آیدی نوین - شهریه و شرایط ثبت نام در مدارس علامه طباطبایی

شهریه و شرایط ثبت نام در مدارس علامه طباطبایی

شهریه و شرایط ثبت نام مدارس علامه طباطبایی

تو این مقاله میخوایم در مورد مدارس علامه طباطبایی که جزو مدارس غیر انتفاعی هستن صحبت کنیم. شهریه و شرایط ثبت نام تو این مدارس با مدارس غیر انتفاعی دیگه متفاوته و درخواست پذیرش هم بالاس.

  • شرایــط ثبـت نـام تو مدارس علامه طباطبایی به چه صورتــه؟
  • زمـان ثبــت نـام مدارس علامه طباطبایی؟
  • شهریــــه مدارس علامه طباطبایی چقــــــدره؟

تو این مقاله به تمام سوالات شما در رابطه با مدارس علامه طباطبایی پاسخ دادیم که پیشنهاد میکنم در ادامه مطالعه کنید. اما اگه میخواید بین مدارس سطح کشور انتخاب دقیق تری اونم تو زمان کنکور داشته باشید مقاله زیر رو بهتون پیشنهاد میکنیم.

بهترین مدارس سطح کشور

«راستی مشاوران رتبه برتر آیدی نوین میتونن بهت کمک کنن که علاوه بر قبولی تو مدارس علامه طباطبایی بتونی در کنارش خوب برای کنکورت درس بخونی و رتبه تک رقمی کسب کنی.»

مشاوران متخصص رتبه برتر آیدی نوین نه تنها تو انتخاب مدرسه بلکه تا رسیدنت به رتبه برتر همراهیت می کنن، کافیه فرم زیر رو پر کنی:

 دریافت مشاوره و برنامه ریزی از بهترین مشاوران آیدی نوین

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین، تو هم می تونی مثل خیلی ها رتبه برتر بشی. چون توی کنکور 98، 99 و 1400، بیش از 200 نفر با این برنامه رتبه برتر شدند.

معرفی مدارس علامه طباطبایی

مدارس علامه طباطبایی عضوی از مدارس غیر دولتی هستند. سال 1372 اولین مدرسه از این نوع در تهران تاسیس شد و در سال 1400، تعداد این مدرسه ها به 25 واحد رسیده است. این مدارس، در تمامی دوره های پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوره متوسطه دوم فعالیت دارند. به دلیل وجود سطح علمی بالا، تعداد قابل توجهی از قبولی دانشگاه های سراسری، المپیاد ها و جشنواره ها از آن دانش آموزان علامه طباطبایی می شود. در سال 1373، با مجوز حقوقی، «موسسه فرهنگی ادب و دانش» به عنوان صاحب امتیاز مدرسه علامه طباطبایی بنا نهاده شد. در سال 1391، آقای «حسن توفیق حق» از «ادب و دانش» خارج شد و پایه گذار «موسسه اندیشه مهر علامه طباطبایی» شد.

این دو موسسه تحت نظارت مستقیم «مجتمع فرهنگی آموزشی علامه طباطبایی» در زمینه های مختلف به تربیت و رشد دانش آموزان کمک می کنند.

مدارس موسسه آموزشی اندیشه مهر علامه طباطبایی

اندیشه مهر علامه طباطبایی، شامل 12 واحد آموزشی است که آقای حسن توفیق حق، رئیس هیئت مدیره و یاسر توفیق حق، مدیر عامل این مجموعه می باشد. تمامی مراحل ثبت نامی و پذیرش موسسه، به جزء مدارس دوره متوسطه دوم، به صورت اینترنتی و از طریق سایت “www.alame.ir” انجام می گیرد.

پیش دبستانی و ابتدایی (دخترانه و پسرانه)

ثبت نام دانش آموزان در این مدارس یا ازطریق سامانه و به صورت اینترنتی و یا به صورت حضوری و انجام مصاحبه صورت می پذیرد. در ثبت نام حضوری، اعلام نتایج از طریق تماس از طرف مدرسه به والدین اطلاع داده می شود.

دوره متوسطه اول (دخترانه و پسرانه)

با توجه به اینکه آزمون مدارس خاص در سال 1397 حذف شد؛ پذیرش مدارس دوره متوسطه علامه نیز بر اساس سوابق تحصیلی و مصاحبه ی حضوری انجام می شود. شرط لازم برای ثبت نام در این مدارس، این است که نمره دانش آموز در ترم دوم پایه پنجم و ششم، خیلی خوب و یا خوب باشد. نتایج پذیرفته شدگان از طریق خود مدرسه اطلاع رسانی می شود. دانش آموزان وارد سایت شده؛ با وارد کردن اطلاعات شخصی، کد را دریافت و بعد از پر کردن فرم ثبت نام؛ در زمان بندی مشخص شده در جلسه توجیهی شرکت کرده و ثبت نام خود را نهایی می کنند.

  • برای دانش آموزان متقاضی ثبت نام در پایه های هشتم و نهم، آزمون میان پایه برگزار می شود. شرط لازم برای ثبت نام آزمون میان پایه، داشتن حداقل معدل 19 در همان ترمی است که دانش آموز در حال تحصیل می باشد و هم چنین ترم سال گذشته. مباحث امتحانی آزمون؛ ریاضی، فارسی، زبان، عربی و علوم سال گذشته می باشد. در نهایت پس از آزمون، با انجام مصاحبه حضوری و جلسه توجیهی، می توان وارد این مدارس شد.

دوره متوسطه دوم (پسرانه)

برای ثبت نام در آزمون ورودی این مدارس باید از طریق سایت “mat.ir” اقدام کرد. مراحل ثبت نام این مدارس، همانند مدارس دانش و ادب انجام می شود.

مدارس موسسه آموزشی ادب و دانش

موسسه ادب و دانش، شامل 13 واحد آموزشی است. آقای سروش مستوفی رئیس هیت مدیره و محمدجعفر مستوفی مدیر عامل این مجموعه می باشند. تمامی مراحل ثبت نام، اینترنتی بوده و از طریق سایت “mat.ir” انجام می شود.

پیش دبستانی و دبستانی (پسرانه)

ثبت نام به صورت حضوری و یا از طریق سایت انجام می شود. دانش آموزان با مصاحبه حضوری وارد این مدارس می شوند.

دوره متوسطه اول (دخترانه)

مدارس این دوره آزمون ورودی ندارند و پذیرش براساس سوابق تحصیلی و نمره خیلی خوب در تمام دروس پایه پنجم می باشد. با وارد کردن اطلاعات شخصی و دریافت کد، فرم ثبت نامی خود را تکمیل و در زمان بندی مشخص شده برای جلسه توجیهی، در مدرسه حضور پیدا کنید.

  • برای پایه هفتم و هشتم، آزمون میان پایه برگزار می شود. دانش آموزان با داشتن حداقل معدل 19 در کارنامه ترم اول خود می توانند در آزمون این مدارس شرکت کنند و بعد مصاحبه حضوری، ثبت نام خود را نهایی کنند.

دوره متوسطه دوم (دخترانه و پسرانه)

ثبت نام دوره متوسطه دوم هر دو مجموعه همزمان باهم انجام می شود. دانش آموزان با وارد کردن اطلاعات شخصی، دریافت کد و تکمیل فرم ثبت نام در دی ماه؛ می توانند کارت ورود به جلسه را دریافت کنند. آزمون ورودی معمولا در اواسط اردیبهشت ماه برگزار می شود. بعد از قبولی در آزمون، باید مصاحبه حضوری انجام بدهید. در صورت موفقیت، می توانید در این مدارس ثبت نام خود را نهایی بکنید. شرط لازم برای ثبت نام، داشتن حداقل معدل 19 برای ترم دوم پایه هشتم و یا ترم اول پایه نهم است. در این آزمون، از دروس ریاضی و علوم (50 سوال) سوال مطرح می شود که مدت زمان پاسخگویی 80 دقیقه در نظر گرفته می شود. قسمت دوم سوالات شامل هوش و خلاقیت و درک ادبی (25 سوال) با مدت زمان پاسخگویی 45 دقیقه می باشد.

  • این مدارس برای میان پایه یازدهم و دوازدهم، آزمون ورودی برگزار می کنند که تمامی مراحل از طریق سایت mat.ir انجام می گیرد.

میزان شهریه مدارس علامه طباطبایی

هر سال، قبل از شروع سال تحصیلی، آموزش و پرورش میزان شهریه ی مدارس گوناگون را تعیین می کند. در سال 99، شهریه ی مدارس غیر انتفاعی به شرح زیر بود:
*هنوز میزان شهریه ی مدارس غیرانتفاعی برای سال 1400 مشخص نشده است.

مقطع تحصیلیحداقل شهریه/تومانحداکثر شهریه/تومان
ابتدایی2,650,0007,100,000
متوسطه اول3,200,0008,200,000
متوسطه دوم3,795,00010,150,000

در مجموعه علامه طباطبایی نیز به طور میانگین، میزان شهریه همین آمار و ارقام است. با این حال، نسبت به مناطق مختلف تهران و همچنین امکانات و برنامه های ارائه شده، میزان شهریه ها متفاوت می باشد.

جدول شرایط ثبت نام مدارس علامه طباطبایی

برای راحتی شما خوانندگان و دانش آموزان عزیر، شرایط ثبت نام این مدارس را در یک جدول، خدمت تان آماده کرده ایم.

 

 

شرایط ثبت نام مدارس علامه طباطبایی

عنوان موسسه/ دوره تحصیلی

دوره اول متوسطه

دوره دوم متوسطه

میان پایه تحصیلی

موسسه اندیشه مهر علامه طباطبایی

دارای مقیاس خوب، خیلی خوب یا معادل آن در کارنامه نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی یا کارنامه نوبت اول سال ششم ابتدایی

داشتن حداقل معدل 19 در کارنامه نوبت اول سال تحصیلی جاری و یا معدل 19 در خرداد 98

کسب قبولی در آزمون ورودی

پذیرش در مصاحبه حضوری

پذیرش در مصاحبه حضوری

موسسه فرهنگی ادب و دانش

کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی

داشتن حداقل معدل 19 در کارنامه پایانی پایه هشتم یا نیمسال اول پایه نهم

کسب حداقل معدل 19 در کارنامه نیمسال اول تحصیلی سال 98 – 99

شرکت در جلسه توجیهی

پذیرش در آزمون ورودی

کسب قبولی در آزمون ورودی

موفقیت در مصاحبه حضوری

توضیحات:

1-      پذیرش میان پایه تحصیلی در موسسه اندیشه مهر علامه طباطبایی تنها برای پایه های هشتم و نهم مدارس دخترانه و پسرانه می باشد.

2-      ثبت
نام میان پایه در موسسه فرهنگی ادب و دانش، برای دانش آموزان دختر در پایه
های هشتم، نهم، یازدهم، دوازدهم و برای دانش آموزان پسر تنها در پایه های
یازدهم و دوازدهم انجام می گیرد.

«راستی مشاوران رتبه برتر آیدی نوین میتونن بهت کمک کنن که علاوه بر قبولی تو مدارس علامه طباطبایی بتونی در کنارش خوب برای کنکورت درس بخونی و رتبه تک رقمی کسب کنی.»

مشاوران متخصص رتبه برتر آیدی نوین نه تنها تو انتخاب مدرسه بلکه تا رسیدنت به رتبه برتر همراهیت می کنن، کافیه فرم زیر رو پر کنی:

 دریافت مشاوره و برنامه ریزی از بهترین مشاوران آیدی نوین

با برنامه ریزی کنکور آیدی نوین، تو هم می تونی مثل خیلی ها رتبه برتر بشی. چون توی کنکور 98، 99 و 1400، بیش از 200 نفر با این برنامه رتبه برتر شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }