آیدی نوین - کارنامه نهایی کنکور

کارنامه نهایی کنکور

کارنامه نهایی کنکور

کارنامه نهایی کنکور نتایج قبولی انتخاب رشته داوطلبان را نشان می‌دهد. کارنامه سبز شامل کدهایی هست که هرکدام مفهوم و معنای خاصی دارد به همین دلیل داوطلبانی که کارنامه نهایی خود را دریافت کردند ممکن است در تحلیل آن دچار مشکل شوند.

ما در ادامه این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا تحلیل کارنامه نهایی خود را انجام دهید و بتوانید به خوبی آن را برسی کنید. اگر برای انتخاب رشته کنکور سردرگم هستید، فرم زیر را پر کنید تا مشاوران رتبه برتر کنکور آیدی نوین با راهنمایی لازم در این زمینه به شما کمک کنند.

فرم دریافت مشاوره انتخاب رشته از رتبه برترها

اگر شما هم برای انتخاب رشته خود سردرگم هستید و به تمام قوانین تسلط کافی ندارید بهتر است با پر کردن فرم زیر این مراحل را به مشاوران رتبه برتر با خیال راحت بسپارید.

با برنامه ریزی و مشاوره کنکور آیدی نوین در کنکور 98، 99، 1400 و 1401 بیش از 500 داوطلب رتبه زیر 1000 شدند! لیست کامل رتبه برترهای آیدی نوین

 

کارنامه نهایی کنکور چیست؟

اگر داوطلبان طبق کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته شده باشند براساس علاقه و دانش کافی در مورد هر رشته فرم انتخاب رشته موجود در سایت را تکمیل می‌کنند و  سازمان سنجش تک به تک رشته‌هایی که داوطلب انتخاب کرده را طبق رتبه آنها بررسی می‌کند و وضعیت آن‌ها را از لحاظ قبولی یا عدم قبولی در کارنامه سبز یا کارنامه نهایی کنکور منتشر می‌کند.

انتخاب رشته اصولی همیشه یکی از راه‌های جبران رتبه بد در کنکور تا حد قابل توجهی برای قبولی در رشته مورد نظر داوطلبان بوده. انتخاب رشته تخصصی آیدی نوین زیر نظر مشاوران رتبه برتر کنکور به شما کمک می‌کند بهترین نتیجه را از کنکور و انتخاب رشته داشته باشید.

بعد از آن که نتایج انتخاب رشته در کارنامه سبز در سایت سازمان سنجش منتشر شد داوطلبان به دو گروه تقسیم می‌شوند:

گروه اول: داوطلبانی که در هیچ کدام از رشته‌های که انتخاب کردند قبول نشدند (که به اصطلاح به آنها داوطلبان مردودی می‌گویند): در این صورت تنها راه حل برای این دسته از داوطلبان این است که در دانشگاه آزاد یا دانشگاه‌های بدون کنکور شرکت کنند و یا می‌توانند خود را برای کنکور سال بعد آماده کنند.

گروه دوم: داوطلبانی که در نتایج انتخاب رشته قبول شدند: به همین خاطر کارنامه نهایی کنکور برای آنها کاربردی دارد و می‌توانند در رشته دانشگاه‌هایی که قبولی را کسب کردند مراحل ثبت نام را انجام ولی اگر تمایل به تحصیل در آن رشته ها ندارند یا کد رشته را اشتباه وارد کرده باشند در این صورت به کمک کارنامه نهایی خود می‌توانند رشته یا دانشگاه مورد نظر خود را تغییر دهند.

تحلیل کارنامه سبز

کارنامه سبز از ترکیب چند سطر و ستون و کد تشکیل شده است که شامل ستون‌های کد رشته انتخابی، رتبه داوطلب، آخرین رتبه قبولی و نتیجه می‌باشد که در ادامه تک به تک ستون‌ها را بررسی و تحلیل خواهیم کرد:

تحلیل ستون‌ها در کارنامه نهایی کنکور

کد رشته انتخابی

داوطلبان در فرم انتخاب رشته می‌تواند 150 رشته انتخاب کند و رشته‌هایی که انتخاب می‌کند باید با کد مخصوص به خود آن رشته مشخص کند و در آخر در کارنامه نهایی کنکور رشته‌هایی که به آن علاقه دارید از طریق همان کدها به ترتیب اولویت در این ستون قرار می‌گیرد.

رتبه داوطلب

نشان دهنده رتبه داوطلب در رشته مورد نظر است.

ستون آخر به معنای آخرین نفری است که در این رشته قبول شده است و عدد رتبه قبولی داوطلب در رشته مورد نظر به این صورت است که از رتبه نفر آخری که قبول شده کمتر است.

نتیجه

در این ستون علامت *  به معنای مفهوم قبولی و پذیرفته شدن در آن رشته هست و در کنار سطرهایی که این علامت قرارداده شده به معنای این است که در آن رشته انتخابی قبول شده اید.

تحلیل کدها در کارنامه نهایی کنکور

عدد 1

به معنای این است که داوطلب در رشته ای را که انتخاب کرده از نظر شرایط جنسیت (زن یا مرد) نمی‌تواند تحصیل کند و پس حتما بهتر است که در هنگام انتخاب رشته به این قوانین توجه کنید.

عدد 2

به این معنا هست که باید در دانشگاه رشته مورد نظر باید برای مصاحبه مراجعه کند.

عدد 3

رتبه داوطلب به گونه ای است که علاوه بر رشته ای که قبول شده می‌تواند در سهیمه‌های دیگر کنکور هم پذیرش شوند و این عدد بیشتر برای داوطلبانی که از سهمیه‌های کارمندی، بهیاری و پرستاری استفاده کرده‌اند قابل کاربرد است.

عدد 4

داوطلب در رشته‌های انتخابی دانشگاه‌های پردیس فرهنگیان و تربیت دبیر دانشگاه شهید رجایی باید توسط سازمان سنجش بررسی شود.

عدد 5

داوطلب در رشته‌های انتخابی دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باید به مدت 2 ماه در مصاحبه و آزمون‌های استخدامی شرکت کند.

عدد 7

داوطلب به دلیل شرایط مختلف شامل سن، معدل یا غیبت موفق نشده امتیاز مصاحبه تخصصی را دریافت کند.

تفسیر کارنامه سبز دانشگاه فرهنگیان

کدهای 5 و 7 در کارنامه نهایی کنکور مربوط به رشته‌های دانشگاه فرهنگیان است.

شرایط قبولی و پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به این صورت است که در مرحله اول باید در کنکور سراسری رتبه مورد نظر این دانشگاه را بدست بیاورید و در کارنامه نهایی شما در مقابل ستون کدرشته‌هایی که مربوط به این رشته انتخاب کردید کد 5 یا 7 درج می‌شود.

و در مرحله دوم، اگر کد آن رشته در کارنامه نهایی شما ثبت شده باشد باید در مصاحبه‌های دانشگاه فرهنگیان شرکت کنید.

حال اگر در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان قبول نشدید در کارنامه نهایی شما:

کد 5 ثبت شده باشد به این معناست که در مصاحبه عمومی ( شامل سوالات دینی مانند نماز و احکام) دانشگاه فرهنگیان قبول نشدید که حق اعتراض دارید.

کد 7 ثبت شده باشد به این معناست که در مصاحبه تخصصی (مانند شرایط سنی، معدل) دانشگاه قبول نشدید در این صورت نمی‌توانید اعتراض کنید.

عدد 9

این عدد مخصوص رشته‌های مربوط به دانشگاه‌های شاهد، علوم پزشکی ارتش، غیرانتفاعی امام رضا، غیرانتفاعی رفاه، دانشگاه صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، کاردانی فوریت‌های پزشکی، تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه، موسیقی نظامی، مدیریت بیمه اکو، دانشگاه علوم قضایی می‌باشد و بیانگر این است که وضعیت عمومی و تحصیلی داوطلب باید بررسی شود.

دریافت کارنامه سبز (کارنامه نهایی کنکور)

کارنامه نهایی کنکور را چگونه دریافت کنیم؟

داوطلبان کنکور برای دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید و با انتخاب گزینه کارنامه نهایی کنکور سراسری، وارد صفحه اطلاعات داوطلبان می‌شوید که با وارد کردن مشخصات خود وارد صفحه کاربری خودتان می‌شوید.

در این مرحله به دو صورت می‌توان وارد پنل کاربری خودتان بشوید:

1-وارد کردن اطلاعاتی شامل شماره پرونده، شماره شناسنامه

2-وارد کردن شماره شناسنامه، شماره داوطلبی

زمان دریافت کارنامه نهایی کنکور

زمان دریافت کارنامه نهایی کنکور تاریخ مشخصی ندارد و باید توسط سازمان سنجش اعلام شود ولی معمولا هفته اول مهر ماه و یک هفته بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری کارنامه نهایی کنکور سراسری یا کارنامه سبز یا محرمانه در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

همان طور که در بالا اشاره کردیم سازمان سنجش در هفته اول مهر ماه برای داوطلبانی که در انتخاب رشته قبول شدند کارنامه نهایی کنکور را در سایت قرار می‌دهد.

و داوطلبان با تحلیل کارنامه سبز رشته‌هایی که در آن قبول شدند را مشاهده می‌کنند و در نهایت نسبت به ثبت نام دانشگاه مورد نظر اقدام می‌کنند.

ولی با وجود اینکه کارنامه سبز نوع قبولی در رشته ها را نشان می‌دهد اما تحصیل در آن دانشگاه مورد نظر را ضمانت نمی‌کند در نتیجه باید به مسائلی از قبیل میزان ظرفیت در آن دانشگاه هم توجه داشته باشیم.

سوالات متداول

  1. برای دریافت کارنامه سبز  باید چه اطلاعاتی داشته باشیم؟
    شماره پرونده – شماره شناسنامه – شماره داوطلبی
  2. کارنامه سبز باید چه زمانی دریافت کنیم؟
    معمولا هفته اول مهر ماه در سایت سازمان سنجش قرار میگیرد
  3. کارنامه سبز برای مردودشدگان کنکور کاربرد دارد؟
    کارنامه نهایی یا کارنامه سبز فقط مخصوص داطلبان قبولی می‌باشد و داوطلبان مردودشده کارنامه سبز دو راه دارند یا باید در دانشگاه‌های بدون کنکور شرکت کنند یا مجدد می‌توانند در کنکور سال آینده شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }