آیدی نوین - بودجه بندی عربی کنکور انسانی 1402 + مباحث پرتست و مهم!

بودجه بندی عربی کنکور انسانی 1402 + مباحث پرتست و مهم!

بودجه بندی عربی کنکور انسانی

با توجه به نتایج کنکور سال های گذشته، حقیقتی که آشکاره اینه که خیلی از داوطلبین کنکور توی درس عربی، درصد های پایین و حتی بیشتر منفی داشتن! این نشون‌دهنده اینه که این درس جزو درس های سخت کنکوره که خیلی ها توی اون مشکل دارن. آگاهی از بودجه بندی عربی کنکور انسانی 1402 مسئله بسیار مهمیه که همیشه توی جلسات مشاوره کنکور به داوطلبینی که قصد دارن رتبه خوبی کسب کنن گفته میشه. ازین رو برای اینکه در کنکور امسال جزو اون دسته از آدم هایی که این درس رو منفی میزنن نباشی، لازمه که توی برنامه ریزی کنکور خودت با بودجه بندی و میزان اهمیت هر قسمت از این درس آشنا بشی و به خوبی بتونی از اصول برنامه پیروی کنی.

دریافت مشاوره و برنامه اختصاصی کنکور از رتبه برتر ها

فرم زیر رو پر کن و برنامه اختصاصی خودت رو خیلی زود دریافت کن و در کنار اون با گرفتن جواب سوالات از رتبه برتر ها، از همین الان پر قدرت به سمت رتبه برتر شدن قدم بردار:

برنامه ریزی تخصصی و مشاوره بهت کمک میکنه با روش درست و اصولی برای کنکور آماده بشی و درصد موفقیت خودت رو بیشتر کنی!

 

اهمیت بودجه بندی عربی کنکور انسانی 1402

تا سال 1401 درس عربی یکی از درس‌های مشترک بین تمام گروه‌های آزمایشی در دفترچه عمومی بود؛ بنابراین داوطلبان در هر رشته‌ای، باید حداقل میزانِ کمی آمادگی برای جواب دادن به تستای این درس داشتن. اما با توجه به تغییرات کنکور 1402 و حذف شدن دروس عمومی از کنکور سراسری در سال 1402، تنها گروه آزمایشی که قراره با این درس دست‌وپنجه نرم کنه، رشته انسانیه. دانش آموزان رشته انسانی مجبورن عربی رو کمی تخصصی‌تر از سایرین توی برنامه ریزی کنکور انسانی خودشون جا بدن، چون رشته‌های دانشگاهی و درنهایت مشاغل مرتبط با این گروه آموزشی، رابطه مستقیمی با درک و یادگیری زبان عربی دارن.

بودجه بندی عربی کنکور انسانی تا سال 1401

چهارمین درس دفترچه تخصصی گروه انسانی شامل تست‌های عربی تخصصی انسانی هست و از سؤال 166 الی 185 به این درس اختصاص داره. دانش آموزان برای هر سؤال 60 ثانیه زمان دارن. البته همه میدونن که با جواب دادن به تست‌های راحت‌تر در مدت زمان کمتر، میتونن وقت بیشتری رو به سؤالات سخت هر درس اختصاص بدن؛ اما باید بدونی برای 20 سؤال عربی درمجموع 20 دقیقه زمان داری. اینکه چند ثانیه برای هر سؤال صرف کنی به تسلط و آمادگی قبلی تو مربوط میشه. پس سعی کن در دوران تحصیل با توجه به بودجه بندی ها بهترین برنامه رو برای درس خوندن در پیش بگیری و با تمرین و تکرار مهارت‌های تست زنیت رو افزایش بدی.

ما سعی کردیم در جدول زیر به‌طور خلاصه بودجه بندی عربی کنکور انسانی رو بیان کنیم چون گاهی یک عکس چند برابر یک مطلب بازدهی داره.

 

بودجه بندی درس عربی کنکور انسانی

 

منبعی که برای این درس باید مطالعه کنی کتاب‌های درسی پایه دهم، یازدهم و دوازدهمه و در کنارش لازمه از کتاب‌های کمک‌درسی و کتاب تست بهره ببری تا بهترین نتیجه رو کسب کنی. سایت آیدی نوین با معرفی بهترین منابع این امکان رو برات فراهم کرده تا بهترین کتاب‌ها رو بشناسی، پس سعی کن این فرصت رو به‌راحتی از دست ندی!

 

بودجه بندی عربی کنکور انسانی به تفکیک مباحث

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که تعداد دانش‌آموزانی که درس عربی رو منفی میزنن کم نیست. چون حدود 75 درصد تست‌های کنکور رو مباحث سخت و پر چالش تشکیل میدن؛ و از اونجایی که عربی جز درس‌های مورد علاقه بچه‌ها نیست، به‌ندرت افرادی حاضر میشن که زمان زیادی رو به مطالعه اون اختصاص بدن.

  • ترجمه: همونطور که در جدول بالا هم مشاهده کردی بخش ترجمه اولین و مهم‌ترین قسمت تست‌های عربی تخصصی رو تشکیل میده. حدود 40 درصد سؤالات این درس رو میشه با افزایش دایره واژگان و تسلط بر ترجمه پاسخ داد.
  • تحلیل صرفی: 15 درصد از بودجه بندی عربی به تحلیل صرفی اختصاص داره. حتی ضعیف‌ترین دانش آموزان رشته انسانی هم میتونن با کمی مطالعه و تمرین از عهده این قسمت بر بیان و امتیازش رو کسب کنن.
  • ضبط حرکات: حداقل یک سؤال از مبحث ضبط حرکات در کنکور هر دوره مشاهده‌شده. جواب دادن به این یک تست میتونه بهت کمک کنه 5 درصد از بقیه داوطلبا پیشی بگیری. پس سعی کن این مبحث ساده رو به این راحتی از دست ندی.
  • قواعد: بخش قواعد سخت‌ترین قسمت درس عربی رو تشکیل میده و بعد از بخش ترجمه بیشترین تعداد تست رو داره. خیلی از دانش‌آموزان در قواعد عربی مشکل دارن و نمیتونن درکش کنن. چون تسلط بر هر زبانی با کاربرد روزمره اون ممکن میشه و خب ما از این زبان به‌ندرت در زندگی استفاده می‌کنیم. پس منطقیه که یادگیریش برای دانش‌آموزان ما سخت باشه. درواقع این 35 درصد از تست‌های عربی تخصصی گروه انسانی رو فقط کسانی میتونن پاسخ بدن که در دوران تحصیل و مطالعه کنکور، به‌اندازه کافی زمان و انرژی صرف کرده باشن.
  • مفهوم: یک سؤال 5 درصدی هم از مفاهیم مطرح میشه که با کمی تمرکز و حفظ اعتمادبه‌نفس میشه به دست آورد.

 

ضریب عربی برای کنکور انسانی

تا اینجا بررسی کردیم که بر اساس بودجه بندی عربی برای کنکور انسانی، میشه فهمید درصد بالایی از سوالات این درس از مباحث سخت مطرح میشن. تا سال 1401 که ضریب درس‌ها برای هر زیرگروه فرق می‌کرد، فقط داوطلبانی که تمایل به قبولی در رشته‌های زیرگروه یک رو داشتن تلاش می‌کردند تا عربی تخصصی انسانی رو با درصد بالا بزنن. چون برای زیرگروه 2 تا 5، این درس با ضریب 1 چندان چشمگیر نبود که کسی رو ترغیب کنه تا تن به مطالعه مباحث سخت عربی بده. اما باید بگم متأسفانه یا خوشبختانه سازمان سنجش اعلام کرده از کنکور 1402 ضریب تمام دروس برای زیرگروه‌ها حذف شده؛ بنابراین درس عربی تخصصی با ضریب 5 برای گروه انسانی در نظر گرفته میشه. یعنی این درس در کنار سختی که داره قراره در آزمون سراسری ارزشی برابر با فلسفه و منطق، تاریخ و جغرافیا و علوم اجتماعی داشته باشه.

ضریب درس عربی قبل از تغییرات

طبیعیه که در این حالت دچار سردرگمی و استرس بشی اما خب باید بتونی برای هر مسئله‌ای یه راه‌حل خوب و کاربردی پیدا کنی. باید یادت باشه این فقط تو نیستی که با این چالش مواجه شدی چون روزانه دانش‌آموزان زیادی به راهنمایی اساتید آیدی نوین نیاز پیدا می‌کنن و با استفاده از نکاتی که توسط مشاورین ما بهشون گفته میشه بر مشکلاتشون غلبه میکنن. پس مطمئناً کمک گرفتن از کسانی که تجربه همکاری با افرادی مثل خودت رو دارن باعث درک بهتر تو میشه و خیلی راحت به این سوالی که چگونه باید به درس خوندن عادت کنیم؟ میرسی. بنابراین برنامه‌ای که توسط مشاورین ما برات تهیه میشه متناسب با توانمندی و روحیات فردیت خواهد بود.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله که با توجه از تجربیات بهترین مشاوران کنکور انسانی جمع آوری شده بود، قصد داشتیم تا بهترین روش آشنایی با بودجه بندی درس عربی کنکور انسانی رو بهت آموزش بدیم. داشتن یک برنامه ریزی اختصاصی و مشاوره از رتبه برتر های کنکور انسانی بهت کمک میکنه تا در کنار عربی بقیه دروس اختصاصی کنکوریت رو با درصد های بالا توی کنکور بزنی و با رتبه برتر شدنت هر رشته و دانشگاهی که دلت خواست بتونی بری. همین الان عزمت رو جزم کن و یک گام محکم به سمت آیندت بردار و فرم زیر رو پر کن! میدونستی که همیشه بهترینارو برات آرزو میکنیم دیگه؟! ما همیشه اینو بهت میگیم…

 

دریافت مشاوره و برنامه اختصاصی کنکور از رتبه برتر ها

فرم زیر رو پر کن و برنامه اختصاصی خودت رو خیلی زود دریافت کن و در کنار اون با گرفتن جواب سوالات از رتبه برتر ها، از همین الان پر قدرت به سمت رتبه برتر شدن قدم بردار:

برنامه ریزی تخصصی و مشاوره بهت کمک میکنه با روش درست و اصولی برای کنکور آماده بشی و درصد موفقیت خودت رو بیشتر کنی!

 

سوالات متداول

1. بودجه بندی عربی کنکور انسانی چگونه است؟

به صورت کلی توجه به بررسی‌های انجام شده 75 درصد بودجه بندی درس عربی رو قواعد و ترجمه به خوشون اختصاص دادن. در این مقاله تمام جزئیات بودجه بندی عربی کنکور انسانی رو توضیح دادیم.

2. ضریب درس عربی برای کنکور 1402 انسانی چند است؟

ضریب این درس در سال‌های گذشته برای زیرگروه اول، چهار و برای مابقی زیرگروه‌ها یک بود اما امسال با توجه به تغییرات انجام شده ضریب این درس برای همه زیر‌گروه‌های رشته انسانی به 5 تغییر کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }