آیدی نوین - شرط معدل دانشگاه فرهنگیان 1401 – کدام معدل برای فرهنگیان مهم است؟

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان 1401 – کدام معدل برای فرهنگیان مهم است؟

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان - کدام معدل برای فرهنگیان مهم است؟

با راهکار های موجود در این مقاله حتی اگه معدل خوبی نداری باز هم میتونی شرط معدل دانشگاه فرهنگیان رو پاس کنی و برای تربیت معلم قبول شی. قبلا در خصوص نحوه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان صحبت کردیم ولی الان میخوایم بطور اختصاصی به بحث معدل و تراز لازم برای قبولی دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم بپردازیم.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان (چگونه به راحتی، تربیت معلم قبول شویم؟)

اگر شما هم مشکل معدل دارید و نمیدانید چطور در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنید کافیست با شماره زیر تماس بگیرید تا مشاوران آیدی نوین شمارا راهنمایی کنند:

حداقل معدل لازم برای فرهنگیان در کنکور 1401

در کنکور 1400 حداقل شرط معدل کل دانشگاه فرهنگیان برابر 14 لحاظ شد. یعنی باید معدل کل سه سال دبیرستان شما بالای 14 باشد. دقت داشته باشید که این معدل ربطی به معدل کتبی شما ندارد.
در واقع ممکن است شما معدل کتبی 10 داشته باشید ولی معدل کل شما در سه سال دهم یازدهم دوازدهم بالای 14 باشد. در این صورت میتوانید برای فرهنگیان ثبت نام کنید.
مطلب پیشنهادی: رشته های دانشگاه فرهنگیان

حداقل تراز یا نمره کل کنکور برای ثبت نام فرهنگیان:

یکی دیگر از شروط فرهنگیان داشتن حداقل تراز یا نمره کل 6500 در کارنامه کنکور سراسری است. یعنی برای اینکه بتوانید در این دانشگاه ثبت نام کنید باید تراز شما بالای 6500 باشد.
توجه: در کنکور 1400 داشتن تراز بالای 6500 برای قبولی دبیری تربیت بدنی الزامی نبود. یعنی زیر این تراز هم امکان مجاز شدن وجود دارد. البته باید در آزمون عملی شرکت کرد. متاسفانه امسال بخاطر شرایط کرونا هنوز خبر جدیدی اعلام نشده است.

دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان:

درصورتیکه هم شرط معدل و تراز و هم شرط سنی دانشگاه فرهنگیان را داشته باشید به مصاحبه دعوت می شوید. اگه میخواید به راحتی به سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پاسخ دهید مقاله زیر رو با دقت مطالعه کنید:

سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان (دانلود pdf سوالات با جواب)

چگونه با معدل کمتر از 14 فرهنگیان قبول شویم؟

همونطور که گفتیم شرط معدل بالای 14 برای فرهنگیان و تربیت معلم الزامیست. اما دانش آموزانی که به هر دلیلی قصد ثبت نام در این دانشگاه را دارند با چند ترفند میتوانند معدل خود را بالا ببرنند:

استفاده از ترمیم معدل برای قبولی فرهنگیان

یکی از راه های رساندن معدل به بالای 14 امکان استفاده از ترمیم معدل می باشد. شما این فرصت رو دارید که دروسی که بصورت نهایی برگزار می شوند را مجددا امتحان داده و درصورتیکه نمره بهتری را کسب کنید میتواند سبب بالا بردن معدل شما به بالا 14 شوند.

گرفتن دیپلم مجدد جهت کسب معدل بالای 14 برای فرهنگیان

یکی دیگر از راه ها گرفتن دیپلم مجدد است. به عنوان مثال دانش آموزی که دیپلم تجربی اخذ کرده و معدل وی کمتر ازز 14 می باشد میتواند برای دیپلم مجدد از رشته انسانی اقدام کند. این دانش آموز دروس دوازدهم انسانی را امتحان داده و در صورت کسب معدل کل بالای 14 میتواند به راحتی در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کند.

اگر شما هم مشکل معدل دارید و نمیدانید چطور در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنید کافیست با شماره زیر تماس بگیرید تا مشاوران آیدی نوین شمارا راهنمایی کنند:

حذف شرط معدل دانشگاه فرهنگیان 1401

آیا امکان دارد شرط معدل حذف شود؟ این امکان از طریق دیوان عدالت اداری امکان پذیر است.

رای دیوان عدالت اداری در خصوص شرط معدل دانشگاه فرهنگیان

در سال 97 با اعتراض داوطلبین به حداقل معدل 15 برای قبولی تربیت معلم دیوان عدالت اداری به لغو شرط معدل رای داد اما پس از این اتفاق دانشگاه فرهنگیان حداقل معدل را به 14 کاهش داد که این قانون همچنان برقرار است.

طبق رویه سال های گذشته به احتمال قوی امکان حذف این شرط در سال 1401 میسر نبوده و داشتن حداقل معدل 14 برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان همچنان برقرار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }