آیدی نوین - ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور 1401 – زمان ثبت نام بدون آزمون غیرانتفاعی

ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی بدون کنکور 1401 – زمان ثبت نام بدون آزمون غیرانتفاعی

ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی - زمان ثبت نام بدون کنکور و راهنمای تصویری

نحوه ثبت نام دانشگاه غیر انتفاعی 1401 در رشته های بدون کنکور به چه صورت است؟ راهنمای تصویری جامع و زمان ثبت نام در دو ترم مهر و بهمن دانشگاه غیرانتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی را در این مقاله برای شما آماده کرده ایم.

جهت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد رشته های بدون کنکور غیر انتفاعی 1401 و نحوه ثبت نام و پذیرش با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

مزایای تحصیل بدون کنکور در دانشگاه غیر انتفاعی

دانشگاه های غیرانتفاعی علاوه بر این که مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات هستند، از زیرمجموعه های دانشگاه سراسری محسوب می شوند.

علاوه بر این که می شود برای تحصیل در این دانشگاه از طریق کنکور سراسری اقدام کرد؛ از طریق پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی نیز می شود برای تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی دست به کار شد.

دانشگاه غیر انتفاعی علاوه بر تنوع رشته های درسی موجود، در سطح کشور نیز از گستردگی خوبی برخوردار می باشد. به نحوی که تا اکنون نزدیک به 150 مرکز دانشگاهی در اقصی نقاط کشور دایر نموده است.

دانشجویان می توانند در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به صورت پیوسته و ناپیوسته؛ در دو ترم مهر یا بهمن برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه غیر انتفاعی اقدام کنند.

میخواید از آخرین اخبار دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع پیدا کنید؟

شمارتون رو تو کادر زیر وارد کنید تا اخبار مهم خیلی سریع براتون ارسال بشه

شرایط لازم ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های غیرانتفاعی 1401

دانشگاه های غیر انتفاعی نیز همانند دیگر مراکز آموزشی ایران، تابع قوانین وضع شده در کشور برای پذیرش دانشجو بدون کنکور سراسری می باشند که به دو بخش کلی شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شوند:

شرایط عمومی

  • اعتقاد به اسلام و يا يكي از اديان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران
  • عدم احراز دشمنی (نه اعتراض) نسبت به نظام جمهوری اسلامی ايران
  • نداشتن سابقه عضويت در سازمان های غير قانونی، فراماسونری و وابستگان آنها
  • عدم احراز فساد اخلاقی
  • عدم اعتياد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

  • داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 که تا پایان تاریخ 1401/06/31 فارغ التحصیل شوند. یا داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی. و یا داشتن دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قديم و يا داشتن مدرک كاردانی (فوق ديپلم)
  • دانشجويان دوره روزانه می بايست تا تاريخ 1401/5/31 از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف دهند و فرم انصراف از تحصیل را پرکنند.
  • دانشجویان سایر دوره ها از قبیل: دوره های شبانه، مجازی، پردیس های خودگردان، موسسات غیرانتفاعی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه های ازاد و…. مانعی برای ثبت نام نداشته و نیازی به انصراف از دانشگاه محل تحصیل ندارند. می توانند تا زمان اعلام نتایج قبول شدگان دانشگاه غیر انتفاعی بدون آزمون صبر کنند.
  • نداشتن مشکل نظام وظیفه عمومی برای آقایان (داشتن معافیت تحصیلی، معافیت دائم و یا معافیت موقت)

سهمیه های پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی غیر انتفاعی

سهمیه های پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی غیر انتفاعی

  1. سهمیه مناطق: داوطلبان طبق محل تحصیل دوره ی تحصیلشان مشمول سهمیه و ملاک برای سنجش در نظرگرفته می شود که در کدام مناطق 1 و 2 و 3 قرار دارند.
    داوطلبانی که حداقل یکسال از دوره ی تحصیلشان را در منطقه ی مرفه گذرانده باشند، منطقه مرفه در نظر گرفته می شود.
    الف) سه سال اخر تحصیل برای دانش آموزان نظام آموزشی جدید3-3-6
    ب) سال پیش دانشگاهی و دو سال آخر ماقبل آن برای دانش آموزان نظام سالی واحدی
    ج) سه سال آخر دوره ی تحصیل برای دانش آموزان نظام قدیم
  2. سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا: رزمندگان و سهمیه ایثارگران 25 درصد، مشمول 25 درصد ظرفیت هر کد رشته محل هستند. ایثارگران 5 درصد، شامل 5 درصد از ظرفیت هر کدمحل هستند.
    الف) سهمیه رزمندگان: داوطلبانی که در دوران 8 سال جنگ تحمیلی، حداقل 6 ماه متوالی به صورت داوطلبانه در جنگ حضور داشته اند و برای داوطلبانی که به صورت سرباز نظام وظیفه حضور داشتند، 3/2 طول مدت خدمتشان محسوب می شود که شامل ایثارگران 25 درصد می شوند.
    ب) سهمیه ایثارگران 25 درصد: شامل جانبازان بالای 25 درصد و همسر و فرزندان انها، فرزند و همسر آزادگان و همسر و فرزند مفقود الاثر.
    ج) سهمیه ایثارگران 5 درصد: شامل جانبازان پایین 25 درصد و همسر و فرزندان انها، همسر و فرزندان رزمندگان با حضور حداقل 6 ماه به صورت متوالی و یا 3/2 مدت طول خدمتشان بیشتر از  6ماه می باشد.
  3. سهميه داوطلبان مناطق درگير بلاياي طبيعي
  4. سهميه داوطلبان شهرستان ابوموسي در استان هرمزگان
  5. سهميه داوطلبان شهرستانهاي جنوب استان كرمان و شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان
  6. سهمیه مناطق محروم

ثبت نام اتباع بدون کنکور در دانشگاه غیرانتفاعی 1401

دانشگاه های غیرانتفاعی با توجه به صحبت های مقام معظم رهبری، امکان تحصیل را برای اتباع خارجی فراهم کرده اند. اتباع گرامی با داشتن شرایط زیر علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی می توانند در تمامی دوره ها و دانشگاه های کشور با توجه به قوانین وضع شده تحصیل کنند. برای ثبت نام باید کد پیگیری 13 رقمی را از سایت سنجش دریافت کرده، سپس برای ثبت نام اقدام نمایند.
اتباع خارجی نمی توانند در رشته های ممنوعه از قبیل فیزیک هسته ای و… و استان های ممنوعه از قبیل آذربایجان غربی و.. را برای تحصیل انتخاب کنند.
1. دفترچه پناهندگی سیاسی که توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دریافت شده باشد.
2. گذرنامه که حداقل 6 ماه مجوز اقامت دارد.
3. آخرین کارت آمایش معتبری که از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور دریافت شده است.
4. کارت هویت ویژه اتباع غیر ایرانی دارای اعتبار

بومی گزینی دانشگاه غیرانتفاعی برای رشته های بر اساس سوابق تحصیلی

نوع گزینش در دانشگاه های غیرانتفاعی، بومی ناحیه ای است. رشته های بومی به سه دسته استانی، ناحیه ای و قطبی تقسیم بندی شده اند.
رشته های بومی ناحیه ای در بیشتر استان ها ارائه نمی شود. ولی در چند استان کنار هم که یک ناحیه را تشکیل می دهد وجود دارد.
ملاک تعیین استان بومی، سه سال آخر تحصیل است. داوطلبی بومی یک شهر محسوب می شود که 2 شهر از 4 شهر محل تولد و سه سال آخر تحصیل را در آن استان گذرانده باشد.

زمان و نحوه ی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی برای ترم بهمن ماه 1400، از 14 آذر ماه شروع شده و تا 20 آذر ادامه داشت. البته سازمان سنجش فرصت ثبت نام مجدد را برای بازماندگان تا تاریخ 24 ام آذر ماه 1400 فراهم آورد.
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی به صورت ثبت نام اولیه اینترنتی انجام می شود. پس از آن، ثبت نام نهایی حضوری انجام می شود.

هنوز برای سال 1401، زمان دقیق ثبت نام مشخص نشده است.

راهنمای تصویری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی 1401

  1. جستجوی آدرس sanjesh.org در مرورگر و انتخاب عبارت “سراسری”
  2. انتخاب عبارت “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال 1401”
  3. انتخاب عبارت “خریدکارت اعتباری” درحاشیه سمت راست صفحه
  4. انتخاب عبارت “سریال ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت درمرحله پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی سال 1401
  5. مشخصات فردی را وارد کرده و عبارت “تایید و ادامه” را انتخاب کرده و پرداخت وجه را انجام می دهیم. در نهایت رسید 13 رقمی را دریافت نموده و در جایی مطمعن یادداشت می نماییم.
  6. در مرحله ششم، حاشیه سمت راست صفحه عبارت “ثبت نام جدید” را انتخاب کرده و سریال ثبت نام را وارد می کنیم.
  7. عکس پرسنلی خود را که مطابق شرایط دفترچه سازمان سنجش اسکن کرده ایم، بارگذاری می کنیم. سپس مشخصات فردی، تحصیلی و غیره را وارد کرده، انتخاب رشته را انجام داده و کد رشته محل های استخراج کرده از دفترچه ی راهنما را وارد می کنیم.
  8. در انتها، گزینه تایید نهایی را انتخاب کرده و رسید شامل کد پیگیری و شماره پرونده را چاپ می کنیم. برای زمان اعلام نتایج از این فایل چاپی باید استفاده کرد.

میخواید از آخرین اخبار دانشگاه غیرانتفاعی اطلاع پیدا کنید؟

شمارتون رو تو کادر زیر وارد کنید تا اخبار مهم خیلی سریع براتون ارسال بشه

سوالات متداول ثبت نام بدون آزمون غیرانتفاعی

شما هر چه قدر که ذفترچه ی راهنمای ثبت نام سازمان سنجش را بخوانید؛ یا در اینترنت به سرچ و مطالعه مشغول باشید، باز سوالات زیادی راجع به نحوه ثبت نام بدون کنکور غیر دانشگاه غیرانتفاعی برای تان ممکن است پیش بیاید.

در ادامه چند سوال رایج را آورده و پاسخ شان را خدمت تان می نویسی. هم چنین می توانید برای مشاوره و راهنمایی بیشتر با کارشناسان آیدی نوین در تماس باشید.

1. آیا ثبت نام ورودی میان سال اول با میان سال دوم متفاوت است؟

در سال های گذشته، ثبت نام ترم مهرماه به صورت اینترنتی و ترم بهمن به صورت حضوری بود. ولی سال 99 به دلیل وجود ویروس کرونا، در هر دو نیم سال، پذیرش به صورت اینترنتی انجام می شود.

2. ثبت نام اینترنتی دانشگاه های غیرانتفاعی در کدام سایت ها انجام می شود؟

تنها سایت رسمی و معتبر برای پذیرش در دانشگاه های غیر انتفاعی چه با آزمون و چه بدون آزمون، سایت سازمان سنجش می باشد. لذا از مراجعه و اعتماد به سایت های دیگر جدا خودداری کنید تا هم از پذیرش عقب نیافتید و هم اطلاعات کارت بانکی تان فیشینگ نشود.

جهت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد رشته های بدون کنکور غیر انتفاعی 1401 و نحوه ثبت نام و پذیرش با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }