آیدی نوین - بهترین مدارس سطح کشور

بهترین مدارس سطح کشور

بهترین مدارس سطح کشور

«مدرسه» یکی از موارد مهم و سرنوشت ساز در آینده تحصیــلی و قبولـــی کنکـــــور به حساب میاد و قطعا انتخاب یک مدرسه خوب میتونه خیلی تاثیر گذار باشه پس اگه میخواین که این انتخاب مهم و سرنوشت ساز رو به درستی انجام بدید و شانس قبولی کنکورتون رو خیلی زیاد افزایش بدین با ما همراه باشید.

  • انتخاب مدرسه مناسب برت سختـــــــــــــه؟
  • نمیدونی کدوم مدرسه میتونه بهتر بهت کمک کنه که هم خوب درس ها تو یادبگیری و هم شانس قبولـــی تو کنکــــــــور افزایش بدی؟
  • اولیا هستید و نگــــران آینده فرزندتونید؟ و میخواید بهترین آینده تحصیلــی و قبولــی تو بهترین دانشگاه ها و کسب رتبه برتـــــر نصیب فرزندتون بشه؟

خوندن این مقاله رو اکیدا توصیه میکنم! تا بتونید یک تصمیم خوب بگیرید و سرنوشت بهتری رو برای خودتون یا فرزندتون رقم بزنید

چرا انتخاب مدرسه مهمه؟

همونطور که میدونیم دانش آموز تقریبا یک سوم زمانش رو داخل مدرسه سپری میکنه!

حالا اگه دانش آموز کنکوری هم باشه که دیگه بیشتر؛ جدای تایم مدرسش و علاوه بر تکالیف و تمرینا و امتحاناش باید یه زمانی رو اختصاص بده برای کنکوری خوندن و تست زدن و آزمون دادن که تا حد زیادی اون هم به برنامه ی مدرسه و کیفیت مدرسه و خیلی از پارامتر هایی که به مدرسه وابستس مرتبط میشه.

«پس قطعا موضوع مهمیه!»

انتخاب مدرسه شاید تو نگاه اول کار زیاد سختی به نظر نیاد اما بعد از خوندن این مقاله قطعا نظرتون تغییر میکنه! تو این مقاله میخوایم ضمن معرفی انواع مدارس موجود بررسی کنیم ببینیم که بهترین مدرسه برای ثبت نام کدوم مدرست؟

قبل هر چیز ویدئو رو ببینید

راستی مشاوران تحصیلی رتبه برتر در آیدی نوین میتونن توی این انتخاب مهم بهت کمک کنن؛ اینکه چطور بهترین مدرسه و بهترین برنامه رو داشته باشی و بعد بتونی رتبه تک، دو، و سه رقمی توی کنکوری بیاری موضوعیه که ما میتونیم بهت خیلی کمک کنیم و به هدفت برسونیم کافیه فرم زیر رو پر کنی

مشاوران متخصص رتبه برتر آیدی نوین نه تنها تو انتخاب مدرسه بلکه تا رسیدنت به رتبه برتر همراهیت می کنن، کافیه فرم زیر رو پر کنی:

 دریافت مشاوره  و برنامه ریزی از بهترین مشاوران آیدی نوین

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین، تو هم می تونی مثل خیلی ها رتبه برتر بشی. چون توی کنکور 98، 99 و 1400، بیش از 200 نفر با این برنامه رتبه برتر شدند.

اما قبل از معرفی مدارس باهم بررسی کنیم و ببینیم که چه مدارسی تو سطح کشور مشغول فعالیت هستن، بهترین مدارس از نظر آموزش و پرورش کدوم مدارسه، کدوم مدرسه تعداد دانش آموز بیشتری داره و در نهایت میزان قبولی دانش آموزا تو کنکور در مدارس مختلف رو با هم مشاهده کنیم.

دسته بندی مدارس کشور

مدارس در سطح کشور به 5 دسته کلی تقسیم میشن:

  • مدارس دولتی
  • مدارس غیر انتفاعی
  • مدارس شاهد
  • مدارس تیزهوشان
  • مدارس نمونه دولتی

تحصیل و ثبت نام تو هر کدوم از این مدارس شرایط و قوانین خاص خودش رو داره که در ادامه به طور اختصاصی توضیحات کاملی در موردشون می دیم.

 علاوه بر این هر مدرسه نسبت به مدرسه دیگه معایب و مزیت هایی داره که شاید دونستنش کمک مناسبی باشه برای انتخاب دانش آموزا و والدینشون.

دسته بندی کلی مدارس

بهترین مدارس دبیرستان (مقطع متوسطه دوم) از دید آموزش و پرورش

آموزش و پرورش و نهادهای سنجشی دیگه برای مقطع متوسطه دوم هم هر سال بهترین مدارس رو اعلام می کنن که این خودش میتونه موقع انتخاب دانش آموز و والدین کمک بزرگی باشه.

همه میدونیم که هر مدرسه شرایط خاص خودشو داره و اگه برای مثال دانش آموز کنکوری هستیم باید مدرسه ای رو انتخاب کنیم که علاوه بر آموزش درست (برای دانش آموز کنکوری) و معلم های سطح بالا درک درستی از شرایط دانش آموز داشته باشه. مثلا درکنار برگزاری آزمون های مختلف برای بالا بردن توانایی تست زنی دانش آموز برنامه ریزی دقیقی براش در نظر بگیره. یعنی داشتن یه مشاور کاردرست و رتبه برتر که راهنمایی های لازم رو به دانش آموز بکنه که البته اینو تو خیلی از مدارس نمیبینیم .

تو جدول پایین به ترتیت کیفیت و امتیاز بالاتر مدارس رو براتون نوشتیم که پیشنهاد میکنم قبل از اینکه توضیحات کامل در مورد این مدارس رو بهتون بدیم حتما مشاهدش کنی.

 

بهترین مدارس متوسطه دوم

مدارس

کیفیت آموزش

راحتی ثبت نام

قبولی در کنکور

سختگیری

شهریه

نمره

مدارس تیزهوشان و سمپاد

10

2

9

10

3

34

مدارس نمونه دولتی

8

3

7

8

3

29

مدارس شاهد

7

3

6

7

5

28

مدارس غیرانتفاعی

6

8

5

5

2

26

مدارس دولتی

2

10

2

2

10

26

 

 

تعداد دانش آموزان به تفکیک نوع مدرسه

تعداد دانش آموزای هر کدوم از این مدارس که بالا بهش اشاره کردیم به عوامل مختلفی بستگی داره و همونطور که توضیح دادیم والدین و دانش آموزا بنا به شرایطی خاصی که دارن مدرسه مورد نظرشون رو انتخاب می کنن.

اما میخوایم ببینیم تعداد دانش آموزا تو مقاطع مختلف طبق آمار آموزش و پرورش تو مدارس کل کشور به چه صورته:

 

نوع مدرسه

تعداد دانش آموزان

مدارس تیزهوشان و سمپاد

حدود ۲۱۱ هزار

مدارس نمونه دولتی

حدود ۲۵۹ هزار

مدارس شاهد

حدود 185 هزار

مدارس غیرانتفاعی

حدود 1 میلیون 488 هزار

مدارس دولتی

حدود 9 میلیون

 

رتبه برتر های کنکور از چه مدارسی هستن؟

اما طبق آخرین آماری که از قبولی دانش آموزای رتبه برتر کنکور 1400 اعلام شده در بین 30 نفر اول:

  • 20 نفر از مدارس سمپاد بودن
  • 5 نفر از مدارس غیر انتفاعی
  • 3 نفر از مدارس نمونه دولتی

و 2 نفر باقی مونده هم از سایر مدارس.

نکته جالب و قابل تامل اینه که!! مدارس دولتی هیچ سهمی بین این قبولی ها نداشتن و دلیل اصلیش رو میشه مواردی مثل پایین بودن سطح آموزش، کنکوری درس ندادن تو مدارس دولتی و از همه مهم تر نبود مشاور و برنامه ریز دونست.

 

اما یادت باشه این به این دلیل نیست که در بین سایر رتبه ها هم از مدارس دولتی نبودن ما همین پارسال تعداد زیادی رتبه برتر داشتیم که با وجود تحصیل داخل مدرسه دولتی تونستن رتبه برتر کسب کنن و داخل دانشگاه های تراز اول و رشته های خوب پذیرش بشن که کارنامه قبولیشون رو میتونید این پایین ببینید.

بخشی از رتبه های برتر آیدی نوین در کنکور 1400

بخشی از رتبه های برتر آیدی نوین در کنکور 98 و 99

البته تو هم میتونی با پر کردن فرمی که برات گذاشتم این مسیر رو شروع کنی

مشاوران متخصص رتبه برتر آیدی نوین نه تنها تو انتخاب مدرسه بلکه تا رسیدنت به رتبه برتر همراهیت می کنن، کافیه فرم زیر رو پر کنی:

 دریافت مشاوره و برنامه ریزی از بهترین مشاوران آیدی نوین

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین، تو هم می تونی مثل خیلی ها رتبه برتر بشی. چون توی کنکور 98، 99 و 1400، بیش از 100 نفر با این برنامه رتبه برتر شدند.

غیر انتفاعی بهتره یا دولتی، نمونه دولتی یا سمپاد؟

برای اینکه جواب این سوال بفهمیم همونجوری که بالا قولشو دادیم در ادامه توضیحاتی از مدارس مختلف رو براتون آوردیم تا دقیق تر متوجه بشید که فرق و امکاناتشون چیه؟

آیا برای یه فردی کنکوری مناسبه یا نه؟

و سوالات دیگه……..

مدارس استعداد درخشان (سمپاد)

خب همونطور که میدونید پذیرش تو بعضی از مدارس نیازمند آزمون ورودی و دارا بودن یکسری شرایطه، مثلا مدارس استعداد درخشان (سمپاد) هر سال آزمون ورودی برگزار میکنن که از بین شرکت کننده های آزمون با توجه به نتیجه، تعدادی از بچه ها رو ثبت نام میکنن؛

  • اما آیا این مدارس مناسب همه قشر دانش آموزه؟
  • پذیرش تو این مدارس به معنی بالا بودن سطح علمی و قبولی توی کنکوره؟

خب قطعا نه!

این مدارس با وجود تمام مزیت هایی که دارن و البته با وجود آمار قبولی بالاشون توی کنکور و المپیاد های علمی و دانش آموزی معایبی هم دارن:

  • از جمله اون میشه به زیاد بودن تایمی که از دانش آموز میگیره برای خود مدرسه  و تکالیفش و کلاس های اصلی و فوق برنامش اشاره کرد.
  • در دسترس نبودن برای بدنه اصلی دانش آموزا (آزمون داره)، یعنی همه نمیتونن ثبت نام کنن و فقط کسایی که توی آزمون قبول بشن میتونن ثبت نام انجام بدند.
  • یا مثلا درگیر شدن دانش آموزا با مباحثی غیر از کنکور مثل المپیاد های علمی (که البته این فقط  تاثیر منفیشو ممکنه توی کنکور بذاره)
  • یا بالا رفتن توقع از دانش آموزی که داخل این مدارس درس میخونه (یجوری بقیه یه انتظار دیگه ازش دارن و این باعث میشه فشار زیاد روانی ای رو بعضا دانش آموز متحمل بشه)

اما جدای همه معایب این دسته از مدارس همیشه پرچمش توی آمار قبولی کنکور بالا بوده  و رتبه برتر های کنکور زیادی تحویل جامعه داده…

  • اما آیا فقط قبولی توی یک مدرسه استعداد درخشان کافیه؟
  • من که قبول نشدم تو آزمون ورودی مدارس سمپاد باید چیکار کنم؟

اینا سوالاتیه که قراره در ادامه بهش بپردازم!

 

برای خوندن مقالات مرتبط با مدارس سمپاد که توضیحات کاملی از نحوه ثبت نام و شهریه توش نوشته شده روی لینک های زیر کلیک کنید

مدارس نمونه دولتی

این مدارس هم مثل مدارس تیزهوشان هم شرط معدل دارن و هم آزمون ورودی؛ خب شاید بگی کار سخت شد؛ اما نه قبولی توی این دسته از مدارس راحت تر از مدارس تیزهوشانه اما خب از لحاظ کیفیت میتونه با مدارس تیزهوشان رقابت کنه…

البته بگم جفت مدرسه ها هم تیزهوشان هم نمونه دولتی از سال دهم شاگرداشونو گزینش میکنن و بعد از اون ورود به مدارس سمپاد یا نمونه دولتی یکم سخته… خب این مدارس هم کیفیت اساتید خوبی دارن ساعت حضور و فوق برنامه ای نه در حد تیزهوشان اما قابل توجه دارن

ضمن اینکه چون دانش آموزا بدو ورود گزینش شدن؛ یکدست ترن این باعث میشه آموز راحت تر سریع تر و با بازدهی بالاتر شکل بگیره

از نظر من این مدارس از بُعد جوّ و دید بقیه نسبت به دانش آموز بهترن، چون دانش آموز روش برچسب استعداد درخشان نمیخوره و توقعات ازش در حد سمپاد نیست و این باعث میشه استرس کمتری رو متحمل بشه. در مجموع اگر بخوام مقایسه بکنم جفت مدارسو برای کسی که بخواد توی کنکور نتیجه خوبی بگیره، من سمپاد رو با نمونه دولتی در یک حد میبینم (هر چند قبولی سمپاد بیشتر بوده که خب طبیعتا به خاطر آزمون و پذیرش سخت گیرانه ترش هست)

اما شاید پیش خودت بگی ای بابا اینا که همش شد با آزمون و الان که من اصلا شرایط شرکت تو آزمون رو ندارم و اصلا قبول نشدم من باید چیکار کنـــــــــــم؟!

من یه دانش آموز معمولیم که تا الان زیاد تو جو درس خوندن نبودم و بنا به دلایلی الان به خودم اومدم و میخوام خوب بخونم و یه نتیجه عالی توی کنکور بگیرم!!… عجله نکن رفیق من مقاله تازه از اینجا دوباره شروع میشه! اول بگم که فقط تو نیستی که این شرایط رو داری مدارس استعداد درخشان و مدارس نمونه شاید کلا 10% از دانش آموزا گنجایش داره!

اینکه تو داخل این مدارس پذیرش نشدی اصلا به این معنی نیست که تو دانش آموز ضعیفی هستی و نتیجه بدی توی کنکور میگیری. یه چیز دیگه هم بهتون بگم که خیلی از بچه ها که میخوان تو کنکور نتیجه بگیرن از این دو نوع مدرسه انصراف میدن و یه مدرسه عادی میرن که بتونن تایم بیشتری روی کنکورشون بذارن و به اصطلاح وقتشون تلف نشه!

نحوه ثبت نام و مقدار شهریه مدارس نمونه دولتی رو هم تو مقاله های زیر کامل تر مطالعه کنید

مدارس شاهد

مدارس شاهد هم جزو مدارس نسبتا سطح بالا هستن. 50 درصد ظرفیت این مدارس به دانش آموزایی که فرزند شهدا و یا ایثارگران هستن تعلق می گیره که بدون آزمون می تونن ثبت نام کنن و هزینه تحصیل هم برا این گروه رایگانه.

اما علاوه بر این دسته از دانش آموزا، 50 درصد مابقی ظرفیت مدارس شاهد رو دانش آموزهای عادی تشکیل میدن، با این فرق که این گروه از دانش آموزا برخلاف فرزندای شهدا و ایثارگران باید آزمون ورودی بدن و معیار های لازم برای ثبت نام رو داشته باشن. همچنین هزینه تحصیل برای دانش آموزای عادی رایگان نیست.

اما خب میزان این هزینه از مدارس غیر انتفاعی و سمپاد کمتر که همین امر شاید نقطه مثبتی از نگاه والدین دانش آموز باشه.

اما تحصیل تو مدارس شاهد چجوریه؟

خب مدارس شاهد هم مثل مدارس غیرانتفاعی، نمونه دولتی و سمپاد تو امر تحصیل دانش آموز سخت گیری های خاص خودشو داره. مثلا تمام مدارس شاهد علاوه بر زمان عادی کلاس درس ساعاتی هم برای کلاس های فوق برنامه در نظر می گیرن. یا نکته دیگه ای که میشه هش اشاره کنیم اهمیت دادن به آموزش درس زبان انگلیسی که علاوه بر کلاس های فوق برنامه که بالا بهش اشاره کردیم برای این درس به صورت جداگانه کلاس هایی ترتیب داده میشه.

تا اینجا با در نظر گرفتن موردهایی که گفته شد و سطح بالای اساتید و معلم های مدارس شاهد این موضوع برامون شفافه که تحصیل تو مدارس شاهد میتونه تو بالا رفتن سطح علمی هر دانش آموزی موثر باشه.

ولی سوالی که برای دانش آموزای کنکوری پیش میاد اینه که این موارد تو سال کنکور بیشتر به نفعشونه یا به ضررشون؟

خب شاید الان دارید به ایم فکر می کنید که چرا باید با این امکانات به ضرر دانش آموز کنکوری باشه؟

جواب اینجاس که دانش آموز تو سال کنکور وقت محدود تری داره و باید یادگیری رو به بخش های مختلف تقسیم کنه.

یعنی علاوه بر روال عادی تحصیل نیاز داره که مطالب رو به شکل کنکوری هم یاد بگیره از طرفی مطالعه درس های سال های گذشته رو هم پیش روی خودش میبینه و این موضوع باعث میشه نیاز به برنامه زمانی مناسبی داشته باشه.

اما تحصیل تو مدارس شاهد با در نظر گرفتن کلاس های فوق برنامه، آزمون ها و… شاید تا حدی باعث بشه این زمان بندی به مشکل بخوره.

اما با تمام این صحبتا نمیتونیم تعداد قبولی های بالای مدارس شاهد رو هم نادیده بگیریم که صد در صد این امر از کیفیت بالای آموزش تو این مدارس نشأت میگیره.

اما راه چاره برای یه برنامه ریزی درست چیه؟

 

راستی اگه می خواید خیلی دقیق تر در رابطه با نحوه ثبت نام و شهریه مدارس شاهد بدونید می تونید مقاله زیر رو بخونید

مدارس غیر انتفاعی

مدارس غیر انتفاعی یا غیر دولتی؛ چی از این مدارس می دونید؟

مدارس غیر انتفاعی مدارسی هستن که هزینه مدرسه، امکانات و تحصیل دانش آموزا رو به صورت شهریه از والدینشون دریافت میکنه. در واقع به همین دلیل که به این مدارس، مدارس غیر دولتی هم میگن.

مدارس غیر انتفاعی چند دسته هستن، خیلی هاشون بدون هیچ آزمون ورودی ای دانش آموزا رو ثبت نام میکنن و بعضی ها هم برای ثبت نام از دانش آموز آزمون می گیرن.

یه نکته که خیلی نیاز دانش آموز یا والدین بهش دقت کنه اینه که همه مدارس غیر اتفاعی کیفیت بالایی ندارن و دیده شده که مدارس اندازه پولی که از دانش آموز دریافت کردن خدمات ندادن و یا از استاتید سطح پایین استفاده می کنن. البته تو اکثر مدارس غیر انتفاعی این موارد رخ نمیده اما بهتر که قبل ثبت نام تحقیق کنید و ببینید که شرایط آموزشی سال های قبل مدرسه مورد نظرتون چجوری بوده.

اما چند تا فرق اساسی دیگه اگه بخوایم برای مقایسه مدرسه غیر انتفاعی و مدارس دولتی بگیم میشه به مورادی مثل جمعیت کم کلاس ها تو مدارس غیر انتفاعی اشاره کنیم.

برگزاری کلاس های فوق برنامه و آزمون های هفتگی یا ماهیانه که برای بالا بردن میزان آمادگی دانش آموز می تونه مفید باشه.

اساتید تو مدارس غیر اتفاعی معمولا بیشتر از سطح کتاب درسی و یا با روش های نوین تری مطالب رو آموزش میدن.

اگه هم بخوایم بزرگترین عیب مدارس غیر انتفاعی رو بگیم بدون شک هزینه سنگین شهریه برای خانواده هاست.

عیب دیگه ای هم که به این مدارس وارده معدل ساز بودن شاید تو نگاه اول خوب باشه ولی خب برای یه دانش آموز کنکوری چیزای مهم تری جز معدل توی سال کنکورش وجود داره.

میشه گفت تقریبا توضیحات نسبتا کاملی رو از مدارس غیر انتفاعی تا اینجا گفتیم. و یه جورایی شاید بشه با مدارس شاهد، نمونه دولتی و سمپاد مقایسش کرد.

اما فرق اساسی بین این سه تا مدرسه با مدرسه غیر انتفاعی بالا تر بودن سطح آموزشه، معمولا مدارس غیر انتفاعی نسبت به مدارس سمپاد، نمونه دولتی و شاهد از نظر علمی سطح پایین تری دارن.

اما برای یه دانش آموزی که هدف اصلیش کنکوره آیا این مدرسه مناسبه؟

اگه بیشتر در مورد ثبت نام تو مدارس غیر انتفاعی میخوای بدونی دو تا مقاله ای که برات گذاشتیم رو بخون:

مدارس دولتی

آخرین مدرسه ای که میخوایم در موردش صحبت کنیم بیشترین سهم رو در بین مدارس سطح کشور و همچنین تعداد دانش آموز داره!

دقیقا درست حدس زدین!

«مدارس دولتی» از جمله مدارسی هستن که زیر نظر مستقیم وزارت آموزش و پرورش فعالیت میکنن. و هیچ هزینه ای از والدین برای تحصیل فرزندانشون دریافت نمی کنن.

مدارسی مثل مدارس هیئت امنایی رو هم با اینکه هزینه کمی دریافت می کنن میشه زیر مجموعه ای از مدارس دولتی بدونیم.

اما بریم سراغ کلیت آموزش و سطح تحصیل تو مدارس دولتی ببینیم چه خبره!

خب اولین موضوعی که لازمه بهش اشاره کنیم اینه که برخلاف مدارس غیر دولتی از اونجایی که تحصیل تو مدارس دولتی رایگانه پس امکانات تحصیلی خیلی سطح بالایی هم برای دانش آموزا در نظر گرفته نشده. و والدین باید برنامه ریزی دقیق تری بیرون از مدرسه برای فرزندشون داشته باشن مثلا کلاس های فوق برنامه و استفاده از مشاور تحصیلی و…

نکته قابل توجه دیگه ای که میشه بهش اشاره کرد تعداد بالای جمعیت دانش آموزا تو کلاس هاست که بعضی اوقات تا 40 نفر و حتی بیشتر هم میرسه و خب مشخصه که هرچی تعداد دانش آموزا بیشتر باشه سطح کیفی آموزش میاد پایین مخصوصا وقتی که دانش آموز از هیچ فیلتری رد نشده باشن و با هر سطح علمی دانش آموز تو کلاس ها حضور دارن.

اکثر مواقع سطح آموزش تو مدارس دولتی پایینه و اساتید بیشتر به آموزش کتاب درسی اکتفا می کنن.

و نکته آخر که مهم ترین نکته ست اینه که تو مدارس دولتی به شکل تستی و کنکوری آموزش داده نمیشه و خب برای دانش آموزی که نیاز به روش های آموزشی برای کنکور و یا مشاوره های تحصیلی داره اصلا مناسب نیست!

پس اگه بنا به هر دلیلی تو مدرسه دولتی تحصیل میکنی باید اینو بدونی که برای رسیدن به موفقیت تو کنکور نیاز که برنامه جامع تری نسبت چیزی که تو مدرسه یاد میدن داشته باشی.

اما منظور دقیق از این برنامه چیه؟

مدارس دولتی + مشاوره مناسب میتونه ترکیب خیلی خوبی باشه! هم از نظر عملی و هم مالی و اگه دانش آموزان و والدین برنامه مناسبی برای پیشرفت خودشون داشته باشن می تونن به نتایج قابل قبولی برسن.

ما در آیدی نوین کلاس های آنلاین و آفلاین متنوعی به همراه مشاوران رتبه برتر و متخصص داریم که میتونه قبولی شما رو با رتبه مناسب در کنکور سراسری تا حد خیلی زیادی تضمین کنه.

بهت پیشنهاد میکنم فرم زیر و پر کنی تا بتونی خیلی دقیق تر از مشاورامون در این باره مشاوره بگیری!

مشاوران متخصص رتبه برتر آیدی نوین نه تنها تو انتخاب مدرسه بلکه تا رسیدنت به رتبه برتر همراهیت می کنن، کافیه فرم زیر رو پر کنی:

 دریافت مشاوره  و برنامه ریزی از بهترین مشاوران آیدی نوین

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین، تو هم می تونی مثل خیلی ها رتبه برتر بشی. چون توی کنکور 98، 99 و 1400، بیش از 100 نفر با این برنامه رتبه برتر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }