آیدی نوین - بیمه سربازی 1400؛ شرایط و نحوه تبدیل به سابقه تامین اجتماعی

بیمه سربازی 1400؛ شرایط و نحوه تبدیل به سابقه تامین اجتماعی

بیمه سربازی - شرایط و نحوه تبدیل به سابقه تامین اجتماعی

بیمه سربازی 1400؛ شرایط و نحوه تبدیل به سابقه تامین اجتماعی به همراه قیمت خرید بیمه خدمت و راهنمای مشاهده سوابق بیمه سربازی به صورت آنلاین را در این مقاله برای شما آماده کرده ایم.

با آیدی نوین همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد بیمه سربازی تامین اجتماعی با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

تبدیل بیمه خدمت سربازی به سنوات بیمه تامین اجتماعی (1400)

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد بعد از دوران خدمت سربازی پیش می آید این است که آیا امکان تبدیل بیمه خدمت سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی خود را دارند یا خیر؟

جواب این سوال بدون شک مثبت است. با در نظر گرفتن چند شرط به راحتی این کار قابل انجام است. خرید دو سال بیمه خدمت سربازی و اضافه شدن آن به سوابق بیمه تامین اجتماعی به معنای بازنشستگی زودتر خواهد بود.

از آنجایی که اضافه شدن این 2 سال بیمه سربازی به سابقه بیمه تامین اجتماعی پس از اتمام دوران سربازی، برای افرادی که در سازمان ها یا شرکت های خصوصی و دولتی مشغول به کار هستند اهمیت زیادی دارد، در ادامه به شرایط، نحوه خرید و اضافه کردن بیمه سربازی به سابقه بیمه تامین اجتماعی می پردازیم.

میخواید از آخرین اخبار سربازی اطلاع پیدا کنید؟

شمارتون رو تو کادر زیر وارد کنید تا اخبار مهم خیلی سریع براتون ارسال بشه

شرایط خرید بیمه خدمت سربازی

همان طور که در بالا گفته شد، این دوسال برای کارمندان تحت بیمه تامین اجتماعی بخاطرتسریع در بازنشستگی اهمیت زیادی دارد؛ اما لازم است به این نکته اشاره کنیم که برای خرید بیمه سربازی در ابتدا باید افراد 2 شرطی که برای انجام این کار تعیین شده را دارا باشند:

  • اولین شرط برای خرید بیمه سربازی برای افرادی که قصد انجام این کار را دارند، علاوه بر داشتن شرایط دیگر خدمت سربازی، سابقه پرداخت 2 سال بیمه است.
  • اما در شرط دوم ذکر شده است که فرد متقاضی خرید بیمه خدمت سربازی در هنگام اقدام به خرید بیمه دوران خدمت خود، باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد.

درصورت دارا بودن این دو شرط، متضاضی شرایط و اجازه خرید بیمه خدمت سربازی و اضافه کردن آن به سنوات بیمه تامین اجتماعی خود را خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز و نحوه اقدام به خرید بیمه سربازی

چنان چه شرایط خرید بیمه خدمت سربازی را دارا هستید، می توانید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز زیر، به شعب بیمه تامین اجتماعی برای تبدیل سابقه بیمه خدمت خود مراجعه کنید:

  • کارت پایان خدمت
  • اصل کپی شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی

پس از مراجعه به شعب تامین اجتماعی، فرم احتساب سوابق مدت خدمت تان را دریافت  و تکمیل کنید.

اگر دارای حضور داوطلبانه در جبهه هستید، حتما فرم جداگانه ای برای آن دریافت و آن را کامل کنید. در صورتی که دفترچه پایان خدمت خود را گم کرده اید و یا در اختیار ندارید، این امکان را دارید که اصل گواهی انجام خدمت سربازی که دارای تاریخ آغاز و پایان دوره خدمت بوده و از سوی مراجع ذی صلاح صادر شده است را ارائه نمایید.

نحوه محاسبه و مبلغ خرید بیمه خدمت سربازی

برای اینکه افراد بیمه خدمت سربازی را به سابقه بیمه تامین اجتماعی تبدیل کنند، ابتدا بیمه دوران خدمت سربازی باید توسط سازمان تامین اجتماعی تایید گردد و سپس بعد از آن مبلغی برای تایید این دو سال بیمه توسط تامین اجتماعی مقرر می گردد که متقاضی باید برای پرداخت آن اقدام کند.

نکته قابل توجه که می بایست در نظر گرفته شود این است که میزان این مبلغ با توجه به زمان پایان خدمت سربازی و درخواست خرید بیمه دوران خدمت سربازی متغییر می باشد.

همان طور که در بالا بیان شد، مقدار هزینه قابل پرداخت برای خرید بیمه دوران خدمت با توجه به زمان اتمام دوره خدمت نظام وظیفه و درخواست داوطلب تعیین می شود.

فرمول محاسبه مبلغ خرید بیمه سربازی در کادر زیر ذکر شده است:

میزان حق بیمه متعلقه = (نرخ) 30% * مدت زمان خدمت * میانگین حقوق دو سال آخر کاری داوطلب

توجه داشته باشید که 7 درصد از مبلغ به دست آمده از فرمول بالا باید به وسیله فرد متقاضی پرداخت شود و پرداخت ما بقی این مبلغ یعنی 23 درصد باقی مانده بر عهده دولت خواهد بود.

  • پرداخت حق بیمه خدمت سربازی هم به صورت نقدی و هم به شکل قسطی امکان پذیر است. توجه داشته باشید که تعداد حداکثر اقساط پرداختی برابر با 12 ماه است.

  • مهلت پرداخت مبلغ مورد نظر برای افرادی که به صورت نقدی اقدام به خرید بیمه سربازی خود کنند، حداکثر تا پایان ماه بعد از زمان محاسبه آن می باشد.

  • متقاضیانی که قصد پرداخت قسطی مبلغ خرید بیمه خدمت سربازی را دارند باید در زمان تعیین شده این مبلغ را پرداخت کنند.

در صورتی که مبلغ تعیین شده در زمان مقرر به صورت نقدی یا اقساطی پرداخت نشود و یا در زمان هایی غیر از تاریخ های تعیین شده پرداخت شود، مورد محاسبه مجدد قرار خواهد گرفت.

مشاهده سوابق بیمه سربازی در سایت تامین اجتماعی

برای مشاهده سوابق بیمه خدمت سربازی شما باید به «وبسایت سوابق بیمه شوندگان» به نشانی account.tamin.ir مراجعه کرده و مراحل زیر را انجام دهید:

  • در مرحله اول باید در وبسایت tamin.ir ثبت نام کنید و حساب کاربری خود را ایجاد کنید (اگر قبلا در سامانه اسم نویسی کرده اید، نیازی به نام نویسی مجدد نیست و با وارد نمودن کد ملی به عنوان نام کاربری و گذرواژه می توانید وارد حساب کاربری خود شوید).
  • بر روی گزینه «ثبت نام» در صفحه اصلی کلیک نمایید.
  • سپس در فرم کد ملی، اپراتور و شماره موبایل خود را وارد کنید.
  • بعد از وارد کردن کامل و صحیح اطلاعات در مرحله قبل کد شناسه ای به منظور احراز هویت برای شماره موبایل شما ارسال می شود.
  • و در آخرکد شناسه ارسالی را در کادر مورد نظر وارد کنید.

اگر مراحل بالا را به درستی انجام دهید حساب کاربری شما ایجاد و به تمام سوابق  بیمه خدمت سربازی خود دسترسی پیدا می کنید.

جهت دریافت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد تبدیل بیمه سربازی به تامین اجتماعی با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

سوالات متداول

نرخ پرداخت بیمه سربازی 1400 به چه میزان می باشد؟

نرخ پرداخت بیمه برابر با 30 درصد است که 23 درصد آن بر عهده دولت و 7 درصد آن را بیمه شده پرداخت می نماید.

چگونه می توانیم سوابق بیمه سربازی را مشاهده نماییم؟

برای مشاهده سوابق بیمه سربازی می بایست به صورت اینترنتی از طریق سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان به نشانی account.tamin.ir اقدام نمود.

برای خرید بیمه سربازی می بایست چند سال بیمه پرداخت کرد؟

برای خرید بیمه سربازی می بایست فرد متقاضی پیش یا بعد از آغاز دوره خدمت نظام وظیفه خود، حداقل دو سال بیمه پرداخت کرده باشد.

سقف دریافت بیمه سربازی چقدر است؟

سقف دریافت بیمه خدمت سربازی 30 ماه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }