آیدی نوین - تحلیل کارنامه کنکور سراسری 1403

تحلیل کارنامه کنکور سراسری 1403

تحلیل کارنامه کنکور سراسری

پس از دریافت کارنامه قبولی کنکور سراسری با بخش‌های مختلفی روبه رو می‌شوید که متوجه شدن آنها نیاز به تحلیل کارنامه کنکور دارد. در ادامه تصمیم داریم به شما کارنامه خوانی و تحلیل بخش‌های مختلف کارنامه کنکور سراسری را آموزش دهیم.

 

کارنامه قبولی کنکور

بعد از این که داوطلبان انتخاب رشته خود را برای دانشگاه اقدام انجام می‌دهند و در آزمون نیز شرکت می‌کنند باید منتظر دریافت نتیجه‌های کنکور باشند. به این صورت نسبت به قبولی و یا عدم قبولی خود در کنکور اطلاع می‌یابند. داوطلبانی که انتخاب رشته خود را به درستی انجام داده‌اند برای اطلاع یافتن از نتیجه‌های کنکور باید وارد سایت سازمان سنجش شود.

 

مشاهده کارنامه کنکور

برای دریافت کارنامه کنکور 1403 وارد سایت sanjesh.org می‌شوید و در منویی که در سمت راست در این سایت قرار دارد بر روی گزینه سراسری و آزاد و هر نوع دانشگاهی که انتخاب کردید، کلیک کنند سپس از بخش نتایج به مشاهده کارنامه خود دسترسی خواهید داشت. این کارنامه شامل اطلاعات زیادی می‌باشد.

تحلیل کارنامه کنکور و توضیحات قسمت های مختلف کارنامه و آشنایی با آن

در این کارنامه محل رشته پذیرفته شده و همین‌طور و دوره قبولی داوطلبان نیز مشخص شده است. عنوان رشته قبولی نیز در یک ستون دیگر نشان داده می‌شود. در صورتی که فرد در هیچ رشته‌ای نمره قبولی را به دست نیاورده باشد علامت (-) در تمامی ستون‌ها نشان داده می‌شود.

 

کارنامه سبز کنکور

برای تحلیل کارنامه کنکور باید از افرادی که در این زمینه تبحر دارند کمک بگیرید. پس از بررسی توضیحات کارنامه کنکور می‌توانید نسبت به رتبه و تمامی اطلاعاتی که در آن وجود دارند آگاهی پیدا کنید. کارنامه سبز کنکور را می‌توانید پس از انتخاب رشته خود و از طریق وارد شدن به سایت سازمان سنجش به دست آورید. می‌توانید از این کارنامه پرینت بگیرید و بهترین مشاوران کنکور مراجعه کنید تا این افراد به تحلیل این کارنامه برای شما عزیزان اقدام کنند. کارنامه سبز کنکور نشان دهنده تمامی اطلاعات لازم در رابطه با داوطلبان است.

مطلب پیشنهادی: کارنامه سبز چیست؟ 

 

ستون‌های موجود در کارنامه سبز کنکور

کارنامه سبز کنکور از چند ستون اصلی تشکیل می‌شود که به شرح زیر هستند:

  • ستون اول: ترتیب علاقه‌مندی‌های داوطلب در انتخاب رشته
  • ستون دوم: کد رشته امتحانی داوطلب با توجه به دفترچه انتخاب رشته کنکور
  • ستون سوم: رتبه کنکور داوطلب
  • ستون چهارم: آخرین رتبه قبولی داوطلب
  • ستون پنجم: نتیجه آزمون کنکور

ستون های کارنامه سبز کنکور

همان‌طور که متوجه شدید ستون‌های مختلفی در کارنامه وجود دارند که هر کدام از آنها نشان دهنده بخشی از اطلاعات مربوط به داوطلب‌هایی هستند که در آزمون کنکور شرکت کرده‌اند.

دوره‌های روزانه و شبانه

دوره‌های روزانه و شبانه در آزمون کنکور جایگاه ویژه‌ای دارند. زمانی که شما به تحلیل کارنامه کنکور اقدام می‌کنید از این طریق متوجه خواهید شد که در کدام دوره‌های آزمون قبول شده‌اید. قطعاً دوره‌های روزانه نسبت به شبانه بسیار پرطرفدارتر هستند و جایگاه خاصی در بین دانشجوها دارند. اما دوره‌های شبانه هم در حد خود بسیار عالی هستند و هر دوی این دوره‌ها در دانشگاه سراسری برگزار می‌شوند و مدرک هد دوی این دوره‌ها نیز مربوط به همین دانشگاه‌های سراسری و دولتی است. با توجه به توضیحات کارنامه کنکور می‌توانید به این موضوع نیز پی ببرید.

جمع بندی

توجه داشته باشید که اگر از تحلیلگرها برای بررسی توضیحات کارنامه کنکور خود استفاده کنید خیلی راحت‌تر می‌توانید به اطلاعات لازم در این باره دست پیدا کنید. لازم به ذکر است که مشاور کنکور می‌تواند به خوبی به تحلیل تمام قسمت‌ها و اصطلاحات موجود در کارنامه شما اقدام کنند. این موضوع سبب می‌شود که بتوانید به این افراد اعتماد داشته باشید. تحلیل کارنامه کنکور یک روند ضروری برای شما عزیزان محسوب می‌شود تا به دقت و به طور کاملاً اصولی بتوانید به مندرجات این کارنامه واقف شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }