آیدی نوین - ضرایب دروس کنکور انسانی 1403

ضرایب دروس کنکور انسانی 1403

ضرایب دروس کنکور انسانی

توجه داشته باشید که اگر قصد قبول شدن در کنکور را دارید باید حتماً اطلاعات خود در رابطه با ضرایب دروس کنکور انسانی کامل کنید. چراکه این ضرایب در برنامه ریزی کنکور تاثیر مستقیم دارند. این موضوع باعث می‌شود که برای درس‌هایی با ضرایب بالا وقت بیشتر برای مطالعه اختصاص دهید. در ادامه به توضیح ضرایب دروس مختلف رشته انسانی در کنکور و اهمیت آنها می‌پردازیم:

فرم دریافت برنامه ریزی کنکور از رتبه برترها

فرم زیر را پرکنید تا برنامه ریزی کنکور مخصوص خود را از رتبه برترهای آیدی نوین در رشته  خود دریافت کنید:

با برنامه ریزی و مشاوره کنکور آیدی نوین در کنکور 98، 99، 1400 و 1401 بیش از 500 داوطلب رتبه زیر 1000 شدند! لیست کامل رتبه برترهای آیدی نوین

 

اهمیت اطلاع از ضرایب دروس کنکور انسانی

در ابتدا برای موفقیت در کنکور انسانی باید برای مطالعه دروس مختلف زمان خود را به پارت های مختلف در برنامه ریزی مطالعاتی تقسیم کنید. در مرحله بعد بر اساس اهمیت هر درس برای مطالعه آن زمانی مشخص کنید و برای دروس با اهمیت و تاثیر بالاتر در کنکور زمان بیشتری نسب به دروس با اهمیت و تاثیر کمتر قراردهید.

اینجاست که بحث ضرایب دروس کنکور انسانی مطرح می‌شود. در واقع هر درس در کنکور از ضریب خاصی برخوردارد است و هرچه این ضریب در کنکور بیشتر باشد به این معنی است که اهمیت و تاثیر سوالات این درس در کنکور بیشتر است. مثلا درسی با ضریب 7 بسیار اهمیت بیشتری نسبت به درسی با ضریب 2 دارد. در جدول زیر می‌توانید ضریب دروس کنکور انسانی را مشاهده کنید.

ضرایب دروس کنکور انسانی

ضریب دروس تخصصی کنکور انسانی می‌تواند نقش بسیار مهمی در رتبه بندی شما در کنکور داشته باشد. از این رو بهتر است که وقت بیشتری را برای مطالعه این دروس اختصاص دهید تا بتوانید سؤال‌های مربوط به این درس‌ها را با ضریب بالا پاسخ دهید و به این صورت در کنکور به موفقیت زیادی دست پیدا کنید.

نام درس,ضریب
ریاضی ,6
اقتصاد ,2
زبان و ادبیات فارسی,8
زبان عربی,5
تاریخ و جغرافیا,5
علوم اجتماعی,5
فلسفه و منطق,5
روان‌شناسی,2

نکته: با توجه به تغییرات کنکور و حذف دروس عمومی رشته ها بعضی از داوطلبان فکر میکنند که دیگر این دروس اهمیتی در کنکور ندارند. نه تنها اینطور نیست بله این دروس به صورت مستقیم در نمرات کارنامه و معدل سال تحصیلی شما تاثیر گذار هستند و طبق آخرین تغییرات روز به روز تاثیر معدل در کنکور در حال افزایش است. پس حتما طی سال تحصیلی برای امتحانات این دروس خود را آماده کنید. برای این کار می‌توانید از برنامه ریزی درسی مخصوص سال تحصیلی خودتان استفاده کنید.

 

درس‌های دارای ضریب بالا در کنکور انسانی

دروس امتحانی مختلفی در کنکور انسانی نقش دارند که عبارت از زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی هستند. هر کدام از آنها دارای ضرایب مختلفی هستند. اگر از ضرایب دروس کنکور انسانی اطلاع داشته باشید می‌توانید با توجه به این موضوع در رشته دلخواه خود که زیر مجموعه رشته انسانی است قبول شوید. زبان و ادبیات فارسی با ضریب 8 بالاترین ضریب را در کنکور انسانی دارا است. پس از آن درس ریاضی با ضریب 6 در رتبه دوم قراردارد. از این رو باید به این دروس اهمیت خاصی در برنامه خود دهید.

 

جمع بندی

در این مطلب ضرایب دروس کنکور انسانی را به همراه اهمیت آنها بررسی کردیم. اگر هر سوالی در این زمینه دارید میتوانید در بخش کامنت های سایت سوال خود را مطرح کنید تا مشاوران ما به شما جواب دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }