آیدی نوین - سوالات کنکور 1402 | دفترچه تمام رشته ها + کلید و پاسخنامه

سوالات کنکور 1402 | دفترچه تمام رشته ها + کلید و پاسخنامه

سوالات کنکور 1402

سازمان سنجش بعد از برگزاری کنکور سراسری، دفترچه سوالات کنکور 1402 را به همراه پاسخنامه در پنج گروه آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان در سایت منتشر می‌کند که داوطلبان می‌توانند با دانلود دفترچه سوالات کنکور 1402 وضعیت خود را در آزمون تخمین بزنند و همچنین اگر بعد از دانلود و مشاهده، در سوالات کنکور 1402 مشکلی مشاهده کردند، حق اعتراض به آنها را دارند. سازمان سنجش در کنکور 1402، سوالات عمومی را حذف کرده و داوطلبان پنج گروه آزمایشی در آزمون کنکور فقط به سوالات تخصصی پاسخ می‌دهند. در ادامه دفترچه سوالات کنکور سراسری 1402 ( تمام رشته ها ) را با پاسخنامه به همراه کلید پیشنهادی برای دانلود قراردادیم.

دریافت برنامه مطالعاتی کنکور از رتبه برتر ها

اگه داری برای کنکور سال آینده آماده میشی و نگران هستی، میتونی با پر کردن فرم زیر برنامه ریزی کنکور اختصاصی خودت رو از رتبه برتر ها و بهترین مشاوران کنکور رشته خودت دریافت کنی:

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین توی کنکور 98، 99، 1400 و 1401 بیش از 500 داوطلب رتبه زیر 1000 شدن! لیست کامل رتبه برتر های آیدی نوین

 

دفترچه سوالات کنکور 1402

داوطلبان گروه های آزمایشی مختلف بعد از شرکت در آزمون کنکور، می‌توانند بعد از مراجعه به ادامه این مطلب با دانلود سوالات کنکور 1402 به همراه پاسخنامه در قالب دفترچه، وضعیت خود را در آزمون بررسی کنند و سوالاتی که در آزمون پاسخ دادند را با پاسخنامه مقایسه کنند که به صورت تقریبی درصد هر درس را محاسبه کنند.

همچنین داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سال آینده را دارند، می‌توانند با دانلود دفترچه سوالات کنکور 1402، که یکی از بهترین منابع کنکور به شمار می‌آید، با نحوه سوالات آشنا شوند و با بررسی و مطالعه آن مطابق با برنامه ریزی کنکور 1403 خود برای کنکور سال بعد آمادگی بیشتری پیدا کنند.

لینک های دانلود دفترچه سوالات کنکور تیر 1402

تجربی:

دانلود سوالات زیست شناسی کنکور تیر 1402 تجربی

دانلود سوالات فیزیک و شیمی کنکور تیر 1402 تجربی

دانلود سوالات ریاضی و زمین شناسی کنکور تیر 1402 تجربی

انسانی:

دانلود دفترچه سوالات کنکور تیر 1402 انسانی

ریاضی:

دانلود دفترچه سوالات کنکور تیر 1402 ریاضی

 

 

کلید سوالات کنکور تیر ماه 1402

کلید سوالات زیست شناسی کنکور تجربی 1402 تیر ماه:

کلید سوالات زیست کنکور تجربی تیر 1402

کلید سوالات فیزیک کنکور تجربی 1402 تیر ماه:

کلید سوالات ریاضی کنکور تجربی تیر 1402

کلید سوالات شیمی کنکور تجربی 1402 تیر ماه:

کلید سوالات شیمی کنکور تجربی تیر 1402

کلید سوالات ریاضی کنکور تجربی 1402 تیر ماه:

کلید سوالات ریاضی کنکور تیر 1402 تجربی

 

جزییات دفترچه سوالات کنکور 1402

در آزمون کنکور سراسری، سوالات کنکور در قالب دفترچه به داوطلبان داده می‌شود، که مدت زمان پاسخگویی و تعداد سوالات آنها در هر دفترچه متفاوت است. در ادامه به طور خلاصه به جزییات دفترچه سوالات کنکور رشته های تجربی، ریاضی و انسانی اشاره می‌کنیم که برای مطالب کامل تر در این مورد می‌توانید مقاله های پیشنهادی را مطالعه کنید:

در کنکور تجربی: در آزمون کنکور سراسری، سوالات کنکور به داوطلبان رشته تجربی در قالب 4 دفترچه به داوطلبان داده می‌شود. 3 دفترچه اول آنها مربوط به سوالات تخصصی و آخرین دفترچه فقط به داوطلبانی اختصاص داده می‌شود که رشته های بهیاری را انتخاب کردند به همین دلیل بیشترین تعداد سوالات کنکور به داوطلبان گروه‌های آزمایشی تجربی اختصاص داده می‌شود.

منبع پیشنهادی: سوالات کنکور تجربی 1402

کنکور ریاضی: سوالات کنکور داوطلبان رشته ریاضی در قالب دو دفترچه شامل سوالات تخصصی است.

منبع پیشنهادی: سوالات کنکور ریاضی  1402

کنکور انسانی: سوالات کنکور  رشته انسانی در قالب سه دفترچه به داوطلبان داده می‌شود که همانند رشته تجربی دفترچه آخر آن فقط مخصوص داوطلبانی هست که رشته های علوم و معارف اسلامی انتخاب کردند.

منبع پیشنهادی: سوالات کنکور انسانی 1402

 

تغییرات کنکور 1402

برخلاف کنکورهای سال گذشته کنکور 1402 دچار تغییراتی شده است. در ادامه بعضی از مهمترین تغییرات کنکور 1402 را توضیح دادیم:

  1. سازمان سنجش به دلیل کاهش استرس داوطلبان، تصمیم گرفته است که کنکور سراسری 1402 برای رشته های مختلف در دو مرحله ماه های تیر و دی برگزار کند و بعد از برگزاری کنکورسراسری دفترچه سوالات کنکور را به همراه پاسخنامه در سایت منتشر می‌کند.
  2. سوابق تحصیلی داطلبان در کنکور سراسری 40درصد تاثیر دارد.
  3. یکی دیگر از مواردی که به آن باید اشاره کرد تغییر تعداد سوالات کنکور 1402 هست، که سازمان سنجش  سوالات عمومی  را در تمام گروه های آزمایشی حذف کرده است و داوطلبان فقط به سوالات تخصصی پاسخ می‌دهند، در نتیجه مدت زمان پاسخگویی به سوالات هم کمتر می‌شود.
  4. نتایجی که داوطلبان در آزمون کنکور می‌گیرند تا دوسال می‌توانند از نتیجه قبولی خود در دانشگاه استفاده کنند مثلا اگر داوطلبی در رشته پزشکی قبول شده باشد تا دو سال فرصت دارد نسبت به ثبت نام آن اقدام کند.

 

اعتراض به سوالات کنکور سراسری

داوطلبان بعد از مشاهده دفترچه سوالات کنکور، در صورتی که نحوه سوالات دفترچه با آزمون متفاوت بود می‌توانند نسبت به سوالات کنکور 1402 اعتراض کنند. داوطلبان برای ثبت اعتراض به سوالات کنکور سراسری باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. نحوه ثبت اعتراض، شامل مراحلی هست که باید آنها را قدم به قدم انجام دهید که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد:

مرحله اول: با وارد کردن اطلاعات شخصی و رمزعبور در سایت سازمان سنجش عضو می‌شوید.

مرحله دوم: در منوی سمت راست در قسمت سیستم پاسخگویی وارد می‌شوید.

مرحله سوم: بعد وارد شدن در صفحه ثبت درخواست و انتخاب گزینه درخواست جدید می‌توانید اعتراض خود را ثبت کنید.

 

سخن پایانی

کنکور سراسری 1402 برخلاف کنکور سال‌های گذشته در دو مرحله در ماه‌های دی و تیر در 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار می‌شود. سازمان سنجش بعد از برگزاری کنکور سراسری در هر رشته دفترچه سوالات کنکور 1402 به همراه پاسخنامه در سایت منتشر می‌کند.

داوطلبان در فرصت یک ساله خود برای کنکور، با مطالعه بهترین منابع کنکور و تست زنی زیاد، می‌توانند با شرکت در کنکور سراسری، در رشته و دانشگاه موردعلاقه خود در مقطع کاردانی یا کارشناسی موفق بشوند.

سازمان سنجش کنکور سراسری را علاوه بر ایران، در کشورهای همسایه هم مانند ارمنستان، دبی، پاکستان و … نیز برگزار می‌کند و زمان برگزاری کنکوری سراسری آن با زمان برگزاری ایران مشابه هست. داوطلبان خارج از کشور نیز میتوانند بعد از برگزاری کنکور سراسری، دفترچه سوالات کنکور داخل کشور تیرماه 1402 را دانلود و بررسی کنند.

 

سوالات متداول

  1. در کنکور 1402 چه تغییراتی ایجاد شده است؟
    آزمون کنکور سراسری 1402 در دو مرحله تیر و دی ماه برگزار میشود، تاثیر سوابق تحصیل 40 درصد است. سوالات عمومی در تمام رشته ها حذف شده و نتایج قبولی تا دو سال وجود دارند.
  2. تعداد دفترچه سوالات کنکور 1402 در رشته های تجربی، ریاضی و انسانی؟
    در آزمون کنکور سراسری، داوطلبان تجربی و انسانی سوالات کنکور 1402 را در 3 دفترچه و داوطلبان ریاضی در 2 دفترچه دریافت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }