیچ کد رشته محل این دانشگاه ها، نمره قبولی لازمه را نیاورید، اولویت بعدی شما بررسی می شود (در صورتی که در انتخاب رشته خود، رشته های غیر از دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده باشید).

زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

زمان ثبت نام آزمون برای ورود به دانشگاه فرهنگیان، هر ساله از طریق سازمان سنجش اعلام می شود.

برای سال 1400، (طبق تجربه ی سال های گذشته) تاریخ آزمون فرهنگیان بازه ی زمانی 12 تا 18 بهمن خواهد بود.

زمان کنکور تربیت معلم ۱۴۰۰

متقاضیان تربیت معلم باید توجه داشته باشند که تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی در سایت و شرکت در آزمون به منزله ی تکمیل فرآیند نیست. این داوطلبان باید در انتخاب رشته ی فرهنگیان شرکت کرده و در صورت کسب حد نصاب ها، برای مصاحبه ی حضوری و سایر مراحل اقدام کنند.

جهت دریافت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد ثبت نام تربیت معلم 1400 و شرایط قبولی با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

پس از ورود و قبولی دانشگاه فرهنگیان چه امکاناتی داریم؟

در اینجا سعی داریم نکاتی رو بررسی کنیم که کمتر به اون توجه میشه ولی در واقعیت بخش عمده ای از زمان شما رو در دانشگاه فرهنگیان شکل میده و شخصیت و آینده شما رو می‌سازه
  1. برگزاری همایش های مختلف در دانشگاه
    برگزاری جشنواره های آشپزی و هنری و… برای خانم ها و ورزشی و فرهنگی و پژوهشی برای آقایان
  2. سفرها برای برگزاری مسابقات مانند تصویری که الصاق به پست هست
  3. آشنایی با مهارت های ارتباط جمعی و بهبود روابط
  4. امکان نگارش مقاله و کتاب و فعالیت های پژوهشی در اوقات بسیار آزاد
  5. امکان جمع بندی برنامه هفتگی در ٣ روز به جای ۵ روز هفته
  6. استفاده از کارت دانشجویی و مزایای آن
  7. برگزاری دوره های آموزشی در دانشگاه
  8. استفاده از وام های دانشجویی در کنار حقوق ماهیانه ٣.۵٠٠.٠٠٠ تومانی
  9. فضایی شاد بین دانشجویان و امکان پیشرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }