آیدی نوین - قبولی پزشکی در 5 تا 6 ماه – پنج-شش ماه مطالعه و قبولی دندانپزشکی

قبولی پزشکی در 5 تا 6 ماه – پنج-شش ماه مطالعه و قبولی دندانپزشکی

قبولی پزشکی در 6 ماه - شش ماه مطالعه و قبولی دندانپزشکی

قبولی پزشکی در 5 تا 6 ماه مانده به کنکور هوش بالا می خواهد یا تلاش؟ اصلا شدنی است؟ آیا فکر می کنید که پنج-شش ماه و بالای 1000 ساعت زمان، فرصت کمی برای قبولی پزشکی و دندانپزشکی است؟ می دانید رتبه ی آخرین فرد پذیرفته شده ی پزشکی، سال گذشته چند بود؟

شاید هم بگویید این سوالات چه فایده ای دارند! من که میخوام داروسازی بخونم، شاید هم برم یه رشته ی مهندسی! سوال مرحله ی اول تفکر است. با آیدی نوین همراه باشید تا به چرایی این سوال ها و جواب آن ها برسید. هم چنین، راه و روش میانبر دکتر شدن را یاد بگیرید.

برنامه ریزی کنکور (با این برنامه 100 درصد 2رقمی شو)

مشاوره کنکور  (طرح رتبه شو آیدی نوین توانست 50 دانش آموز ضعیف رو به رتبه زیر هزار برساند)

فرزاد سلیمی، دانشجوی پزشکی دانشگاه سمنان، از بهترین مشاوران کنکور IDNovin:

فرزاد سلیمی ، پزشکی سمنان

چگونه در 6-5 ماه پزشکی و دندانپزشکی قبول شویم؟ کافیه فرم زیر رو پر کنید و از دکتر سلیمی و سایر مشاوران رتبه برتر آیدی نوین راهنمایی بگیرید:

رمز موفقیت قبولی پزشکی با 6-5 ماه درس خواندن

برای کسب رتبه های برتر کنکور تجربی و تحصیل پزشکی، اولین قدم برنامه ریزی دقیق و منسجم است. یک شعر معروفی وجود دارد که می گوید: «رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود/ رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود». فرقی ندارد شما 6 سال زمان داشته باشید یا 6 ماه! چرا؟ چون اکثر کسانی که زمان زیاد تری را در اختیار دارند، در انجام دادن کارهای خود بیشتر سهل انگاری می کنند. پس اگر مصمم باشید، مطمعن باشید می توانید در طول مدت 5 ماه نیز قبولی پزشکی خود را تضمین بکنید.

دو اصل موفقیت در تمام کارها

برای موفق شدن در هر کاری، همیشه باید دو مساله را مد نظر قرار داد:

1. هدف از انجام آن کار و تعیین مقصد نهایی
2. آگاهی از روش های رسیدن به هدف

این قضیه برای قبولی در کنکور پزشکی هم صدق می کند. هدف که مسلما قبولی پزشکی است؛ حالا یا به خاطر درآمد زیاد این رشته، یا عشق و علاقه ی بیش ازحد به آن. مهم این است که به چه طریقی و با چه منابعی می شود در مدت زمان اندک 6 ماه در پزشکی قبول شد.
قبل از شروع هر کاری، بهتر است ببینیم افراد دیگر به چه شکلی این مسیر را پیموده اند. خوشبختانه در مورد قبولی های کنکور دکتری و دندانپزشکی در سال های قبل، آمار و ارقام مستند و قابل قبولی وجود دارد. قبل از بررسی آمار و ارقام قبولی های کنکور پزشکی و داروسازی سال های گذشته، دو سوال را باید از خود بپرسید.

آیا حاضر به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه آزاد نیز هستید یا خیر؟

درباره ی نکته ی اول، مشخص است که قبولی پزشکی دانشگاه آزاد، نسبت به سراسری با تلاش کمتر هم عملی است. البته آن قدر رشته ی پزشکی جذاب است که حتی اگر در کنکور آزاد، در 5 ماه فرصت مطالعه باقی مانده تا تیر 1400، زمان را هدر داده و دست خالی به میدان مبارزه بروید؛ تقریبا شانسی برای دکتر یا دندانپزشک شدن نخواهید داشت!

اگر در شهرستان رتبه آوردید، در دانشگاه پزشکی ثبت نام انجام می دهید یا خیر؟

درباره ی نکته ی دوم، حتما می دانید که بومی گزینی چیست و کشور به سه منطقه ی 1 و 2 و 3 بر اساس امکانات آموزشی و رفاهی تقسیم بندی شده است. یعنی تا حد امکان، دانشجوها را از میان افراد بومی گزینش می کنند. حال ممکن است داوطلبان یک منطقه ی کشوری، درصدهای لازم برای سخت ترین درس پزشکی و دندانپزشکی را کسب نکنند. در این صورت می تواند قرعه به نام شما بیافتد و در شهری دورتر از محل زندگی خود، به ادامه تحصیل مشغول شوید. نه تنها داوطلبان خانم، که حتی بعضی از داوطلبان آقا نیز به دلیل مشکلات متعدد، امکان دوری از شهر خود برای ادامه ی تحصیل (حتی اگر آن رشته دکتری باشد) را ندارند. پس برای قبولی پزشکی یا دندانپزشکی در 6-5 ماه باقی مانده، حتما مشخص کنید که در چه دانشگاه ها و شهرهایی حاضر به ادامه تحصیل هستید.

قبولی در کنکور در 5 ماه یا 150 روز

روش های رسیدن به قبولی کنکور پزشکی در 6 ماه

مهم ترین نکته این است که اصلا خودتان را دست کم نگیرید، حتی اگر 1 ماه دیگر را از دست داده اید و حالا فقط 5 ماه زمان دارید. رمز موفقیت اصلی، پشتکار و پایبند بودن به برنامه ریزی در راه رسیدن به هدف است. رتبه های برتر کنکور تجربی نه از کشورهای دیگر آمده اند و نه آدم فضایی هستند. همکلاسی ها و همشهری های شما هستند که برای رسیدن به هدف خود، لحظه به لحظه در هر ساعت برای قبولی پزشکی مطالعه و تلاش کرده اند. اگر آنها توانسته اند، پس شما نیز در همین 6-5 ماه می توانید کنکور پزشکی را از آن خود کنید. با هم این روش ها را بررسی می کنیم.

بررسی آمار و رارقام قبولی های پزشکی سال قبل

بررسی آمار و ارقام قبولی های کنکور پزشکی سال های گذشته

حسن انجام بررسی رتبه برترها این است که می دانید چه قدر انرژی و توان برای رسیدن به جایگاه آنها باید صرف کنید. اولین بررسی، می تواند رتبه آخرین فرد قبول شده پزشکی یا دندانپزشکی در شهر و دانشگاه مد نظر شما باشد. دومین بررسی هم می تواند، بررسی درصدهای کسب شده دانشجویان پزشکی یک دانشگاه، در درس های عمومی و تخصصی باشد. نکته ای که نباید فراموش کنید، این است که همیشه سعی کنید چند قدم بالاتر از آن چیزی که مورد نظرتان است؛ تلاش بکنید. زیرا شما تنها نیستید و سایر داوطلبان نیز به این اطلاعات دسترسی دارند!

بررسی میزان ساعت مطالعه ی دروس در 5 ماه مانده به کنکور

بررسی میزان ساعت مطالعه ی دروس در 5 ماه مانده به کنکور

به طور کلی در 5 ماه مانده به کنکور با سه نوع داوطلب مواجه هستیم:
⦁ داوطلبان دسته اول که برنامه‌ریزی مناسبی داشته‌اند و مطالعه تمامی مطالب را تمام کرده اند و اکنون در حال جمع‌بندی آن هستند.
⦁ دسته دوم داوطلبانی هستند که اندکی از برنامه درسی خود عقب مانده اند و مطالب را نصفه و نیمه مطالعه کرده و رها کرده‌اند.
⦁ گروه سوم داوطلبانی هستند که در طول سال، اصلاً مطالعه نداشته اند و در چند ماه پایانی می خواهند تمام مطالب را جمع کنند.
اگر جزو گروه اول باشید، می توانید در چند ماه پایانی با مرور و جمع بندی مطالب و حل تست های سال های گذشته به رتبه خوبی دست پیدا کنید. اما در صورتی که جزو دسته دوم و سوم باشید، با شرایط متفاوتی روبرو هستید. در واقع شما بسیاری از مباحث را مطالعه نکرده اید و نسبت به داوطلبان دسته اول از ساعت مطالعه ی کمتری برخوردار هستید. اما هنوز هم برای قبولی در رشته پزشکی دیر نشده است. ممکن است کسب رتبه زیر ۱۰۰ برای این داوطلبان، امکان‌پذیر نباشد. اما در سال‌های گذشته داوطلبانی بوده‌اند که با کسب رتبه های نزدیک به ۳۰۰۰ توانسته‌اند در رشته پزشکی پذیرفته شوند. شما هم در صورتی که در شش ماه پایانی برنامه ریزی خوبی داشته باشید؛ با رعایت نکاتی که در ادامه بیان می کنیم، می توانید به نتیجه مشابهی برسید.

دروس عمومی تجربی را فراموش نکنید

دروس عمومی تجربی را فراموش نکنید!

در طول ماه‌های پایانی مطالعه دروس عمومی را فراموش نکنید. از آنجا که این مطالب بسیار فرار هستند، باید آنها را به صورت جدی مرور و مطالعه کنید تا در ذهن شما ماندگار شوند. هرچه به درصد بیشتری از دروس عمومی تجربی پاسخ دهید، در مجموع، به رتبه بالاتری دست پیدا می کنید.

جمع بندی مطالب در 5 ماه پایانی کنکور تجربی

جمع بندی مطالب در پنج ماه پایانی کنکور تجربی

در طول ماه های پایانی کنکور، از مطالعه شلوغ، جزوه ها و کتاب های حجیم خودداری کنید. این کار باعث ایجاد استرس و آشفتگی برای شما خواهد شد. در این زمان باقیمانده سعی کنید از منابع معتبر برای جمع بندی دروس و مرور مطالب مهم و کاربردی استفاده کنید.
تجربه سال های گذشته، نشان داده است که در 5 ماه پایانی مانده به کنکور، اتفاقات جالبی ممکن است رقم بخورد. علت آن، توقف مطالعه بسیاری از داوطلبان است. با این کار، برای داوطلبان دیگر فرصت سبقت گرفتن بیشتری فراهم می شود و جالب است بدانید که تعداد این داوطلبان کم نیست. پس اگر شما بی وقفه به تلاش خود ادامه بدهید، می‌توانید به راحتی از آن ها سبقت بگیرید و خواهید دید که می توانید حتی دانشجوی پزشکی شوید و نتیجه ی زحمات خود را دریافت کنید.

می خواهید در 6-5 ماه باقی مانده تا کنکور 1400 دانشجوی پزشکی شوید؟ کافیه فرم زیر رو پر کنید و از دکتر سلیمی و سایر مشاوران رتبه برتر آیدی نوین راهنمایی بگیرید:

فرم ارتباط با مشاوران آیدی نوین:

بررسی سوالات کنکور تجربی سال های قبل

بررسی سوالات کنکور تجربی سال های قبل

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید قبل از کنکور تجربی انجام دهید، بررسی سوالات آزمون های سال های گذشته می باشد. از این طریق می توانید با تکنیک های طراحی سوالات و انواع تست های مختلف، آشنایی لازم را پیدا کنید. اگر بخواهید از هر روز به نحو بهینه برای مطالعه استفاده کنید، باید بتوانید هر روز به مدت ۱۲ ساعت مطالعه کنید. بدون کم کردن زمان خواب، شما وقت کافی برای مطالعه بهینه را در اختیار خواهید داشت.

اگر فرض کنیم همه از این زمان استفاده می کنند و روزانه ۱۲ ساعت مطالعه می‌کنند که اینطور نیست، شما می توانید با استفاده بهینه از این زمان، نتیجه را کاملاً تغییر دهید. مهم ترین عاملی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که شروع کنید! پس از مدت کوتاهی روی غلتک می افتید و ادامه کار بسیار آسان تر می شود. به هیچ وجه وقت خود را هدر ندهید و منتظر نباشید تا انگیزه ی خاصی به سمت شما بیاید و بعد شروع کنید.

تصور کنید که چند سال بعد از قبولی داروسازی، داروخانه ی خودتون رو راه انداختین و دیگه به سختی های مسیر فکر نمی کنین.

ساعت مطالعه برای قبولی پرشکی در 6 ماه

ساعت مطالعه برای قبولی پزشکی در شش ماه

در شروع کار، اگر با روزانه 5 ساعت آغاز کنید بسیار خوب است. به مرور می توانید ساعت مطالعه خود در سخت ترین درس پزشکی را بیشتر کنید. اگر خوب پیش بروید، در ماه اول می توانید ۲۵ تا ۳۰ درصد کنکور تجربی را ببندید. اگر از سرعت مطالعه خوبی برخوردار باشید، می توانید به درصد بیشتری دست پیدا کنید. البته رتبه های برتر در روزهایی که مدرسه می روند، معمولا 5 ساعت مطالعه می کنند. در روزهای تعطیل، باید طمع داشته باشید و رکورد خود را تا 12 ساعت مطالعه در روز برسانید.
بهتر است که هنگام مطالعه دروس برای پذیرفته شدن در دندانپزشکی و یا پزشکی، سه چهارم از زمان را، به مطالعه دروس مهارتی و یک چهارم باقی مانده را به دروس عمومی اختصاص بدهید. همچنین اگر سرعت مطالعه شما متفاوت می باشد، می توانید بسته به شرایط خود، نسبت مطاله ی دروس عمومی و تخصصی را تغییر دهید.

شرکت در آزمون های جامع تجربی

شرکت در آزمون های جامع تجربی

آزمون های جامع که شامل سوالات شبیه سازی کنکور سراسری می باشند؛ گزینه خوبی برای آشنایی با سبک طراحی سوالات کنکور تجربی هستند. توصیه می‌کنیم حتماً با مراجعه به سایت سنجش، در این آزمون ها ثبت نام و شرکت کنید. در این صورت، با سوالاتی که احتمال مطرح شدن آنها در کنکور زیاد می باشد؛ آشنا می شوید.

تهیه کتاب های جمع بندی

تهیه ی کتاب های جمع بندی

کتاب های نشر الگو و گاج، بهترین گزینه ها برای جمع بندی دروس هستند. می‌توانید موازی با کتاب درسی، به مطالعه این کتاب ها بپردازید. کتاب های جمع بندی شامل درسنامه مفصل و همچنین پاسخ نامه کاربردی در انتهای هر فصل می باشند. شما می توانید با دقت به بررسی تست های ارائه شده در این کتاب ها بپردازید و نقاط ضعف و قدرت خود را کشف کنید. با مطالعه ی کتاب های جمع بندی، در همین فرصت 5 ماهه می توانید، سطح خود را برای رویارویی با آزمون سراسری تجربی به صورت مطلوبی افزایش دهید.

برنامه ریزی 5-6 ماهه برای کنکور

برنامه ریزی 6-5 ماهه برای کنکور تجربی 1400

برنامه ریزی باعث می شود آگاه باشیم برای چه درس هایی زمان بیشتری اختصاص داده ایم؛ همچنین برای چه درس هایی به زمان بیشتری نیاز داریم. به علاوه برنامه ریزی می تواند به ما زمان هایی که باید به مرور کردن مطالب و تست زنی دروس تجربی بپردازیم را یادآوری کند. در واقع، این برنامه ریزی است که تعادل و نظم خاصی به روند مطالعه ما می بخشد. به همین دلیل توصیه می کنیم ابتدا قبل از شروع مطالعه، یک برنامه ی مطالعه ی منظم برای خود تهیه کنید.
اگر بخواهید از الان شروع کنید و با کسانی که چند سال پشت کنکور بوده اند رقابت کنید، قطعا شکست می خورید. زیرا زمان مطالعه ی رقیبان بیشتر بوده است. بنابراین، شما با بالا بردن کیفیت مطالعه، زمان مطالعه ی خودتان را چند برابر می کنید. راه میانبر در کنکور، مطالعه با کیفیت، با استفاده از برنامه ریزی اصولی می باشد. همچنین همه چیز به تصمیم شما بستگی دارد. شما می توانید با برنامه ریزی 5-6 ماهه کنکور تجربی به همراه ساعت مطالعه مناسب، از خیلی از دانش آموزان پر تلاش سبقت بگیرید و پزشک و دندانپزشک آینده کشور شوید. کنکور در سال های اخیر در هر 3 رشته تجربی، ریاضی و انسانی نسبت به سال های گذشته مفهومی تر شده است. این مورد، اهمیت داشتن برنامه ریزی نسبت به هر سال را بیشتر پر رنگ می کند. بنابراین توجه داشته باشید کسانی که در کنکور به رتبه های عالی دست یافته اند، تنها رویکرد متفاوتی داشته اند و راه میانر را به خوبی درک کرده اند.

در این 5 ماه این 3 کار را کنار بگذارید

در این 5 ماه، این 3 کار را کنار بگذارید

زمان زیادی به برگزاری کنکور سراسری تجربی 1400 باقی نمانده است. برنامه ریزی شما برای مرور و جمع بندی دروس، باید به‌ گونه‌ای باشد که بتوانید بیشترین بازدهی و نتیجه را از ساعات مطالعه برای قبولی پزشکی کسب کنید. پس از انجام این سه کار، به شدت خودداری بکنید:
نداشتن تمرکز کافی
⦁ روش مطالعه اشتباه
⦁ مرور نکردن مطالب خوانده شده
برای قبولی در رشته پزشکی در 6-5 ماه پیش رو، باید همواره به نقاط قوت خود توجه داشته باشید. در روند مطالعه خود، به موارد ذکر شده توجه داشته باشید تا مطالعه و مرور مطالب شما بهینه و از کیفیت بیشتری برخوردار شود.
یک، دو، سه، چهار و در نهایت پنج! ضربدر 30 می شود 150 روز! اگر دانش آموزی از همین امروز برای کنکور استارت بزند و از صفر شروع کند، واقعا زمان کافی را در اختیار دارد. در واقع هر چیزی که می خواهید به دست بیاورید در این 5 ماه آینده، کاملاً بستگی به افکار و نحوه برنامه ریزی و مطالعه شما دارد. شما می توانید از همین امروز شروع کنید و به طور منظم و بی وقفه تلاش کنید تا نتیجه خوبی را رقم بزنید.

سخن پایانی

همیشه برداشتن اولین قدم ها سخت می باشد. مثل گام های نخستین کودکی که تازه راه رفتن را آموخته است! بارها زمین می خورد و پاهایش زخمی می شود؛ اما می بینید که با چه ذوق و شوق و اراده ای از خواسته ی خود منصرف نشده و بالاخره مهارت راه رفتن را کامل یاد می گیرد.
شما همان کودکید! من هم همان کودکم. تنها چیزی که یادمان رفته، قدرت نیروی اراده و تصمیم گیری هایمان می باشد. با یک برنامه ریزی صحیح و گام به گام و منسجم، همچنین پایداری در اجرای آن در این 6-5 ماه، می توانید در کنکور پزشکی خوش بدرخشید. هیچ وقت خود را دست کم نگیرید.

دوستدار شما، دکتر سلیمی

نکات برنامه ریزی 6 ماهه برای قبولی پزشکی و دندانپزشکی چیست؟ کافیه فرم زیر رو پر کنید و از دکتر سلیمی و سایر مشاوران رتبه برتر آیدی نوین راهنمایی بگیرید:

فرم ارتباط با مشاوران آیدی نوین:

8 replies on “قبولی پزشکی در 5 تا 6 ماه – پنج-شش ماه مطالعه و قبولی دندانپزشکی”

profile avatarMamali گفت:

سلام
این نظر رو میدم ۱۴۰روز دیگه برمیگردم
۱۴۰روز مانده تا کنکور ۱۴۰۱ ثابت می‌کنم که میشه پزشکی قبول شد قول میدم
فعلا

profile avatarفرهان گفت:

دوستان یه چیز رو بهتون بگم همیشه به خاطر بسپارید
مهم نیست 5ماه مونده یا 1سال،دنبال اینم نباش که پزشکی قبول میشم یا نه،از همین الان برو شروع کن حتی اگر چیزی نخوندی اول مسیر سخته بعد عادت میکنی؛از الان شروع کن و یه جوری بخوم که بعدا از خودت راضی باشی و بگی من همه تلاشم رو کردم و دیگه نتیجه دست خدا
مهم نیه که وقتی جواب اومد،با آرامش نگاهش کنی و عذاب وجدان نداشته باشی که میتونستم بهتر بخونم،مهم اینکه از خودت راضی باشی و خلاص
دیگه نتیجش با خدا باشه که از هرکی صلاحت رو بهتر میدونه

profile avatarAkbar گفت:

سلااااام
واقعا مقاله ی خیلی خوب و کاربردی بود…
من تا الان با برنامه ی خودم و مدرسه پیش رفتم. احساس میکنم روی برنامه ریزی و ساعت مطالعه خیلی بیشتر باید کار کنم تا بتونم پزشکی قبول بشم.
اما واقعا ادامه ی راه واسم خیلی سخت شده موندم چیکار کنم

profile avatarسعید نورالهی گفت:

سلام دوست خوبم
وقتی هدفت واست مهم باشه سختیای مسیر هم شیرین میشه واست
تازه میتونی روی کمک ما هم حساب کنی به 2 صورت
1- با شماره تلفن 70703039 (021) مستقیم تماس بگیری تا راهنماییت کنیم.
2- بری پایین همین پست قسمت پاورقی سمت چپ، فرم مشاوره ی رایگان رو پر کنی تا مشاورای آیدی نوین باهات تماس بگیرن.

profile avatarمممم گفت:

مگه میشه تو 5 ماه پزشکی قبول شد؟ روزانه هم نخواستیم همون دانشگاه آزاد هم دکتر بشیم قبوله
شما هم مثه بقیه اومدین یچی نوشتین که الکی دلمون خوش باشه

profile avatarسعید نورالهی گفت:

سلام و ممنون بابت دیدگاهی که دارین
تو بحثای آموزشی جدای این که اول باید علم به این پیدا کنین که چیو نمی دونین، بعد برین برای یاد گرفتن اون مطلب؛ بحث اصلی اینه که اون مطلب رو از کی قراره یاد بگیرین. به عبارت دیگه به کی می خواین گوش کنین.
با وجود این همه کتاب و مدرسه و موسسه های مختلف کنکور، حق هم دارین که نسبت به این موضوع گارد بگیرین.
تو آیدی نوین، شما با رتبه برترهایی در ارتباط هستین که علاوه بر اینکه موفق شدن پزشکی قبول بشن؛ برای دادن مشاوره ی خوب و صحیح هم، آموزش درست و اصولی دیدن.
پس فرصت باقی مونده ی اسفند تا تیر رو به هیچ وجه از دست ندین که زمان خیلی زود میگذره

profile avatarفاطمه نزاهت گفت:

سلام و خسته نباشید
با برنامه ریزی 5 ماه مانده به کنکور واقعا میشه قبولی پزشکی از اسفند رو استارت زد و بهش رسید؟
من درسای پایه عمومی و تخصصی تجربی رو هم دوره کردم و هم تست هاشون رو کار کردم. فقط پایه ی دوازدهم هنوز به تست زنی و مرور کامل نرسیدم.

profile avatarسعید نورالهی گفت:

سلام و وقت به خیر خدمت شما دوست با انگیزه ی آیدی نوینی
از اسفند ماه تا روز برگزاری کنکور تجربی، از همین الان کم کم 5 ماه فرصت دارین تا نشون بدین که قبولی پزشکی و دندانپزشکی فقط اراده و پشتکار می خواد.
این که میگین پایه ی دهم و یازدهم تجربی رو هم مرور کردین و هم تست زدین خودش نشونه ی خوبیه.
ولی برای این که به شما پاسخ دقیقی بدیم کافی نیست. این که تست ها رو از روی کتاب های تست کار کردین؛ یا توی آزمون های آزمایشی شرکت کردین. تراز تون تو آزمونای آزمایشی معمولا چند شده؟ رو به پیشرفت بودین یا رو یه تراز یه نواختی حرکت کردین؟
فرم ارتباط با مشاوران آیدی نوین رو تو همین صفحه پر کنین تا با رتبه برترهای کنکور سال های گذشته که خودشون این مسیر رو طی کردن، در ارتباط باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }