آیدی نوین - پزشکی بدون کنکور – شرایط تحصیل پزشکی در خارج بدون آزمون

پزشکی بدون کنکور – شرایط تحصیل پزشکی در خارج بدون آزمون

شرایط ثبت نام پزشکی بدون کنکور تحصیل پزشکی در خارج بدون آزمون

پزشکی بدون کنکور در سال 1400 به چه صورت است؟ آیا از آزمون لیسانس به پزشکی چیزی می دانید یا شرایط تحصیل پزشکی در خارج بدون آزمون؟

در این مقاله قرار است راجع به راه های میانبر برای خواندن پزشکی آن هم بدون آزمون در دانشگاه های علوم پزشکی، پردیس های خودگردان و خارج از کشور صحبت کنیم. با آیدی نوین همراه باشید.

جهت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد تحصیل پزشکی بدون کنکور سال 1400 با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

پزشکی بدون کنکور 1400

اکثر دانش آموزان به امید قبولی در رشته های تاپ پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دوره متوسطه دوم رشته تجربی رو انتخاب می کنند. بیشتر این دانش آموزان در ابتدای کار اطلاعی از سختی این رشته و داشتن پلن بلند مدت برای درس خواندن در دوره متوسطه دوم رو ندارن و در سال دوازدهم با کلی استرس و با حجم زیادی از دروس مواجه میشن که خیلیا جا می زنن و دنبال آرزوهای دوران انتخاب رشته تجربی شون دیگه نمیرن.

اگر می خواین به صورت تصویری راجع به محتوای مقاله «پزشکی بدون کنکور» اطلاعات کسب کنید، ویدیوی پایین رو حتما با دقت ببینید.

رشته های تاپ پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی به خاطر اینکه هم از نظر درآمدی و هم از نظر جایگاه اجتماعی چندین ساله که مورد پسند همه افراد شده، حتی دانشجویانی که بعد از کلی درس خوندن در مقاطع لیسانس، ارشد و حتی دکتری به دنبال این هستن که تغییر رشته بدن و مجددا کنکور شرکت کنن و این امر باعث میشه که قبولی در این رشته ها به خاطر زیاد شدن داوطلبان سخت و حس رقابت همیشه مورد توجه همگان باشه.

میخواید از آخرین اخبار رشته های بدون آزمون اطلاع پیدا کنید؟

شمارتون رو تو کادر زیر وارد کنید تا اخبار مهم خیلی سریع براتون ارسال بشه

آیا این امکان وجود دارد که بدون کنکور هم وارد رشته های پزشکی شویم؟

خیلی وقتها با قاطعیت جواب میدن که خیر امکان پذیر نیست و حتما پس از گذراندن آزمون کنکور سراسری و کسب رتبه و تراز مورد نیاز برای قبولی در این رشته ها، می توان وارد دانشگاه و تحصیل در رشته های پزشکی شد.

اما با این همه داوطلب و سخت شدن آزمون کنکور سراسری و ظرفیت پایین رشته های پزشکی، باید بیخیال رسیدن به این رشته ها بشیم؟

با وجود پذیرش 85% رشته ها به روش بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، آیا امکان قبولی در رشته های تاپ پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بدون کنکور نیز وجود دارد؟ آیا مدرکی که بعد از پایان دوره تحصیل می گیرن، اعتبار داره؟

  • در ایران نیز می توان بدون کنکور وارد رشته های پزشکی شد؟
  • شرایط قبولی در رشته های پزشکی بدون کنکور چیه؟

در ادامه این مقاله کامل به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چه راه هایی برای قبولی در رشته های پزشکی وجود دارد. این مقاله رو به صورت کامل بخونین. در انتهای مطلب نیز پاسخ به همه این سوالات داده شده.

آیا امکان قبولی پزشکی بدون کنکور دانشگاه های آزاد علوم پزشکی یا پردیس خودگردان وجود دارد؟

دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد و پردیس خودگردان از دانشجویان قبول شده در رشته پزشکی شهریه دریافت می کنن؛ اما تاکنون هیچ کدوم از این دانشگاه ها بدون کنکور برای رشته پزشکی متقاضی نداشتن و تماما ظرفیت این دانشگاه ها بر اساس رتبه کسب شده شما از طریق کنکور سراسری پر می شود.  پس لازمست برای قبولی در رشته پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی معتبر سراسری، آزاد و پردیس خودگردان، از ابتدای انتخاب رشته خود به صورت کاملا برنامه ریزی شده اقدام به درس خوندن کنید.

کلا بدون کنکور نمیشه وارد رشته پزشکی شد؟ با این همه داوطلب و رقابت سنگین چه کاری باید کرد؟ یعنی بی خیال بشیم بدون کنکور وارد شدن به رشته پزشکی رو؟

2 راه گریز برای رسیدن به پزشکی بدون کنکور

خوشبختانه در حال حاضر 2 تا راه گریز برای رسیدن به پزشکی بدون کنکور هست که اولین روش؛ «ثبت نام و شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی» و دومی؛ «تحصیل رشته پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور» است.

قبولی در رشته پزشکی با آزمون لیسانس به پزشکی

همان طور که قبلا گفته شد، برای ورود به رشته پزشکی باید آزمون سراسری شرکت کنید و با کسب رتبه مجاز، وارد یکی از دانشگاه های علوم پزشکی سراسری، آزاد یا پردیس خودگردان و مازاد شوید.

برای آن دسته از داوطلبان که رتبه خوبی کسب نکردن و در رشته هایی در مقطع لیسانس قبول می شوند، می توانند با شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی و با کسب درصد و رتبه مجاز وارد رشته پزشکی شوند. بیش از 10 سال قدمت این آزمون می باشد که توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می گردد. یک سری تفاوت ها برای این آزمون وجود دارد که عبارتند از:

  • متقاضیان کمی شرکت می کنند.
  • آگاهی نداشتن خیلی از متقاضیان و علاقه مندان به رشته پزشکی از این آزمون
  • پذیرش بسیار محدود این آزمون

مهم ترین شرایط و ضوابط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی:

  • دارا بودن مقطع کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) در یکی از رشته های زیر گروه رشته های علوم تجربی یا علوم ریاضی و فنی
  • در زمان ثبت نام در این آزمون، باید حداکثر 25 سال تمام داشته باشید.
  • برای مقطع دیپلم باید معدل 18 و برای مقطع لیسانس معدل 16 رو داشته باشید.

قبولی در رشته پزشکی از طریق آزمون لیسانس به پزشکی به این صورت است که داوطلبانی که شرایط گفته شده رو دارند، در مرحله اول در یک آزمون کتبی که دروس این آزمون در مقاله لیسانس به پزشکی کامل گفته شده است، شرکت می کنند.

از بین تمامی متقاضیان شرکت کرده در این آزمون، دو برابر ظرفیت پذیرش برای مصاحبه دعوت می شوند (معمولا ظرفیت پذیرش پزشکی از این آزمون 10 نفر می باشد که دو برابر این ظرفیت در مصاحبه شرکت می کنند). قابل ذکر است که هر کدوم از این مراحل، 50 درصد را به خود اختصاص می دهند.

شما با کسب نمره ی مجاز در هر کدام از این مراحل و احراز نمره نهایی از این دو مرحله، می توانید به تحصیل رشته پزشکی بپردازید.

میخواید از آخرین اخبار رشته های بدون آزمون اطلاع پیدا کنید؟

شمارتون رو تو کادر زیر وارد کنید تا اخبار مهم خیلی سریع براتون ارسال بشه

قبولی در رشته پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

قبولی در رشته پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

با توجه به رقابت سنگین برای قبولی در رشته پزشکی، هر سال بعد از کنکور سراسری، خیلی از دانش آموزان به فکر تحصیل در این رشته و در کشورهای خارج هستند. خیلی از کشورها در رشته پزشکی با شرایط خاصی که از طرف هر دانشگاه در این کشورها اعلام می گردد، اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.

با افزایش درخواست برای تحصیل در رشته پزشکی در خارج از کشور، وزارت بهداشت و سازمان علوم، نظارت بیشتری روی این موضوع داشته و هر مدرکی از هر دانشگاه و کشوری را مورد تایید قرار نمی دهند. به عنوان مثال کشورهایی مانند فیلیپین و تایلند به خاطر یکسری دلایل، از جمله کشورهایی هستند که به ‌شما توصیه می‌کنیم در آنها اقدام به ‌ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی پزشکی نکنید.

همچنین شما می توانید از سایت وزارت علوم و وزارت بهداشت؛ دانشگاه های مورد تایید را چک کنید. پس باید به این موضوع توجه کنید که دانشگاه هایی که مورد تایید این وزارت هستند اقدام کنین که در آینده موقعیت مناسبی برای شغل در کشور عزیزمان ایران داشته باشید.

لازم به ذکر است حتی اگر شما بعد از گرفتن مدرک پزشکی از یک کشور و قصد ادامه ی تحصیل در مقاطع بالاتر در کشور دیگر نیز دارید؛ باید به این موضوع توجه کنید که کشورهای دیگه نیز بعضا مدارک کشورهای دیگه رو قبول و تایید نمی کنند.

هزینه تحصیل رشته پزشکی در خارج از کشور

رشته پزشکی در اکثر کشورها هزینه های بالایی رو دارد و از طرفی با توجه به نوسانات ارز تخمین دقیق هزینه ترمی یا سالیانه این رشته در اکثر این دانشگاه ها و کشورها کار سختیست. اما به طور کلی باید بگیم که تحصیل در کشورهای اروپایی مثل مجارستان، چک، لیتوانی، اسپانیا و … هزینه نسبتا پایینی دارند. هزینه تحصیل در کشورهایی مثل آمریکا، کانادا و سوئیس خیلی بالاست؛ اما برخی از کشورها مثل آلمان، اتریش و فرانسه که شرایط خاصی دارند، به متقاضیان فرصت تحصیل در رشته پزشکی را به صورت رایگان و با فرآیند بورسیه کردن فراهم می کنند. با این حال، هزینه زندگی رو باید شما خودتون پرداخت کنین که معمولا هزینه بالایی داره.

در برخی از کشورهای تاپ به جهت موقعیتی که شما دارین، به جهت کیفیت دانشگاه و اعتبارشون مثل انگلستان، در صورت خوب بودن درس شما هزینه های تحصیل و زندگی رو نیز پرداخت می کنند.

مدت زمان پزشکی (طول دوره) در خارج از کشور

مدت زمان دوره پزشکی در اکثر کشورها متفاوت است؛ اما به طور میانگین، بازه ی 5 تا 7 ساله زمان می برد تا در کشورهای خارجی موفق به دریافت مدرک پزشکی شوید.

جهت مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات در مورد تحصیل پزشکی در خارج کشور بدون آزمون با شماره زیر تماس بگیرید:
شماره تلفن مشاور تلفنی آنلاین آیدی نوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

array(0) { }