آیدی نوین - ضرایب دروس کنکور ریاضی

ضرایب دروس کنکور ریاضی

ضرایب دروس کنکور ریاضی

ضرایب دروس کنکور ریاضی مشخص می‌کنند که هر درس در کنکور چقدر اهمیت دارد. مثلا ریاضی که در این رشته ضریب 12 را دارد به مراتب از شیمی با ضریب 7 اهمیت بیشتری دارد.

برای موفقیت در کنکور ابتدا نیاز به برنامه عالی برای مطالعه دارید. در زمان طراحی برنامه ریزی کنکور ریاضی یکی از نکاتی که حتما باید به آن توجه کنید تقسیم زمان مطالعه بر اساس ضرایب دروس کنکور است. در ادامه شما را با ضرایب دروس کنکور ریاضی و برنامه ریزی بر اساس آن آشنا می‌کنیم.

فرم دریافت برنامه ریزی کنکور از رتبه برترها

فرم زیر را پرکنید تا برنامه ریزی کنکور مخصوص خود را از رتبه برترهای آیدی نوین در رشته  خود دریافت کنید:

با برنامه ریزی و مشاوره کنکور آیدی نوین در کنکور 98، 99، 1400 و 1401 بیش از 500 داوطلب رتبه زیر 1000 شدند! لیست کامل رتبه برترهای آیدی نوین

 

اهمیت ضرایب کنکور و نحوه استفاده از آنها در برنامه مطالعاتی

برای اطلاع از اینکه هر درس در کنکور ریاضی چقدر اهمیت دارد باید به سراغ ضرایب دروس کنکور ریاضی بروید. بعد از آن می‌توانید با مطالعه بودجه بندی کنکور ریاضی که در مطلب جداگانه‌ای به صورت کامل توضیح دادیم از میزان تست فصل‌ها و مباحث مختلف هر درس در کنکور اطلاع پیدا کنید.

تا اینجای کار شما با استفاده از ضرایب، اهمیت دروس و با استفاده از بودجه بندی، میزان تست هر بخش از دروس در کنکور را بدست آوردید. با توجه به این موارد و ترکیب آنها با نکاتی که در مطلب آموزش برنامه ریزی کنکور به سبک رتبه برترها گفتیم، می‌توانید برنامه مطالعاتی خود را با توجه به شرایط خود طراحی کنید.

ضرایب دروس کنکور ریاضی 1403

کنکور ریاضی از 3 درس تخصصی ریاضی، فیزیک و شیمی تشکیل شده.

نام درسضریب
ریاضی12
فیزیک9
شیمی7

 

درس‌های با ضریب بالا در کنکور ریاضی کدام‌اند؟

دروس مختلفی را باید برای شرکت در کنکور ریاضی مورد مطالعه قرار دهید که عبارت از ریاضی، فیزیک، شیمی و زبان خارجه هستند. هر یک از این درس‌ها با ضرایب مختلفی در کنکور بررسی می‌شوند. طبیعی است که ریاضی و فیزیک که از قبیل دروس تخصصی و بسیار مهم در رشته ریاضی به شمار می‌روند دارای ضریب‌های بالاتری نسبت به درس‌های دیگر هستند.

جمع بندی

لازم است بدانید که به طور کلی برنامه ریزی مطالعاتی در قبولی شما در کنکور ریاضی اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید بررسی شرایط خود و تدوین برنامه ریزی اختصاصی را به مشاور کنکور بسپارید تا دیگر نیاز به آزمون و خطا روش های مختلف نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }