آیدی نوین - اشتباهات کنکوری ها که حتما باید برطرف کنید!

اشتباهات کنکوری ها که حتما باید برطرف کنید!

اشتباهات کنکوری ها

بسیاری از داوطلبان در کنکور اشتباهات کنکوری متعددی را انجام می‌دهند. اگر داوطلبان این مشکلات را رفع نکنند نمی‌توانند در کنکور موفق شوند. به طور کلی زمانی که داوطلبان دروس خود را پیش از آزمون با برنامه ریزی کنکور اصولی مورد مطالعه قرار دهند هیچگاه در امتحان خود دچار مشکل نمی‌شوند.

اما گاها دانش آموزان به دلیل مسلط نبودن به اصول برنامه ریزی و یا مشکلات دیگر مانند گوش کردن به حرف افراد غیر متخصص مطالعه خود را تا لحظه آخر با روش اشتباه پیش می‌برند. به همین دلیل پیش از هر چیزی توصیه میکنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با اشتباهات کنکوری ها و همچنین اشتباهات پشت کنکوری ها آشنا شوید و تا اگر هرکدام از این مشکلات را دارید و نمی‌دانید سریعتر اصلاح کنید.

دریافت برنامه اختصاصی از رتبه برترها

فرم زیر را پرکنید و برنامه درسی کنکور خود را از رتبه برترهای آیدی نوین دریافت کنید:

با برنامه ریزی و مشاوره کنکور آیدی نوین در کنکور 98، 99، 1400 و 1401 بیش از 500 داوطلب رتبه زیر 1000 شدند! لیست کامل رتبه برترهای آیدی نوین

 

7 مورد از مشکلات و اشتباهات کنکوری ها

در ادامه 7 مورد از اشتباهات رایج کنکوری ها که معمولا دانش آموزان درگیر آنها هستند به صورت کامل توضیح داده شده:

اهمیت ندادن به دروس مهم و نقاط قوت

هر کدام از داوطلبان کنکور دارای مهارت‌های خاصی هستند و توانمندی‌های خاص خودشان را دارند. برخی از آنها در تعدادی از دروس قوی‌تر هستند. اگر آنها نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند قطعاً می‌توانند تست‌های کنکور را به خوبی پاسخ دهند. در این صورت دچار اشتباهات کنکوری نمی‌شوند.

اما داوطلبانی که در برخی از دروس خود قوی هستند نباید به کلی مطالعه این درس‌ها را فراموش کنند. زیرا این موضوع به ضرر آنها تمام می‌شود. به این دلیل که مطالب درسی خیلی فرار هستند و به سرعت فراموش می‌شوند. از این رو باید توسط دانش آموز همیشه در دوران پیش از کنکور مورد مطالعه قرار گیرند.

برای اینکار پیشنهاد میکنیم حتما مطلب انواع تست کنکور را مطالعه کنید.

عدم آشنایی با روش درست مطالعه برای کنکور

افرادی که قصد شرکت کردن در کنکور را دارند باید با روش صحیح مطالعه برای آزمون کنکور آشنا شوند. این افراد باید شیوه اصولی تست زنی را فرا گیرند تا در هنگام آزمون دچار هیچ مشکلی نشوند. دانش آموزان می‌توانند شیوه درست مطالعه و خلاصه نویسی را از طریق مشاوره کنکور یاد بگیرند.

مطالعه بدون تست زنی

اگر قصد شرکت در آزمون کنکور را دارید پس از مطالعه دروس خود باید تست‌های مربوط به هر درس را به طور جداگانه پاسخ دهید. مطالعه بدون تست زنی هیچ فایده‌ای برای شما ندارد و باعث می‌شود که نتوانید در کنکور رتبه خوبی را به دست آورید.

تحلیل نکردن آزمون‌ها

اگر به دنبال شرکت در کنکور هستید باید آزمون‌های کنکور مربوط به سال‌های قبل را به دقت تحلیل و بررسی کنید. تحلیل آزمون یکی از واجبات موفقیت در کنکور است. در این صورت است که می‌توانید با نحوه سؤال‌هایی که در کنکور به شما ارائه می‌شوند به خوبی آشنا شوید. هرگز نباید از تحلیل این امتحان‌ها غافل شوید تا در نهایت به هدف خود که قبولی در کنکور است دست پیدا کنید. در صورتی که قصد پیشگیری از مشکلات کنکوری‌ها را دارید حتماً باید به بررسی امتحان‌های کنکور اقدام کنید. به این ترتیب اشتباهات کنکوری‌ها در امتحان ورودی دانشگاه برای شما رخ نمی‌دهد.

تقلید از برنامه ریزی دیگران یکی دیگر از اشتباهات پشت کنکوری ها

یکی دیگر از اشتباهات پشت کنکوری ها و دانش آموزان تقلید از یک برنامه عمومی با امید موفقیت و نتیجه گیری است. توجه داشته باشید که هر فردی بر حسب توانایی‌هایی که دارد باید برنامه ریزی مختص خودش را برای مطالعه دروس کنکور در نظر بگیرید. این موضوع که برخی از داوطلبان با توجه به برنامه درسی افراد دیگر ساعت‌های درسی خود را تنظیم می‌کنند کار بسیار نادرستی است.

زیرا باعث می‌شود که آنها نتوانند به درستی ساعت‌های مطالعه خود را تنظیم کنند و همین موضوع سبب عدم پذیرش آنها در کنکور می‌شود. از این رو تمام داوطلبان باید با راهنمایی مشاور درسی خود به برنامه ریزی برای کنکور اقدام کنند تا بتوانند به خوبی به مطالعه درس‌های خود بپردازند. برای خودداری از بروز اشتباهات کنکور لازم است که طبق برنامه مشخص خود به مطالعه دروس بپردازید.

عدم اجرای مطالعه طبق برنامه ریزی

برخی از داوطلبان طبق برنامه درسی خود به مطالعه برای کنکور اقدام نمی‌کنند. به این صورت نمی‌توانند طبق یک برنامه دقیق عمل کنند. برای این که بتوانند در کنکور قبول شوند لازم است که ساعت‌های مطالعه خود را به خوبی و به درستی مدیریت کنند. این موضوع باعث می‌شود که بتوانند مطابق با این برنامه ریزی عملکرد بسیار خوبی در مطالعه درس‌های خود برای آزمون کنکور داشته باشند.

اگر قصد دارید در کنکور موفق شوید باید برنامه روزانه زندگی خود را به خوبی تنظیم کنید. به این ترتیب هم می‌توانید درس‌های خود را مطالعه کنید و هم می‌توانید به استراحت و تفریح برای تمدید اعصاب و آرامش خود اقدام کنید. به این صورت اشتباهات کنکوری را در آزمون خود انجام نمی‌دهید.

مطالعه مطالب جدید نزدیک کنکور

داوطلبان باید از یک ماه قبل از آزمون کنکور به مرور دروس خود اقدام کنند. همانطور که می‌دانید درس‌ها و مباحث مربوط به دروس مختلف ممکن است فراموش شوند. از این رو باید توسط داوطلبان برای پیشگیری از اشتباهات کنکوری مطالعه شوند. همیشه مطالب جدیدی برای مطالعه وجود دارند. اگر این مطلب‌های جدید توسط کنکوری‌ها مطالعه نشوند این موضوع باعث کاهش رتبه آنها در آزمون می‌شود.

جمع بندی

برای این که داوطلبان کنکور در آزمون با مشکلات عدیده و اشتباهات کنکوری ها که اکثرا دچار آن هستند روبرو نشوند لازم است که قبل از کنکور با آرامش خاطر فراوان به مطالعه و مرور تمام درس‌های خود اقدام کنند. به این ترتیب می‌توانند از بروز اشتباهات کنکوری در آزمون پرهیز کنند.

به طور کلی زمانی که داوطلبان در تمام مراحل مطالعه دروس خود با مشاور تحصیلی و راهنمایی که دارند مشورت کنند و طبق برنامه‌ای که مخصوص خود با کمک افراد متخصص مانند رتبه برتر ها تدوین کردند دروس خود را مطالعه کنند بدون شک می‌توانند در آزمون ورودی کنکور رتبه قبولی را در رشته دلخواه خودشان به دست آورند.

هدیه ویژه دریافت یک جلسه مشاوره برنامه ریزی رایگان!

با پر کردن فرم زیر یک جلسه مشاوره برنامه ریزی کنکور رایگان از رتبه برترهای آیدی نوین دریافت کنید:

با برنامه ریزی و مشاوره کنکور آیدی نوین در کنکور 98، 99، 1400 و 1401 بیش از 500 داوطلب رتبه زیر 1000 شدند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }