آیدی نوین - آیا دانشگاه های علمی کاربردی معتبرند؟ – اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی

آیا دانشگاه های علمی کاربردی معتبرند؟ – اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی

آیا دانشگاه های علمی کاربردی معتبرند؟ - اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی

آیا دانشگاه های علمی کاربردی معتبرند؟ می شود با مدرک علمی کاربردی در جایی استخدام شد؟ میزان اعتبار مدرک علمی کاربردی در خارج کشور چه قدر است؟ در این مقاله به سوالات شما راجع به میزان اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی پاسخ خواهیم داد. با آیدی نوین همراه باشید.

جهت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد اعتبار مدرک علمی کاربردی برای استخدام و دانشگاه های خارج کشور با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

در چند دهه اخیر دانشگاه علمی کاربردی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از دانش آموزان متوسطه رشته های متفاوت به خصوص رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش گرفته، تا افراد شاغل، علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی هستند. ولی خانواده ها برای تحصیل فرزندان خود و افراد شاغل علاقه مند به تحصیل علمی کاربردی (حدود 70 الی 75 درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی، افراد شاغل هستند) برای ارتقاء دادن جایگاه شغلی شان نگران یک چیز هستند. میزان اعتبار مدرک دانشگاه  علمی کاربردی در بازار کار و پذیرش آن در کشور های خارج تا چه حد است؟
به دلایل ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، داشتن تعداد رشته های بسیار متنوع، سهولت در پذیرش دانشجو برای افرادی که در کنکور سراسری قبول نشده اند؛ به خصوص دانش آموزان هنرستانی و کاردانش، راحت گرفتن امتحانات و سخت گیر نبودن در مورد حضور در کلاس افراد شاغل، و کم بودن شهریه دوره ی تحصیل آن نسبت به دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی مورد توجه بسیاری از داوطلبین است.

میخواید از آخرین اخبار دانشگاه علمی کاربردی اطلاع پیدا کنید؟

شمارتون رو تو کادر زیر وارد کنید تا اخبار مهم خیلی سریع براتون ارسال بشه

اعتبار دانشگاه های جامع علمی کاربردی

دانشگاه های علمی کاربردی همانند سایر دانشگاه ها زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. مهری که در مدرک فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی می خورد، مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. بنابراین جای نگرانی برای افرادی که نگران معتبر بودن دانشگاه علمی کاربردی هستند،  وجود ندارد. فارغ التحصیلان علمی کاربردی مشکلی از لحاظ بازار کار هم ندارند. چرا که ملاک سازمان ها و ارگان های نظامی، دولتی و خصوصی در درجه اول این است که مدرک متقاضی مورد تایید وزارت علوم باشد.

رتبه بندی سطح علمی دانشگاه های ایران

دانشگاه های موجود در ایران از لحاظ سطح آموزش و اعتبار مدارک، به ترتیب زیر رتبه بندی می شوند:

  • دانشگاه های دوره روزانه (سراسری)
  • دانشگاه های دوره شبانه (سراسری)
  • دانشگاه های آزاد و پردیس های خودگردان
  • دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی
  • دانشگاه های پیام نور
  • دانشگاه علمی کاربردی

سطح علمی و کیفیت دانشگاه های جامع علمی کاربردی

قابل ذکر است که علاوه بر اعتبار یک دانشگاه، سطح علمی آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل است که داوطلبین بسیار زیادی متقاصی دانشگاه های سراسری هستند. مسلما دانشگاه های سراسری از کیفیت بسیار عالی و سطح علمی بالا در نتیجه ی سخت گیری زیاد برای پذیرش و طول تحصیل دانشجو دارند. این موضوع باعث می شود به طور خودکار سطح فارغ التحصیلان سراسری در بازار کار از فارغ التحصیلان دانشگاه های علمی کاربردی بیشتر باشد. در دانشگاه های علمی کاربردی فرآیند پذیرش و آموزش آسان بوده و دلیل آن کم بودن امکانات تحصیلی می باشد. نتیجه ی آن سطح علمی پایین فارغ التحصیلان این دانشگاه را منجر می شود.

اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی در خارج از کشور

کشورهای مختلف جهان، هر کدام به دلیل داشتن نظام آموزشی متفاوت یک سری از دانشگاه های کشورهای دیگر را معتبر می دانند. کشور هایی نظیر نروژ، استرلیا و آلمان؛ نظام آموزشی مهارتی و فنی و حرفه ای همانند نظام آموزشی دانشگاه علمی کاربردی داخل کشور ما را دارند. بنابراین دانشگاه های علمی کاربردی ایران را به رسمیت شناخته و مدرک فارغ التحصیلان این دانشگاه ها در این کشورها معتبر است و به رسمیت شناخته می شود.

میخواید از آخرین اخبار دانشگاه علمی کاربردی اطلاع پیدا کنید؟

شمارتون رو تو کادر زیر وارد کنید تا اخبار مهم خیلی سریع براتون ارسال بشه

سوالات متداول میزان معتبر بودن مدرک علمی کاربردی

در این قسمت از مقاله به سوالات شما دوستان عزیز پیرامون رسمیت مدرک علمی کاربردی و ارزش آن در بازار کار و خارج کشور می پردازیم.

1- آیا فارغ التحصیلان دانشگاه های علمی کاربردی می توانند در آزمون های استخدامی شرکت کنند؟

مدرک دانشگاه های علمی کاربردی مورد تایید وزارت علوم بوده و این دسته از فارغ التحصیلان هیچ منعی برای شرکت در آزمون های استخدامی دستگاه های اجرایی و ارگان های دولتی و خصوصی ندارند.

2- آیا فارغ التحصیلان دانشگاه های علمی کاربردی مشکلی برای ثبت نام مقطع ارشد دانشگاه های سراسری ندارند؟

دانشگاه های علمی کاربردی فقط در دو مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرش داشته و در مقطع ارشد پذیرش دانشجو ندارند. داوطلبین مقطع ارشد برای ادامه تحصیل باید پذیرش دانشگاه های دیگر اعم از سراسری و آزاد را بگیرند. مشکلی برای فارغ التحصیلان علمی کاربردی جهت ثبت نام در آزمون ارشد وجود ندارد. ولی 20 درصد میزان پذیرش تحت تاثیر معدل است. چون دانشگاه های علمی کاربردی پایین ترین سطح علمی را دارند میانگین معدل کاردانی و کارشناسی این دسته از متقاضیان تاثیر مثبت نداشته و معدل اینان افزایش نمی یابد و همان مقدار میانگین معدل شان در نظر گرفته می شود.

جهت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد اعتبار مدرک علمی کاربردی برای استخدام و دانشگاه های خارج کشور با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }