آیدی نوین - نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی 1400 برای کنکور 1401 – مشاهده سوابق تحصیلی

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی 1400 برای کنکور 1401 – مشاهده سوابق تحصیلی

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی 99 برای کنکور 1400

دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور مقاطع دیپلم و پیش دانشگاهی 1400 برای ثبت نام کنکور 1401 همراه با راهنمای تصویری گام به گام مشاهده سوابق تحصیلی را در این مقاله برای شما داوطلبان و دانش آموزان عزیز آماده کرده ایم. با آیدی نوین همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور برای ثبت نام در آزمون سراسری 1401 با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی 1400 برای کنکور

در کنکور سراسری نمرات دروس، معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی به عنوان سوابق تحصیلی تاثیر دارد.

هر متقاضی باید نمرات خود را در سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها وارد کند. بنابراین دانش آموزان با مراجعه به سامانه و وارد کردن اطلاعات فردی خود، می توانند کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند. در زمان ثبت نام برای کنکور، باید کد سوابق تحصیلی را در فرم تقاضا نامه وارد کنند.

سایت دریافت این کد، آدرس اینترنتی “dipcode.medu.ir” می باشد که گاهی اوقات بین داوطلبان با عنوان سایت سنجش سوابق تحصیلی از آن یاد می شود.

کد سوابق تحصیلی کنکور 1401، شامل دانش آموزان با مدرک دیپلم نظام قدیم، دیپلم و پیش دانشگاهی سالی واحدی و دیپلم نظام جدید آموزشی 3-3-6 می باشد.

اگر معدل دانش آموز بتواند تراز فرد را بهتر کند، تاثیر مثبت گذاشته؛ در غیر اینصورت در تراز کنکور تاثیرمنفی نداشته و خنثی است.

تاثیر سوابق تحصیلی در هر سه دوره نظام آموزشی برای آزمون 1401

1- دیپلمی که بعد از سال 84 در رشته های نظری گرفته شود، 25 درصد تاثیر مثبت دارد.

2- پیش دانشگاهی که از سال 91 به بعد گرفته شود؛ هم در رشته نظری و هم فنی و حرفه ای 5 درصد تاثیر مثبت می گذارد.

3- دیپلم نظام جدید، 30 درصد تاثیر مثبت دارد.

4- شایان ذکر است دانش آموزان فارغ التحصیل از خارج کشور و یا کسانی که دروس خود را تطبیق داده اند؛ شامل سوابق تحصیلی نمی شوند. در ضمن دانش آموزانی که تغییر رشته می دهند نیز، شامل سوابق تحصیلی نمی شوند.

5- کد سوابق تحصیلی مخصوص دانش آموزانی است که در یکی از رشته های نظری علوم تجربی، ریاضی و علوم و ادبیات انسانی مشغول به تحصیل بوده و برای دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش، کد سوابق تحصیلی وجود ندارد. البته دانش آموزان فنی حرفه ای که در سال های 99 و 1400 فارغ التحصیل شده اند؛ برای شرکت در کنکور سراسری باید کد سوابق تحصلیی دریافت کنند.

  • سازمان سنجش هرساله مهلت مجددی را برای ویرایش اطلاعات و نمرات در سایت “dipcode.medu.ir” در نظر می گیرد. دانش آموزان در صورت رویت هرگونه مشکلی می توانند به آموزش و پرورش منطقه تحصیلی خود مراجعه کنند.

مراحل دریافت و مشاهده کد سوابق تحصیلی 1400

1- جستجوی آدرس “dipcode.medu.ir” در مرورگر

ورود به سایت دیپ کد

2- انتخاب عبارت “برای مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی اینجا را کلیک کنید” که در پایین صفحه قرار دارد.

مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی

3- کد دانش آموزی و کد منطقه و کد مقطع تحصیلی را وارد کرده و در نهایت نمرات و معدل و اطلاعات فردی دانش اموز نشان داده می شود.

3-1 دانش آموزانی که هم دیپلم و هم پیش دانشگاهی دارند؛ باید برای هر کدام به صورت جداگانه کد سوابق تحصیلی را دریافت کنند.

3-2 کد دانش آموزی: شامل تمام اطلاعات شخصی دانش آموز در سازمان آموزش و پرورش می باشد. برای دسترسی هرچه راحت تر آموزش و پرورش این کد به کار می رود. این کد همیشه در بالای کارنامه دانش آموزان ثبت می شود که شامل یک عدد 9 یا 10 رقمی است.

3-3 کد منطقه: مشخص کننده منطقه محل دریافت مدرک تحصیلی می باشد. کد منطقه دیپلم، یعنی کد محل تحصیل دانش آموز در «2 سالِ اولِ دوره متوسطه دوم» و کد منطقه پیش دانشگاهی یعنی کد «محل تحصیل سال آخر» که برای پیدا کردن آن از طریق سازمان سنجش نیز می توانید استفاده کنید.

3-4 کد مقطع تحصیلی: هر رشته تحصیلی، برای دسترسی سریع در سازمان سنجش و سایر سازمان ها با یک کد 2 رقمی تعریف می شود که به آن کد مقطع تحصیلی می گویند. برای دریافت آن می توانید از طریق سایت سنجش، اقدام کنید.

ورود اطلاعات فردی و مشاهده نمرات و معدل در دیپ کد

جهت دریافت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد نحوه دریافت و مشاهده کد سوابق تحصیلی برای ثبت نام در کنکور سراسری 1401 با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }