آیدی نوین - شروع از شهریور برای کنکور – 5 گام رتبه برتر شدن از شهریور!

شروع از شهریور برای کنکور – 5 گام رتبه برتر شدن از شهریور!

شروع از شهریور برای کنکور

خیلی ها که تا الان برای کنکور شروع به مطالعه نکردن در ماه آخر تابستان ناامید برای شروع کنکور از تابستان میشن و بدون اطلاع از اهمیت این ماه سرنوشت ساز وقتشون رو بی نتیجه رها میکنن و به فکر شروع از آبان وآذر برای کنکور میوفتن! شهریور ماه نقطه‌ای بینظیر برای شروع مطالعه به صورت جدیه. چراکه برنامه ریزی کنکور در این ماه به دلیل حجم کمتر دروس و زمان نسبتا خوبی که تا کنکور داره خیلی راحت تر و موثر تر میتونه انجام بشه. شما با رعایت 5 گام در این ماه سرنوشت ساز میتونید بر خلاف خیلی ها شروع پرقدرتی داشته باشید. به عنوان مثال: با مطالعه دروس سخت و دشوار از این ماه، در طول سال و زمان باقی مانده تا کنکور مجبور به حذف این دروس نمی‌شید و فقط کافیه که برنامه مرور این درس ها رو توی برنامه درسیتون قرار بدید.در پایان این مقاله شما با رعایت 5 گامی که بهتون یاد دادیم میتونید حداقل هایی برای یک شروع پر قدرت از شهریور برای کنکور داشته باشید.

 

چگونه از شهریور برای کنکور 1402 شروع کنیم؟

برای شروع از شهریور و آمادگی کنکور 1402، مهم ترین مساله اینه که یه برنامه ریزی صحیح و اصولی داشته باشیم؛ یعنی بدونیم تو تایم باقی مونده چه مباحث و درسایی رو به چه روشی باید بخونیم.

دریافت برنامه  از رتبه برتر های آیدی نوین

فرم زیر رو پر کن تا طی چند ساعت یکی از مشاورین رتبه برتر آیدی نوین باهات تماس بگیره، به سوالاتت پاسخ بده و بهت برنامه درسی اختصاصی خودت رو بده:

با برنامه ریزی اصولی که از سمت رتبه برتر های کنکور برات انجام میشه، خیالت راحته که داری از برنامه ای استفاده میکنی که قبلا امتحان خودشو پس داده و چندین دانش آموز دیگه رو رتبه برتر کرده. 

 

یک ماه باقی مونده تابستان رو چی بخونم‌؟

اگه تا الان اصلا درس نخوندی و قصد داری یه شروع از شهریور برای کنکورِ پر قدرت داشته باشی بهتره که از مباحث سخت و دشوار شروع کنی. حالا چرا میگیم سخت و دشوار؟ برای اینکه اگه این مباحث و دروس سخت رو توی این یه ماه باقی مونده تابستون نخونی در طول سال (اگه پایه یازدهم بودی و میخوای بری دوازدهم) به دلیل حجم بالای درس هات یا اگه پشت کنکوری هستی به دلیل فشار زیادتر و زمان کمتر تا کنکور مجبور به حذفشون میشی. ولی اگه بعضی از این درس هارو بتونی توی این یه ماه تموم کنی فقط کافیه توی مدت زمان باقی مونده توی کنکور مرورشون کنی و تست بزنی. اینجوری خیلی از بقیه میتونی جلو بیوفتی. در ادامه چند تا از درس های مهم و سخت رشته تجربی رو به عنوان مثال براتون قرار دادیم:

  •  الکتریسته ساکن و مقاومت ها
  • شیمی یازدهم و تسلط روی مسائل شیمی
  • مسائل محلول ها در شیمی یازدهم
  • فصل های ۲ و ۴ زیست دهم
  • فصل ۶ و ۷ زیست یازدهم

 

اصول مطالعه صحیح شروع از شهریور در 5 گام

مهمترین بخش این مقاله معرفی 5 گام مهم و اصولی برای مطالعه صحیح و درست از شهریور برای کنکور هست. این 6 گام که در ادامه براتون معرفی میکنیم، بهتون کمک میکنه به صورت صحیح و با راندمان بالا درس هاتون رو بخونید و برای کنکور آماده بشید.

  1. اصول برنامه ریزی و طراحی یک برنامه صحیح
  2. نحوه اجرای برنامه
  3. راهنمایی و کمک از یک مشاور خوب در طول مسیر مطالعاتی
  4. مدیریت روابط با دوست، آشنا، خانواده، دوست پسر یا دوست دختر و شکست های عشقی.
  5. دادن آزمون های دوره ای و جامع

 

1- اصول برنامه ریزی و طراحی یک برنامه صحیح

تو در گام اول برای داشتن یه برنامه ریزی اصولی باید با برنامه ریزی حجمی-زمانی آشنا بشی و کاربرد اون رو دقیقا بدونی.

برنامه ریزی حجمی-زمانی

برنامه ریزی حجمی-زمانی ترکیبی از دو نوع برنامه ریزی حجمی و برنامه ریزی زمانیه، در این نوع برنامه ریزی تمرکز روی دو مقوله زمان و حجم به صورت مساوی بوده و این قابلیت موجب شده که قابلیت شخصی سازی بالایی داشته باشه. به عنوان مثال در این نوع برنامه ریزی شما باید در روز شنبه از ساعت 20 الی 22 فصل اول درس زیست پایه دهم رو بخونید. این نوع برنامه ریزی به شما چشم اندازی از آینده میده که شما قراره ماه آینده در چه سطحی از تسلط بر دروس قرار بگیرید.

کاربرد برنامه ریزی حجمی زمانی

خیلی از بچه هایی که قصد دارن یه شروع پرقدرت از شهریور برای کنکور داشته باشن، نمیدونن که باید چه درسیو، چه مقدار و تا کجا بخونن. برنامه ریزی حجمی زمانی به صورت دقیق و مستقیم میگه که باید چه حجمیو توی چه ساعتی بخونی. با این کار اتلاف وقتت و همینطور تنبلی که اکثر دانش آموزا دارن به حداقل میرسه. البته اینو بدون که برنامه ریزی حجمی زمانی هرکسی با یکی دیگه متفاوته و ممکنه توی برنامه ریزی که تو داری مطالعه فصل اول درس زیست، 2 ساعت باشه برای یکی دیگه 1 ساعت در نظر گرفته شده باشه. تعیین ساعت مطالعه و حتی حجم اون باید زیر نظر کارشناس برنامه ریزی انحام بشه.

دریافت برنامه  از رتبه برتر های آیدی نوین

فرم زیر رو پر کن تا طی چند ساعت یکی از مشاورین رتبه برتر آیدی نوین باهات تماس بگیره، به سوالاتت پاسخ بده و بهت برنامه درسی اختصاصی خودت رو بده:

با برنامه ریزی اصولی که از سمت رتبه برتر های کنکور برات انجام میشه، خیالت راحته که داری از برنامه ای استفاده میکنی که قبلا امتحان خودشو پس داده و چندین دانش آموز دیگه رو رتبه برتر کرده. 

یک اشتباه بزرگ، تک درس خوندن ممنوع!

مهمترین بخش برنامه ریزی درست و اصولی اینه که بدونی همه درس هات رو توی طول روز باید بخونی، گاها کسایی هستند که بعد از اینکه تصمیم میگیرن به صورت جدی مطالعه رو شروع کنن میگن ” فقط یه درس رو میخونم تموم شد میرم سراغ یه درس دیگه”. به هیچ وجه این کار رو نکنید و به قول معروف تک درسی، مطالعه نکنید. یه برنامه ریزی درست و اصولی باید در طول روز درس های مختلفی رو پوشش بده تا علاوه بر مرور درس ها به صورت موازی و یکسان جلو برن و فراموشی تا حد زیادی کاهش پیدا کنه.

معایب داشتن یک برنامه ریزی اشتباه برای کنکور 1402

توی شروع از شهریور برای کنکور، این قضیه خیلی مورد توجه قرار میگیره که برنامه ریزی که شما دارید به چه صورته؟ خیلی ها از برنامه ریزی های حاضر و آماده توی سطح اینترنت استفاده میکنن و به دلیل عدم هماهنگی اون برنامه ریزی ها با توانایی ها و نقاط ضعفشون خیلی زود خسته میشن و دیگه ادامه نمیدن. یه برنامه ریزی درست برنامه ایه که بر اساس توانایی ها و نقاط قوت و ضعف خودتون تنظیم بشه  و شما در طول اجرای این برنامه تحت فشار قرار نگیرید.

 

2- نحوه اجرای برنامه شروع از شهریور برای کنکور

نحوه اجرای برنامه کنکور به 5 عامل کلیدی بستگی داره. این عوامل از عدم پایبندی به برنامه ریزی، نحوه استراحت، ثبت گزارش کار و استفاده از پارت بندی گرفته تا افزایش ساعت و راندمان مطالعه و… را شامل می‌شه.

1) عوامل عدم پایبندی به برنامه ریزی

عدم پایبندی و تداوم برنامه ریزی دلایل و عوامل متفاوتی داره ولی سه مورد از مهم ترین این عوامل عبارته از:

  1. برنامه ریزی غلط و غیر اصولی
  2. برنامه ریزی سنگین و بیش از حد توان دانش آموز
  3. تنبلی و عدم جدیت در اجرای برنامه ریزی

هرکدوم از این موارد به تنهایی میتونه موجب عدم تداوم و پایبندی به برنامه ریزی رو شامل بشه. پس حتما اگه قبلا برنامه ای داشتید که نتیجه بخش نبوده یا بعد از مدتی ازش خسته شدید و ادامش ندادید، علتش رو پیدا کنید و حتما برای رفعش توی این برنامه ریزیتون تلاش کنید. اینو یادتون باشه که فرصت ها مثل ابر در حال رفتن هستن.

2) نحوه استراحت در شروع از شهریور برای کنکور

دومین عامل اجرای برنامه ریزی شروع از شهریور برای کنکور نحوه استراحت شماست. استراحت یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر کیفیت مطالعه و اجرای برنامه ریزیه. به طور کلی استراحت و تفریح رو به دو بخش تقسیم میکنیم.

1. استراحت و تفریح در طول هفته

حتما برای خودت در طول هفته استراحت در نظر بگیر. مثلا یک و نیم روز در هفته رو برو خوش بگذرون. حواست باشه برای استراحت، تفریح های دوست داشتنی و جذاب در نظر بگیری. یه تفریحی که بهت انرژی بده، حال بده و شارژت کنه که برگردی با تمرکز بیشتر و با حس و حال بهتر درس بخونی. اتفاقا اگر استراحت به موقع باشه، به درس خوندنت کمک زیادی میکنه. بهت انگیزه میده که بهتر و سریع تر بخونی. یه جورایی خستگی  درس هایی که خوندی از تنت در میاد. ولی باید اینو بدونی که زیادی روی در این نوع برنامه ریزی باعث میشه تنبلی بیاد سراغت و سرد بشی یا اینکه مدام به فکر تفریح کردن باشی و نتونی روی درست تمرکز کنی.

2. استراحت های روزانه بین درس ها

نوع دوم استراحت، استراحت های روزانه بین دروس هست. به عنوان مثال اگه قراره روزی 6 ساعت درس بخونید بهتره که این 6 ساعت رو به پارت های 1 ساعت و نیمی تقسیم کنید و بین هر کدوم از این پارت ها یه ربع الی 20 دقیقه استراحت کنید. ولی این نکته رو یادتون باشه که این استراحت به معنی استفاده از فضای مجازی نیست! باید توی این مدت ذهنتون رو آروم کنید و دوباره شارژ بشید برای پارت بعدی مطالعتون.

3) اهمیت ثبت گزارش کار

ثبت گزارش کار در برنامه ریزی شروع از شهریور برای کنکور یه کار واجب محسوب میشه. ثبت جزئیات مطالعه شما در پایان روز بهتون کمک میکنه تا علاوه بر افزایش انگیزه، روند پیشرفت خودت رو با چشمت بتونی ببینی.  مثلا در پایان روز بنویس که:

  • زیست: ۳ ساعت و ۵۰ تست
  • شیمی: ۲ ساعت مطالعه از صفحه ۱ تا ۱۰

ثبت ساعات مطالعه و عملکردتون باعث میشه نظم داشته باشید. باعث میشه اگه داری کم درس میخونی، این کم درس خوندن رو مکتوب داشته باشی باعث تلنگر میشه و بهت هشدار میده.حتی اگر ۱ ساعت در روز درس خوندی ، توی دفتر برنامه ریزی ثبت کن. بعضی از بچه ها هستن فقط وقتی خوب درس می خونن، ساعت مطالعه شون رو می نویسن. حتی اگه یه روز هیچی درس نخوندی حتما اونو مکتوب کن. حالا  اگر خوب درس خونده باشی، دیدن گزارش کارها، بهت انگیزه میده بهت حس و حال خوب میده. مثلا به خودت میگی من مجموع ساعت مطالعه این هفتم ۶۰ ساعت بوده. پس هفته دیگه باید بیشتر بخونم. حالا بهتر اینه که گزارش کار های روزانه ات رو توی جدول های هفتگی در دفتر برنامه ریزی ثبت کنی. ‌اما اگه ازون دسته از آدما هستید که دوست دارید به صورت دقیق تر و کارشناسانه تر این مبحث رو دنبال کنید بهتون پیشنهاد میکنیم که حتما از صفحه دفتر برنامه ریزی رویاساز دیدن کنید.

4) توضیح روش پارت بندی

یه نکته خیلی مهم که بهت کمک می کنه برنامه ای که نوشتی برای خودت رو بتونی اجرا بکنی اینه که از پارت بندی برای اجرای برنامه استفاده بکنی. در قالب مثال این روش رو واست توضیح میدیم، فرض کن میخوای برنامه زیر رو اجرا کنی:

  • زیست: ۳ ساعت مطالعه، گفتار ۲ فصل ۲ دهم + ۳۰ تست
  • شیمی: ۳ ساعت مطالعه، صفحه ۱۵ تا ۲۵ یازدهم + ۲۵ تست
  • عربی: ۱:۳۰ مطالعه، درس نامه درس ۳ دهم + ۱۵ تست

راهکار غلط: میخوای زیست بخونی، بیای ۳ ساعت پشت سرهم بخونی تموم کنی و بدون استراحت بری درس بعدی و… ینی کلا مدت طولانی رو بدون استراحت فقط بخونی. مثلا بگی ساعت ۷ صبح که شروع می کنم به خوندن تا ساعت ۱۰ صبح زیست رو تموم می کنم. بعد می رسم درس بعدی و… حالا چرا میگیم غلطه؟ به دلیل نداشتن استراحت مناسب. نداشتن تایم استراحت بازده مطالعه ات رو میاره پایین. کیفیت رو میاره پایین. تو رو خسته می کنه و کاملا غلطه. و بدتر از همه در خیلی از مواقع باعث میشه که برنامه رو کامل نتونی اجرا کنی!

راهکار درست: باید بیای تایم مطالعه هر درس رو تیکه تیکه بکنی و بین این تیکه ها استراحت مناسب داشته باشی که به این روش میگن پارت بندی!

ببین یعنی تو میخوای امروز مجموعا ۷:۳۰ ساعت مطالعه کنی. این ۷:۳۰ رو پارت بندی می کنی. حالا چطوری پارت بندی کنی؟ ببین حداکثر تایم برای هر باکس مطالعاتی، بستگی به این داره که بعد چه تایمی خسته میشی! در بیشترین حالت باید پارت مطالعاتی ات،۱:۳۰ساعته باشه. پس میای این ۷:۳۰ ساعتی که میخوای بخونی رو تقسیم می‌کنی. به طور مثال اگر پارت مطالعاتیت ۱ ساعت باشه، مجموع پارت های مطالعاتیت میشه ۷ تا پارت یک ساعته و یک پارت ۳۰ دقیقه ای! حالا بین پارت های مطالعاتیت باید استراحت های کوچیک (۱۵ دقیقه ای تا ۲۰ دقیقه ای) و استراحت های بزرگ (۱ ساعت تا ۱:۳۰) در نظر بگیری. یعنی مثلا یک پرات رو بخونی، بعد ۱۵ دقیقه استراحت کنی، دوباره پارت بعدی رو بخونی و بعدش ۱۵ دقیقه استراحت کنی و… وقتی ۴-۵ تا پارت رو پشت سرهم خوندی، بعدش باید استراحت بزرگ به خودت بدی (۱ساعت تا ۱ساعت و نیم). دوباره می تونی بعد استراحت بزرگ، شروع کنی به مطالعه بپارت های  بعدی. پس یه جمع بندی بکنم:

  • ۱ ساعت می خونی
  • ۱۵ دقیقه استراحت
  • ۱ ساعت می خونی
  • ۱۵ دقیقه استراحت
  • ۱ ساعت می خونی
  • ۱۵ دقیقه  استراحت
  • ۱ ساعت می خونی
  • حالا استراحت بزرگ ۱ ساعته
  • دوباره ۱ ساعت می خونی
  • ۱۵ دقیقه استراحت

5) راهکار های افزایش ساعت مطالعه

برای اینکه بتونی زیاد درس بخونی باید یه جوری بخونی که خسته نشی!حالا چجوری؟ حتما روش پارت بندی رو اجرا کن. حتما تنوع درست رو ببر بالا. پارت مطالعاتی متفاوت رو پشت سرهم بخون. اینجور نباشه که امروز فقط تشریحی بخونی، فردا فقط تست. تست و تشریحی هر دو باشه توی برنامه که باعث خستگی و کسلیت نشه

روش فشرده کردن دروس برای شروع از شهریور

برای اینکه بتونی زیاد درس بخونی، مخصوصا الان که از شهریور می خوای شروع کنی، باید عادت کنی پارت های مطالعاتیت رو پشت سرهم بخونی (البته استراحت کوچیک و بزرگ بازم داری). ببین مثلا تو امروز ۶ ساعت باید بخونی. خب بجای اینکه این ۶ ساعت رو پراکنده بخونی و به طور مثال ۳ پارت رو صبح بخونی، بعد ۲ پارت ظهر و 1 پارت شب؛ سعی کن پارت هاتو فشرده تر کنی. یعنی تایم استراحت بزرگت رو کمتر کنی. مثلا اگر میخوای امروز ۶ ساعت بخونی، به خودت بگو من ۶ ساعت رو تا ساعت ۶ بعد ظهر باید تموم کنم و بخونم. حالا فردا به خودت بگو من امروز بازم ۶ ساعت میخوام بخونم ولی این بار باید ساعت ۵ بعد ظهر تموم کنم و… . همینطوری سعی کن تایم تموم کردن برنامه رو بیاری جلو. اتفاقا به خودت بگو اگر من ساعت ۵ بعد ظهر تموم کنم، بقیه روز واسه خودمه‌. هرکاری دوست داشتم می تونم انجام بدم. نکته مهم فشرده کردن میدونی چیه؟ اینه که تورو عادت میده که چند تا پارت رو پشت سرهم و البته با استراحت های کوچیک و بزرگ بخونی‌ و خسته نشی. یه جورایی داره در طول روز جا باز می کنه که پارت های بیشتری بتونی به برنامه ات اضافه کنی.

تسلط تدریجی روی مباحث درسی کنکور با شروع از شهریور

خیلی از بچه ها انتظار دارن بار اول که یه درس رو خوندن، به طور کامل یادش بگیرن و تست هاشو عالی بزنن. این تفکر اشتباهه و ما باید آروم آروم تسلط مون رو روی یک مبحث بالا ببریم.  مثلا امروز زیست خوندی ۳۰_۴۰درصد اون مطالبی که خوندی رو یاد بگیری عالی و کافیه ! فردا دوباره همون مبحث باید تو برنامه باشه. فردا که دوباره میخونیش یادگیریت بیشتر میشه و به ۵۰_۶۰ درصد هم برسه عالیه. پس ببین تو باید کم کم و در طی چند بار خوندن مسلط بشی. اصلا طبیعیه با یک بار خوندن مسلط نشی.

 تست زنی و روش های مهم تست زنی

نکته ی مهمی که وجود داره و احتمالا بارها و بارها شنیدینش اینه که بدون تست زدن و تکرار دوباره و چند باره ی همون تست ها و تست های جدیدتر، به هیچ وجه روی مباحث کنکوری درس ها به تسلط نمی رسین. برای اطلاع کامل از روش های مختلف تست زنی و یادگیری این مسئله به شدت مهم بهتره که از مقاله تست زنی کنکورحتما حتما استفاده کنید.

 

3- ضرورت وجود یک مشاور در برنامه شروع از شهریور برای کنکور؟

تا حالا شده قصد داشته باشی به یه جای جدید سفر کنی و بدون اطلاعات قبلی بری اونجا؟ اگه شده حتما به مشکلاتی نظیر گم کردن راه، بلد نبودن مسیر یا حتی سردرگمی برخوردی. کنکور یه مسیر پر پیچ و خمه که اگه کسی راه درستش رو بلد نباشه خیلی راحت از مسیر موفقیت و درستش خارج میشه. داشتن یک مشاور که خودش هم رتبه برتر باشه و این مسیر رو طی کرده باشه بهتون خیلی کمک میکنه که بدون آزمون و خطا مسیر درست رو انتخاب کنید و از مسیر اصلی دور نشید. مشاوره کنکور مسئله ایه که به تازگی به شدت مورد توجه متقاضی هایی که قصد دارن توی کنکور رتبه برتر بشن، قرار گرفته و داشتن یه مشاور که خودش رتبه برتر باشه یه مزیت فوق العاده محسوب میشه تا با قدرت و با یه پشتیبانی بی نظیر توی این کارزار سخت و دشوار سربلند بیرون بیای.

 

دریافت برنامه  از رتبه برتر های آیدی نوین

فرم زیر رو پر کن تا طی چند ساعت یکی از مشاورین رتبه برتر آیدی نوین باهات تماس بگیره، به سوالاتت پاسخ بده و بهت برنامه درسی اختصاصی خودت رو بده:

با برنامه ریزی اصولی که از سمت رتبه برتر های کنکور برات انجام میشه، خیالت راحته که داری از برنامه ای استفاده میکنی که قبلا امتحان خودشو پس داده و چندین دانش آموز دیگه رو رتبه برتر کرده. 

 

4- مدیریت روابط با خانواده و دوستان، شکست های عاطفی و… در سال آخر کنکور

یکی از مهمترین بخش های این مقاله مدیریت روابط شما با آدم های مختلف زندگیتونه، مسئله خیلی جدی که توی این سال ها باعث شده خیلی ها نتونن توی کنکور موفق بشن با اینکه روند پیشرفتشون فوق العاده بوده! پس به خوبی این بخش رو دنبال کن و حتما بهش توجه کن که در صورت عدم مدیریت روابطت با آدم های زندگیت بدجوری توی خطر میوفتی!

روابط با دوست در سال آخر کنکور

من از دوست شروع می کنم. ببین دوست های آسیب زا رو بذار کنار.اما دوست آسیب زا کیه؟؟

  1. دوستی که مدام بهت انرژی منفی میده،  همیشه از اخبار بد و اتفاقات بد باهات حرف میزنه حالا چه از عمد چه غیر عمدی
  2. دوستی که راجب موضوعاتی باهات حرف میزنه که ذهنت درگیر میشه. شاید ماهیت اون حرف بد نباشه ولی باعث میشه تو نتونی روی دست تمرکز کنی و فکرت درگیر صحبت های اون شخص بشه
  3. دوست های فضولی که مدام بهت میگن چه قدر درس خوندی چیو خوندی چه قدر خوندی؟ یا هر بار که باهاشون حرف میزنی بهت میگن ما نمیخونیم توهم نخون.

تو یکسال از بهترین سال های عمرت رو داری توی استرس کنکور می گذرونی. داری انرژی، وقتت، پولت، عمرت و… رو میذاری. میخوای موفق بشی. پس موفقیتت خیلی مهمه واست. اگه یه نفر حتی خیلی جزئی داره روی موفقیتت اثر می ذاره و احتمال موفقیتت رو کم می کنه، بدون تردید بذارش کنار. یکی از لازمه های موفقیت اینه که باید یکم خودخواه باشی! باید خودت اولویت اول و آخر باشی. به کسی ضربه نزن، ولی خب یه جوری روابط خارج از کنترل نداشته باش که ضربه بخوری.

روابط با خانواده در سال آخر کنکور:

اگه میخوای موفق بشی باید انتظاراتت رو از بقیه بیاری پایین تا بتونی با آرامش زندگی کنی. پس سعی کن تو روابط خانوادگی این نکته رو در نظر بگیری و اینو بگم بهترین دوستات تو سال کنکور، پدر، مادر، خواهر برادر و به طور کلی خانوادت هست. از جمع های خانوادگی مثل جمع خاله ها ، دایی ها ، عمه ها و عمو دوری کن در شرایطی که: مدام بهتون انرژی منفی بدن. باحرفاشون بهت استرس بدن. ناراحتت کنن و یا سوال پیچت کنن. سعی کن از اینجور جمع های استرس زا دوری کنی برای یک سال.

مدیریت روابط دوست پسر دوست دختری در سال آخر کنکور:

روابط عاطفی یعنی درگیری ذهنی مطلق! بچه ها اینو یادتون باشه که بعدا کلی وقت برای آشنایی و تجربه اتفاقات جدید و جذاب عاشقی هست. امسال سال سرنوشت ساز شماست و باید از این رابطه ها مخصوصا دوری کنید یا اگه امکان دوری وجود نداره تا حد خیلی زیادی کاهشش بدید و ازینکه رابطتون موجب درگیری ذهنی یا استرس بشه دوری کنید.

 

5- ضرورت آزمون دادن از شهریور برای کنکور 1402

اگه قصد داری که توی کنکور جزو رتبه برتر ها بشی یا رتبه خوبی کسب کنی شرکت توی آزمون های آزمایشی خیلی واجبه. شرکت در این آزمون ها بهتون کمک میکنه که خودتون رو بسنجید و متوجه بشید که توی کدوم درس ها ضعف دارید. ممکنه یه درس رو خیلی خوب خونده باشید ولی توی آزمون عملکرد ضعیفی داشته باشید، اینجوری میتونید به طور پله ای از روند پیشرفت خودتون مطلع بشید. به علاوه آزمون های آزمایشی موقعیت خیلی خوبی برای آمادگی بیشتر با حال و هوای کنکوره. توی کنکور شما بیش از هرچیزی با تست سروکار دارید بنابراین هرچه قدر بتونید بیشتر توی آزمون های آزمایشی شرکت کنید میتونید عملکرد بهتری توی کنکور سراسری از خودتون نشون بدید.

 

سخن پایانی

برای ۲ ماه تابستونی که گذشت، اگر نخوندی اصلا ناراحت نباش. اگر پشت کنکوری هستی و رتبه بدی داشتی بازم ناراحت نباش. هرچی مربوط به گذشته میشه رو رها کن. خودت رو ببخش بخاطر نخوندن هات، کم و کاستی هات، از تمام وجود انرژی نگذاشتنت، بیخیال… همه اشتباه می کنن. نویسنده این مقاله، آماجی از اشتباهات رو داشته. بدون که این اشتباهات هیچی از ارزش تو کم نکرده و نخواهد کرد. 1402 سال توئه. تو باید 1402 رو کولاک کنی. از الان وقت داری به هر رتبه و دانشگاهی که توی ذهنت هست برسی بدون اغراق. زمانش رو داری. حالا دیگه بستگی به خودت و عملکردت داره. میدونی که بهترین آرزو هارو برات داریم؟

دریافت برنامه  از رتبه برتر های آیدی نوین

فرم زیر رو پر کن تا طی چند ساعت یکی از مشاورین رتبه برتر آیدی نوین باهات تماس بگیره، به سوالاتت پاسخ بده و بهت برنامه درسی اختصاصی خودت رو بده:

با برنامه ریزی اصولی که از سمت رتبه برتر های کنکور برات انجام میشه، خیالت راحته که داری از برنامه ای استفاده میکنی که قبلا امتحان خودشو پس داده و چندین دانش آموز دیگه رو رتبه برتر کرده. 

 

سوالات متداول

در شروع از شهریور برای کنکور باید روزی چند ساعت درس بخونیم؟ 

اگه تا الان به صورت جدی شروع به مطالعه نکردید بهتره با روزی 3 الی 5 ساعت شروع کنید ولی کم کم این تایم رو به روزی 10 ساعت برسونید.

چه دروسی رو در ماه آخر تابستان باید بخونیم؟ 

بهتره برای شروع از شهریور برای کنکور دروس سخت و دشواری که در این مقاله بهش اشاره کردیم رو در ابتدا بخونید تا در روند پیشرفتتون تا کنکور مجبور به حذف این دروس نباشید.

آیا شرکت در آزمون های آزمایشی برای شروع از شهریور لازمه؟

اگه قصد دارید که رتبه خوبی توی کنکور کسب کنید شرکت در آزمون های آزمایشی واجبه، چراکه آزمون های آزمایشی بهتون کمک میکنه با سنجیدن اطلاعات خودتون برای کنکور آماده تر بشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }