آیدی نوین - ضرایب دروس کنکور تجربی

ضرایب دروس کنکور تجربی

ضرایب دروس کنکور تجربی

ضرایب دروس کنکور تجربی در قبولی شرکت کننده‌ها در این رشته دخالت مستقیمی دارد. هر یک از درس‌های مختلف این رشته دارای ضریب مشخص و متفاوت از دیگری هستند که باید به عنوان یک دانش‌آموز با این ضرایب برای برنامه ریزی کنکور تجربی و موفقیت در آن آشنا باشید.

 

نقش ضرایب دروس در کنکور تجربی و قبولی آن

با اطلاع از ضرایب دروس کنکور سراسری می‌توانید با توجه به اهمیت هر درس برای آن در برنامه ریزی کنکور خود زمان مطالعه قراردهید. با اطلاع از ضرایب دروس و بودجه بندی کنکور تجربی و ترکیب این دو می‌توانید تمام در مرحله اول دروس مهم و در مرحله بعدی بخش‌های مهم هر درس را که در کنکور بشترین تست را به خود اختصاص داده‌اند شناسایی کنید.

ضرایب دروس کنکور تجربی

در جدول زیر می‌توانید ضریب هر درس در کنکور تجربی را مشاهده کنید:

نام درسضریب
زمین شناسی1
ریاضی7
زیست شناسی12
فیزیک7
شیمی9

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید درس زمین شناسی دارای ضریب 1 و ریاضی دارای ضریب 7 است. به همین منظور برای قبول شدن در رشته تجربی بهتر است که وقت بیشتری را به مطالعه درس ریاضی اختصاص دهید.

ضرایب دروس کنکور تجربی را باید به طور دقیق بررسی کنید. در این درس‌ها زیست شناسی بیشترین ضریب را دارد. به این دلیل که یکی از درس‌های تخصصی تجربی است. ضریب این درس برابر با 12 است. به همین منظور باید بیشترین وقت خود برای قبول شدن در کنکور را بر روی مطالعه درس زیست شناسی بگذارید. اگر به تمام تست‌های این درس به درستی پاسخ دهید می‌توانید به ضریب بالایی دست پیدا کنید. بعد از زیست شناسی نوبت به شیمی می‌رسد.

شیمی نیز جزو درس‌هایی با ضریب بالا در کنکور تجربی به شمار می‌رود. در صورتی که این درس را نیز با دقت زیاد مطالعه کنید و به سؤال‌های شیمی در کنکور تجربی پاسخ بدهید می‌توانید در رشته مورد علاقه خود قبول شوید.

جمع بندی

هنگامی که شما عزیزان برای بررسی ضرایب دروس کنکور تجربی اقدام می‌کنید، می‌توانید به برنامه ریزی بسیار خوب و دقیق برای مطالعه درس‌های مختلف جهت پذیرش در کنکور تجربی اقدام کنید. در مجموع باید بدانید که یکی از موارد مهم در برنامه ریزی درسی اطلاع یافتن از ضرایب دروس کنکور تجربی برای شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }