آیدی نوین - زمان ثبت نام و شهریه مدارس غیر انتفاعی – مزایا و معایب غیرانتفاعی

زمان ثبت نام و شهریه مدارس غیر انتفاعی – مزایا و معایب غیرانتفاعی

زمان ثبت نام و شهریه مدارس غیر انتفاعی

تو این مقاله به طور کامل در رابطه با زمان ثبت نام و شهریه مدارس غیر انتفاعی صحبت می کنیم. اگه دوست دارید بیشتر در این رابطه بدونید با ما همراه باشید.

  • ثبـت نــام مدارس غیر انتفاعــی چه زمانیـــه؟
  • شرایــط ورود به مدارس غیر انتفاعــی چیـــه؟
  • آیا همــه مدارس غیر انتفاعـی تو یه سطحــن؟
  • مزایـا و معایــب تحصیل تو مدارس غیر انتفاعی چیه؟

تو ادامه این مقاله سوالات مطرح شده در مورد مدارس غیر انتفاعی رو برای آگاهی شما به طور کامل توضیح دادیم. اما اگه تو انتخاب مدرسه شک دارید و میخواید بدونید که برای کنکورتون چه مدرسه ای مناسب تر حتما مقاله زیر رو بخونید.

بهترین مدارس سطح کشور

«راستی مشاوران رتبه برتر آیدی نوین میتونن بهت کمک کنن که علاوه بر قبولی تو مدارس غیر انتفاعی بتونی در کنارش خوب برای کنکورت درس بخونی و رتبه تک رقمی کسب کنی.»

مشاوران متخصص رتبه برتر آیدی نوین نه تنها تو انتخاب مدرسه بلکه تا رسیدنت به رتبه برتر همراهیت می کنن، کافیه فرم زیر رو پر کنی:

 دریافت مشاوره و برنامه ریزی از بهترین مشاوران آیدی نوین

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین، تو هم می تونی مثل خیلی ها رتبه برتر بشی. چون توی کنکور 98، 99 و 1400، بیش از 200 نفر با این برنامه رتبه برتر شدند.

معرفی مدارس غیر انتفاعی

در این مدارس، آموزش و پرورش نسبت به مدارس دیگر، نظارت زیادی انجام نمی دهد. بنابراین از نظر دریافت بودجه نیز انتظاری از آموزش و پرورش نیست. بخش اعظم هزینه های مدرسه، توسط خانواده ی دانش آموزان تامین می شود. دلیل این که به مدارس غیر انتفاعی مدارس غیر دولتی نیز گفته می شود؛ همین است!

مدارس غیرانتفاعی نسبت به مدارس عادی-دولتی، امکانات آموزشی و رفاهی بسیاری را به محصلان ارائه می دهند. دانش آموزان این مدارس علاوه بر ساعات قانونی حضور در کلاس، کلاس هاس فوق برنامه-تقویتی نیز دارند. نیازهای دانش آموزان و احساس رفاه آنها بسیار مورد توجه است. بسیاری ازین مدارس، کلاس های متعددی از قبیل موسیقی، ورزش، زبان انگلیسی و سایر کلاس های هنری را در قبال دریافت شهریه های بالا، برای دانش آموزان ارائه می دهند.

زمان ثبت نام مدارس غیر انتفاعی

زمان ثبت مدارس غیرانتفاعی در سال گذشته در مرداد ماه بود. هنوز برای سال تحصیلی 1401-1400 زمان دقیق ثبت نام مشخص نشده است.

هریک از مدارس غیرانتفاعی شیوه ی متفاوتی را برای جذب دانش آموزان دارند. بسیاری از مدارس غیرانتفاعی برای پذیرش دانش آموز آزمون ورودی ندارند. دانش آموزان و والدین برای ثبت نام باید به صورت حضوری به واحد آموزشی مد نظر مراجعه و ثبت نام کنند. این مدارس حتی تا پایان شهریور ماه نیز برای دانش آموزان ناموفق در خرداد، مهلت ثبت نام قرار داده اند.  تعدادی از مدارس غیرانتفاعی شرط معدل دارند و دانش آموزان با معدل بالا را ثبت نام می کنند.

تعدادی از مدارس غیر انتفاعی سطح بالایی از خدمات آموزشی را ارائه می دهند. به خاطر همین هر سال تعداد زیادی قبولی دانشگاه های سراسری دارند. این مدارس برای جذب دانش آموزان همانند مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، آزمون وردی برگزار می کنند.

با توجه به مصوبه ی آموزش و پرورش هیچ یک از مدارس غیرانتفاعی حق ندارند از دانش آموزان پایه ششم برای ورود به پایه هفتم مدارس غیر انتفاعی آزمون ورودی بگیرند.

پیش ثبت نام مدارس غیر دولتی 1401

طبق گفتگوی انجام شده با «سعید صالح» در خبرگزاری ایسنا، پیش ثبت نام مدارس غیردولتی 1401، از روزز شنبه مورخ 25 دی 1400 شروع شده است.

از آنجا که هنوز مبلغ دقیق شهریه در سامانه مشارکت ها مشخص نشده است، روال دریافت شهریه بر مبنای سال جاری است. هم چنین والدین باید توجه کنند که به هیچ وجه مبلغ شهریه را کارت به کارت نکنند و در صورت مشاهده ی تخلف، آن را از طریق سامانه گزارش کنند.

برخی از مدارس غیر انتفاعی که آزمون ورودی برگزار می کنند

1- مدارس مفید: در دو دوره متوسطه اول و دوم آزمون برگزار می کنند. زمان ثبت نام مدارس مفید در اردیبهشت ماه می باشد. دانش آموزان همانند آزمون های مدارس خاص، آزمون تستی و تشریحی می دهند. متقاضیان می توانند از طریق سایت “www.mecp.ir” اقدام به ثبت نام کنند.

2- مدارس سلام: در سه مقطع ابتدایی و دوره متوسطه اول و دوم و در استان های تهران، مشهد و تبریز خدمات ارائه می دهند. آزمون ورودی و مصاحبه، از مراحل جذب دانش آموزان می باشد. متقاضیان می توانند از طریق سایت “www.salam.com” ثبت نام خود را انجام دهند.

  • انواع دیگری از مدارس غیر دولتی مانند مدارس امام صادق (ع) در استان اصفهان، مدارس علوی در بسیاری از استان های ایران و … نیز وجود دارد.

مزایا و معایب مدارس غیرانتفاعی

1- کلاس های فوق برنامه: در مدارس دولتی به دلیل کم بودن زمان حضور در مدرسه و هم کم بودن بودجه و هزینه ای که در اختیار مدارس دولتی قرار می دهند نمی توان کلاس های فوق برنامه گذاشت. ولی در مدارس غیرانتفاعی با توجه به دریافت شهریه از دانش آموزان و مدت زمان بیشتری که در مدرسه حضور دارند؛ کلاس های هنری، زبان های خارجه و … برگزار می شود.

علاوه بر آن با توجه به غربال کردن دانش آموزان از لحاظ سطح علمی و یکسان بودن آنها، برای کنکور برنامه ریزی خاصی از جمله کلاس های تست زنی، آزمون های متفاوت و … در نظر گرفته می شود.

2- جمعیت کم دانش آموزان: در مدارس غیر انتفاعی تعداد دانش آموزان بین 15 الی 20 نفر در هر کلاس می باشد؛ در حالی که در مدارس دولتی تعداد دانش اموزان به 30 نفر هم می رسد .هرچه تعداد دانش آموزان کمتر باشد؛ روند آموزش سریع تر جلو می رود و توجه معلم به دانش آموزان بیشتر خواهد بود.

3- امکانات رفاهی: با توجه به دریافت هزینه از خانواده دانش آموزان، مدارس غیر انتفاعی موظف اند امکانات رفاهی خوبی را از جمله محیط آموزشی مناسب، کتابخانه، سلف، آزمایشگاه و سالن های ورزشی را در سطح عالی ارائه دهند.

4- هزینه: با توجه به خدماتی که این مدارس ارائه می دهند، هزینه قابل توجهی را به عنوان شهریه دریافت می کنند. بسیاری از خانواده ها با توجه به مشکل مالی و ناتوانی در پرداخت آن، از این مدارس صرفه نظر می کنند.

5- برگزاری آزمون ورودی: با توجه به اینکه برخی از مدارس غیرانتفاعی که در سطح بالایی از آموزش فعالیت می کنند، برای جذب دانش آموزان آزمون ورودی برگزار می کنند؛ لذا بسیاری نمره علمی مناسب را در آزمون کسب نکرده و از تحصیل در این مدارس جا می مانند. این مورد باعث تضعیف روحیه ی دانش آموزان قبول نشده خواهد شد.

شهریه مدارس غیر انتفاعی

معمولا هر سال افزایش 10 الی 15 درصدی در شهریه مصوب مدارس غیر دولتی درج می شود. همچنین مدرسه به مدرسه و شهر به شهر، میزان شهریه به رقم های متفاوتی می رسد. دلیل آن هم، وجود امکانات و برنامه های مختلفی که ارائه می دهند؛ می باشد.

برای اطلاع دقیق و کامل از شهریه مدارس غیر انتفاعی می توانید به پست پایین مراجعه کنید.

«راستی مشاوران رتبه برتر آیدی نوین میتونن بهت کمک کنن که علاوه بر قبولی تو مدارس غیر انتفاعی بتونی در کنارش خوب برای کنکورت درس بخونی و رتبه تک رقمی کسب کنی.»

مشاوران متخصص رتبه برتر آیدی نوین نه تنها تو انتخاب مدرسه بلکه تا رسیدنت به رتبه برتر همراهیت می کنن، کافیه فرم زیر رو پر کنی:

 دریافت مشاوره و برنامه ریزی از بهترین مشاوران آیدی نوین

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین، تو هم می تونی مثل خیلی ها رتبه برتر بشی. چون توی کنکور 98، 99 و 1400، بیش از 200 نفر با این برنامه رتبه برتر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }