آیدی نوین - شروع از دی برای کنکور

شروع از دی برای کنکور

شروع از دی برای کنکور 1402

شروع کنکور از دی برای کسایی که میخوان از صفر شروع به مطالعه کنن قطعا کار سخت و دشواریه، اما خبر خوش اینه که با رعایت راهکار هایی که توی این مقاله برات گردآوری کردیم در ابتدا میتونی با موفقیت امتحاناتت رو تموم کنی و همینطور توی کنکور رتبه بشی! در این مقاله ما با استفاده از تجربیات دکتر حسن کیانی از مشاوران آیدی نوین قراره نحوه برنامه ریزی کنکور برای شروع از دی ماه رو به شما آموزش بدیم.

 

برنامه ریزی شروع از دی برای کنکور

در ابتدا امیدواریم که تا اینجا به خوبی تونسته باشی پیش بری اما اگه هم تا الان هیچی نخوندی نگران نباش چون ما این مقاله رو برای تو آماده کردیم. تویی که تا الان هیچی نخوندی تا بهت بگیم که راهکارهای شروع از دی برای کنکور چیه و بهت ثابت کنیم میتونی موفق بشی و به تک تک اهدافت برسی و سال دیگه این موقع دانشگاه باشی و توی همون رشته‌ای که با جون و دل دوسش داری تحصیل کنی. البته اگه زمانی که داری این مقاله رو میخونی نصف بیشتر دی تموم شده بهتره بعد از خوندن این مقاله نیم نگاهی به مقاله شروع از بهمن برای کنکور داشته باشی چون توی اون مقاله هم نکات مهمی برای موفقیت در کنکور 1402 با شروع مطالعه از بهمن رو بهت گفتیم.

دریافت مشاوره از رتبه برتر های کنکور آیدی نوین

برای شروع پر قدرت از دی ماه، میتونی با پر کردن فرم زیر به صورت یک جلسه کاملا رایگان با یکی از رتبه برتر های کنکور سال های گذشته ارتباط برقرار کنی تا بهت کمک کنه خیلی سفت و سخت و پر قدرت به سمت کنکور حرکت کنی.

رسیدن به قله ها و موفقیت در هر بحثی، اتفاقی و راحت نیست!

مهم ترین اصل برای شروع از دی

کنکور مثل یه مسابقه اس که هرچه قدر بیشتر تلاش کنی مقام بالاتریو توی اون کسب میکنی، البته به این نکته توجه داشته باش که موفقیت توی کنکور الزاما حبس کردن خودت توی اتاق و روزی 12 ساعت درس خوندن نیست. برای موفقیت در کنکور باید مقوله کیفیت و کمیت مطالعه رو با هم داشته باشی. همیشه به یاد داشته باش که کیفیت مطالعت مهم تر از زمان مطالعت هست. به طور ساده داشتن یک برنامه ریزی کنکور باعث میشه که شما حتی اگه مدت کمی زمان برای مطالعه دارید، از همون مدت کم بیشترین استفاده رو داشته باشید و کیفیت یادگیری بالاتری نسب به مطالعه بدون برنامه داشته باشید!

 

نکته شروع کنکور از دی!

میشه از دی ماه برای کنکور شروع کرد و رتبه برتر شد؟

برای جواب دادن به این سوال ابتدا بخشی از صحبت خود دکتر حسن کیانی رو در زمانی که ایشون هم برای کنکور آماده می‌شدند رو باهم بخونیم:

” خود من با اینکه از شهریور شروع کرده بودم ولی میتونم بگم تا دی ماه بدون برنامه و کاملا بی نظم پیش میرفتم، جوری که تقریبا دو ماه طول کشید تا یه فصل فیزیک رو بخونم(باتعجب) و عملا مثل این بود که تا دی ماه هیچ کار خاصی نکرده بودم. اما از دی ماه خیلی جدی برای کنکور شروع کردم و با اینکه دوتا کنکور داشتم (تجربی و زبان تخصصی) تونستم توی هردوتاش موفق بشم، یکی دیگه از دوستام هم کل پاییز رو بدون حتی یک کلمه درس خوندن گذروند و از دی ماه عالی شروع کرد و الآن دانشجوی دانشگاه صنعتی شریفه. “

کنکور آنچنان که بقیه ازش یه غول ساختن، سخت نیست! فقط کافیه مسیر درست مخصوص خودت رو طراحی کنی و بهش عمل کنی. اون موقع‌ست که وقتی میبینی هرشب طبق برنامه میتونی گزارش کار بنویسی از مباحثی که خوندی و مرور کردی، حس رضایت از خودت رو به دست میاری و با انگیزه بیشتری برای کنکور مطالعه می‌کنی. در ابتدا شاید فکر کنید تایم کمی تا نوبت دوم کنکور 1402 مونده ولی در اشتباهید. شروع از دی برای کنکور به 2 دلیل می‌تونه تاثیرگذار تر از باقی مواقع باشه:

  1. از دی ماه تا کنکور تیر حدود 6 ماه فاصله است. هرکسی که از دی شروع کنه و روزی یک درصد هم توی کنکور بتونه پیشرفت کنه 6 ماه بعد که میشه 180 روز، 180درصد پیشرفت کرده و این فوق العاده اس!
  2. در دی ماه به دلیل اینکه دانش آموزان برای امتحانات نوبت اول آماده میشن و ساعت مطالعاتی خودشون رو بالا میبرن، آمادگی بیشتری برای نگهداری و افزایش ساعت مطالعاتی مطالب کنکور دارن.

خب حالا که متوجه شدی که میشه از دی برای کنکور آماده شد و در کنکور رتبه خوبی کسب کرد، قراره در ادامه نحوه برنامه ریزی از دی برای کنکور و انواع اون رو بهتون معرفی میکنیم.

 

نحوه مطالعه در دی ماه ، چطور همزمان برای امتحانات و کنکور آماده بشم؟

در ابتدای شروع هر کاری سختی وجود داره. جسم ساکن اصطکاک زیادی داره و نیروی زیادی برای به حرکت در آوردنش نیازه ولی وقتی حرکت کنه دیگه نیاز به اون حجم از انرژی نیست. پس اینو بدون شاید در ابتدا برات سخت باشه ولی بعد از مدتی برات یه عادت خوب و تبدیل به یه کار ساده میشه. میتونی انگیزه ی مطالعه رو هم با انجام دادن کارایی که حالتو خوب میکنن به خودت هدیه بدی. خب دیگه بریم سراغ آموزش برنامه ریزی شروع کنکور از دی:

از ذهن خودت شروع کن

اولین کاری که باید بکنید خالی کردن ذهنتون از افکار منفیه، به قول دکتر کیانی “نمیشه توی زمین حاصلخیز ذهنت سیب زمینی بکاری و انتظار برداشت موز داشته باشی”. به جای فکر کردن به سختی های درس خوندن برو سراغش، در کمال ناباوری میبینی که زمانی که با افکار مثبت سمت درس خوندن بری خیلی راحت تر درس هارو درک میکنی و متوجه میشی.

 

برنامه ریزی و انواع آن

برنامه ریزی ها به سه دسته (زمانی، حجمی، حجمی-زمانی) دسته بندی میشن. برای اینکه شما بتونید با شروع ازدی برای کنکور به مشکل نخورید بهتره که هر یک از این برنامه ریزی هارو بشناسید.

 

1.برنامه ریزی زمانی

برنامه ریزی زمانی همونطور که از اسمش پیداست تمرکز ویژه ای روی زمان در برنامه ریزی شما داره، این نوع به این صورته که شما فقط زمان مطالعه دروس رو مشخص میکنید و خبری از حجم درسی که قراره مطالعه کنید نیست، این برنامه ریزی به نوعی منسوخ شده و عده کمی ازش استفاده میکنن. دلیل اصلی منسوخ شدنش هم اینه که با مشخص نبودن حجم دروس روند پیشرفت شما مشخص نیست.

2.برنامه ریزی حجمی

برنامه ریزی حجمی برخلاف برنامه ریزی زمانی بر حجم دروس تمرکز داره و خبری از زمان در این نوع برنامه ریزی نیست. این نوع برنامه ریزی که به برنامه ریزی راهبردی آزمون هم معروفه، یه جای کارش میلنگه اونم اینکه زمان مطالعه درس ها مشخص نیست و شما نمیتونید به درستی با توجه به توانایی های خودتون روند پیشرفت خوبی داشته باشید.

3.برنامه ریزی حجمی زمانی

بهترین نوع برنامه ریزی برنامه ریزی حجمی زمانیه، زیرا تلفیقی از از دوتا برنامه ریزی بالاعه، این نوع برنامه ریزی با برنامه ریزی زمانی و حجمی که انجام میده، به طور کامل زمان مطالعه و حجم مطالبی که باید مطالعه کنید رو مشخص میکنه و روند پیشرفتتون رو از دی تا رسیدن روز کنکور به کامل و شفاف مشخص میکنه و شما میدونید در نهایت به چه حدی از آمادگی می‌رسید.

 

در شروع از دی ماه برای کنکور روی کدوم پایه تمرکز کنیم؟

همه دانش آموزان رشته های نظری، حتما باید از دی ماه (چون زمان امتحاناتشون هست) از نیمسال اول دوازدهم شروع کنن، برای اینکه در مرحله اول بتونن نمره های خوبی در امتحانات نیم سال اولشون بگیرن و در مرحله دوم یک جمع بندی خوبی روی نیم سال اولشون داشته باشن. حالا اگه از طریق مدرسه یا به صورت تنهایی خوندن، دی ماه رو با همین بگذرون و بعد که تموم شد برو سراغ پایه و بر اساس هردرس رویه پیش روتو مشخص کن.

چه مباحثی از درس ها رو باید بخونیم؟

  • ریاضی مباحث مهم رو از هردوسال بخون (مثلا مثلثات دهم و یازدهم رو تموم کن بعدش برو سراغ یه مبحث دیگه).
  • زیست رو برو سراغ دهم.
  • فیزیک یازدهم آسونتره میتونی پرونده اونو ببندی ولی به توانایی خودتم بستگی داره و هیچ اشکالی هم نداره اگه بری سراغ دهم.
  • شیمی هم برو سراغ دهم.

 

منابع شروع از دی

ازین جهت که شما قصد دارید درس خوندن رو به صورت جدی شروع کنید لازمه اش اینه که بدونید از چه منابع کمک درسی باید استفاده کنید. اگه منابع لازم شروع از دی برای کنکور رو داری بهتره بعد از اتمام این مقاله به سرعت با توجه به مطالب ذکر شده شروع به درس خوندن کنی. اما اگه منابعتو تهیه نکردی و واسه انتخابشون سردرگمی، ما توی آیدی نوین در کنار رتبه برتر های کنکور سال های گذشته کمکت میکنیم تا بهترین منابع کمک درسی رشته خودت رو بشناسی و به راحتی بتونی تهیه اشون کنی.

دریافت مشاوره از رتبه برتر های کنکور آیدی نوین

اگه نمیدونی از الان چه منابعی رو باید تهیه کنی فرم زیر رو پر کن تا با دکتر کیانی و سایر مشاوران رتبه برتر آیدی نوین به صورت یک جلسه کاملا رایگان ارتباط برقرار کنی.

رسیدن به قله ها و موفقیت در هر بحثی، اتفاقی و راحت نیست!

 

برنامه ریزی کنکور از دی ماه

خب بریم سراغ گام به گام برنامه ریزی کنکور از دی ماه 1402. گام های برنامه ریزی کنکور از دی ماه به ترتیب زیر هستن:

  1. اولین قدم در شروع از دی برای کنکور، خوندن عالی دروس نیمسال اول دوازدهمه.
  2. بعد از اون تا عید پرونده پایه ها بسته میشه و فقط مرورش میمونه.
  3. از عید تا اردیبهشت هم باید نیمسال دوم دوازدهم رفت.
  4. بعدش مسیرمون به دو راه تقسیم میشه:
    1. یکی واسه کسایی که دوازدهمن و امتحان نهایی دارن، این دسته باید تا قبل از امتحانا قسمتی از مرورها رو انجام داده باشن و توی بازه امتحانات تمرکز اصلیشون رو خود امتحانا باشه. بعدشم مجددا مرور تا کنکور.
    2. راه بعدی واسه کساییه که پشت کنکورین و امتحانی ندارن. این دسته از دانش آموزان از اردیبهشت به بعد کامل وقت دارن برای جمع بندی و مرور مطالب تا روز کنکور.

 

باید روزی چند ساعت درس بخونیم؟

کَمیت میتونه بر اساس توانایی های ذهنی خود دانش آموز متفاوت باشه. یادت نره کَمیت و کیفیت هیچکدوم به تنهایی نمیتونه باعث بشه موفق تو در کنکور بشه و دوتاش باید در کنار هم رعایت کنی و هیچوقت کیفیت رو فدای کمیت نکنی. نمیشه یه عدد رو برای همه بطور قطعی گفت. مهم نیست با چند ساعت شروع کنی، مهم اینه عالی پیش بری و جا نزنی و با گذشت زمان ساعت مطالعت رو هم بیاری بالا. اما به صورت عمومی پیشنهاد ما در حالت عادی اگه اصلا تا حالا تجربه مطالعه هدفمند رو نداشتید با روزی 4 ساعت هست و کم کم این عدد به روزی 8 الی 10 ساعت افزایش پیدا میکنه.

 

توی دی ماه چند درصد از کنکور رو میتونم ببندم؟

اگه جا نزنی و خوب پیش بیای، حداقل بین 25 تا 30 درصد کنکور رو میتونی توی همین دی ماه میبندی، اگه سرعت مطالعه و یادگیریت خوب باشه حتی میتونی ازین درصد هم بیشتر بخونی چون توی تایم امتحانات و درگیر مطالعه هستی.

 

شروع از دی ماه برای پشت کنکوری ها

اگه تا الان هیچی نخوندی، بدون که دی ماه رو باید با برنامه خیلی دقیق پیش بری چون زمان محدوده و عملا اگه دانش آموز از درس فاصله گرفته باشه باید دوباره تمام مباحث رو مرور کنه. از دیدگاهی دی ماه میتونه زمان خیلی مناسبی باشه اگه با برنامه ریزی اختصاصی (باتوجه به توانایی ها و ساعت مطالعاتی که داری) خودت پیش بری، چون زمان کافی برای مرور و جمع بندی دروس داری اما باید طوری اینکار رو انجام بدی که حداقال چندین بار به روش صحیح دروس رو مرور کنی و تست بزنی!

پلن رپیدیو دقیق همون چیزیه که یه دانش آموز نیاز داره برای مرور و جمع بندی دروس خودش! رپیدیو اولین سامانه مرور و جمع بندی کنکور توی ایرانه. خوبی این سامانه اینه که درس های دانش آموز رو براش با فلش کارت مرور میکنه و تا مطمئن نشه که دانش آموز حداقال 6 بار صحیح مرور مبحث رو انجام نداده اون مبحث رو بهش نشون میده به همراه فیلم آموزش و تست زنی سریع مربوط به همون مبحث! دیگه چی از این بهتر؟

برای تهیه سامانه رپیدیو به سایت خود سامانه پیدیو مراجعه کنید و ثبت نام کنید یا سوالات خودتون رو از پشتیبان های رپیدیو بپرسید.

 

 

اولویت درس ها برای شروع از دی

اگه سرعتت توی دروس محاسباتی پایینه، بهترین زمان واسه رشدته، با تمرین میتونی مباحثی که به مشکل خوردی رو یاد بگیری و بهش مسلط بشی. اگه توی دروس حفظی کندی، بهتره بیخیالشون نشی چون بعدا میتونن بهت ضربه بزنن. یک دانش آموز با شرایط نرمال (که کندخوانی زیادی نداره و سرعتش توی دروس محاسباتی هم خیلی کم نیست) در شروع از دی برای کنکور باید سه چهارم از زمانش رو به دروس مهارتی و یک چهارم باقیمونده رو به دروس حفظی اختصاص بده.

اگه دانش آموزی با معیارهایی که توی جمله قبلی گفتم نیستی، میتونی بر اساس شرایط خودت این نسبت بین دروس رو تغییر بدی. اگه قصد دارید از دی ماه شروع کنید برای دریافت برنامه ریزی حرفه ای و قبولی تضمینی در کنکور کافیه فرم زیر رو پر کنید و با دکتر کیانی و سایر مشاوران رتبه برتر آیدی نوین در ارتباط باشید:

دریافت مشاوره از رتبه برتر های کنکور آیدی نوین

برای ارتباط با یکی از مشاور های رتبه برتر موسسه آیدی نوین به صورت یک جلسه کاملا رایگان فقط کافیه فرم زیر رو پر کنی

رسیدن به قله ها و موفقیت در هر بحثی، اتفاقی و راحت نیست!

 

اهمیت شرکت در آزمون برای شروع از دی

آزمون ها کمک خیلی زیادی به تثبیت اطلاعات در ذهن شما میکنه ولی اگه شما در حال حاضر محصل پایه دوازدهم هستید اصلا بهتون پیشنهاد نمیکنیم که تا قبل از عید داخل آزمون ها شرکت کنید مخصوصا اگه قصد دارید از صفر شروع کنید. اما اگه پشت کنکوری هستید و تایم خالی داریم آزمون ها کمک خیلی زیادی بهتون میکنه، ممکنه در ابتدا یکی دوتا آزمون رو خراب کنید. ولی فراموش نکنید که صرفا چند آزمون اول فقط برای آشنایی با نوع سوالات و حل تست هاست. حالا اگه براتون سواله که چه آزمونی خوبه، بهتون پیشنهاد میکنیم که یه سر به مقاله ای که در اون صفر تا صد آزمون ها رو واست بررسی کردیم بزنی تا به طور کل به مسئله آزمون ها مسلط بشی.

مقاله پیشنهادی: بهترین آزمون آزمایشی کنکور

 

حذف مباحث

شاید سوال خیلی ها این باشه که منی که صفر صفرم و هیچی نخوندم و تازه میخوام از دی برای کنکور شروع کنم، لازمه که مباحثی رو حذف کنم؟ اگه آره، کدوم مباحث؟

در جواب این سوال باید خدمتتون عرض کنیم: بستگی به سرعت مطالعه و یادگیریت داره، در ادامه تمام شرایط رو براتون شرح میدیم.

سرعت پایین:

اگه سرعت خیلی پایینی در مطالعه و یادگیری دارید (به عنوان مثال اگه هر فصل زیست رو  ده روز طول میکشه با 60 تا تست ازش بزنید) یا به دلیلی نمیتونید ساعت مطالعتون رو تا آخر بهمن ماه تا 5 ساعت افزایش بدید، باید

سرعت متوسط و بالا:

اگه سرعت متوسطی داشته باشید و با روزی 5 ساعت شروع کنید و تا آخر بهمن ماه بتونید ساعت مطالعتون رو به 8 ساعت در شبانه روز برسونید، نیازی به حذف هیچ درسی رو ندارید.

مباحثی که سرعت پایین ها باید حذف کنن

بچه هایی که سرعت پایینی دارن میتونن درسایی رو حذف کنن که هم واسشون سخت ترن و هم توی کنکور سوال زیادی ندارن، مثلا توی ریاضی اشتباه محضه اگه قصد داشته باشی مثلثات یا تابع رو حذف کنی، درسته که ممکنه مثلثات واست سخت باشه ولی برو تعداد سوالاتش توی کنکور و تاثیرش توی یادگیری بقیه مباحث رو نگاه کن تا متوجه اهمیتش بشی. مثلا توی همین ریاضی میتونی قید هندسه رو بزنی (البته اگه ریاضی و بخصوص هندسه واست سخته، در غیر اینصورت نیاز به حذف کردنش نیست)

در کل اگه برای شروع از دی برای کنکور مجبور باشید مباحثی رو حذف کنید، بهتره اول متوجه بشید که تو چه درسی ضعیف هستید و بعد از اون باید میزان اهمیت و سوالاتش رو داخل کنکور چک کنید تا در نهایت بتونید تصمیم بگیرید کدوم درس رو بهتره حذف کنید.

 

روش مطالعه برای رشته ریاضی

بچه های رشته ریاضی برای مطالعه درسشون باید نکاتی رو رعایت کنند تا برای شروع از دی برای کنکورشون به مشکل نخورن، این نکات هر چند ساده و کوتاه تاثیر خیلی مهمی در روند پیشرفتتتون میزاره، پس بهتره با دقت به این نکات توجه کنید.

شیمی

برای شروع مطالعه درس شیمی در ابتدا بهتره از مفاهیم پایه مانند جدول تناوبی عناصر کلاس دهم شروع کرد. در ادامه بهتره سراغ مباحث نیم سال اول کلاس دوازدهم به همراه پیش نیاز هایش برید.

فیزیک

چون درس فیزیک به جز یه سری مباحث که بهم مرتبط هستند به صورت کلی مباحث اون ممفک هست، میتونن از هر مبحثی که یکم بیشتر نسبت به بقیه بهش علاقه دارن شروع به مطالعه کنند.

ریاضی

دانش آموزان رشته ریاضی برای شروع مطالعه درس ریاضی از دی بهتره در ابتدا پیش نیاز هاشون رو بشناسن، به عنوان مثال مباحثی مثل معادله و نامعادله یا عبارت های گویا و عبارت های جبری پیش نیاز کل ریاضیات دیفرانسیلی هست که برای درک این موضوع حتما باید به این دو مبحث رو به خوبی یاد گرفت واگرنه در مفهوم و درک بقیه مباحث در ادامه روند کار به مشکل خواهیم خورد.

 

روش مطالعه برای رشته تجربی

دانش آموزان رشته تجربی که قصد دارن از دی برای کنکور آماده بشن، چون رقابت توی رشتشون به شدت بالاست باید یک سری نکته رو مانند بچه های رشته ریاضی بدونن و رعایتش کنن تا بتونن توی این 6 ماه به نتیجه خوبی در کنکور برسن.

زیست

در ابتدا بهتره همون نیم سال اول دوازدهم رو ادامه بدن و در کنار اون میتونن زیست دهم رو شروع بکنن  چون هم سبک تره هم مباحث جذاب تری داره.

شیمی

دانش آموزان رشته تجربی برای درس شیمی باید مانند بچه های رشته ریاضی عمل کنند. برای شروع مطالعه درس شیمی در ابتدا بهتره از مفاهیم پایه مانند جدول تناوبی عناصر کلاس دهم شروع کنند. در ادامه بهتره سراغ مباحث نیم سال اول کلاس دوازدهم به همراه پیش نیاز هایش برند.

فیزیک

بچه های رشته تجربی برای درس فیزیک هم کافیه که مانند بچه های رشته ریاضی مطالعه کنند، چون درس فیزیک به جز یه سری مباحث که بهم مرتبط هستند به صورت کلی مباحث اون ممفک هست، میتونن از هر مبحثی که یکم بیشتر نسبت به بقیه بهش علاقه دارن شروع به مطالعه کنند.

ریاضی

برای مبحث ریاضی هم دقیقا مانند بجه های ریاضی کافیه از پیش نیاز ها شروع کنید با این تفاوت که بجه های رشته تجربی درس ریاضیشون سبک تره وکارشون برای شروع مطالعه این درس راحت تره.

 

روش مطالعه برای رشته انسانی

دانش آموزای انسانی چون بیشتر درس هاشون به صورت حفظی و کوتاهه بهتره برای شروع از دروس پایه  و همینطور درس هایی که ضریب بیشتری توی کنکور دارن شروع کنند، برای بچه های انسانی بر خلاف دانش آموزان رشته های تجربی و انسانی زیاد نمیشه به صورت کلی روش مطالعه گفت و باید به صورت تخصصی برای هر کدوم برنامه ریزی کرد و روش مطالعه رو داد.

اگه میخواید از دی ماه شروع کنید برای دریافت برنامه ریزی حرفه ای و قبولی تضمینی در کنکور کافیه فرم زیر رو پر کنید و با دکتر کیانی و سایر مشاوران رتبه برتر آیدی نوین در ارتباط باشید:

دریافت مشاوره از رتبه برتر های کنکور آیدی نوین

اگه نگران کنکور امسالتون هستید و واقعا قصد دارید تا برای آیندتون تلاش کنید فقط کافیه فرم زیر رو پر کنید تا یک جلسه به صورت کاملا رایگان با یکی از مشاورین رتبه برتر آیدی نوین در ارتباط باشید و از چم و خم این راه و راه حلش مطلع بشید.

رسیدن به قله ها و موفقیت در هر بحثی، اتفاقی و راحت نیست!

 

سخن پایانی

مسیر پیش روت ساده نیست، اگه قرار بود سختی نباشه، همه موفق میشدن! در شروع از دی تا روز کنکور 180 روز وقت داری، ازش جوری استفاده کن که سال دیگه بعد از اومدن نتایج، حسرت دقیقه به دقیقه ی الانو نخوری که چرا بیشتر تلاش نکردی، نزار لیوانت خالی بمونه،  درک کن که با دستای تو جیب نمیشه از نردبون موفقیت بالا رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }