آیدی نوین - نحوه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1401 (شرایط عمومی و اختصاصی)

نحوه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1401 (شرایط عمومی و اختصاصی)

نحوه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی (شرایط عمومی و اختصاصی)

نحوه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1401 به همراه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام را در این مقاله برای شما آماده کرده ایم.

با آیدی نوین همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد نحوه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1401

مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور در کنار سایر آزمون هایی که مسئولیت برگزاری آن ها را دارد، هرساله آزمون دستیاری دندانپزشکی را نیز برگزار می کند. هدف از برگزاری این آزمون، پیدا کردن افراد توانمند و آموزش آن ها در زمینه های تخصصی دندانپزشکی می باشد. متقاضیانی که شرایط لازم برای شرکت در آزمون را دارند، می بایست نام نویسی خود را از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به آدرس  sanjeshp.ir در زمان اعلام شده به صورت اینترنتی انجام دهند و پس از آن در صورتی که بتوانند حدنصاب کافی را کسب کنند باید فرآیند انتخاب رشته آزمون دستیاری دندانپزشکی 1401 را انجام دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1401 تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

میخواید از آخرین اخبار وزارت بهداشت اطلاع پیدا کنید؟

شمارتون رو تو کادر زیر وارد کنید تا اخبار مهم خیلی سریع براتون ارسال بشه

مهلت ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1401

مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور در سال 1401 نیز مانند سال های گذشته آزمون دستیاری دندانپزشکی را برگزار خواهد کرد و علاقه مندان به شرکت در این آزمون که فارغ التحصیل دکتری دندانپزشکی عمومی هستند، این امکان را دارند که در زمان تعیین شده در آزمون دستیاری دندان پزشکی 1401 ثبت نام کرده و خود را آماده برگزاری آزمون کنند.

زمان ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰1 در دفترچه راهنمای این آزمون درج شده و در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir منتشر می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید به مقاله ی پایین مراجعه کنید.

شرایط ثبت نام آزمون دستیاری دندان پزشکی

شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی شرایط عمومی و اختصاصی مختص به خود را دارد که داوطلبان می بایست آن را مدنظر قرار داده و رعایت کنند تا اجازه شرکت در آزمون به آن ها داده شود. این شرایط به 2 دسته ی شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شوند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون دستیازی دندانپزشکی 1401

  • داشتن سلامت و توانایی جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی
  • عدم اعتیاد به هیچ گونه مواد مخدر
  • داشتن اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از دین های مورد تایید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • پذیرش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه فساد اخلاقی
  • عدم وابستگی به حزب ها و گروه های محارب، ملحد و غیر قانونی
  • نداشتن سوء پیشینه کیفری

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون دستیازی دندانپزشکی 1401

الف) دارندگان مدرک دکترای عمومی دندانپزشکی و یا دانشجویانی که سال آخر دندانپزشکی عمومی را می گذرانند، چنانچه تا تاریخ 30 آذر ماه 1401 فارغ التحصیل شوند، تحت یکی از شرایط زیر می توانند در آزمون دستیاری دندانپزشکی شرکت نمایند:

  • جزو دانشجویان ممتاز یا استعداد درخشان باشند. (با این امتیاز تنها می توان یک مرتبه در آزمون شرکت کرد.)

نکته: براي آگاهي دقيق از جزئيات آيين نامه ي فوق، به نشاني اينترنتي http://gta.behdasht.gov.ir مركز مطالعات و توسعه ي آموزش علوم پزشكي مراجعه فرماييد.

توجه: دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي براساس بندهاي «ج»، «ه»، «ز» و«ي» ماده ي 3 آيين نامه ي مذكور و رعايت ساير شرايط آيين نامه، مي توانند از تسهيلات اين آيين نامه بهره مند شوند. در غير اين صورت، استفاده از تسهيلات آئين نامه ي مذكور براي ايشان امكان پذير نيست.

  • در صورت متاهل بودن، اگر این افراد از این فرصت در طول دوره دانشجویی خود استفاده نکرده باشند، می توانند حداکثر تا یک سال پس از فارغ التحصیلی از این امتیاز بهره مند شود. اما باید توجه کنند که تنها یک بار می توانند از این فرصت برای شرکت در آزمون استفاده کنند. (جنسیت اهمیتی ندارد.)
  • دانشجویان دندانپزشکی عمومی که به هر دلیلی از انجام خدمات طرح نیروی انسانی معاف هستند، باید مدرکی معتبر که نشان دهنده معافیت آن ها از انجام خدمات ذکر شده باشد را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند. در صورت عدم ارائه گواهی مربوطه، قبولی آن ها بی اثر تلقی شده و یک دوره از شرکت در آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی محروم می گردند.
  • متقاضیان آقا که در سنوات مجاز، موفق به فارغ التحصیلی شده اند و هیچ گونه تخلفی انجام نداده اند، معافیت موقت تحصیلی صادر می گردد.

نکته 1: دانشجويان سال آخر در صورت قبولي در آزمون، چنانچه تا تاريخ اعلام شده فارغ التحصيل نشوند، قبولي آنان لغو خواهد شد.

نکته 2: دانشجويان فقط يك بار «دانشجوي سال آخر» محسوب شده و مي توانند با اين عنوان در آزمون شركت كنند؛ خواه تنها از پايان نامه دفاع نكرده يا واحد باقيمانده داشته باشند.

نکته 3: تاريخ ارزشيابي مدرک تحصيلي دانش آموختگان دندانپزشكي خارج از كشور توسط وزارت متبوع، تاريخ فراغت از تحصيل محسوب مي شود.

ب) فارغ التحصیلان مقطع دندانپزشکی عمومی باید مدرکی که نشان دهنده وضعیت طرح نیروی انسانی آن ها است ارائه دهند.

  • ارائه ی گواهی معافيت يا پايان خدمات موضوع قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان (طرح نيروی انسانی)
  • مشمولان قانون خدمات پزشكان و پيراپزشكان در صورتي كه خدمات مشمول موضوع قانون مذكور را حداكثر 3 ماه بعد از تاريخ فراغت از تحصيل و در مناطقي با ضريب محروميت چهار پنجم و محروم تر شروع كرده و در صورت قبولي درآزمون، خدمت مشمول تا زمان شروع دوره ي دستياري تداوم يابد.
  • ارائه ی گواهی نشان دهنده ی پايان خدمات موضوع قانون خدمت پزشكان و پيراپزشكان (طرح نيروي انساني) حداكثر تا تاريخ 30/10/1401 كه به تأييد معاونت هاي توسعه، بهداشتي، درمان يا آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مربوطه رسيده باشد. اين افراد در صورت قبولي، موظف به ارائه ي گواهي پايان طرح هستند و در غير اين صورت، قبولي آنان كان لم يكن تلقي خواهد شد (گواهي مربوط به وضعيت طرح نيروي انساني كه توسط شبكه ي بهداشت و درمان يا سازمان نظام پزشكي صادر شده باشد، پذيرفته نمي شود)

ج) استفاده كنندگان از سهميه ی استان های خاص در دوره ی دندانپزشكی عمومی

  • ارائه ی گواهی اشتغال به كار در حال حاضر از استان محل تعهد براي افرادي كه از سهميه ي استاني در مقطع دكتري عمومي دندانپزشكي استفاده كرده اند، با رعايت تمام مقررات شركت در آزمون، الزامي است.
  • بر اساس «قانون اصلاح بند 3 ماده واحده ي قانون برقراري عدالت آموزشي در پذيرش دانشجو در دوره هاي تكميلي و تخصصي» مصوب 10/7/1392، دانش آموختگان رشته ي دندانپزشكي عمومي كه با سهميه ي استاني در آزمون سراسري پذيرفته شده اند، تنها در صورت گذراندن حداقل نيمي از دوره ي تعهد خود مي توانند در آزمون ورودي دوره هاي تخصصي شركت كنند.

نکته: اين مصوبه شامل ورودي هاي سال 1393 و پس از آن مي شود و ورودي هاي پيش از آن مشمول اين محدوديت نيستند.

  • توزيع متعهداني كه با استفاده از اين سهميه دردوره ي دندانپزشكي عمومي پذيرفته شده و در آزمون پذيرش دستيار تخصصي قبول مي شوند، بر عهده ي دبيرخانه ي شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي بوده و به عنوان متخصص توزيع مي شوند.

د) مشخص بودن وضعيت خدمت نظام وظيفه ی عمومی – ويژه ی آقايان

ه) به استناد ماده ی 30 آيين نامه ی دوره های دستياری دندانپزشكی، در صورتی كه پذيرفته شده در زمان تعيين شده ثبت نام نكرده يا پس از ثبت نام، نسبت به شروع دوره اقدام نكند، منصرف از تحصيل محسوب شده و به مدت 2 سال از شركت درآزمون دستياری محروم خواهد شد و در صورت انصراف پس از شروع دوره (پس از انصراف قطعي)، علاوه بر 2 سال محروميت از آزمون دستياري، ملزم به پرداخت غرامت (كه ميزان و نحوه ی آن توسط دبيرخانه ی شوراي آموزش دندانپزشكي و تخصصي مشخص مي شود) خواهد شد.

تبصره: دستياران شهريه پرداز در صورت انصراف موظف به پرداخت شهريه ي كامل همان سال هستند. همچنين، به مدت 2 سال (پس از انصراف قطعي) از شركت مجدد در آزمون محروم خواهند شد.

و) براي شركت در آزمون محدوديت سنی وجود ندارد.

نکته: بازنشستگان يا افرادی كه با احتساب دوره ي تحصيل در سن بازنشستگي قرار مي گيرند، در صورت قبول شدن مكلف به پرداخت شهريه بوده و به صورت «شهريه پرداز» پذيرش خواهند شد. 

ز) امكان ورود و ادامه ي تحصيل دانش آموختگان رشته هاي تخصصي باليني و Ph.D در رشته هاي ديگر تخصصي باليني، به شرط پرداخت شهريه و پس از انجام كامل تعهدات قانوني، بلامانع است.

ح) امكان ورود و ادامه ی تحصيل دانش آموختگان رشته هاي تخصصي باليني به رشته هاي تخصصي پايه (بيماري هاي دهان و فک و صورت و آسيب شناسي دهان و فک و صورت) به شرط عضويت در هيأت علمي، بلامانع است.

نحوه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی

شرکت کنندگان آزمون دستیاری دندان پزشکی 1401 باید در زمان مقرر به سایت مرکز سنجش پزشکی کشور مراجعه و مراحل ثبت نام را طی کنند. در ادامه نحوه ثبت نام در آزمون دستیاری دندانپزشکی را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • در ابتدا متقاضیان باید به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir مراجعه و در منو سمت راست گزینه دندانپزشکی را انتخاب کنند.
  • سپس باید بر روی گزینه دستیاری دندانپزشکی کلیک کنند.
  • حالا متقاضیان باید از میان گزینه ها بر روی گزینه ارسال مدارک و ثبت نام جدید کلیک کنند.
  • در این صفحه داوطلبان از منوی پایین صفحه بر روی ارسال مدارک و ثبت نام جدید کلیک کرده.
  • پس از مطالعه دقیق موارد موجود در این صفحه، بر روی گزینه اینجانب موارد فوق را مطالعه نموده و می پذیرم کلیک کرده و تیک آن را فعال کنند.
  • در این مرحله شرکت کنندگان باید کدملی خود را وارد کرده یا اگر داوطلب ایرانی نیست، شماره گذرنامه خود را وارد کند.
  • بعد از آن برای پرداخت هزینه آزمون متقاضیان باید بر روی گزینه پرداخت هزینه کلیک کنند.
  • سپس باید اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و بر روی گزینه ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار کلیک کنند.
  • در مرحله بعد داوطلبان می بایست بر روی گزینه تایید و پرداخت کلیک کرده و به درگاه پرداخت اینترنتی وارد شوند.
  • در این قسمت داوطلبان باید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نموده و بر روی گزینه پرداخت کلیک کنند.
  • در نهایت پس از طی مراحل پرداخت یک کد واریز برای شخص متقاضی ارسال شده و در ادامه روند ثبت نام می توانند از این کد پرداخت استفاده نموده و ثبت نام خود را تکمیل کنند.
جهت دریافت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد شرایط ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی 1401 با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

سوالات متداول

دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی در چه تاریخی منتشر می شود؟

دفترچه ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی در خرداد ماه منتشر می شود.

برگزاری آزمون دستیاری دندانپزشکی 1401 در چه تاریخی است؟

برگزاری آزمون دستیاری دندانپزشکی 1401 احتمالا در مهر ماه باشد.

شرایط شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی 1401 چیست؟

برای شرکت در آزمون باید شرایطی را دارا باشید که داخل مقاله شرح داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }