آیدی نوین - شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ – محدودیت سنی تربیت معلم

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ – محدودیت سنی تربیت معلم

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان - محدودیت سنی تربیت معلم

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ و محدودیت سنی تربیت معلم به همراه تازه ترین اطلاعیه ی سازمان سنجش را در آیدی نوین برای شما آماده کرده ایم. با IDN همراه باشید.
مطلب پیشنهادی: رشته های دانشگاه فرهنگیان

جهت دریافت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد محدودیت سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

دانشگاه فرهنگیان در گروه های 5 گانه (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان ‌های خارجی) از میان چند هزار نفر به طور سالانه دانشجو می پذیرد. شما می تونید تو رشته های مختلف تربیت معلم پذیرش بگیرید.

اگه به معلم شدن علاقه دارید، شرکت در این آزمون ها به شما توصیه میشه. چون  این دانشگاه شغل آینده شما رو تضمین میکنه و همین مزیت، باعث ایجاد رقابت شدید و گسترده در میان داوطلبین میشه. پس شما معلم آینده برای رقابت تربیت معلم باید خیلی تلاش کنی تا بتونی در آموزش و پرورش استخدام بشی. حالا سوال اصلی اینه که چه کسایی صلاحیت قبولی در این دانشگاه ها رو دارن؟ در ادامه  پاسخ این سوال رو خواهید گرفت. در ابتدا از محدودیت (شرایط) سنی شروع می کنیم که یکی از مهمترین شروط پذیرش دانشگاه فرهنگیان است و سپس در ادامه به نکات تکمیلی تر تربیت معلم می پردازیم.

میخواید از آخرین اخبار دانشگاه فرهنگیان اطلاع پیدا کنید؟

شمارتون رو تو کادر زیر وارد کنید تا اخبار مهم خیلی سریع براتون ارسال بشه

شرایط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان در سال 1400 (آخرین اطلاعیه سازمان سنجش)

محدودیت سنی؛ با توجه به صفحات 43 و 44 دفترچه راهنمای ثبت نام شرکت در آزمون سراسری سال 1400، در خصوص شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته های تحصیلی دانشگاه های فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، 22 سال در نظر گرفته شده بود.

با این حال طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده از طرف سازمان ستجش در تاریخ 1399/11/18، داوطلبین تا سن 24 سال (یعنی متولدین 1376/07/01 به بعد)، هیچ گونه محدودیتی برای شرکت در آزمون های ورود به دانشگاه فرهنگیان ندارند و می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند.

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم (اطلاعیه سازمان سنجش)

سازمان سنجش یه مطلبی رو انتشار داده که درک کردن این مطلب کار خیلی سختی شده؛ حتی سخت تر از کنکور دادن. برداشت صحیح این مطلب اینه که شرایط محدودیت سنی 22 سال برای زمانیه که بودجه و اعتبارات لازم تامین نشه؛ ولی در صورت برآورد شدن این بودجه، شرایط سنی می تونه تا 24 سال تمام نیز افزایش پیدا کنه که بعدا اطلاع رسانی میشه. پس بهتره افرادی که شرایط 24 سال هم دارن، اقدام به ثبت نام کرده و انتخاب رشته های فرهنگیان رو نیز مد نظر قرار بدن که با تغییر ضوابط از این غافله عقب نمونن.

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان (نکات مهم)

سن دواطلبان بر اساس مندرجات اصل شناسنامه که در سایت سنجش بارگذاری می کنند، محاسبه می شود. چنانچه تغییراتی در مدارک هویتی؛ به ویژه تاریخ تولد داوطلب، شناسایی شود، قبولی وی در هر مرحله از آزمون لغو می گردد.

انجام خدمت سربازی یا سوابق کاری و موارد دیگری از این قبیل، برای سازمان سنجش ملاک نبوده و هیچ گونه تغییری در سقف شرط سنی دانشگاه فرهنگیان ایجاد نمی کند.

شروط دیگر ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر شرط سنی

  • داوطلب باید بومی باشد. ملاک تعیین آن نیز 3 سال آخر دبیرستان شماست که در کدام شهرستان تحصیل کردید؛ یعنی اگه شما تهران فارغ التحصیل شدید، فقط می تونید رشته های فرهنگیان تهران رو انتخاب کنید.
  • حداقل معدل کل دیپلم 14 باشد.
  • تراز علمی شما باید از 6500 به بالا باشد.
  • قبولی در مصاحبه اختصاصی که در طی انجام مصاحبه صورت می گیرد.
  • قبولی در معاینات پزشکی که در این معاینات توانمندی ها جسمانی شما همچون توانایی گفتاری، بینایی و شنوایی سنجیده می شود.
  • همچنین سلامت روانی و شخصیتی داوطلب مورد ارزیابی قرار می گیرد.

جهت آگاهی از نحوه ی ثبت نام و شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم به پست پایین مراجعه کنید.

توجه: در صورت نداشتن هر کدام از شرایط بالا، شما نمی توانید در این آزمون شرکت کنید. یعنی اگر معدل بالایی داشته باشید، ولی تراز علمی رو کسب نکنید، نمی تونید تو آزمون تربیت معلم شرکت کنید.

ارائه تعهد دو برابر مدت تحصیل (یعنی حداقل 8 سال) به آموزش و پرورش، برای خدمت و در زمان ثبت نام لازم است.

میخواید از آخرین اخبار دانشگاه فرهنگیان اطلاع پیدا کنید؟

شمارتون رو تو کادر زیر وارد کنید تا اخبار مهم خیلی سریع براتون ارسال بشه

افزایش سن دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰

افزایش سن دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ طبق آخرین اخبار تنها 2 سال بوده است. یعنی تا قبل از این فقط داوطلبان تا سن 22 سال تمام حق ثبت نام داشتند که با اضافه شدن 2 سال دیگر، داوطلبان تا 24 سال تمام نیز می توانند در آزمون تربیت معلم شرکت کنند.

اگر همچنان علاقه مند به رشته های معلمی هستید، ولی سن شما بالای 24 سال است؛ می توانید در آزمون های رسمی وزارت آموزش و پرورش که معمولا به صورت سالانه برگزار میشه شرکت کنید؛ بدون اینکه نگران محدودیت سنی باشید.

اگر سوالی در زمینه  شرایط سنی و یا شرایط دیگر شرکت در آزمون های دانشگاه فرهنگیان داشتید، خوشحال میشیم سوالات تون رو  از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی با ما در میان بگذارید تا با اطلاع دقیق و بدون نگرانی از ادامه فرآیند، شروع به ثبت نام کنید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد محدودیت سنی تربیت معلم سال 1400 با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

2 replies on “شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ – محدودیت سنی تربیت معلم”

profile avatar... گفت:

سلام پس یعنی ما الان که ۲۳یا۲۴سال سن داریم میتونیم برای دانشگاه فرهنگیان انتخاب رشته کنیم بعدا مشکلی پیش نمیاد ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

profile avatar گفت:

سلام. طبق اعلام اولیه سازمان سنجش در دفترچه انتخاب رشته کنکور 1400 حداکثر سن فرهنگیان 22 بود. ولی روز پنجشنبه طی اطلاعیه سازمان سنجش حداکثر سن مجاز برای فرهنگیان به 24 سال تغییر کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }