آیدی نوین - تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1400 – سایت ثبت نام تکمیل ظرفیت بهمن

تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1400 – سایت ثبت نام تکمیل ظرفیت بهمن

تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 99 - سایت ثبت نام تکمیل ظرفیت بهمن

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1400 با توجه به کدرشته محل ها چیست؟ زمان و نحوه ی ثبت نام برای تکمیل ظرفیت علمی کاربردی بهمن 1400 را می دانید؟ اگر در کنکور سراسری موفق به کسب رتبه نشده اید و یا از تحصیل به هر دلیلی بازمانده اید، با آیدی نوین همراه باشید.

جهت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1400 با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

چرا دانشگاه علمی کاربردی تکمیل ظرفیت انجام می دهد؟

هرساله تعدادی از داوطلبانی که در آزمون سراسری و یا پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی شرکت کرده اند، موفق به قبولی نمی شوند. دلیل آن این است که در زمان انتخاب رشته، حد نصاب علمی کدرشته محل های مورد نظر را کسب نمی کنند.

گروهی دیگر از داوطلبان پس از قبولی در رشته مورد نظر خود، در مهرماه از تحصیل در آن رشته منصرف می شوند.این امر می تواند به دلیل نداشتن علاقه به رشته قبولی و یا نداشتن توانایی و استعداد باشد.

در این میان دانش آموزانی نیز وجود دارند که دیپلم نگرفته، هوای رفتن به دانشگاه دارند! به دلیل پاس نکردن دروس در شهریورماه و شرایط دیگر، موفق به کسب اجازه برای ثبت نام و حضور در دانشگاه نمی شوند.

علاوه براین در دانشگاه های علمی کاربردی در هر ورودی مهرماه؛ تعدادی داوطلب با دلایل گوناگون، ثبت نام نهایی خود را انجام نمی دهند. لذا تعدادی از ظرفیت هر کدرشته محل خالی می ماند.

میخواید از آخرین اخبار دانشگاه علمی کاربردی اطلاع پیدا کنید؟

شمارتون رو تو کادر زیر وارد کنید تا اخبار مهم خیلی سریع براتون ارسال بشه

تکمیل ظرفیت علمی کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی

همیشه گفتند برای کسی که بخواهد کاری را انجام دهد، فرصت و راه حل وجود دارد. ممکن هست کارمند باشید. یا مدتی گرفتار بودید و از تحصیل دور شدید. خبر خوب اینه که دانشگاه علمی کاربردی، هوای شماها رو هم داره. داوطلبانی که به هر دلیل از تحصیل جا مانده اند، واقعا اگر علاقه داشته باشند؛ باید تو تکمیل ظرفیت علمی کاربردی1400 شرکت کنند.
به همین منظور هرساله علاوه بر پذیرش دانشجو برای ورودی مهرماه، یک تکمیل ظرفیت در بهمن ماه برای پرکردن ظرفیت کلاس ها انجام می شود.
تکمیل ظرفیت در دانشگاه های علمی کاربردی در هر دو مقطع کاردانی (فوق دیپلم) و کارشناسی ناپیوسته انجام می شود.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1400

  1. مدارک مورد نیاز برای داوطلبان مقطع کاردانی و مقطع کارشناسی:

الف) داوطلبان مقطع کاردانی باید مدرک دیپلم سه ساله نظام آموزشی جدید 3-3-6 و یا دیپلم و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی و یا دیپلم چهارساله نظام قدیم را داشته باشند.

ب) داوطلبان مقطع کارشناسی ناپیوسته، باید مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات خود را داشته باشند.

2. هر داوطلبی فقط می تواند یک کدرشته محل را از یک گروه آموزشی و یک واحد آموزشی انتخاب کند. در غیراین صورت، اگر در دو دانشگاه و یا دو رشته ثبت نام کند، اطلاعات او حذف شده و حق اعتراض به این موضوع را ندارد.

3. داوطلبان نظام نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند. (داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم، موقت و یا تحصیلی)

4. داوطلبانی که در تکمیل ظرفیت شرکت کردند، به عنوان پذیرفته مشروط تلقی شده تا مورد تایید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور قرار بگیرند.

5. داوطلبانی که در تکمیل ظرفیت شرکت می کنند، دقت داشته باشند که در صورت قبولی در این دوره، قبولی مهرماه آنان درصورت پذیرش لغو می شود.

زمان و نحوه ی ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1400

دفترچه ی راهنمای ثبت نام متقاضیان تکمیل ظرفیت دانشگاه های علمی کاربردی، در مقاطع کاردانی و کارشناسی، هرساله در آذرماه (از دوم الی سیزدهم) روی سایت سنجش آموزش کشور قرار می گرفت. زمان دقیق ثبت نام تکمیل ظرفیت بهمن 1400 هنوز اعلام نشده است. طبق رویه سال های گذشته پیش بینی می شود که در بازه 20 ام تا 29 ام انجام شود. امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا زمان ثبت نام دانشگاه ها در مقاطع مختلف ورودی مهرماه به تعویق افتاده بود و این احتمال برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی نیز وجود دارد.

سایت ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

سایت ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی از طریق آدرس سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی (sanjesh.org) در دسترس است.  داوطلبان در دو مرحله می توانند ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

ابتدا از طریق سایت ثبت نام تکمیل ظرفیت، هزینه ثبت نام به مبلغ 34 هزار تومان را پرداخت می کنید. در مرحله دوم با داشتن مدارک مورد نیاز، به واحد آموزش دانشگاه علمی کاربردی پذیرفته شده بصورت حضوری مراجعه می کنید.

مدارک مورد نیاز ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1400

  1. شش قطعه عکس 4*3 پرسنلی با زمینه سفید که اخیرا گرفته شده باشد.
  2. اصل و یک نسخه کپی از شناسنامه.
  3. اصل و یک نسخه کپی از کارت ملی.
  4. اصل و یا گواهینامه موقت مدرک تحصیلی و یک نسخه کپی از آن.
  5. مدرک مشخص کننده ی وضعیت نظام وظیفه آقایان (که نشان دهندی نداشتن منعی برای ثبت نام باشد.)
  6. تکمیل فرم تقاضا نامه.

میخواید از آخرین اخبار دانشگاه علمی کاربردی اطلاع پیدا کنید؟

شمارتون رو تو کادر زیر وارد کنید تا اخبار مهم خیلی سریع براتون ارسال بشه

جهت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1400 با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

سوالات متداول تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1400

ممکن است با خواندن مقاله، جواب تمام سوال های خود را نگرفته باشید. در اینجا چند سوال رایج درباره ی نحوه ی تکمیل ظرفیت علمی کاربردی را خدمت شما خوانندگان عزیز آیدی نوین پاسخ می دهیم.

آیا در دفترچه تکمیل ظرفیت، رشته های جدید ارائه می شود؟

پذیرش دانشجو برای ورودی بهمن ماه، ماهیت تکمیل ظرفیت برای رشته هایی که ظرفیت خالی داردند، را دارا می باشد. بنا بر این معمولا رشته های جدید ارائه نمی شود.

آیا برای پذیرش، فقط باید از طریق سایت ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی بهمن 1400 اقدام نمود؟

در سال های گذشته ثبت نام تکمیل ظرفیت به صورت حضوری انجام می شد. یعنی دانشجویان با مراجعه به واحد آموزشی دانشگاه پذیرفته شده، مراحل ثبت نام خود را انجام می دادند. امسال ویروس کرونا خیلی از معادلات را به هم ریخت. به احتمال زیاد ممکن است، کلیه مراحل ثبت نام در سال 1400 به صورت غیرحضوری انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }